ΑρχικήΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑΜετά την κρίση επιβατών, έρχεται η κρίση χρέους στις αεροπορικές; Η ανάλυση της ΙΑΤΑ

Μετά την κρίση επιβατών, έρχεται η κρίση χρέους στις αεροπορικές; Η ανάλυση της ΙΑΤΑ

Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) δημοσίευσε μια ανάλυση που δείχνει ότι το παγκόσμιο χρέος της αεροπορικής βιομηχανίας θα μπορούσε να διευρυνθεί στα 550 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το τέλος του έτους.

Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη

Πρόκειται για αύξηση 120 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε σχέση με τα επίπεδα χρέους στις αρχές του 2020.

Συγκεκριμένα:

– 67 δισεκατομμύρια δολάρια του νέου χρέους αποτελούνται από κρατικά δάνεια (50 δισεκατομμύρια δολάρια), αναβαλλόμενους φόρους (5 δισεκατομμύρια δολάρια) και εγγυήσεις δανείων (12 δισεκατομμύρια δολάρια),

– 52 δισεκατομμύρια δολάρια προέρχονται από εμπορικές πηγές, όπως εμπορικά δάνεια (23 δισεκατομμύρια δολάρια), χρέος κεφαλαιαγοράς (18 δισεκατομμύρια δολάρια), χρέος από νέες λειτουργικές μισθώσεις (5 δισεκατομμύρια δολάρια) και πρόσβαση σε υπάρχουσες πιστωτικές διευκολύνσεις (6 δισεκατομμύρια δολάρια).

Η εικόνα ίσως περιέχει: κείμενο

«Η οικονομική βοήθεια είναι μια σωτηρία για να ξεπεραστεί η χειρότερη κρίση. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της περιόδου επανεκκίνησης, το χρέος της βιομηχανίας θα είναι κοντά στα 550 δισεκατομμύρια δολάρια – μια τεράστια αύξηση 28%.

Οι κρατικές ενισχύσεις συμβάλλουν στη διατήρηση της βιομηχανίας. Η επόμενη πρόκληση είναι να μην βυθιστούν οι αεροπορικές εταιρείες κάτω από το βάρος του χρέους που δημιουργεί η βοήθεια», δήλωσε ο Alexandre de Juniac, Γενικός Διευθυντής και Διευθύνων Σύμβουλος της IATA.

Η εικόνα ίσως περιέχει: κείμενο που λέει "#COVID19 55% of the $1 $123 23 billion in government financial relief creates new liabilities that have to be repaid IATA"

Συνολικά, οι κυβερνήσεις έχουν δεσμεύσει 123 δισεκατομμύρια δολάρια σε οικονομική βοήθεια στις αεροπορικές εταιρείες. Από αυτά, 67 δισεκατομμύρια δολάρια θα πρέπει να επιστραφούν.

Το υπόλοιπο τμήμα αποτελείται, σε μεγάλο βαθμό, από επιδοτήσεις μισθού (34,8 δισεκατομμύρια δολάρια), χρηματοδότηση ιδίων κεφαλαίων (11,5 δισεκατομμύρια δολάρια) και φοροαπαλλαγές / επιδοτήσεις (9,7 δισεκατομμύρια δολάρια).

Η εικόνα ίσως περιέχει: κείμενο

Αυτό το τμήμα της βοήθειας είναι ζωτικής σημασίας για τις αεροπορικές εταιρείες που θα εξοικονομήσουν 60 δισεκατομμύρια δολάρια σε μετρητά μόνο το δεύτερο τρίμηνο του 2020.

Regional variations

The $123 billion in government financial aid is equal to 14% of 2019’s total airline revenues ($838 billion). The regional variations of the aid dispersion indicate that there are gaps that will need to be filled.

2019 REVENUES ($ BILLION) AID PROMISED ($ BILLION) % OF 2019 REVENUES
Global

$838

$123

14%

North America

$264

$66

25%

Europe

$207

$30

15%

Asia-Pacific

$257

$26

10%

Latin America

$38

$0.3

0.8%

Africa & Middle East

$72

$0.8

1.1%

«Η εξόφληση των οφειλών των κυβερνήσεων και των ιδιωτικών δανειστών θα σήμαινε ότι η κρίση θα διαρκέσει πολύ περισσότερο από το χρόνο που απαιτείται για την ανάκαμψη της ζήτησης των επιβατών», ανέφερε ο de Juniac.

Ήδη οι πτωχεύσεις αεροπορικών είναι πολλές

Η LATAM προστέθηκε χθες στις αεροπορικές εταιρείες που έχουν κηρύξει πτώχευση. Αδυνατώντας να καλύψει τις οφειλές της, η μεγαλύτερη εταιρεία αεροπορικών μεταφορών της Λατινικής Αμερικής υπήχθη σε καθεστώς προστασίας από τις διεκδικήσεις των πιστωτών της βάσει του κεφαλαίου 11 του αμερικανικού πτωχευτικού κώδικα, που επιτρέπει σε εταιρείες να προχωρούν σε αναδιαρθρώσεις. Η εταιρεία απασχολεί πάνω από 42.000 ανθρώπους.

Η πτώχευση αυτή καταγράφηκε δύο εβδομάδες έπειτα από αυτήν της Avianca (20.000 εργαζόμενοι), της δεύτερης μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας της Κολομβίας, η οποία ζήτησε και αυτή το καθεστώς προστασίας της αμερικανικής νομοθεσίας έναντι των πιστωτών της.

Η γιγαντιαία αυστραλιανή αεροπορική εταιρεία Virgin Australia επίσης κήρυξε στάση πληρωμών την 21η Απριλίου. Η επιχείρηση ζήτησε, μάταια, δάνειο 1,4 δισεκ. αυστραλιανών δολαρίων από την κυβέρνηση.

Ο κορονωϊός οδήγησε στην ίδια ατραπό τις νοτιοαφρικάνικες εταιρείες South African Airways (SAA) και Comair, τη βρετανική Flybe και τέσσερις θυγατρικές της Norwegian Air Shuttle σε Σουηδία και Δανία.

Χιλιάδες οι περικοπές θέσεων εργασίας

Η Air Canada απολύει πάνω από το μισό προσωπικό της (τουλάχιστον 19.000 εργαζόμενοι), η British Airways προβλέπει κατάργηση 12.000 θέσεων εργασίας (30% του προσωπικού της), η αμερικανική Delta 10.000 αποχωρήσεις στο πλαίσιο προγράμματος εθελουσίας εξόδου (11%), η σκανδιναβική SAS οδεύει στην κατάργηση 5.000 θέσεων εργασίας (40%).

Απολύσεις ή περικοπές θέσεων εργασίας έχουν, επίσης, ανακοινωθεί από την αμερικανική United Airlines (3.450), τη βρετανική Virgin Atlantic (3.150), τις ιρλανδικές Ryanair (3.000) και Aer Lingus (900), την Icelandair (2.000), την Brussels Airlines (1.000), την ουγγρική Wizz Air (1.000) και τη Fiji Airways (758).

Δεν πλήττονται μόνο οι αερομεταφορείς. Η αμερικανική βιομηχανία κατασκευής αεροσκαφών Boeing ανακοίνωσε την κατάργηση 16.000 θέσεων εργασίας, ή περίπου του 10% του εργατικού δυναμικού της στον τομέα της που κατασκευάζει πολιτικά αεροσκάφη, ενώ η αμερικανική κατασκευάστρια κινητήρων General Electric και η βρετανική Rolls-Royce αντίστοιχα καταργούν 12.600 και 9.000 θέσεις εργασίας.

Η κρατική βοήθεια σε αεροπορικές

Η γερμανική κυβέρνηση και η Lufthansa κατέληξαν, τη Δευτέρα, σε συμφωνία για ένα πρόγραμμα διάσωσης με δαπάνη εννέα δισεκατομμυρίων ευρώ, που προβλέπει ότι το γερμανικό δημόσιο θα γίνει ο βασικός μέτοχός της.

Πάντα στη Γερμανία, η εταιρεία Condor, η οποία ειδικεύεται στις πτήσεις τσάρτερ και είναι θυγατρική της ταξιδιωτικής εταιρείας Thomas Cook, υπό πτώχευση, εξασφάλισε δανειακές εγγυήσεις ύψους 550 εκατομμυρίων ευρώ από το δημόσιο.

Οι κυβερνήσεις Γαλλίας και Ολλανδίας σπεύδουν να διασώσουν την Air France-KLM, με ένα πακέτο στήριξης που θα έχει κόστος από 9 ως 11 δισεκ. ευρώ.

Οι ΗΠΑ δημιούργησαν, τον Μάρτιο, ένα πρόγραμμα υποστήριξης της απασχόλησης ύψους 50 δισεκ. δολαρίων (45,6 δισεκ. ευρώ) ειδικά για την πολιτική αεροπορία. Οι περισσότερες μεγάλες αμερικανικές εταιρείες του κλάδου έχουν ήδη καταφύγει σε αυτό.

Στην Ιταλία, η κυβέρνηση επέλεξε την εθνικοποίηση της Alitalia. Η Easyjet έλαβε δάνειο από το δημόσιο αξίας 600 δισεκ. λιρών (675 δισεκ. ευρώ). Η Ελβετία παρέχει δανειακές εγγυήσεις αξίας 1,2 δισεκ. ευρώ στις Swiss και Edelweiss, θυγατρικές της Λουφτχάνσα.

Η Νέα Ζηλανδία δάνεισε περίπου 900 εκατομμύρια νεοζηλανδικά δολάρια (479 εκατ. ευρώ) στην Air New Zealand.

Τέλος, τα ΗΑΕ και η Τουρκία ανακοίνωσαν ότι θα προσφέρουν βοήθεια αντίστοιχα στην Emirates και στην Turkish Airlines, ωστόσο δεν έχουν ανακοινώσει το ύψος των χορηγήσεων.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο