ΑρχικήΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑMείωση τελών στο «Ελ. Βενιζέλος» και τήρηση των δεσμεύσεων της Fraport ζητά η Aegean Airlines

Mείωση τελών στο «Ελ. Βενιζέλος» και τήρηση των δεσμεύσεων της Fraport ζητά η Aegean Airlines

Mείωση τελών στο «Ελ. Βενιζέλος» και τήρηση των δεσμεύσεων της Fraport ζήτησε η Aegean Airlines, σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου.

Σχολιάζοντας την ανανέωση της σύμβασης παραχώρησης του «Ελ. Βενιζέλος», το οποίο αποτελεί τον κεντρικό κόμβο της αεροπορικής, ο αντιπρόεδρος Ευτύχης Βασιλάκης σχολίασε ότι «ελπίζουμε και το αεροδρόμιο της Αθήνας, τώρα που έχει μία μεγαλύτερη σύμβαση, να την αξιοποιήσει και να δώσει ανταγωνιστικότερο κόστος για την ανάπτυξη της πόλης».

Μάλιστα, συμπλήρωσε ότι «η λέξη ανταγωνιστική μπορεί να μην είναι δόκιμη, γιατί εξ ορισμού δεν έχει ανταγωνισμό εκτός από άλλες πόλεις, αλλά έχει σημασία, γιατί το τουριστικό ρεύμα, το θετικό, το οποίο βλέπουμε στην Αθήνα, δεν είναι κάτι το οποίο πρέπει να θεωρήσουμε δεδομένο.

Και το γεγονός ότι δεν χρειάζεται να πέσουν τα τέλη για να υπάρξει ανάπτυξη δεν πάει να πει ότι αν πέσουν και λίγο τα τέλη, ιδιαίτερα το χειμώνα, δεν θα έχουμε μεγαλύτερη ανάπτυξη».

Η τοποθέτηση για τη Fraport

Αντίστοιχα, για την Fraport, η οποία – από τις αρχές Απριλίου – ανέλαβε τη διαχείριση 14 περιφερειακών αεροδρομίων, στα οποία συμπεριλαμβάνεται το «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, ο αντιπρόεδρος της Aegean ανέφερε τα ακόλουθα:

«Προφανώς δεν υπήρχε η δυνατότητα να γίνουν σημαντικά έργα κατά το καλοκαίρι. Νομίζω ότι κάποιες προσπάθειες των security και στον καθαρισμό έγιναν ήταν τουλάχιστον στο security εντυπωσιακά καλύτερες .

Στον καθαρισμό ήτανε καλύτερες, αλλά υπάρχουν και προβλήματα ακόμα τα οποία σιγά – σιγά φτιάχνονται και βέβαια αυτός είναι ο πρώτος χειμώνας που ξεκινάνε απ’ ότι μαθαίνουμε σιγά – σιγά, αριστερά – δεξιά, έργα πραγματικής αναβάθμισης και πραγματικής δημιουργίας περισσότερων δυνατοτήτων στα περιφερειακά.

Παραδείγματος χάριν μας ήρθε προχθές η ενημέρωση ότι για 15 μέρες, από τις 13 Νοεμβρίου μέχρι τις 29 Νοεμβρίου θα κλείσει η Μύκονος για να γίνουν κάποιες εργασίες αναβάθμισης, σημαντικές, του terminal.

Για αυτό υπήρξε συζήτηση, παραδείγματος χάριν, με την Fraport. Σχεδίαζαν αρχικά να το κάνουν τον Οκτώβριο, τους είπαμε και εμείς και άλλοι προφανώς: μα παιδιά, τον Οκτώβριο ακόμα υπάρχει σημαντική κίνηση, και όντως οι άνθρωποι το ανέβαλαν. Εντάξει, Μύκονος είναι, το Νοέμβριο δεν έχει ιδιαίτερη κίνηση. Αν φτάσουμε να έχει Νοέμβριο η Μύκονος κίνηση θα έχουμε λύσει πολλά προβλήματα στην Ελλάδα.

Άρα, υπάρχει επαφή. Δεν μας ρωτάνε οι άνθρωποι για κάθε τι, αλλά γενικά έχουν μία τάση να ενημερώνουν την αγορά και να μιλάνε με την αγορά. Για αφετηρία εγώ τη βρίσκω θετική.

Τώρα η πορεία τους θα κριθεί από το πόσο καλά και πόσο γρήγορα θα κάνουν αυτές τις επενδύσεις και από το πόσο θα τηρήσουν τους σημαντικούς περιορισμούς που έχουν μπει γύρω από τα τέλη.

Γιατί να μην ξεχνάμε ότι το σημαντικό κέρδος για τον ελληνικό τουρισμό είναι ότι υπάρχει μία πολύ συγκεκριμένη δέσμευση για χρεώσεις πριν την αναβάθμιση και μετά την αναβάθμιση του κάθε αεροδρομίου, οι οποίες και στις δύο περιπτώσεις είναι πολύ συγκεκριμένες και στην εξέλιξή τους είναι λιγότερο από το μισό από τη χρέωση του αεροδρομίου της Αθήνας».

H τοποθέτηση για τα έργα στο «Μακεδονία»

Σχετικά με τα έργα στο «Μακεδονία», ο αντιπρόεδρος της Aegean υπογράμμισε τα ακόλουθα:

«Για το θέμα της Θεσσαλονίκης νομίζουμε ότι υπάρχει ένα θέμα επικοινωνίας που πρέπει να λύσουν το δημόσιο με την κοινοπραξία μαζί. Νομίζω ότι δεν έχουν τίποτα να χωρίσουν. Είναι προφανές ότι είναι στο συμφέρον και των δύο, δεν έχει ο ένας να πάρει χρήματα από τον άλλον ή κάτι τέτοιο για την περίπτωση αυτή.

Είναι θέμα λίγο καλύτερης επικοινωνίας, νομίζουμε, που χρειάζεται για να μην  υπάρξει μεγαλύτερη δυσκολία το χειμώνα.

Τώρα, για να μην δραματοποιούμε τα πράγματα σε κάθε περίπτωση το αεροδρόμιο δεν θα κλείσει. Το αεροδρόμιο θα λειτουργήσει, ακόμα και αν δεν υπάρξει συμφωνία πλήρης μεταξύ των δύο για να γίνει η μειωμένη παρέμβαση που ισχυρίζεται η κοινοπραξία ότι χρειάζεται η οποία δεν θα έκλεινε τον κύριο διάδρομο και τον καινούριο για 4 μήνες όπως προγραμματίζει το δημόσιο.

Σε κάθε περίπτωση ο βοηθητικός θα λειτουργεί. Ο βοηθητικός δεν έχει θέματα ασφάλειας, κανένα βεβαίως, αλλιώς δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει.

Απλώς υπάρχει το πρόβλημα το οποίο ενδεχομένως κάποιες φορές να μην είναι σωστή η λέξη απλώς το χειμώνα, ότι επειδή δεν έχει ILS η ομίχλη πιο εύκολα δημιουργεί πρόβλημα στη λειτουργία με αποτέλεσμα αν εξαρτόμαστε από το βοηθητικό θα υπάρχουν περισσότερες μέρες το χειμώνα που θα  υπάρχει πρόβλημα στην κάλυψη της Θεσσαλονίκης κάποιες ώρες της ημέρας.

Η ομίχλη σηκώνεται και φεύγει, όπως ξέρετε, κάποια στιγμή αλλά δεν μας κάνει τη χάρη να φεύγει το βράδυ ώστε να μην μας ενοχλεί το πρωί, φεύγει μετά από κάποια πρωινή ώρα. Άρα είναι ένα θέμα».

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο