ΑρχικήΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑΜια ισορροπημένη ελληνική πρόταση για την προστασία ταξιδιωτών και τουριστικών επιχειρήσεων ζητά το ΚΕΠΚΑ

Μια ισορροπημένη ελληνική πρόταση για την προστασία ταξιδιωτών και τουριστικών επιχειρήσεων ζητά το ΚΕΠΚΑ

Το ΚΕ.Π.ΚΑ. (Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών) και η BEUC (Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ενώσεων Καταναλωτών) τάσσονται υπέρ τους καλέσματος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, προς τα κράτη-μέλη να συμμορφωθούν με την υπάρχουσα νομοθεσία και να δημιουργήσουν γρήγορα, εθνικούς μηχανισμούς, που θα εγγυώνται ότι τα κουπόνια για τα ταξίδια που ακυρώνονται λόγω COVID-19 είναι εγγυημένα απέναντι σε χρεωκοπία.

Η προστασία για χρεωκοπία αποτελεί προαπαιτούμενο για να προωθηθούν τα κουπόνια και να γίνουν μια ασφαλή και αξιόπιστη επιλογή για τους καταναλωτές.

Υπενθυμίζεται ότι, η Κομισιόν δημοσίευσε χθες σύσταση προς τα κράτη-μέλη, ζητώντας να διατηρήσουν το δικαίωμα των ταξιδιωτών στην αποζημίωση, για ταξίδια που ακυρώνονται λόγω του COVID-19 και προτείνει να είναι στην ευχέρεια των καταναλωτών η αποδοχή των κουπονιών (vouchers).

Η σύσταση έγινε μετά από τη συντονισμένη προσπάθεια, περίπου 20 κρατών-μελών, να τροποποιήσουν τη νομοθεσία για τα δικαιώματα των ταξιδιωτών, ώστε να επιβάλλουν τα κουπόνια, αντί για το θεσμοθετημένο δικαίωμα στην αποζημίωση.

Επίσης, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να διασφαλίσει ότι τα κουπόνια εκτός από ασφαλή θα είναι και ελκυστικά για τους καταναλωτές προτείνει:

-Τα κουπόνια πρέπει να ισχύουν για τουλάχιστον 12 μήνες και να ρευστοποιούνται, αυτόματα, μόλις λήξει η περίοδος ισχύος τους, μέσα σε 14 ημέρες. Οι τουριστικές επιχειρήσεις μπορούν να προτείνουν μεγαλύτερη περίοδο ισχύος αλλά οι ταξιδιώτες θα μπορούν να ζητούν την επιστροφή των χρημάτων μόλις παρέλθει το 12μηνο.

-Τα κουπόνια για αεροπορικά εισιτήρια πρέπει να μπορούν να χρησιμοποιηθούν για πτήσεις με όλες τις εταιρίες της ομάδας στην οποία συμμετέχει η δική μας εταιρεία.

-Τα κουπόνια θα μπορούν να μεταφερθούν σε άλλο όνομα, χωρίς επιπλέον κόστος, εφόσον συμφωνεί και η τουριστική επιχείρηση.

-Εάν ακυρωθεί εισιτήριο μεταφοράς ή οργανωμένο ταξίδι, που κλείστηκε μέσω πρακτορείου ή άλλου μεσάζοντα τα κουπόνια θα πρέπει να ισχύουν για κρατήσεις μέσω του ίδιου πρακτορείου ή μεσάζοντα.

-Για να εξισορροπηθεί η πιθανή αύξηση τιμών εισιτηρίων ή/και οργανωμένων ταξιδιών τα κουπόνια θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερη αξία της αρχικής τιμής (παραδείγματος χάρη 110% της τιμής του εισιτηρίου).

Από την πλευρά του, το ΚΕ.Π.ΚΑ. επισημαίνει ότι περιμένει «να εργαστεί μαζί με την ελληνική κυβέρνηση και την τουριστική βιομηχανία, για να βρούμε γρήγορες λύσεις, για τον τρόπο εφαρμογής των συστάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στη χώρα μας. Αυτή η συνεργασία θα βοηθήσει και τις τουριστικές επιχειρήσεις και τους καταναλωτές να ξεπεράσουν, μαζί, την κρίση, με τον καλύτερο τρόπο.

Το ΚΕ.Π.ΚΑ. ζητάει από την ελληνική Κυβέρνηση να υποστηρίξει μια ισορροπημένη πρόταση για την προστασία τόσο των καταναλωτών – ταξιδιωτών, όσο και των τουριστικών επιχειρήσεων.

Ο ελληνικός τουρισμός, η βαριά μας βιομηχανία θα επιβιώσει και θα αναπτυχθεί μόνο όταν η Ελλάδα διαβεβαιώσει όλους τους τουρίστες, που την επισκέπτονται, ότι σέβεται την Ευρωπαϊκή νομοθεσία, τις Ευρωπαϊκές αξίες και τα νομοθετημένα δικαιώματα των καταναλωτών.

Ο ελληνικός τουρισμός δε χρειάζεται να “καταχράται” και να “καταπατά” τα δικαιώματα των καταναλωτών. Ο πραγματικός σεβασμός της ελληνικής φιλοξενίας και των αξιών της χώρας μας είναι οι καλύτεροι πρεσβευτές μας».

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο