ΑρχικήΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑΣτη Βουλή η σύμβαση παραχώρησης του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Κρήτης

Στη Βουλή η σύμβαση παραχώρησης του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Κρήτης

Στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής συζητήθηκε το σχέδιο νόμου του υπουργείου Μεταφορών για την κύρωση της σύμβασης του έργου με τίτλο «Μελέτη – Κατασκευή – Χρηματοδότηση – Λειτουργία – Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης και Μελέτη – Κατασκευή και Χρηματοδότηση των Οδικών του Συνδέσεων».

Το νέο αεροδρόμιο θα κατασκευαστεί στην περιφέρεια του δήμου Μινώα Πεδιάδος, απέχει περίπου 36 χλμ. από την πόλη του Ηρακλείου και θα εξυπηρετεί (κυρίως) τις ανατολικές και κεντρικές περιοχές της Κρήτης (Ηράκλειο, Λασίθι και τμήμα του Ρεθύμνου).

Σύμφωνα με παλαιότερες ανακοινώσεις του υπ. Μεταφορών, πρόκειται για μία συνολική επένδυση 1,5 δισ. ευρώ και ενός έργου συμβατικού αντικειμένου πάνω από 520 εκατ. ευρώ.

Η σύμβαση, που υπεγράφη τον Φεβρουάριο του 2019, προβλέπει ότι η εταιρεία «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης Ανώνυμη Εταιρεία Παραχώρησης», στην οποία συμμετέχουν οι όμιλοι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, GMR (Ινδία) και το ελληνικό δημόσιο, θα διαχειρίζεται το νέο αεροδρόμιο για 35 χρόνια, με δυνατότητα παράτασης μέχρι 10 χρόνια υπό συγκεκριμένους όρους.

Να σημειωθεί ότι, η συνολική προθεσμία για την ολοκλήρωση της κατασκευή του αεροδρομίου ορίζεται συμβατικά σε 60 μήνες από την ημερομηνία έναρξης παραχώρησης.

Με την έναρξη του έργου θα δημιουργηθούν 1.500 θέσεις εργασίας κατά την περίοδο της κατασκευής και πολλαπλάσιες μόνιμες θέσεις εργασίας κατά την περίοδο λειτουργίας και την περίοδο που θα αναπτυχθούν οι νέες εμπορικές υποδομές και χρήσεις.

Οι κατασκευαστικές εργασίες

Οι κατασκευαστικές εργασίας που θα εκτελεστούν από την εταιρεία του αεροδρομίου περιλαμβάνουν:

-το αεροδρόμιο περιλαμβανομένου του οδικού δικτύου που δεν εμπίπτει στα τοπικά έργα και των περιοχών άρσης εμποδίων, καθώς και η Ζώνη Εμπορικών Χρήσεων περιλαμβανομένου και του τμήματος της Οδικής Σύνδεσης του αεροδρομίου που βρίσκεται σε επαφή με αυτό και μέχρι το σημείο εισόδου σε αυτό

-το οδικό δίκτυο σύνδεσης εντός του αεροδρομίου

-τα έργα απορροής ομβρίων υδάτων και αντιπλημμυρικής προστασίας που αποσκοπούν στην εύρυθμη λειτουργία του αεροδρομίου

-οι αγωγοί και οι λοιπές εγκαταστάσεις παροχών/συνδέσεων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας προς τα έργα του αεροδρομίου, με την εξαίρετη των αγωγών διάθεσης ακαθάρτων των ομόρων δήμων προς τις εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων του αεροδρομίου

-οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις των έργων του αεροδρομίου (ηλεκτροφωτισμός, τηλ. Ανάκγης, συστήματα και άλλες εγκαταστάσεις)

-το σύστημα επίβλεψης, ελέγχου και συλλογής περιβαλλοντικών στοιχείων και δεδομένων (πχ. ρύπανσης, στάθμης θορύβου κ.λπ.)

-κάθε άλλο σύστημα και/ή υποσύστημα τηλεματικής (ΑΤΤ) απαραίτητο για την καλή και ασφαλή λειτουργία του αεροδρομίου

-οποιαδήποτε άλλη κατασκευή/εγκατάσταση (περιλαμβανομένων των έργων και εγκαταστάσεων στις Περιοχές Άρσης Εμποδίων), για την οποία η εταιρεία του αεροδρομίου θα είναι υπεύθυνη τόσο για την μελέτη-κατασκευή, όσο και για την λειτουργία – εκμετάλλευση και συντήρηση αυτής, σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης.

Το οδικό δίκτυο σύνδεσης

Το οδικό δίκτυο σύνδεσης περιλαμβάνει μελέτη-κατασκευή και χρηματοδότηση εκ μέρους της εταιρείας του αεροδρομίου των οδικών προσβάσεων σύνδεσης του αεροδρομίου με τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) και το Νότιο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΝΟΑΚ), ήτοι του νέου κλειστού αυτοκινητοδρόμου (μήκους 18 χλμ. περίπου, διατομής 2 λωρίδων ανά κατεύθυνση με διαχωρισμένο οδόστρωμα), για τη σύνδεση του αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ στην περιοχή της Χερσονήσου με την κατασκευή και του νέου αυτοκινητοδρόμου στην περιοχή της Χερσονήσου επί του ΒΟΑΚ.

Προβλέπεται επίσης σύνδεση με το εν λειτουργία οδικό δίκτυο της περιοχής με ανισόπεδους κόμβους.

Για τη σύνδεση με τον ΝΟΑΚ προβλέπεται η μελέτη και κατασκευή της οδικής σύνδεσης μήκους 6 χλμ. περίπου διατομής 1 λωρίδας ανά κατεύθυνση με λωρίδα πολλαπλών χρήσεων χωρίς διαχωρισμένο οδόστρωμα, από το αεροδρόμιο μέχρι τον άξονα Ηράκλειο – Αρκαλοχώρι – Βιάννος.

Η σύνδεση με τον υπόψη άξονα γίνεται με την αναβάθμιση της υφιστάμενης Άνω Διάβασης σε Ανισόπεδο Κόμβο στην περιοχή του Βιομηχανικού Πάρκου Αρκαλοχωρίου.

Στο οδικό δίκτυο περιλαμβάνεται και η κατασκευή του περιμετρικού δικτύου του αεροδρομίου για την εξυπηρέτηση της τοπικής κυκλοφορίας.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο