Τετάρτη, 29 Νοεμβρίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Εγκαταστάθηκαν οι 3 από τους 6 νέους προσομοιωτές στη τεχνική βάση της AEGEAN. Δηλώσεις Δ. Γερογιάννη

    28 Νοεμβρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Παρατείνονται έως τις 30/4/2024 οι αιτήσεις για το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2»

    28 Νοεμβρίου, 2023
    INTERNATIONAL

    Scania receives big new order for hybrid buses

    28 Νοεμβρίου, 2023
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε την επαναφορά του «Ηρακλή ΙΙΙ»

    28 Νοεμβρίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Υπόψη της κυβέρνησης το 5ετές action plan της CLIA για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα

    28 Νοεμβρίου, 2023
    LOGISTICS

    Παρέμεινε πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ ο Π. Τεγρέλλης. Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο

    28 Νοεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Εγκαταστάθηκαν οι 3 από τους 6 νέους προσομοιωτές στη τεχνική βάση της AEGEAN. Δηλώσεις Δ. Γερογιάννη

    28 Νοεμβρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Παρατείνονται έως τις 30/4/2024 οι αιτήσεις για το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2»

    28 Νοεμβρίου, 2023
    INTERNATIONAL

    Scania receives big new order for hybrid buses

    28 Νοεμβρίου, 2023
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε την επαναφορά του «Ηρακλή ΙΙΙ»

    28 Νοεμβρίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Υπόψη της κυβέρνησης το 5ετές action plan της CLIA για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα

    28 Νοεμβρίου, 2023
    LOGISTICS

    Παρέμεινε πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ ο Π. Τεγρέλλης. Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο

    28 Νοεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Ν. Χαρτσάς: Τα capital controls επέφεραν μεγάλη αναστάτωση σε εισαγωγές – εξαγωγές

vvegiazi by vvegiazi
9 Σεπτεμβρίου, 2015
στο ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

«Πρωτόγνωρη κατάσταση» χαρακτηρίζει την επιβολή των capital controls ο αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής της «Χαρτσάς», Νίκος Χαρτσάς, ευελπιστώντας σε άμεση ομαλοποίηση των συνθηκών επιχειρηματικότητας.

Εάν και στην «Χαρτσάς», η επιβολή των capital controls δεν επέφερε σημαντικές παρενέργειες, ο αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής της μεταφορικής επισημαίνει ότι «στο κομμάτι των εισαγωγών και των εξαγωγών υπήρξε μεγάλη αναστάτωση, καθώς αρκετές παραγγελιές ακυρώθηκαν».

Ο κ. Χαρτσάς αναφέρεται στην επιτυχημένη συνεργασία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και στο αναπτυξιακό πλάνο της εταιρείας (ιδιόκτητα φορτηγά, μηχανήματα, εγκαταστάσεις), υπογραμμίζοντας τα οφέλη των συνδυασμένων μεταφορών.

Αναφορικά με τον κλάδο των οδικών μεταφορών, υποστηρίζει ότι συρρικνώνεται διαρκώς, με συνέπεια, το λιγοστό έργο, να υφαρπάζεται από αλλοδαπά φορτηγά, αλλά και από Ι.Χ. εταιρειών.

Ωστόσο, από την άλλη, «έχουμε και τις υγιείς επιχειρήσεις που συνεχίζουν να λειτουργούν, με υψηλό επίπεδο υπηρεσιών, ατενίζοντας το μέλλον με αισιοδοξία».

Τέλος, σχετικά με τις αποκρατικοποιήσεις λιμένων – σιδηροδρόμου, σημειώνει ότι η υλοποίησή τους οφείλει να υπηρετεί το «εθνικό συμφέρον», χαρακτηρίζοντας αναγκαία την κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο.

Συνέντευξη στον Φώτη Φωτεινό

-Πως επηρεάζουν την επιχείρηση σας τα capital controls και ποιες οι συνέπειές τους στον χρηματοπιστωτικό κλάδο;

-Είναι σαφές πως ο τρόπος με τον οποίο συναλλασσόμαστε επιχειρηματικά στηρίζεται, κατά κύριο λόγο, στον τραπεζικό τομέα.

Άρα, η αργία στις τράπεζες και η επιβολή των capital controls οδήγησαν σε πολλά και διαφορετικά προβλήματα τον κλάδο των μεταφορών, εν γένει.

Ειδικά, στο κομμάτι των εισαγωγών και των εξαγωγών υπήρξε μεγάλη αναστάτωση, καθώς παραγγελιές ακυρώθηκαν, πολλές εταιρείες έθεσαν το προσωπικό τους σε αναγκαστική άδεια ή δεν κατέβαλαν στην ώρα τους μισθοδοσία, λόγω μη χρήσης του ηλεκτρονικού συστήματος καταβολής μισθών.

Δυστυχώς, τα capital controls σίγουρα επηρεάζουν τον τρόπο λειτουργίας των εταιρειών, αλλά πάνω από όλα την ψυχολογία του συνόλου του επιχειρηματικού κόσμου.

Πρόκειται για μια πρωτόγνωρη κατάσταση, η οποία ευελπιστούμε ότι θα ομαλοποιηθεί, όσο πιο σύντομα γίνεται.

Όσον αφορά στην εταιρεία μας, η αλήθεια είναι πως, λόγω της οικονομικής διαχείρισης που έχουμε εφαρμόσει, μέχρι στιγμής τα προβλήματα είναι ελάχιστα και αφορούν κυρίως διαδικαστικά ζητήματα, τα οποία περισσότερο αφορούν το τραπεζικό σύστημα και τη δική του λειτουργία, παρά την ΧΑΡΤΣΑΣ.

-Πως έκλεισε το 2014 για την «Χαρτσάς» και ποιες είναι οι προοπτικές για το 2015; Μπορείτε να μας δώσετε μια εικόνα για το επενδυτικό πλάνο;

-Παρά την αστάθεια και ανασφάλεια που προκάλεσε το πολιτικό σύστημα στον ιδιωτικό επιχειρηματικό τομέα, τα πολλά τελευταία χρόνια, η εταιρεία μας κατάφερε με σωστές επιλογές και ορθή διαχείριση να κρατήσει τα ίδια επίπεδα ανάπτυξης και να κλείσει με θετικό πρόσημο το 2014.

Σαφώς, στοχεύουμε στην ανάπτυξη, γι’ αυτό και οι επενδύσεις μας, όλον αυτό τον καιρό, αποτελούν κεντρικό πυλώνα στρατηγικής. Επενδύουμε σε ιδιόκτητα φορτηγά, σε ιδιόκτητα μηχανήματα φορτοεκφορτώσεων, σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις σε επιμόρφωση των στελεχών μας, γεγονός που έχει οδηγήσει στο να αποτελούμε μια εκ των πρωτοπόρων εταιρειών του κλάδου μας.

Στόχος μας είναι η συνεχής βελτίωση των υπηρεσιών μας με βάση τις ανάγκες των πελατών μας. Ευελπιστούμε να είμαστε η πρώτη εταιρεία στην προτίμηση των πελατών μας, όχι μόνο για τις ανταγωνιστικές μας τιμές, αλλά και για την εμπιστοσύνη που τους εμπνέει η συνεργασία τους μαζί μας.

-Η «Χαρτσάς» έχει προχωρήσει σε στρατηγική συνεργασία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά αυτής; Δύναται να ανανεωθεί; 

-H εταιρεία μας, πρωτοπόρος στον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών στην Ελλάδα, συνεργάζεται, από το 2014, με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την αποκλειστική παροχή υπηρεσιών οδικών μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων στην περιοχή Αθήνας και Θεσσαλονίκης, συνδυάζοντας φορτηγό και τρένο.

Η επιλογή της εταιρείας έγινε σε συνέχεια διαγωνισμού, με αυστηρά κριτήρια ποιότητας, διαφάνειας και οικονομικών εγγυήσεων για την αποκλειστική μεταφορά όλων των εμπορευματοκιβωτίων που διακινούνται καθημερινά, μέσω της νέας υπηρεσίας ICS της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στον άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης.

Η επιλογή μας, από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δεν ήταν τυχαία. Από το 1955 έως σήμερα, συνεχίζουμε με το ίδιο πάθος και με το ίδιο όραμα.

Έτσι, επενδύουμε στην εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού της, στην αναβάθμιση των υπηρεσιών μας, στην ανάπτυξη ευφυών πρωτοποριακών συστημάτων μεταφοράς, πάντα με στόχο την ολοένα και μεγαλύτερη ικανοποίηση του πελάτη μέσα από την παροχή νέων, καινοτόμων υπηρεσιών.

Ο συνδυασμός φορτηγού και τρένου, για ένα μικρό ποσοστό της συνολικά μεταφερόμενης ποσότητας εμπορευμάτων στον άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης, ήδη έχει αρχίσει να δείχνει τα σημάδια επιτυχίας του και στην ελαχιστοποίηση των εκπομπών ρύπων, αλλά και στην διατήρηση των χαμηλότερων κομίστρων με αυξημένο ωστόσο το επίπεδο παρεχόμενων υπηρεσιών.

Είναι μια προσπάθεια που οπωσδήποτε χρίζει βελτίωσης, αλλά μην ξεχνούμε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ παραμένει ακόμα υπό δημόσιο καθεστώς και παρόλα αυτά, γίνεται μια τιτάνια προσπάθεια από όλο το προσωπικό της για να στηριχθεί αυτή η νέα υπηρεσία, ας την χαιρετίσουμε καλοπροαίρετα.

-Πόσο έχουν μειωθεί, τα τελευταία χρόνια, τα τιμολόγια; Γενικότερα, έχει ενταθεί ο ανταγωνισμός στον κλάδο των οδικών μεταφορών;

-Η εικόνα του κλάδου συνθέτει ένα ανερμάτιστο τοπίο, με αρκετά αντικρουόμενα στοιχεία. Από τη μία βλέπουμε τον κλάδο να συρρικνώνεται, αφού ολοένα γίνονται προσπάθειες για πλήρη απελευθέρωση του επαγγέλματος, με συνέπεια το λιγοστό έργο να υφαρπάζεται από τα αλλοδαπά φορτηγά, αλλά και από τα Ι.Χ των εταιρειών, από την άλλη έχουμε και τις υγιείς επιχειρήσεις που συνεχίζουν να λειτουργούν, με υψηλό επίπεδο υπηρεσιών, ατενίζοντας το μέλλον με αισιοδοξία, όπως είναι η δική μας.

Η ερμηνεία κατά τη γνώμη μου συνδέεται, τόσο με τις καλές τιμές, όσο και με τις υπηρεσίες. Οι τιμές είναι αλήθεια ότι αυξομειώνονται, αλλά με μικρά ποσοστά και σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο.

Από εκεί και πέρα η υπηρεσία και η προστιθέμενη αξία της κάθε επιχείρησης είναι αυτές που θα οδηγήσουν τον πελάτη στην τελική επιλογή του κατάλληλου συνεργάτη.

-Οι αποκρατικοποιήσεις λιμένων, σιδηροδρόμου και αεροδρομίων πιστεύετε ότι θα συμβάλλει στην αύξηση του εμπορευματικού έργου και την ανάπτυξη των logistics;

-Προσωπικά εκτιμώ ότι θα πρέπει το κριτήριο των ιδιωτικοποιήσεων σε τομείς υποδομών, όπως είναι τα λιμάνια, τα αεροδρόμια και το τρένο να γίνεται με δύο βασικά κριτήρια.

Το ένα είναι το εθνικό συμφέρον και το άλλο τα έσοδα που θα αποκομίσουμε.  Όταν αναφέρομαι σε εθνικό συμφέρον εννοώ το δικαίωμα της χώρας να έχει τη δυνατότητα να διατηρεί κάποιας μορφής γνώμη/ένσταση πάνω στον τρόπο λειτουργίας των υποδομών αυτών. Να έχει δηλαδή λόγο για τις τελικές αποφάσεις που θα αφορούν αυτούς τους τόσο σημαντικούς τομείς.

Όσον αφορά στο έσοδο, οι όποιες αποκρατικοποιήσεις θα πρέπει να γίνουν με τέτοιο τρόπο που να ανταποκρίνονται στις πραγματικές αξίες των υποδομών, αλλά να θέτουν και ως προϋπόθεση την μελλοντική είσπραξη εσόδων από την χρήση τους.

Στο παρελθόν έχουμε δει εξαιρετικά κομμάτια ελληνικής γης, από τα πιο ακριβά σε όλη την Ευρώπη, ουσιαστικά να «χαρίζονται» μόνο και μόνο για να φανεί ότι αποκρατικοποιήθηκε κάτι. Όλη αυτή η κρίση θα πρέπει να μας κάνει σοφότερους στις επιλογές μας και αποδοτικότερους.

-Το Θριάσιο εμπορευματικό πρέπει να κατασκευαστεί; Ποια είναι η γνώμη σας, εάν τελικά η ΓΑΙΑΟΣΕ προχωρήσει στην κατασκευή και διαχείρισή του σε μια εταιρεία;

-Αυτή η ιστορία θυμίζει πολύ το θρύλο με το «γιοφύρι της Άρτας». Κατά την άποψη μου το Θριάσιο πρέπει να κατασκευαστεί, γιατί θα αποτελέσει το πρώτο μεγάλο, ολοκληρωμένο και σωστά δομημένο εμπορευματικό κέντρο στη χώρα μας.

Δεν γίνεται, εν έτη 2015, η αγορά να παραμένει κατακερματισμένη και να μην έχει οριοθετηθεί από χωροταξικής άποψης. Δεν είμαστε στην  Ελλάδα του 1950 που πρώτα χτίζαμε σπίτια και μετά κατασκευάζαμε δρόμους και αποχετευτικό.

Το Θριάσιο υπάρχει. Είτε ως έννοια, είτε ως χώρος, υπάρχει. Ας το εκμεταλλευτούμε λοιπόν προς όφελος όλων των επιχειρήσεων που ασχολούνται με το κομμάτι των μεταφορών και της ευρύτερης εφοδιαστικής αλυσίδας.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:HARTSAS

Σχετικά Άρθρα

LOGISTICS

Video της HARTSAS από την ειδική μεταφορά υψηλής αξίας εμπορευμάτων προς εξαγωγή

12 Απριλίου, 2021
LOGISTICS

Ν. Χαρτσάς, δ.σ. της Hartsas: Οι παθογένειες και προκλήσεις στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές

26 Νοεμβρίου, 2018
LOGISTICS

Οδηγούς για εθνικές μεταφορές προσλαμβάνει η HARTSAS

21 Μαρτίου, 2018
LOGISTICS

Εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού της HARTSAS στη λειτουργία ηλεκτρονικών ταχογράφων

10 Ιουλίου, 2016
Επόμενο άρθρο

Θ. Αρβανίτης: Η DB Schenker σύναψε στρατηγική συνεργασία με την Cosco

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Με πλοία Ro – Ro θα μεταφερθούν στην Ελλάδα τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία της κινεζικής YUTONG

28 Νοεμβρίου, 2023

H Skyserv συνεχίζει να “παράγει” μεγάλα κέρδη, αλλά και αεροσκάφη στη SKY express

27 Νοεμβρίου, 2023

Στα 9,02 εκατ. ευρώ τα έσοδα της FREE NOW (πρώην ΒΕΑΤ) στην Ελλάδα. Η πορεία του 2023

24 Νοεμβρίου, 2023

ΟΑΣΑ: Καταθέτει αίτημα θεραπείας για την έγκριση της 4μηνης ανανέωσης ανάθεσης έργου στα ΚΤΕΛ

25 Νοεμβρίου, 2023

Webinar από την Ελληνική Αεροπορική Ένωση στις 24 Νοεμβρίου

23 Νοεμβρίου, 2023

Υπογράφεται η σύμβαση για την κατασκευή της σιδηροδρομικής στάσης στο Κρυονέρι

28 Νοεμβρίου, 2023

Το έργο των συμβούλων του Υπερταμείου για την αξιοποίηση των 22 κρατικών περιφερειακών αεροδρομίων

28 Νοεμβρίου, 2023

Στα 1,78 εκατ. ευρώ τα έσοδα και στα 0,08 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη της Taxiplon το 2022

27 Νοεμβρίου, 2023

Ανακάμπτουν οι αερομεταφορές, ανακάμπτει και η επίγεια εξυπηρέτηση. Τα μεγέθη της Goldair Handling

1

Hellenic Train: Έχει λάβει δάνεια 68 εκατ. από τη μητρική Trenitalia, στα 114 εκατ. οι απαιτήσεις από δημόσιο και προμηθευτές

1

Εγκαταστάθηκαν οι 3 από τους 6 νέους προσομοιωτές στη τεχνική βάση της AEGEAN. Δηλώσεις Δ. Γερογιάννη

28 Νοεμβρίου, 2023

Παρατείνονται έως τις 30/4/2024 οι αιτήσεις για το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2»

28 Νοεμβρίου, 2023

Scania receives big new order for hybrid buses

28 Νοεμβρίου, 2023

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε την επαναφορά του «Ηρακλή ΙΙΙ»

28 Νοεμβρίου, 2023

Υπόψη της κυβέρνησης το 5ετές action plan της CLIA για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα

28 Νοεμβρίου, 2023

Παρέμεινε πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ ο Π. Τεγρέλλης. Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο

28 Νοεμβρίου, 2023

Συνεργασία instacar με Big Blue Data Academy για την ενίσχυση των σπουδαστών της ακαδημίας στο Data Science

28 Νοεμβρίου, 2023

Διακόπτει τις δραστηριότητές της στη Συρία η Maersk

28 Νοεμβρίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ