ΑρχικήΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑΠως τα περιφερειακά αεροδρόμια λειτουργούν ως «κυψέλες» ανάπτυξης. Τα αποτελέσματα της μελέτης του ΙΟΒΕ

Πως τα περιφερειακά αεροδρόμια λειτουργούν ως «κυψέλες» ανάπτυξης. Τα αποτελέσματα της μελέτης του ΙΟΒΕ

Η επίδραση από την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport Greece εξετάζεται – μεταξύ άλλων – στη μελέτη «Η μακροοικονομική και κοινωνικοοικονομική επίδραση του προγράμματος αξιοποίησης της περιουσίας του Ελληνικού Δημοσίου» που παρουσίασε το ΙΟΒΕ για λογαριασμό του ΤΑΙΠΕΔ.

Όπως επισημαίνεται σε αυτή, η παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport Greece αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα.

Για τον εκσυγχρονισμό, την ανάπτυξη και την επέκταση των υποδομών των αεροδρομίων, η εταιρεία υλοποιεί επενδύσεις που θα ξεπεράσουν τα 463 εκατ. ως το τέλος του 2020.

Επιπλέον, με την ένταξη νέων δρομολογίων, την ενίσχυση του δικτύου με την προσθήκη νέων αεροπορικών εταιρειών και τα προγράμματα κινήτρων προς τις αεροπορικές εταιρείες, η Fraport Greece, όπως επισημαίνεται, συμβάλλει στην περαιτέρω ανάπτυξη της εγχώριας και της διεθνούς κίνησης (οι παραδοχές της μελέτης έγιναν πριν από την εκδήλωση της πανδημίας του Covid 19).

Η ανοδική πορεία που καταγράφτηκε από το δεύτερο τρίμηνο του 2017 στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια αντανακλούσε τη θετική πορεία του τουρισμού, μέχρι την εκδήλωση της πανδημίας, αλλά και τη θετική επίδραση που είχε η αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας των συγκεκριμένων αεροδρομίων, λόγω του επιχειρησιακού σχεδίου που αναπτύσσει η εταιρεία, όπως υποστηρίζουν οι μελετητές του ΙΟΒΕ.

Εκτιμάται ότι επιπλέον τουριστική δαπάνη 225 εκατ. τη διετία 2017-2018 στο σύνολο της χώρας συνδέεται με τη συγκεκριμένη ενίσχυση της επιβατικής κίνησης.

Λαμβάνοντας υπόψη τις πολλαπλασιαστικές επιδράσεις, ήδη από το 2019, όπως υπογραμμίζεται στη μελέτη, η συνολική επίδραση της παραχώρησης στο ετήσιο ΑΕΠ της χώρας έφτασε τα 300 εκατ., ενώ σε μεσοπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα αναμένεται να φτάσει τα 630 εκατ.

Σε όρους απασχόλησης, η συνολική επίδραση έφτασε τις 7,2 χιλ. θέσεις εργασίας το 2019, ενώ αναμένεται να ξεπεράσει τις 11,6 χιλ. θέσεις εργασίας σε δεκαετή ορίζοντα.

Η κοινωνικοοικονομική επίδραση από την παραχώρηση των αεροδρομίων έχει σημαντική περιφερειακή διάσταση.

Ιδιαίτερα ισχυρές είναι οι επιδράσεις στις περιφερειακές ενότητες Θεσσαλονίκης και Δωδεκανήσου (51 εκατ. και 45 εκατ. στο ΑΕΠ το έτος 2018 και περίπου 1,3 χιλ. θέσεις εργασίας σε κάθε περιφερειακή ενότητα).

Λαμβάνοντας υπόψη και το μέγεθος της τοπικής οικονομίας, ισχυρές είναι οι επιδράσεις και στις περιφερειακές ενότητες Κέρκυρας και Ζακύνθου (περίπου 1,2% του ΑΕΠ και 1,3% της απασχόλησης αντίστοιχα).

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο