• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Κυριακή, 26 Μαρτίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Χωρίς εμπορευματικά δρομολόγια η Hellenic Train, εισηγήσεις για «κάθοδο» της RCLG στο Θριάσιο

    26 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Επιβατικά σιδηροδρομικά δρομολόγια: Καμία πρόοδος, δεν δίνεται το Κιάτο – Αίγιο

    26 Μαρτίου, 2023
    MMM

    Στον ΟΣΕΘ ανατίθεται ο έλεγχος κομίστρου στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

    26 Μαρτίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

    25 Μαρτίου, 2023
    LOGISTICS

    8 ερωτήματα ΠΑΣΕΒΙΠΕ για το επενδυτικό πλάνο των Επιχειρηματικών Πάρκων

    24 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Πριν τις εκλογές, η Ιταλίδα πρωθυπουργός στην Ελλάδα με «ατζέντα» και τη Hellenic Train

    24 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Χωρίς εμπορευματικά δρομολόγια η Hellenic Train, εισηγήσεις για «κάθοδο» της RCLG στο Θριάσιο

    26 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Επιβατικά σιδηροδρομικά δρομολόγια: Καμία πρόοδος, δεν δίνεται το Κιάτο – Αίγιο

    26 Μαρτίου, 2023
    MMM

    Στον ΟΣΕΘ ανατίθεται ο έλεγχος κομίστρου στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

    26 Μαρτίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

    25 Μαρτίου, 2023
    LOGISTICS

    8 ερωτήματα ΠΑΣΕΒΙΠΕ για το επενδυτικό πλάνο των Επιχειρηματικών Πάρκων

    24 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Πριν τις εκλογές, η Ιταλίδα πρωθυπουργός στην Ελλάδα με «ατζέντα» και τη Hellenic Train

    24 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Οι προτάσεις των Ελλήνων συγκοινωνιολόγων για την ανάπτυξη υδατοδρομίων

ffotinos by ffotinos
24 Μαρτίου, 2021
στο ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Τις προτάσεις τους για την ανάπτυξη των αεροπορικών μεταφορών δημοσιοποίησε ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων. Σε αυτές συμπεριλαμβάνονται οι προτάσεις για την ανάπτυξη των υδροπλάνων και των υδατοδρομίων.

Όπως αναφέρεται, οι πρώτες πτήσεις άρχισαν το 1925 από την ιταλική εταιρεία Anonima Aerospresso Italiana, εκτελώντας δρομολόγια από Αθήνα (μαρίνα Φλοίσβου) προς Κωνσταντινούπολη, μεταφέροντας αλληλογραφία και εμπορεύματα.

Στη δεκαετία του 1930 υδροπλάνα πραγματοποιούσαν πτήσεις και σε άλλα νησιά της χώρας, όπως στο Καστελόριζο, Κέρκυρα (1935) και Ζάκυνθο.

Το 2005, η Pegasus Aviation ξεκίνησε τις πτήσεις από Κέρκυρα προς Ιωάννινα και Παξούς. Ακολούθησαν οι συνδέσεις Πάτρας, Ζακύνθου, Ιθάκης, Κεφαλονιάς, Λευκάδας και Brindizi. To 2007, η ίδια εταιρία, υπό την επωνυμία AirSea Lines, συνέδεσε το λιμάνι του Λαυρίου με νησιά των Κυκλάδων και Δωδεκανήσων.

Το 2008, η Pegasus Aviation αποσύρθηκε από την αγορά, έχοντας πραγματοποιήσει 15.000 δρομολόγια, μεταφέροντας πάνω από 180.000 επιβάτες.

Όσον αφορά τα επιχειρησιακά στοιχεία των υδροπλάνων αυτά αναφέρονται παρακάτω:

-Τα υδροπλάνα χρησιμοποιούνται για μεταφορά επιβατών (25%), ταχυδρομείο, εποπτεία, πυρόσβεση, διάσωση, εκπαίδευση, πολεμική αποστολή, εναέρια περιήγηση, εκδρομές.

-Οι πτήσεις υδροπλάνων αφορούν κατά 81% συνδέσεις υδατοδρόμιο – υδατοδρόμιο, 12% υδατοδρόμιο – αεροδρόμιο και 7% αεροδρόμιο – αεροδρόμιο.

-Το 75% των πτήσεων πραγματοποιούνται κατά τη θερινή περίοδο και το υπόλοιπο 25% τη χειμερινή.

-Η μέση διάρκεια πτήσης είναι 15-30 λεπτά (σε ποσοστό 31%), 30-60 λεπτά (25%), 60-120 λεπτά (31%) και 120-180 λεπτά (13%).

Σχετικά με τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις για την λειτουργία των υδροπλάνων στην Ελλάδα αναφέρονται τα εξής:

-Ευκαιρίες υλοποίησης: Μεγάλη ακτογραμμή (15.021 km), 2000 νησιά και βραχονησίδες από τα οποία τα 270 κατοικούνται, 28 νησιωτικά αεροδρόμια, σημαντικός αριθμός παραθαλάσσιων πόλεων με μεγάλη πληθυσμιακή συγκέντρωση και επαρκή λιμενική υποδομή, σημαντικός αριθμός φυσικών λιμανιών κατάλληλα για υδατοδρόμια, σημαντικές παραλίμνιες πόλεις.

-Προκλήσεις υλοποίησης: Μεγάλη εποχικότητα τουριστικής κίνησης, επιτρέπονται μόνο πτήσεις εξ’ όψεως (VFR), καιρικές συνθήκες στα ελληνικά πελάγη, περιορισμοί για την ασφαλή λειτουργία των υδατοδρομίων (≥2 μέτρα κύμα, 5 Beaufort) και η περιορισμένη γνώση του αντικειμένου.

Προτάσεις για την ανάπτυξη υδατοδρομίων

Για να επιτευχθεί επιτυχώς η λειτουργία των υδατοδρομίων, ο ΣΕΣ προτείνει:

-Τη συνεργασία της τοπικής αυτοδιοίκησης με όλους τους εμπλεκόμενους (ιδιοκτήτες, λειτουργούς και χρήστες υδατοδρομίων).

-Τη συμμετοχή όλων των επαγγελματικών φορέων που εμπλέκονται άμεσα ή έμμεσα με ταξιδιωτικές υπηρεσίες και τουρισμό.

-Την ανάλυση σε βάθος των προκλήσεων και των πιθανών κινδύνων που σχετίζονται με την επιχείρηση των υδροπλάνων σε θαλάσσιες συνθήκες και τα καιρικά φαινόμενα.

-Όσον αφορά την άδεια ίδρυσης υδατοδρομίου (Άρθρο 10, παρ.1, 2), αυτή δεν θα έπρεπε να είναι αορίστου ισχύος, αλλά να συνδέεται με την έναρξη αεροπορικής δραστηριότητας η οποία θα ορίζει ένα ελάχιστο επίπεδο αεροπορικών συνδέσεων.

Η αόριστη διάρκεια ισχύος, δυνητικά μπορεί να οδηγήσει σε συνθήκες μονοπωλίου και αντίστοιχες τιμολογιακές πολιτικές δυσχερείς για τους υπάρχοντες χρήστες και αποτρέποντας ταυτόχρονα νέους επενδυτές να μπουν στην αγορά.

Η ισχύς θα πρέπει να είναι ορισμένου χρόνου στο τέλος του οποίου θα γίνεται επαναξιολόγηση της όλης λειτουργίας του υδατοδρομίου και αναλόγως θα ανανεώνεται ή θα αφαιρείται η ισχύουσα άδεια και θα επαναπροκηρύσσεται ο διαγωνισμός από μια ad hoc Επιτροπή Αξιολόγησης.

Tags:ΥΔΡΟΠΛΑΝΑΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑΣΕΣ

Σχετικά Άρθρα

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

“Ανοίγει” τις πύλες του το υδατοδρόμιο Πάτρας, πτήσεις προς Αθήνα, Κέρκυρα, Σπέτσες, Πύλο και Κεφαλονιά

16 Μαρτίου, 2023
ΥΠΟΓΕΙΟΣ

«Όταν εγώ πάω στο διάστημα, θα πετύχουν τα υδροπλάνα στην Ελλάδα»

24 Φεβρουαρίου, 2023
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Η Σκόπελος αποκτά τη δυνατότητα ανάπτυξης εγκαταστάσεων υδατοδρομίου

21 Φεβρουαρίου, 2023
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Οι προτάσεις ΕΒΕΠ στην ΚΕΕΕ για ακτοπλοΐα, υδατοδρόμια, κρουαζιέρα, yachting

1 Φεβρουαρίου, 2023
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Η Σκύρος αποκτά τη δυνατότητα να αναπτύξει εγκαταστάσεις υδατοδρομίου

30 Ιανουαρίου, 2023
ΥΠΟΓΕΙΟΣ

«Μπορείτε να ρωτήσετε τους επενδυτές γιατί δεν έχουν πετάξει ακόμα τα υδροπλάνα»

29 Ιανουαρίου, 2023
Επόμενο άρθρο

Έγκαιρο εμβολιασμό ζητούν οι εργαζόμενοι της ΥΠΑ

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Αυτά τα δρομολόγια θα διεξαχθούν αύριο (22/3), κυρίως ο Προαστιακός Αθήνας και Πάτρας

21 Μαρτίου, 2023

Ξεκίνησαν τα εμπορευματικά δρομολόγια της RCLG από Θεσσαλονίκη (φωτο). Για τον Πειραιά, σε συζητήσεις ΟΣΕ – Hellenic Train

22 Μαρτίου, 2023

Νέα εμπλοκή με τα εμπορευματικά δρομολόγια της Hellenic Train από Θεσσαλονίκη προς Ειδομένη. Κανονικά της RCLG

23 Μαρτίου, 2023

Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

25 Μαρτίου, 2023

Χωρίς ταξί η Αθήνα την Πέμπτη 23 Μαρτίου. Απεργία του ΣΑΤΑ

22 Μαρτίου, 2023

Αναστέλλεται, εκ νέου, η διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων της Hellenic Train. Η επιστολή προς τους πελάτες

21 Μαρτίου, 2023

Π. Δεμέστιχας, WINGS: Η τεχνολογία αλλάζει το τοπίο στις εμπορευματικές μεταφορές και τις σύγχρονες αποθήκες

21 Μαρτίου, 2023

Προειδοποιητική στάση εργασίας στο μετρό στις 24 Μαρτίου, από τις 21.00, κήρυξε το ΣΕΛΜΑ

23 Μαρτίου, 2023
???????????????????

AEGEAN: Παραλαμβάνει φέτος 9 Airbus neo. «Σταθμεύει» 6-7 αεροσκάφη για τυχόν αντιμετώπιση καθυστερήσεων

2

Οι μεταφορές στο επίκεντρο: Επισκόπηση των μέτρων ασφαλείας σε αερομεταφορές, ακτοπλοΐα, ΜΜΜ, κ.ά.

2

Επίθεση δέχτηκαν τα γραφεία της Hellenic Train (video)

1

Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

1

Την παραίτησή του υπέβαλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής

1

Ελ. Κουντουρά: Το σύστημα ETCS θα έπρεπε να λειτουργεί από το 2020 στον άξονα Αθήνα – Θεσ/νίκη – Ειδομένη

1

Αυτά είναι τα 3 μέλη της Ειδικής Επιτροπής για το σιδηροδρομικό δυστύχημα. Μεταξύ αυτών ο πρώην Δ.Σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

1

Στα γραφεία του ΟΣΕ η Τροχαία Λάρισας, συνελέγησαν έγγραφα και ντοκουμέντα που αφορούν το σιδηροδρομικό δυστύχημα

1

Χωρίς εμπορευματικά δρομολόγια η Hellenic Train, εισηγήσεις για «κάθοδο» της RCLG στο Θριάσιο

26 Μαρτίου, 2023

Επιβατικά σιδηροδρομικά δρομολόγια: Καμία πρόοδος, δεν δίνεται το Κιάτο – Αίγιο

26 Μαρτίου, 2023

Στον ΟΣΕΘ ανατίθεται ο έλεγχος κομίστρου στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

26 Μαρτίου, 2023

Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

25 Μαρτίου, 2023

8 ερωτήματα ΠΑΣΕΒΙΠΕ για το επενδυτικό πλάνο των Επιχειρηματικών Πάρκων

24 Μαρτίου, 2023

Πριν τις εκλογές, η Ιταλίδα πρωθυπουργός στην Ελλάδα με «ατζέντα» και τη Hellenic Train

24 Μαρτίου, 2023

Scania is introducing a digital dashboard

24 Μαρτίου, 2023

Εκτιμήσεις ΕΟΣΠ για τους αφιχθέντες επιβάτες εφέτος: +18% έναντι του 2022, +31% έναντι του 2019

24 Μαρτίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ