ΑρχικήΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑΟλοκληρώθηκαν οι εργασίες στα 11 από τα 14 αεροδρόμια της Fraport Greece. Απομένουν Κως, Σαντορίνη και Θεσσαλονίκη

Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες στα 11 από τα 14 αεροδρόμια της Fraport Greece. Απομένουν Κως, Σαντορίνη και Θεσσαλονίκη

Λίγο πριν από την ολοκλήρωση βρίσκεται το επενδυτικό πρόγραμμα της Fraport Greece για την αναβάθμιση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.

Το κόστος θα ξεπεράσει τις αρχικές προβλέψεις, αφού ο εκσυγχρονισμός τους, σύμφωνα με νεότερους υπολογισμούς, θα ανέλθει συνολικά στα 440 εκατ. ευρώ.

Η Fraport Greece ανέλαβε τον Απρίλιο του 2017 την επέκταση, τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.

Σε πρώτη φάση, η εταιρεία είχε εκτιμήσει ότι τα έργα αναβάθμισης θα κόστιζαν 330 εκατ. ευρώ.

Στη συνέχεια όμως και όσο προχωρούσαν οι εργασίες ανακατασκευής, η δαπάνη του έργου επανεκτιμήθηκε στα 415 εκατ. ευρώ, ενώ σήμερα στελέχη της εταιρείας δηλώνουν ότι το τελικό ποσό που θα χρειαστεί για την ολοκλήρωση του επενδυτικού προγράμματος θα ανέλθει σε 440 εκατ. ευρώ.

Το συνολικό άμεσο έσοδο σε βάθος 40 ετών, που είναι και η περίοδος παραχώρησης από το ελληνικό δημόσιο, σύμφωνα με τα χρηματοοικονομικά μοντέλα που έχει επεξεργαστεί η εταιρεία θα ανέλθει σε περίπου 10 δισ. ευρώ.

Η πορεία ολοκλήρωσης των έργων

Ήδη, οι εργασίες στα 11 από τα 14 αεροδρόμια έχουν ολοκληρωθεί. Τα τρία αεροδρόμια στα οποία οι εργασίες βρίσκονται σε εξέλιξη και αναμένεται να ολοκληρωθούν τους επόμενους μήνες είναι αυτά της Κω, της Σαντορίνης και το «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης.

Στη Ζάκυνθο υλοποιήθηκε η ανακαίνιση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού, τα check-in αυξήθηκαν κατά 35% και τα σημεία ασφαλείας κατά 150%.

Στο «Ιωάννης Δασκαλογιάννης» στα Χανιά αναδιοργανώθηκε πλήρως ο αεροσταθμός, οι πύλες αυξήθηκαν κατά 25%, ενώ τα σημεία ασφαλείας και ελέγχου διπλασιάστηκαν.

Ανάλογες εργασίες ανακαίνισης πραγματοποιήθηκαν και στον διάδρομο απογείωσης-προσγείωσης, όπως άλλωστε και στην Καβάλα, όπου πλέον εφαρμόζεται «push-back» ως τρόπος στάθμευσης των αεροσκαφών και άρα επιτυγχάνεται η πλήρης αξιοποίηση της χωρητικότητας των αεροδρομίων.

Στο «Μέγας Αλέξανδρος» της Καβάλας επεκτάθηκε ο τερματικός σταθμός κατά 2.029 τ.μ. Στην ηπειρωτική χώρα, ένα ακόμα αεροδρόμιο που άλλαξε εντελώς η εικόνα του είναι αυτό του Ακτίου, το οποίο επεκτάθηκε κατά 2.381 τ.μ. και έχει πλέον 14 check-in, 8 πύλες αναχώρησης και διπλάσια σημεία ασφαλείας.

Στη Σάμο αυξήθηκε ο αριθμός των check-in, των πυλών αναχώρησης και των σημείων ασφαλείας από την επέκταση κατά 1.550 τ.μ., όπως επίσης και στο αεροδρόμιο της Σκιάθου όπου πραγματοποιήθηκαν εργασίες επέκτασης κατά 2.185 τ.μ. και ανακαίνισης του υπάρχοντος αεροσταθμού. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, μεταξύ άλλων, τον διπλασιασμό των ιμάντων παραλαβής αποσκευών.

Αεροδρόμιο Μυτιλήνης

Στη Μυτιλήνη έγινε εκ βάθρων ανακατασκευή και παραδόθηκε ένα ολοκαίνουριο, σύγχρονο και άνετο αεροδρόμιο συνολικής έκτασης 7.185 τ.μ.

Έναν νέο αεροσταθμό επιφάνειας 10.700 τ.μ. με αυξημένα check-in κατά 70%, διπλάσια σημεία ασφαλείας και διπλάσιες πύλες αναχωρήσεων έχουμε και στο αεροδρόμιο «Αννα Πολλάτου» της Κεφαλονιάς.

Αντίστοιχα, ολοκαίνουριο και κατά 3.450 τ.μ. μεγαλύτερο είναι το αεροδρόμιο της Μυκόνου, που οι εργασίες της Fraport Greece το μεταμόρφωσαν σε σημείο αναφοράς για το νησί.

Το αεροδρόμιο της Ρόδου είναι το δεύτερο μεγαλύτερο που διαχειρίζεται η Fraport Greece μετά το «Μακεδονία», το οποίο πρόσφατα απέκτησε μια εντελώς διαφορετική εικόνα.

Τέλος, το ίδιο ισχύει και για το «Ιωάννης Καποδίστριας» της Κέρκυρας που παραδόθηκε μόλις πριν από λίγες ημέρες. Ο νέος τερματικός σταθμός είναι επιφάνειας 10.350 τ.μ. και αποτελεί επέκταση του υφιστάμενου, φιλοξενώντας 28 check-in, 8 σημεία ελέγχου και 12 πύλες αναχώρησης.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο