ΑρχικήΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑΈτσι θα είναι το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Κρήτης. Το ελληνικό δημόσιο απέδωσε 180 εκατ. ευρώ

Έτσι θα είναι το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Κρήτης. Το ελληνικό δημόσιο απέδωσε 180 εκατ. ευρώ

“Τροχοδρομεί” το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Κρήτης. Τη δεύτερη και τελευταία δόση της χρηματοδοτικής συμβολής του δημοσίου για το νέο αεροδρόμιο ενέκρινε, πριν από λίγες ημέρες, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη 

Το υπουργείο ενέκρινε 80 εκατ. ευρώ, τα οποία αποτελούν συνέχεια των 100 εκατ. ευρώ που εγκρίθηκαν τον Δεκέμβριο του 2020, συμπληρώνοντας το σύνολο της συμμετοχής του δημοσίου.

Δικαιούχος των 180 εκατ. ευρώ είναι η εταιρεία «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης». Πρόκειται για την εταιρεία που θα αναλάβει την κατασκευή και εκμετάλλευση του νέου αεροδρομίου, με μετόχους το ελληνικό δημόσιο με 45,9%, τη ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ με 32,46% και την ινδική GMR με 21,64%.

Η περίοδος παραχώρησης, που ξεκίνησε το 2020, εκτείνεται για 35 χρόνια (στα οποία περιλαμβάνονται 5 έτη κατασκευαστικής περιόδου), το δε κατασκευαστικό αντικείμενο ανέρχεται στο ποσό περίπου των 480 εκατ. ευρώ.

Ήδη προχωρούν οι πρόδρομες εργασίες του έργου, ώστε σύντομα ο ανάδοχος να κάνει την εκκίνηση του κατασκευαστικού αντικειμένου.

Αυτή την περίοδο δημιουργούνται οι εργοταξιακοί χώροι της κατασκευής και έχουν ξεκινήσει οι βασικές χωματουργικές εργασίες, που θα προετοιμάσουν το έδαφος για το νέο terminal του αεροδρομίου.

Ο ανωτέρω αερολιμένας θα αντικαταστήσει το δεύτερο σε επιβάτες αεροδρόμιο της Ελλάδας, το «Ν. Καζαντζάκης».

Το αντισταθμιστικό αντάλλαγμα, το οποίο θα καταβάλλεται από την εταιρεία ετησίως ως εξής: Συνολικά 2% επί των εσόδων που προκύπτουν από την εκμετάλλευση του έργου, εκ των οποίων 1% στο Δήμο Μινώα Πεδιάδος της Περιφέρειας Κρήτης (Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου) και 1% για την ενίσχυση της ανάπτυξης στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου καθώς και σε άλλες κοινωφελείς δράσεις.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά

-1 Διάδρομος προσγείωσης-απογείωσης μήκους 3.200m κατηγορίας κατά ICAO 4E

-1 παράλληλος τροχόδρομος κίνησης αεροσκαφών ίσου μήκους

-8 συνδετήριοι τροχόδρομοι του διαδρόμου με τον παράλληλο τροχοδρομο

-2 συνδετήριοι τροχοδρομοι με τον διάδρομο του Στρατιωτικού Αεροδρομίου

-Χώρος στάθμευσης αεροσκαφών (apron) για 27 απομακρυσμένες θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών κατηγορίας κατά ICAO C & 5+1 θέσεις τύπου MARS κατηγορία κατά ICAO E (ή

-10+2 σταθερές θέσεις στάθμευσης Κατηγορίας C)

-1 Τερματικό κτίριο Αεροσταθμού (Terminal Building) 5 επιπέδων συνολικής επιφάνειας

-72.000m2 εκ των οποίων περί τα 13.000m2 χώροι εμπορικών χρήσεων και περίπου

-1.000m2 μόνιμοι εκθεσιακοί χώροι

-11 Κτίρια/Εγκαταστάσεις απαιτήσεων λειτουργίας αεροδρομίου: Πύργος Ελέγχου, Πυροσβεστική, Αστυνομία, Συντήρησης Αεροδρομίου, Εγκατάστασης εταιρειών επίγειας εξυπηρέτησης, Κέντρο ενέργειας, Υποσταθμός 150kV, Δεξαμενές Νερού, Εγκατάσταση Βιολογικού Καθαρισμού, Εγκατάσταση αποθήκευσης καυσίμων και ανεφοδιασμού αεροσκαφών μέσω υπόγειου συστήματος Hydrant, Εγκατάσταση συλλογής απορριμμάτων αεροδρομίου

-Δυνατότητα εξυπηρέτησης των αναγκών πλήρης διοχέτευσης των αστικών αποβλήτων των οικισμών Θραψανού, Αρχάγγελου, Γαλελιανού, Σκλαβεροχωρίου, Ευαγγελισμού, Λιλιανού, Αγίας Παρασκευής, Ρουσοχωρίων στην Εγκατάσταση Βιολογικού Καθαρισμού του Αεροδρομίου

-Χώροι στάθμευσης και εξυπηρέτησης οχημάτων (ΙΧ, Ταξί, Αστικά-Εμπορικά Λεωφορεία)

-Εσωτερικό δίκτυο οδοποιίας

-Οδός πρόσβασης 2 κλάδων με 4 κυκλικούς κόμβους

-Χώρος Εμπορικών Χρήσεων επιφάνειας 400 στρεμμ.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο