ΑρχικήΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑΤο 2019 ήταν για καλή χρονιά για το αεροδρόμιο της Αθήνας: Στα 174,4 εκατ. τα καθαρά κέρδη (+1,99%), στα 506,7 εκατ. τα έσοδα (+5,84%)

Το 2019 ήταν για καλή χρονιά για το αεροδρόμιο της Αθήνας: Στα 174,4 εκατ. τα καθαρά κέρδη (+1,99%), στα 506,7 εκατ. τα έσοδα (+5,84%)

Το 2019 ήταν για καλή χρονιά για το αεροδρόμιο της Αθήνας, το οποίο πέτυχε ιστορικό ρεκόρ επιβατικής κίνησης, με 25,57 εκατ. επιβάτες, ξεπερνώντας κατά 1,4 εκατ. επιβάτες (+6%) την κίνηση του 2018.

Του Φώτη Φωτεινού

Η άνοδος της κίνησης συμπαρέσυρε τα λειτουργικά έσοδα, τα οποία ανήλθαν πέρσι στα 506,7 εκατ. ευρώ, έναντι 478,7 εκατ. το 2018 (+5,84%).

Αντίστοιχα, τα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν στα 336,6 εκατ. έναντι 325,5 εκατ. το 2018, ήτοι αύξηση 3,41% και τα καθαρά κέρδη στα 174,4 εκατ. έναντι 171 εκατ. το 2018, ήτοι αύξηση 1,99%.

Η οριακή αύξηση των λειτουργικών εσόδων και των καθαρών κερδών οφείλεται στη διεύρυνση των λειτουργικών εξόδων, τα οποία ανήλθαν πέρσι στα 170 εκατ., έναντι 153,2 εκατ. το 2018.

Η διεύρυνση των λειτουργικών εξόδων οφείλεται, όπως επισημαίνει ο ΔΑΑ, σε πρόσθετες δαπάνες λόγω της αυξημένης επιβατικής κίνησης, στα υψηλότερα έξοδα εκτεταμένης συντήρησης και στα υψηλότερα έξοδα διαχείρισης, λόγω της αναπροσαρμογής της τιμής του ηλεκτρικού ρεύματος.

Εάν και η εταιρεία, βάσει των οικονομικών καταστάσεων του 2019, μπορεί να προχωρήσει στη διανομή μερίσματος, όπως επισημαίνεται στην οικονομική έκθεση, επιφυλάσσεται λόγω των αρνητικών συνεπειών στα εφετινά μεγέθη του αεροδρομίου από την πανδημία του Covid – 19.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τους πρώτους έξι μήνες του 2020, η κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας ανήλθε στο επίπεδο των 3,9 εκατ. επιβατών, σημειώνοντας πτώση της τάξης του 65,4% σε σχέση με το 2019. Αυτό σημαίνει ότι και τα έσοδα του 2020 θα υποστούν σημαντική καθίζηση.

Εντός του 2021 η πώληση του 30%

Σημειώνεται ότι το αεροδρόμιο της Αθήνας βρίσκεται σε τροχιά περαιτέρω αποκρατικοποίησης. Η πώληση του 30%, κυριότητας του ΤΑΙΠΕΔ, βρίσκεται σε εξέλιξη.

Στο διαγωνισμό παραμένουν τα ακόλουθα 9 σχήματα, τα οποία πιθανότατα θα καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές το πρώτο τρίμηνο του 2021:

-ADP GROUPE

-AVIALLIANCE GMBh

-FERROVIAL INTERNATIONAL SE

-FIRST STATE INVESTMENTS

-GLOBAL INFRASTRUCTURE PARTNERS

-VINCI AIRPORTS

-Κοινοπραξία εταιρειών ARDIAN INFRASTRUCTURE FUND S.C.A, SICAR και ARDIAN INFRASTRUCTURE FUND V B S.C.S. SICAV – RAIF

-Κοινοπραξία εταιρειών KKR και EGIS

-Κοινοπραξία εταιρειών MEIF 6 ATTIC INVESTMENT, RAFFLES INFRA HOLDING και CHENGDONG INVESTMENT CORPORATION.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο