ΑρχικήΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑΔύσκολες αποφάσεις για Goldair, Swissport και SkyServ, έπειτα από την μείωση έργου πλέον του 90%. Η υφιστάμενη κατάσταση, τα μεγέθη των εταιρειών

Δύσκολες αποφάσεις για Goldair, Swissport και SkyServ, έπειτα από την μείωση έργου πλέον του 90%. Η υφιστάμενη κατάσταση, τα μεγέθη των εταιρειών

Δύσκολες αποφάσεις έλαβαν οι εταιρείες επίγειας εξυπηρέτησης Goldair, Swissport και SkyServ για το προσωπικό τους, έπειτα από την μείωση έργου πλέον του 90%.

Του Φώτη Φωτεινού

Οι εταιρείες προχώρησαν στην υιοθέτηση ευέλικτων μορφών εργασίας, κάνοντας χρήση της σχετικής Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου.

«Αναπόφευκτες» χαρακτήρισαν αναλυτές του κλάδου τις αποφάσεις των εταιρειών, αφού το έργο και συνεπακόλουθα, τα έσοδά τους έχουν μειωθούν δραματικά.

Αντιδρά μερίδα εργαζομένων, με το Εργατικό Κέντρο Αθήνας να καταγγέλλει ότι «εταιρείες βιάζονται να εκμεταλλευτούν την ΠΝΠ που εξέδωσε η κυβέρνηση, καθώς και τις δηλώσεις του υπουργού Εργασίας, που προαναγγέλλει μειώσεις μισθών μέσω της εκ περιτροπής εργασίας».

Οι ανακοινώσεις προς τους εργαζομένους

Πριν από λίγες ημέρες, οι εργαζόμενοι της Goldair και οι εργαζόμενοι της Swissport και της SkyServ (οι δυο τελευταίες ανήκουν στον ίδιο όμιλο) ενημερώθηκαν για τις αλλαγές στο εργασιακό καθεστώς τους.

Η Goldair, στην σχετική ανακοίνωση προς τους εργαζόμενους, σημείωνε ότι «λόγω του σημαντικού περιορισμού της δραστηριότητας της εταιρείας και κατόπιν σχετικής ενημέρωσης και διαβούλευσης με το Σύλλογο Προσωπικού, αποφασίστηκε η εφαρμογή του συστήματος της εκ περιτροπής απασχόλησης στο σύνολο των εργαζομένων από 1 έως 4 ημέρες εργασίας εβδομαδιαίως με κυλιόμενες βάρδιες, ανάλογα με τις επιχειρησιακές ανάγκες».

Αντίστοιχα, Swissport και SkyServ ανέφεραν, μεταξύ άλλων, στους εργαζόμενους ότι «η δική μας εταιρεία, λόγω της κρίσιμης κατάστασης είναι στη δυσάρεστη θέση να σταματήσει άμεσα όλες τις συμβάσεις ορισμένου χρόνου. Οι υπάλληλοι αορίστου χρόνου θα ενταχθούν στο καθεστώς της εκ περιτροπής απασχόλησης, περίπου στο 50%».

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ανακοινώσεις προς τους εργαζομένους έγιναν πριν από την είσοδο των εταιρειών στα μέτρα στήριξης της κυβέρνησης (ΚΑΔ: 5223, η κυβέρνηση ανακοίνωσε τη νέα λίστα στις 24 Μαρτίου), οπότε ίσως επέλθουν κάποιες βελτιωτικές παρεμβάσεις.

Δραματική η κατάσταση στις αερομεταφορές

Η πανδημία του κορωνοϊού έχει οδηγήσει τον κλάδο των αερομεταφορών στην πιο μεγάλη κρίση της ιστορίας του.

Το κόστος από την δραματική μείωση των πτήσεων έχει προκαλέσει ανυπολόγιστη ζημιά στις αεροπορικές εταιρείες, τις εταιρείες επίγειας εξυπηρέτησης, αλλά και σε όλες τις εμπλεκόμενες με το χώρο επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν ζητήσει μέτρα στήριξης από τις κυβερνήσεις.

Στις 24 Μαρτίου, η IATA αναθεώρησε επί τα χείρω τις προβλέψεις για τις οικονομικές απώλειες του κλάδου των αερομεταφορών.

Η IATA εκτίμησε ότι τα έσοδα από τις επιβατικές αεροπορικές μεταφορές μπορούν να σημειώσουν πτώση κατά 252 δισ. δολ. ή 44% εν συγκρίσει με το 2019. Μάλιστα, για την Ευρώπη υπολογίζει συρρίκνωση εσόδων κατά 76%.

Οι προβλέψεις αυτές υποθέτουν ότι οι σοβαροί ταξιδιωτικοί περιορισμοί θα διαρκέσουν μέχρι και 3 μήνες, εάν και το μεγάλο ζητούμενο είναι πότε θα επανέλθει η «εμπιστοσύνη» και η «ψυχολογία» του κόσμου για να ταξιδέψει.

Αντίστοιχα, σύμφωνα με στοιχεία του Eurocontrol, την Τρίτη 24 Μαρτίου (σχετικός πίνακας), οι πτήσεις στην Ευρώπη ήταν μειωμένες κατά 77%, 21.254 λιγότερες σε σχέση με την ίδια ημέρα του 2019.

No alternative text description for this image

Η εικόνα είναι η ίδια και στην Ελλάδα, αφού το αεροδρόμιο της Αθήνας είχε μείωση πτήσεων 72% χθες, 68,4% προχθές, 57,5% στις 22 Μαρτίου (σχετικός πίνακας) και 54,3% στις 21 Μαρτίου, με την πτώση των επιβατών να είναι μεγαλύτερη, αφού τα αεροπλάνα είναι σχεδόν άδεια (αντίστοιχη είναι η εικόνα και στα αεροδρόμια της Fraport Greece).

No alternative text description for this image

Η κατάσταση θα επιδεινωθεί περαιτέρω, αφού η Aegean Airlines, η οποία είναι η μεγαλύτερη εγχώρια εταιρεία, προχωρά από σήμερα σε αναστολή όλων των πτήσεων εξωτερικού.

Τα μεγέθη Goldair, Swissport και SkyServ

Τα τελευταία χρόνια, ο κλάδος της επίγειας εξυπηρέτησης, όπως οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια βελτίωνε τις επιδόσεις του, λόγω της ανόδου του τουρισμού.

Tο 2019, η Goldair Handling εξυπηρέτησε 129.000 πτήσεις, σημειώνοντας άνοδο 1%, ενώ από τον εμπορευματικό σταθμό της εταιρείας στον ΔΑΑ διακινήθηκαν περίπου 51 χιλ. τόνοι εμπορευμάτων και ταχυδρομείου.

Κατά την θερινή περίοδο του 2019, η εταιρεία απασχόλησε περισσότερους από 3.500 υπαλλήλους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (Κύπρο και Βουλγαρία) απασχολήθηκαν περισσότεροι από 1.100 εργαζόμενοι.

Σύμφωνα με τον τελευταίο διαθέσιμο ισολογισμό, το 2016 τα έσοδά της ανήλθαν στα 59 εκατ., έναντι 54,6 το 2015.

Αντίστοιχα, η Swissport Aviareps σημείωσε το 2017 έσοδα 38,1 εκατ. ευρώ, έναντι 36,8 εκατ. το 2016, απασχολώντας 1.061 άτομα, έναντι 1.012 το 2016.

Η Swissport Eπίγεια Εξυπηρέτηση σημείωσε το 2018 έσοδα 3,5 εκατ., έναντι 3,1 εκατ. το 2017.

Τέλος, η SkyServ εξυπηρέτησε το 2018 97.677 πτήσεις, έναντι 67.550 πτήσεων το 2017, σημειώνοντας έσοδα 66,8 εκατ. και απασχολώντας 1.067 άτομα.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο

Αφήστε ένα σχόλιο