Παρασκευή, 11 Ιουλίου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Οι επιδόσεις της Ελλάδας το 2025: Στο 81,5% το paperless εμπόριο, στο 72,2% το paperless διασυνοριακό εμπόριο

    11 Ιουλίου, 2025
    INTERNATIONAL

    RTA relies on 400 MAN city buses for use in Dubai

    11 Ιουλίου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ένας νέος ναυπηγικός κολοσσός “γεννιέται” στην Κίνα: Η CSSC συγχωνεύεται με την CSIC

    11 Ιουλίου, 2025
    The ID. family is becoming a pioneer in terms of software integration and over-the-air updates. (From left to right: Volkswagen ID.4 GTX, ID.4, ID.3, ID.5 und ID.5 GTX.)
    ΟΔΙΚΕΣ

    Στο +47% οι παγκόσμιες παραδόσεις BEV οχημάτων στο Q1 του 2025 για τη Volkswagen

    11 Ιουλίου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Στην τελική φάση η προετοιμασία του διαγωνισμού υπηρεσιών διαχείρισης υποδομών της ΥΠΑ

    11 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Τέσσερα καινούργια λεωφορεία King-Long της “Ανδρέας Νίκας” στον Δήμο Αμαρουσίου

    11 Ιουλίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Οι επιδόσεις της Ελλάδας το 2025: Στο 81,5% το paperless εμπόριο, στο 72,2% το paperless διασυνοριακό εμπόριο

    11 Ιουλίου, 2025
    INTERNATIONAL

    RTA relies on 400 MAN city buses for use in Dubai

    11 Ιουλίου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ένας νέος ναυπηγικός κολοσσός “γεννιέται” στην Κίνα: Η CSSC συγχωνεύεται με την CSIC

    11 Ιουλίου, 2025
    The ID. family is becoming a pioneer in terms of software integration and over-the-air updates. (From left to right: Volkswagen ID.4 GTX, ID.4, ID.3, ID.5 und ID.5 GTX.)
    ΟΔΙΚΕΣ

    Στο +47% οι παγκόσμιες παραδόσεις BEV οχημάτων στο Q1 του 2025 για τη Volkswagen

    11 Ιουλίου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Στην τελική φάση η προετοιμασία του διαγωνισμού υπηρεσιών διαχείρισης υποδομών της ΥΠΑ

    11 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Τέσσερα καινούργια λεωφορεία King-Long της “Ανδρέας Νίκας” στον Δήμο Αμαρουσίου

    11 Ιουλίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Δημήτρης Πάτσιος, ΣΕΑΑ: Η αγορά αυτοκινήτου γίνεται σταδιακά πιο «πράσινη»

ffotinos by ffotinos
15 Ιουλίου, 2024
στο ΟΔΙΚΕΣ, ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
0
Δημήτρης Πάτσιος, Γενικός Διευθυντής ΣΕΑΑ

Δημήτρης Πάτσιος, Γενικός Διευθυντής ΣΕΑΑ

Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Στην άνοδο των ταξινομήσεων της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτου και στην περαιτέρω διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων αναφέρεται ο Δημήτρης Πάτσιος, Γενικός Διευθυντής του ΣΕΑΑ (Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων), υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι η ανανέωση του στόλου των επαγγελματικών αυτοκινήτων και του κυκλοφοριακού προβλήματος απαιτεί ολιστικές παρεμβάσεις.

-Πως κινούνται οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων; Ποια είναι η εικόνα της λιανικής αγοράς και ποια του leasing;

-H ανάπτυξη στην οικονομία οδήγησε θετικά την αγορά οχημάτων το 2023 και συνεχίζει να έχει θετικά αποτελέσματα τους πρώτους μήνες του 2024.

Ειδικότερα, στα επιβατικά η αγορά κατέγραψε αύξηση 27,7% το 2023 και «τρέχει» με θετικό πρόσημο 18% στις αρχές του 2024.

Για τα ελαφρά φορτηγά το 2023, η αύξηση ήταν 5,%, για τα μεσαία και βαρέα 7,6%, ενώ στα λεωφορεία διαπιστώθηκε μια υποχώρηση 3,5%.

 

Η αγορά των ηλεκτρικών θα συνεχίσει την ανοδική πορεία, καθώς έχουν πολλαπλασιαστεί τα δημόσια σημεία φόρτισης, το πρόγραμμα επιδοτήσεων αναμένεται να παραταθεί και τέλος -μέσω test drives και ενημέρωσης- οι καταναλωτές διαπιστώνουν ότι ήδη στην πόλη το BEV αυτοκίνητο είναι συμφέρον από κάθε άποψη

 

Όσον αφορά στην κατανομή σε ιδιωτικές και εταιρικές πωλήσεις, για τα ΙΧ επιβατικά, η αγορά το 2023 κατανεμήθηκε ως εξής: 42,3% σε φυσικά πρόσωπα και 57,7% σε νομικά πρόσωπα.

Η πλειοψηφία των εταιρικών πωλήσεων, που «κερδίζουν έδαφος» τα τελευταία χρόνια, οφείλεται αφενός στην πρόοδο του leasing και αφετέρου στις αυξημένες ανάγκες αυτοκινήτων RAC.

-Η Ελλάδα διαθέτει, δυστυχώς, το γηραιότερο στόλο αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων στην ΕΕ. Τι πρέπει να αλλάξει;

-Δυστυχώς, η Ελλάδα είναι «πρώτη από το τέλος» στην ΕΕ από πλευράς παλαιότητας στόλου, με τη μέση ηλικία να είναι 17,3 έτη στα επιβατικά, 21,4 στα ελαφρά φορτηγά, 23 στα μεσαία και βαρέα φορτηγά και 18,8 στα λεωφορεία.

Η μέση ηλικία υποδεικνύει π.χ. ότι περίπου το 55% των φορτηγών είναι ηλικίας άνω των 20 ετών ή και ότι 20% των επιβατικών είναι ηλικίας 30 ή περισσοτέρων ετών…

Οι συνέπειες της γήρανσης είναι δραματικές, με επιβάρυνση του αέρα στις πόλεις, περιορισμένη οδική ασφάλεια και αύξηση της κυκλοφορίας, εξαιτίας συχνών βλαβών. Το εσωτερικό κόστος για την οικονομία είναι τεράστιο και δυστυχώς πολλά παλαιά αυτοκίνητα κυκλοφορούν χωρίς να έχουν δεχθεί έλεγχο ΚΤΕΟ ή ακόμη και να είναι ασφαλισμένα.

-Ποια είναι η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα; Υπολείπεται του ευρωπαϊκού μέσου όρου;

-Η αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα ουσιαστικά ενεργοποιήθηκε το 2020, χάρη σε ένα σύνολο φορολογικών κινήτρων και επιδοτήσεων. Στα επιβατικά, η διείσδυση των αμιγώς ηλεκτρικών από 0,2% το 2019 έφθασε στο 4,7% το 2023, ενώ με αθροισμένα τα plug-in υβριδικά, το ποσοστό αυτοκινήτων «πρίζας» στην αγορά καινούργιων έφθασε το 11,3%, όταν στην ΕΕ το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 22,3%.

Η αγορά των ηλεκτρικών θα συνεχίσει την ανοδική πορεία, καθώς έχουν πολλαπλασιαστεί τα δημόσια σημεία φόρτισης, το πρόγραμμα επιδοτήσεων αναμένεται να παραταθεί και τέλος -μέσω test drives και ενημέρωσης- οι καταναλωτές διαπιστώνουν ότι ήδη στην πόλη το BEV αυτοκίνητο είναι συμφέρον από κάθε άποψη.

-Το κυκλοφοριακό πρόβλημα ολοένα και εντείνεται στις μεγάλες πόλεις. Έχει ο ΣΕΑΑ καταθέσει προτάσεις;

-Το κυκλοφοριακό πρόβλημα απασχόλησε όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις τα προηγούμενα χρόνια, σε συνδυασμό με τη ρύπανση που προκαλούν τα παλαιά οχήματα. Για παράδειγμα, το 2020 στην Ισπανία αποφασίστηκε ότι κάθε πόλη άνω των 50.000 κατοίκων πρέπει από το 2024 – 2025 να έχει μια ζώνη «χαμηλών εκπομπών», αλλά και οι δημόσιοι χώροι στάθμευσης να χρεώνουν λιγότερα τα νεότερα/καθαρότερα αυτοκίνητα.

Στην Ελλάδα δυστυχώς συμβαίνει το αντίθετο, καθώς ο «πράσινος δακτύλιος» αστυνομεύεται περιορισμένα, οι πολίτες διατηρούν τα παλαιά αυτοκίνητα ώστε να λύνουν το πρόβλημα των «μονών – ζυγών» και οι περιορισμοί κυκλοφορίας για τα βαρέα οχήματα άνω των 25 ετών καταργήθηκαν προ έτους.

Ο ΣΕΑΑ έχει προτείνει να θεσπιστεί ετήσιο sticker εισόδου στην πόλη, αντί των «μονών – ζυγών», κόστους 40 – 140 ευρώ, αναλόγως της αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και σε κάθε περίπτωση τα καθόλου ευκαταφρόνητα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας να αξιοποιηθούν επιτέλους προς υποστήριξη των ιδιοκτητών παλαιών οχημάτων που επιθυμούν να αντικαταστήσουν με ένα νέο.

Ο συνδυασμός κινήτρων και αντικινήτρων κυκλοφορίας για τα νεότερα και παλαιότερα οχήματα είναι αυτός που θα δώσει λύση στο πρόβλημα, που πλέον είναι τεράστιο.


*Αναδημοσίευση από την «Ανασκόπηση Υποδομών και Μεταφορών 2023 – itr 2023» που συνεκδίδουν οι ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr.   

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΣΕΑΑΑΓΟΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΤΣΙΟΣΑΓΟΡΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝΠΩΛΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

Σχετικά Άρθρασχετικά

The ID. family is becoming a pioneer in terms of software integration and over-the-air updates. (From left to right: Volkswagen ID.4 GTX, ID.4, ID.3, ID.5 und ID.5 GTX.)
ΟΔΙΚΕΣ

Στο +47% οι παγκόσμιες παραδόσεις BEV οχημάτων στο Q1 του 2025 για τη Volkswagen

11 Ιουλίου, 2025
ΟΔΙΚΕΣ

Τιμές αγοράς αυτοκινήτου: +3,3% τα καινούργια, -4,4% τα μεταχειρισμένα τον Ιούνιο

10 Ιουλίου, 2025
ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

Η Πειραιώς επεκτείνει τις δυνατότητες ψηφιακής χρηματοδότησης μέσω συνεργασίας με το Car.gr

8 Ιουλίου, 2025
(ΤΑΧΟ)ΓΡΑΦΟΣ

Η πορεία της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα: Σε άνοδο, αλλά με αργό ρυθμό

7 Ιουλίου, 2025
ΟΔΙΚΕΣ

ΑΑΔΕ: 82 εικονικά τιμολόγια, ύψους 11 εκατ. ευρώ, στη συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτων

7 Ιουλίου, 2025
ΟΔΙΚΕΣ

Ευρωπαϊκή επιχορήγηση 852 εκατ. ευρώ σε 6 έργα μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, ποια είναι αυτά

7 Ιουλίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Ως τις 5/8 παρατείνεται η προθεσμία για Ανεξάρτητο Μηχανικό στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Σύσταση 53 προσωποπαγών θέσεων προσωπικού κλάδου και ειδικότητας ΠΕ Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας στην ΥΠΑ

8 Ιουλίου, 2025

Ολοκληρώνεται ο «κύκλος των αλλαγών» στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

9 Ιουλίου, 2025

Πως θα είναι η επέκταση της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά (pics)

7 Ιουλίου, 2025

Όλο και πιο κοντά η παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας: Ιδρύθηκε η «Αεροδρόμιο Καλαμάτας ΑΕ»

9 Ιουλίου, 2025

Μηχανισμός «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF): Εξασφαλίστηκαν οι πόροι για το Αλεξανδρούπολη – Πύθιο

4 Ιουλίου, 2025

Προσεγγίζει το 60% η πρόοδος των έργων στο νέο αεροδρόμιο της Κρήτης, το Καστέλι (pics)

5 Ιουλίου, 2025

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, ως τις 8/8, στον Συνδετήριο Κλάδο Σχηματάρι – Χαλκίδα

4 Ιουλίου, 2025

O ΟΑΣΑ εκκινεί διαδικασία ποινικών ρητρών κατά της Κοινοπραξίας Συγκοινωνιών Αττικής για τα πρόσφατα συμβάντα σε λεωφορεία

10 Ιουλίου, 2025

Οι μηχανοδηγοί (ΠΕΠΕ) προχωρούν σε 24ωρη απεργία στις 17 Ιουνίου

1

Κίνδυνος ανατιμήσεων στα καύσιμα. Έκτακτοι έλεγχοι της ΔΙΜΕΑ σε εταιρείες, πρατήρια πώλησης καυσίμων

1

Το (μεγάλο) μποτιλιάρισμα στην Αττική Οδό, οι προτάσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η «μεγάλη εικόνα»

1

Άμεση επανέναρξη των πτήσεων υδροπλάνων ζητούν οι ξενοδόχοι στα Ιωάννινα

1

Στους δρόμους της Αθήνας τα νέα λεωφορεία φυσικού αερίου (pics)

1

Κ. Μητσοτάκης: Προστίθενται 50 Αστυνομικοί στη Συγκοινωνιακή Αστυνομία

1

Γ. Περιστέρης, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τέλη του 2025 ολοκληρώνεται η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, άνω του 55% η πρόοδος στο Καστέλι

0

Ζώνες Υποχρεωτικής Στάθμευσης για ηλεκτρικά πατίνια στο κέντρο της Αθήνας από τη Lime

0

Οι επιδόσεις της Ελλάδας το 2025: Στο 81,5% το paperless εμπόριο, στο 72,2% το paperless διασυνοριακό εμπόριο

11 Ιουλίου, 2025

RTA relies on 400 MAN city buses for use in Dubai

11 Ιουλίου, 2025

Ένας νέος ναυπηγικός κολοσσός “γεννιέται” στην Κίνα: Η CSSC συγχωνεύεται με την CSIC

11 Ιουλίου, 2025
The ID. family is becoming a pioneer in terms of software integration and over-the-air updates. (From left to right: Volkswagen ID.4 GTX, ID.4, ID.3, ID.5 und ID.5 GTX.)

Στο +47% οι παγκόσμιες παραδόσεις BEV οχημάτων στο Q1 του 2025 για τη Volkswagen

11 Ιουλίου, 2025

Στην τελική φάση η προετοιμασία του διαγωνισμού υπηρεσιών διαχείρισης υποδομών της ΥΠΑ

11 Ιουλίου, 2025

Τέσσερα καινούργια λεωφορεία King-Long της “Ανδρέας Νίκας” στον Δήμο Αμαρουσίου

11 Ιουλίου, 2025

ΕΝΗΜΑΕΚ: Καταγγέλλουμε το νέο οργανόγραμμα της ΥΠΑ, ευθεία επίθεση στον κλάδο των ΗΜΑΕΚ

11 Ιουλίου, 2025

Ένταξη της ναυπήγησης νέων ρυμουλκών στον Αναπτυξιακό Νόμο ζητά η Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών

11 Ιουλίου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr