ΑρχικήΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑΟι προοπτικές και η στρατηγική του Ομίλου της AEGEAN για το 2021. Λήγουν μισθώσεις 18 αεροσκαφών έως το 2022

Οι προοπτικές και η στρατηγική του Ομίλου της AEGEAN για το 2021. Λήγουν μισθώσεις 18 αεροσκαφών έως το 2022

Η δυσκολότερη περίοδος (και) για τον Όμιλο της AEGEAN ήταν το 2020. H αεροπορική ανακοίνωσε ζημιές 228 εκατ. ευρώ και μείωση εσόδων 68,3% και επιβατών 65,5%.

Ο κύκλος εργασιών του έτους ανήλθε σε 415,1 εκατ. έναντι 1,3 δισ. το 2019, ενώ μεταφέρθηκαν συνολικά 5,17 εκατ. επιβάτες, με συνολική κάμψη 65,5% συγκριτικά με τους 15 εκατ. επιβάτες το 2019.

Όπως αναφέρεται στην οικονομική έκθεση του 2020, είναι προφανές από τα προαναφερόμενα μεγέθη ότι το 2020 ήταν η δυσκολότερη περίοδος στην ιστορία της εταιρείας, γεγονός που ισχύει και για τον κλάδο των αερομεταφορών γενικότερα.

Το γεγονός, ωστόσο, ότι η εταιρεία ανταποκρίθηκε, όπως υποστηρίζεται, στις προκλήσεις για πάνω από ένα χρόνο από την αρχή της πανδημίας, χωρίς να λάβει ειδική κρατική στήριξη από το δημόσιο, είναι κάτι που οφείλεται στη συνετή διαχείριση των ταμειακών διαθεσίμων, το χαμηλό δανεισμό, στις στέρεες βάσεις οργάνωσης, καθώς και στη συνεπή κερδοφορία των προηγούμενων ετών.

Όπως υπογραμμίζεται, οι μεγαλύτερες εταιρείες στην Ευρώπη, και όχι μόνο, αναγκάστηκαν να προσφύγουν σε ειδική κρατική στήριξη τους αμέσως επόμενους μήνες μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, παρουσιάζοντας την επείγουσα ανάγκη στήριξης ως προϋπόθεση για τη συνέχιση της λειτουργίας τους.

«Είναι προφανές συνεπώς ότι οι αντοχές της εταιρείας αποδεικνύουν, όχι μόνο τις στέρεες βάσεις που είχε δημιουργήσεις όλα τα προηγούμενα έτη λειτουργίας, αλλά κυρίως τις δυνατότητες και τις προοπτικές ανάκαμψης στο μέλλον», επισημαίνεται.

Το 2021 ξεκίνησε για τον κλάδο με τις ίδιες εξαιρετικά δύσκολες και αβέβαιες συνθήκες, λόγω των νέων εξάρσεων, καθώς και των μεταλλάξεων του ιού που εξακολουθούν και πιέζουν τα συστήματα υγείας όλων των χωρών και αποτρέπουν την άρση των περιοριστικών μέτρων, κυρίως στις μετακινήσεις, που στην πλειονότητά τους συνεχίζουν να παραμένουν σε ισχύ.

Σε αυτό το περιβάλλον και οι επόμενοι μήνες αναμένονται εξαιρετικά δύσκολοι σε ότι αφορά τις αερομεταφορές. Η ΙΑΤΑ αναμένει συνολικές ζημιές για τον κλάδο ύψους 38 δις δολ. το 2021 από 118 δις δολ. το 2020, υπό την προϋπόθεση της σταδιακής αποκατάστασης της συνδεσιμότητας με το άνοιγμα των συνόρων και την άρση των περιορισμών από τα μέσα του 2021.

Λόγω των καταστρεπτικών συνεπειών της πανδημίας, αναμένεται επάνοδος στα μεγέθη του 2019, μετά από 4 – 5 έτη.

Οι ενέργειες αντιμετώπισης της πανδημίας από την εταιρεία, όπως αναφέρεται, ήταν άμεσες, ενώ η προσπάθεια συνεχίζεται με τους ίδιους εντατικούς ρυθμούς, ούτως ώστε να διασφαλιστεί η προοπτική ανάκαμψης, όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν.

Η εικόνα του πρώτου τριμήνου του 2021 και οι προοπτικές του έτους

Επιχειρησιακά, ο Όμιλος της AEGEAN το πρώτο τρίμηνο του 2021 δραστηριοποιήθηκε με σχεδόν το ένα τρίτο της δραστηριότητας του 2019, ενώ η επιβατική κίνηση αποτέλεσε περίπου το 20% της αντίστοιχης περιόδου του 2019.

Κατά τη διάρκεια του έτους, ο Όμιλος προγραμματίζει να παραλάβει ένα νέο αεροσκάφος από τη συνολική παραγγελία 46 αεροσκαφών Airbus A320neo.

Παράλληλα, μισθώσεις 18 αεροσκαφών της οικογένειας Airbus A320ceo λήγουν μέχρι το τέλος του 2022, γεγονός που προσφέρει ευελιξία στον Όμιλο τόσο ως προς την τελική διαμόρφωση του στόλου, όσο και ως προς τη δυνατότητα διαπραγμάτευσης με τους εκμισθωτές για την βελτίωση των εμπορικών όρων των συμφωνιών μίσθωσης και εκμετάλλευσης των αεροσκαφών.

Το τρέχον καλοκαιρινό πρόγραμμα επικεντρώνεται στην ενίσχυση της δραστηριότητας του στις περιφερειακές του βάσεις καθώς και των ναυλωμένων πτήσεων.

Οι εξελίξεις με την πρόοδο των εμβολιασμών στην Ευρώπη και στην Ελλάδα δίνουν μια προοπτική ανάκαμψης του κλάδου και της εταιρείας στην εξέλιξη του έτους.

Όπως τονίζεται, τα ακριβή χρονικά δεδομένα για την πορεία των εμβολιασμών, ο βαθμός και η ταχύτητα ανάκαμψης της ζήτησης αλλά και οι συμφωνίες των κρατών για τα πρωτόκολλα μετακίνησης διατηρούν ακόμη σημαντική αβεβαιότητα, κυρίως για τη στιγμή της επανεκκίνησης.

«Είναι σημαντικό επίσης το γεγονός ότι για πρώτη φορά η εταιρεία βρίσκεται μπροστά σε μια ειδική κρατική στήριξη, όπως έχει συμβεί άλλωστε και σε πολλά άλλα κράτη της Ευρώπης», αναφέρεται.

Η εκτίμηση της διοίκησης είναι εντός του Μαΐου 2021 θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας κατά 60 εκατ. ευρώ και εντός του Ιουνίου 2021 θα έχει ολοκληρωθεί η καταβολή της αποζημίωσης 120 εκατ. ευρώ από το Ελληνικό Δημόσιο.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο