Δευτέρα, 17 Νοεμβρίου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Αυτοψία στη σιδηροδρομική διάβαση του Αγίου Στεφάνου από τον Γ. Καραμέρο

    17 Νοεμβρίου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Η Jungheinrich παρουσιάζει τη νέα σειρά “AntOn by Jungheinrich”

    17 Νοεμβρίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Στο 87,7% η κατασκευαστική πρόοδος του βόρειου τμήματος του Ε65 (video)

    17 Νοεμβρίου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Σε 7 μήνες η ολοκλήρωση του ETCS στο σύνολο της γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Τι πρακτικά σημαίνει

    17 Νοεμβρίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Απόλυτη κυριαρχία των υβριδικών αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά: Κατέκτησαν το 50%, στο 5,7% τα αμιγώς ηλεκτρικά

    17 Νοεμβρίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Αντίστροφη μέτρηση για την πλήρη παράδοση της Πατρών – Πύργου και των τελευταίων 10 χλμ. (video)

    17 Νοεμβρίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Αυτοψία στη σιδηροδρομική διάβαση του Αγίου Στεφάνου από τον Γ. Καραμέρο

    17 Νοεμβρίου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Η Jungheinrich παρουσιάζει τη νέα σειρά “AntOn by Jungheinrich”

    17 Νοεμβρίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Στο 87,7% η κατασκευαστική πρόοδος του βόρειου τμήματος του Ε65 (video)

    17 Νοεμβρίου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Σε 7 μήνες η ολοκλήρωση του ETCS στο σύνολο της γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Τι πρακτικά σημαίνει

    17 Νοεμβρίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Απόλυτη κυριαρχία των υβριδικών αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά: Κατέκτησαν το 50%, στο 5,7% τα αμιγώς ηλεκτρικά

    17 Νοεμβρίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Αντίστροφη μέτρηση για την πλήρη παράδοση της Πατρών – Πύργου και των τελευταίων 10 χλμ. (video)

    17 Νοεμβρίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Οι προκλήσεις στο supply chain (παραδόσεις αεροσκαφών) θα κοστίσουν στις αεροπορικές πάνω από 11 δισ. δολ. το 2025

vvegiazi by vvegiazi
14 Οκτωβρίου, 2025
στο LOGISTICS, ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Οι προκλήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα θα μπορούσαν να κοστίσουν στις αεροπορικές περισσότερα από 11 δισ. δολ. το 2025, σύμφωνα με μελέτη που διεξήγαγαν από κοινού η IATA και η συμβουλευτική Oliver Wyman.

Επιμέλεια: Μ. Δημητρίου

Η έκθεση εξετάζει τις προκλήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας στην αεροδιαστημική βιομηχανία και διερευνά την αιτία αυτών των προκλήσεων, τον αντίκτυπο στις αεροπορικές και τις πρωτοβουλίες για την προώθηση της αεροπορικής βιομηχανίας.

Όπως επισημαίνεται, οι προκλήσεις στην εφοδιαστική της αεροδιαστημικής βιομηχανίας καθυστερούν την παραγωγή νέων αεροσκαφών και εξαρτημάτων, με αποτέλεσμα οι αεροπορικές να επανεκτιμούν τα σχέδια του στόλου τους και, σε πολλές περιπτώσεις, να διατηρούν τα παλαιότερα αεροσκάφη σε πτήση για μεγάλα χρονικά διαστήματα.

Το παγκόσμιο εμπορικό ανεκτέλεστο έφτασε σε ιστορικό υψηλό με περισσότερα από 17.000 αεροσκάφη το 2024, σημαντικά υψηλότερο από το ανεκτέλεστο της περιόδου 2010-2019, που ήταν περίπου 13.000 αεροσκάφη ετησίως.

Ο αργός ρυθμός παραγωγής εκτιμάται ότι θα κοστίσει στην αεροπορική βιομηχανία περισσότερα από 11 δισ. δολ. το 2025, λόγω τεσσάρων βασικών παραγόντων:

-Υπερβολικό κόστος καυσίμων (~4,2 δισ. δολ.): Οι αεροπορικές χρησιμοποιούν παλαιότερα, λιγότερο αποδοτικά από άποψη καυσίμου αεροσκάφη, επειδή οι παραδόσεις νέων αεροσκαφών καθυστερούν, οδηγώντας σε υψηλότερο κόστος καυσίμων.

-Πρόσθετο κόστος συντήρησης (3,1 δισ. δολ.): Ο παγκόσμιος στόλος γερνάει και τα παλαιότερα αεροσκάφη απαιτούν πιο συχνή και δαπανηρή συντήρηση.

-Αυξημένο κόστος μίσθωσης κινητήρων (2,6 δισ. δολ.): Οι αεροπορικές πρέπει να μισθώνουν περισσότερους κινητήρες, καθώς οι κινητήρες παραμένουν περισσότερο χρόνο στο έδαφος κατά τη συντήρηση. Τα ποσοστά μίσθωσης αεροσκαφών έχουν επίσης αυξηθεί κατά 20-30% από το 2019.

-Πλεονάζον κόστος διατήρησης αποθεμάτων (1,4 δισ. δολ.): Οι αεροπορικές αποθηκεύουν περισσότερα ανταλλακτικά για να μετριάσουν τις απρόβλεπτες διαταραχές της αλυσίδας εφοδιασμού, αυξάνοντας το κόστος αποθεμάτων.

Εκτός από το αυξανόμενο κόστος, οι προκλήσεις της αλυσίδας εφοδιασμού εμποδίζουν τις αεροπορικές να αναπτύξουν επαρκή αεροσκάφη για να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση επιβατών. Το 2024, η ζήτηση επιβατών αυξήθηκε κατά 10,4%, υπερβαίνοντας την επέκταση της χωρητικότητας κατά 8,7% και ωθώντας τους συντελεστές πληρότητας στο ρεκόρ του 83,5%. Η τάση αύξησης της ζήτησης επιβατών συνεχίζεται και το 2025.

Το τρέχον οικονομικό μοντέλο της αεροδιαστημικής βιομηχανίας, οι διαταραχές από τη γεωπολιτική αστάθεια, οι ελλείψεις πρώτων υλών και οι στενές αγορές εργασίας συμβάλλουν όλα στην προέλευση του ζητήματος. Λαμβάνοντας υπόψη αυτές τις υποκείμενες αιτίες, η έκθεση περιγράφει βασικές πρωτοβουλίες για τους κατασκευαστές πρωτότυπου εξοπλισμού (OEM), τους εκμισθωτές και τους προμηθευτές που υποστηρίζονται από τις αεροπορικές εταιρείες για να αντιμετωπίσουν την ανισορροπία προσφοράς-ζήτησης και να οικοδομήσουν μεγαλύτερη ανθεκτικότητα.

«Οι αεροπορικές εξαρτώνται από μια αξιόπιστη εφοδιαστική αλυσίδα για να λειτουργούν και να αναπτύσσουν αποτελεσματικά τους στόλους τους. Τώρα έχουμε πρωτοφανείς αναμονές για αεροσκάφη, κινητήρες και ανταλλακτικά και απρόβλεπτα χρονοδιαγράμματα παράδοσης.

Όλα αυτά μαζί έχουν οδηγήσει το κόστος σε αύξηση κατά τουλάχιστον 11 δισ. δολ. για φέτος και έχουν περιορίσει την ικανότητα των αεροπορικών να ανταποκριθούν στη ζήτηση των καταναλωτών. Δεν υπάρχει απλή λύση για την επίλυση αυτού του προβλήματος, αλλά υπάρχουν αρκετές ενέργειες που θα μπορούσαν να προσφέρουν κάποια ανακούφιση.

Αρχικά, το “άνοιγμα” της αγοράς ανταλλακτικών θα βοηθούσε δίνοντας στις αεροπορικές εταιρείες μεγαλύτερη επιλογή και πρόσβαση σε ανταλλακτικά και υπηρεσίες.

Παράλληλα, η μεγαλύτερη διαφάνεια σχετικά με την κατάσταση της εφοδιαστικής θα έδινε στις αεροπορικές τα δεδομένα που χρειάζονται για να σχεδιάσουν γύρω από τα μπλοκαρίσματα, βοηθώντας παράλληλα τους OEM να μειώσουν τα υποκείμενα σημεία συμφόρησης», σχολίασε ο Willie Walsh, γενικός διευθυντής της IATA.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣIATA

Σχετικά Άρθρασχετικά

LOGISTICS

Επενδύσεις 1 δισ. ευρώ από τον όμιλο DHL στην Ινδία μέχρι το 2030

14 Νοεμβρίου, 2025
LOGISTICS

4 στους 5 Managers εκτιμούν ότι οι διαταραχές στην εφοδιαστική θα συνεχιστούν για ακόμη 2 χρόνια

14 Νοεμβρίου, 2025
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Πρωτοβουλία για επαναφορά των απευθείας αεροπορικών πτήσεων μεταξύ Ελλάδας – Καζακστάν

13 Νοεμβρίου, 2025
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Tο πρώτο MBA στη Διοίκηση των Αερομεταφορών στην Ελλάδα από τα Πανεπιστήμια Αιγαίου και Θράκης (video)

11 Νοεμβρίου, 2025
LOGISTICS

Υψηλόβαθμο κλιμάκιο του DFC στο Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, ενημερώθηκε για την πρόοδο εργασιών (pics)

10 Νοεμβρίου, 2025
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

21 αεροπορικές δεσμεύτηκαν να αλλάξουν τις πρακτικές τους για τους περιβαλλοντικούς ισχυρισμούς

10 Νοεμβρίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Επιχειρηματικό Πάρκο στα Οινόφυτα: Επενδύσεις 140 εκατ. για έργα υποδομών

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Ενισχύεται περαιτέρω η OB Streem, ανακοίνωσε την εξαγορά του ομίλου της Med FRIGO

14 Νοεμβρίου, 2025

Συγκροτήθηκε σε σώμα το πρώτο ΔΣ της ΥΠΑ μετά τον διοικητικό μετασχηματισμό της

14 Νοεμβρίου, 2025

Όποιος «ελέγχει» τα λιμάνια, «ελέγχει» και το παγκόσμιο εμπόριο. Η διαμάχη ΗΠΑ – Κίνας σε λιμάνια / terminals

14 Νοεμβρίου, 2025

Tο πρώτο MBA στη Διοίκηση των Αερομεταφορών στην Ελλάδα από τα Πανεπιστήμια Αιγαίου και Θράκης (video)

11 Νοεμβρίου, 2025

«Δεν γίνεσαι εμπορευματικός κόμβος με φορτηγά Euro 3»

11 Νοεμβρίου, 2025

Άνοιξε ο εμπορικός «πόλεμος» ΗΠΑ – Κίνας (και) στα ελληνικά λιμάνια. Αιχμές κατά Cosco από τη νέα Αμερικανίδα Πρέσβειρα

14 Νοεμβρίου, 2025

Τα υδροπλάνα έχουν (και) φανερούς υποστηρικτές εντός της κυβέρνησης

13 Νοεμβρίου, 2025

Εκδόθηκαν οι Προσκλήσεις για τη χρηματοδότηση συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στον ελληνικό σιδηρόδρομο

12 Νοεμβρίου, 2025

Θεσπίστηκε τέλος 3 ευρώ ανά επιβάτη στο αεροδρόμιο Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης». Ισχύ από 1η Νοεμβρίου

2

Τα οικονομικά αποτελέσματα της Ferst Logistics που εξαγόρασε η πρόεδρος των Ελλήνων εφοπλιστών, Μ. Τραυλού

2

Εγκρίθηκαν 4 εκατ. ευρώ για τη “μετακόμιση” της Προσέγγισης Αθηνών από το ΚΕΠΑΘΜ στο «Ελ. Βενιζέλος»

1

Η αναλυτική λίστα με τα 204 καταστήματα των ΕΛΤΑ που κλείνουν σε όλη την Ελλάδα στις 3 Νοεμβρίου

1

Κ. Κυρανάκης: Θα διερευνήσουμε τη δυνατότητα ευρωπαϊκής χρηματοδότησης για τη σιδηροδρομική σύνδεση Ηρακλείου – αεροδρόμιο Καστελίου

1

Τα ΕΛΤΑ θα έπρεπε να «κυριαρχούν», τι συμβαίνει σε άλλες χώρες

1

Αυτοκινητόδρομος 100% LED η Ολυμπία Οδός, πέτυχε πλήρη εκσυγχρονισμό φωτισμού (video, pics)

1

Παραιτήθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γρ. Σκλήκας. Προειδοποιεί για κίνδυνο ρευστότητας, εάν δεν κλείσουν τα καταστήματα

1

Αυτοψία στη σιδηροδρομική διάβαση του Αγίου Στεφάνου από τον Γ. Καραμέρο

17 Νοεμβρίου, 2025

Η Jungheinrich παρουσιάζει τη νέα σειρά “AntOn by Jungheinrich”

17 Νοεμβρίου, 2025

Στο 87,7% η κατασκευαστική πρόοδος του βόρειου τμήματος του Ε65 (video)

17 Νοεμβρίου, 2025

Σε 7 μήνες η ολοκλήρωση του ETCS στο σύνολο της γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Τι πρακτικά σημαίνει

17 Νοεμβρίου, 2025

Απόλυτη κυριαρχία των υβριδικών αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά: Κατέκτησαν το 50%, στο 5,7% τα αμιγώς ηλεκτρικά

17 Νοεμβρίου, 2025

Αντίστροφη μέτρηση για την πλήρη παράδοση της Πατρών – Πύργου και των τελευταίων 10 χλμ. (video)

17 Νοεμβρίου, 2025

Μεξικό και Κίνα «στήνουν» νέες εναλλακτικές εμπορικές διαδρομές, προκαλώντας εκνευρισμό στις ΗΠΑ

17 Νοεμβρίου, 2025
MYTILINI AIRPORT, INTRAKAT, 25-26OCT2019

Μερίδιο αγοράς στα 14 αεροδρόμια της Fraport Greece: 17% Ryanair, 16% AEGEAN και 9% easyJet

17 Νοεμβρίου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε τη βέλτιστη εμπειρία πλοήγησης στον ιστότοπό μας.

    Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις ρυθμίσεις.

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr

    Επισκόπηση απορρήτου
    Metaforespress

    Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.

    Necessary

    Το αυστηρώς απαραίτητο cookie θα πρέπει να είναι ενεργοποιημένο ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας για ρυθμίσεις cookie.

    Στατιστικά

    Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως τον αριθμό επισκεπτών στον ιστότοπο και τις πιο δημοφιλείς σελίδες.

    Η διατήρηση αυτού του cookie μας επιτρέπει να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.