Οι δυνατότητες εγκατάστασης υδατοδρομίων στην Κεντρική Μακεδονία βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνάντησης που είχαν χθες ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Πάρις Μπίλλιας και ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaplanes Νικόλας Χαραλάμπους.
Σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, ο κ. Μπίλλιας επισήμανε ότι τα υδατοδρόμια είναι εύκολο να λειτουργήσουν ,ώστε να διευκολυνθούν και οι τουρίστες αλλά και οι επισκέπτες στην Κεντρική Μακεδονία και να βελτιωθεί το τουριστικό προϊόν της Κεντρικής Μακεδονίας.
«Εμείς είμαστε στη διάθεση όλων των φορέων που ασχολούνται με τα υδατοδρόμια προκειμένου να τους διευκολύνουμε μέσα από τις υπηρεσίες μας στην αδειοδότησή τους αλλά και να τους υποδείξουμε σημεία που κατά την άποψή μας ενδείκνυνται για να εγκατασταθούν αυτά τα υδατοδρόμια», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Γνωστοποίησε, άλλωστε, ότι η Περιφέρεια πρότεινε κάποιες θέσεις, οι οποίες θα πρέπει να αξιολογηθούν σχετικά με το κατά πόσο συμφέρουν και είναι κατάλληλες για τη λειτουργία των υδατοδρομίων.
Σχολίασε, παράλληλα ότι «η Κεντρική Μακεδονία έχει μεγάλο μήκος ακτογραμμής άρα υπάρχουν και πολλά σημεία που μπορούν να εγκατασταθούν υδατοδρόμια», ενώ τόνισε ότι οι επιχειρηματίες θα εξετάσουν κατά πόσο οι θέσεις αυτές είναι συμφέρουσες και έχουν προοπτική ανάπτυξης.
Σε επίπεδο υποδομών διευκρίνισε ότι σύμφωνα με το νόμο που ισχύει για την εγκατάσταση υδατοδρομίων, το κόστος είναι πολύ μικρό σε σχέση με τα οφέλη.
«Όταν μιλάμε για 250.000 ανά θέση υδροπλάνου, είναι ένα μικρό ποσό σε σχέση με τα οφέλη που θα υπάρχουν», πρόσθεσε και υπογράμμισε ότι «η Περιφέρεια θα συνεργαστεί με τους φορείς, δήμους και λιμενικά ταμεία, για να διαπιστωθεί ποιοι είναι οι καταλληλότεροι προκειμένου να βοηθηθούν στην αδειοδότησή τους».
Στο ερώτημα αν είναι εφικτό να λειτουργήσουν οι μεταφορές με υδροπλάνα απάντησε θετικά και σχολίασε: «το θεσμικό πλαίσιο πλέον έχει βελτιωθεί πάρα πολύ. Οι διαδικασίες αδειοδότησης για εγκατάσταση υδατοδρομίων είναι της τάξης των 6 ως 8 μηνών, άρα από εκεί και πέρα, αν υπάρχει επιχειρηματικό ενδιαφέρον είναι πολύ εύκολο και στο τέλος του 2022 να δούμε εγκατεστημένα υδατοδρόμια στην Περιφέρειά μας».
Από την πλευρά του, ο κ. Χαραλάμπους επιβεβαίωσε ότι «με πρωτοβουλία της Περιφέρειας εξετάζονται οι δυνατότητες χωροθέτησης, οριοθέτησης και αδειοδότησης υδατοδρομίων» και ως πιθανές ανέφερε 14 θέσεις, στη Θεσσαλονίκη, τον Πλαταμώνα, το Λιτόχωρο, την Παραλία Κατερίνης, την Μαρίνα Πύδνας, το Καλοχώρι, το λιμάνι Επιβατών, το πρώτο και το δεύτερο πόδι στη Χαλκιδική, το Άγιον Όρος, την Ασπροβάλτα και τις λίμνες Κερκίνη, Βόλβη και Δοϊράνη.
Συγκεκριμένα, τόνισε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ: «είμαστε εδώ για να δημιουργήσουμε ένα σχετικά μεγάλο δίκτυο, το οποίο θα είναι μεγαλύτερο από το δίκτυο της Ευρώπης. Δηλαδή θα υπάρχουν εντός Ελλάδας περισσότερα υδατοδρόμια από ό,τι έχει ολόκληρη η Ευρώπη.
Δεν είναι θέμα φιλοδοξίας, αλλά θέμα πρακτικότητας. Υπάρχουν 320 νησιά που κατοικούνται, όπου θα αναπτυχθούν υδατοδρόμια. Ο στόχος μας είναι τα 150 υδατοδρόμια σε όλη τη χώρα και με τις διάφορες μαρίνες και ξενοδοχεία που θα αναπτύξουν υδάτινα πεδία θα φτάσουμε τα 200 με 250 σημεία και αριθμό δρομολόγιων που θα ξεπερνάει τα 1500».
Σημείωσε, επίσης ότι το θέμα έχει προχωρήσει από τα λόγια στην πράξη και ανέφερε ότι «το καινούριο τουριστικό και μεταφορικό προϊόν θα αλλάξει το χαρακτήρα του τουρισμού διότι ο επιβάτης πλέον εύκολα, γρήγορα και άμεσα θα μπορεί να ταξιδέψει σε προορισμούς που πριν δεν είχε τη δυνατότητα να πάει καθώς δεν υπήρχε σύντομη προσέγγιση και άμεση πρόσβαση».
«Ο σχεδιασμός μας είναι την άνοιξη του 2022 να υπάρχουν τα πρώτα υδατοδρόμια σε Αθήνα, Τήνο και Πάτμο. Στην Πάτμο έχει ολοκληρωθεί, στην Τήνο είναι σε τελική φάση και ξεκινάει η κατασκευή και στη συνέχεια θα προχωρήσουμε στην Σκόπελο, την Αλόννησο, τη Σκύρο και το Βόλο», σημείωσε.
Ειδικά για την Κεντρική Μακεδονία εκτίμησε ότι «αν ξεκινήσει άμεσα ο σχεδιασμός για την ανάπτυξη των υδατοδρομίων, προς το τέλος του 2022 θα υπάρξουν τα πρώτα υδατοδρόμια και το 2023 θα υπάρχει ένα σοβαρό δίκτυο και στην Κεντρική Μακεδονία για να συνδεθεί με τα υπόλοιπα δίκτυα που έχουν ξεκινήσει να αναπτύσσονται».