Τρίτη, 17 Ιουνίου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Opel Corsa με 50% στα δύο πρώτα μισθώματα για τους συνδρομητές του instacar

    17 Ιουνίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Ξεκινά κάλυψη η ιταλική επενδυτική Mediobanca, βλέπει τιμή στόχο τα 28,80 ευρώ

    17 Ιουνίου, 2025
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    “Αποκαλυπτήρια” για το ταχυδρομείο της επόμενης γενιάς στην Αυστραλία

    17 Ιουνίου, 2025
    MMM

    Η FlixBus ενισχύει το δίκτυό της στη ΝΑ Ευρώπη με νέες γραμμές προς και από την Ελλάδα

    17 Ιουνίου, 2025
    MMM

    518 νέα λεωφορεία κυκλοφορούν στην Αττική, στόχος τα 951 έως τα τέλη του έτους

    17 Ιουνίου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 1 εκατ. ευρώ πραγματοποίησε η Goldair Rail (Rail Cargo Logistics Goldair)

    17 Ιουνίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Opel Corsa με 50% στα δύο πρώτα μισθώματα για τους συνδρομητές του instacar

    17 Ιουνίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Ξεκινά κάλυψη η ιταλική επενδυτική Mediobanca, βλέπει τιμή στόχο τα 28,80 ευρώ

    17 Ιουνίου, 2025
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    “Αποκαλυπτήρια” για το ταχυδρομείο της επόμενης γενιάς στην Αυστραλία

    17 Ιουνίου, 2025
    MMM

    Η FlixBus ενισχύει το δίκτυό της στη ΝΑ Ευρώπη με νέες γραμμές προς και από την Ελλάδα

    17 Ιουνίου, 2025
    MMM

    518 νέα λεωφορεία κυκλοφορούν στην Αττική, στόχος τα 951 έως τα τέλη του έτους

    17 Ιουνίου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 1 εκατ. ευρώ πραγματοποίησε η Goldair Rail (Rail Cargo Logistics Goldair)

    17 Ιουνίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Άμεση αντιμετώπιση και θεσμικές παρεμβάσεις για σημαντικά προβλήματα τεχνικής φύσης ζητά ο ΣΑΤΕ

vvegiazi by vvegiazi
29 Αυγούστου, 2024
στο ΟΔΙΚΕΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Με αφορμή την εφαρμογή του Προεδρικού Διατάγματος 71/2019 και τη λειτουργία του ΟΠΣ ΜΗΤΕ, η Πανελλήνια Ένωση Τεχνικών Εταιριών (ΣΑΤΕ) σε επιστολή της προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναφέρει ότι σημαντικά προβλήματα τεχνικής φύσεως χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης και απαραίτητες θεσμικές παρεμβάσεις.

Το περιεχόμενο της επιστολής ΣΑΤΕ

ΣΧΕΤ.: (1) Η υπ’ αριθμ. 40260/22.3.2024 επιστολή μας με θέμα: «Προβλήματα από την καθυστέρηση έκδοσης του π.δ/τος περί μητρώων»

          (2) Η από 2-5-2024 Διαπιστωτική Πράξη 118480/2024 του Υπουργού ΥΜΕ «Θέση σε λειτουργία του ΟΠΣ του Ηλεκτρονικού Μητρώου Συντελεστών Παραγωγής Δημοσίων και Ιδιωτικών Έργων, Μελετών, Τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών (ΟΠΣ ΜΗ.Τ.Ε.) στη ΓΓΥ»

(3) Η από 2-5-2024 Απόφαση 118561/2024 του Υπ. ΥΜΕ με θέμα: «Ρυθμίσεις τεχνικών ζητημάτων που αφορούν στην χρήση των επιμέρους εργαλείων και διαδικασιών του Ηλεκτρονικού Μητρώου Συντελεστών Παραγωγής Δημοσίων και Ιδιωτικών Έργων, Μελετών, Τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών (ΜΗ.Τ.Ε.)».

(4) Η από 30-5-2024 Εγκύκλιος 131459/2024 του Υπ. ΥΜΕ με θέμα: «Διευκρινίσεις σχετικά με τη λειτουργία του συστήματος ΟΠΣ ΜΗ.Τ.Ε.».

Αξιότιμοι κ.κ.

Α. Με το (1) σχετικό εμπεριστατωμένα επισημάναμε ορισμένες από τις σοβαρές δυσλειτουργίες που προκαλούνται από την καθυστέρηση της έκδοσης και ισχύος του προεδρικού διατάγματος περί των Μητρώων, ενώ πιθανολογούσαμε ότι «η μη ενεργοποίηση του νέου προεδρικού διατάγματος περί μητρώων ενδέχεται και να οφείλεται στο γεγονός ότι η παρούσα κατάσταση διατηρεί κεκτημένα δικαιώματα ολίγων. Το γεγονός αυτό όμως, προκαλεί σοβαρότατα νομικά προβλήματα, θίγει και αδικεί τις καλές και βιώσιμες εργοληπτικές επιχειρήσεις που προβαίνουν σε επενδύσεις και αυξάνουν το δυναμικό τους, βλάπτει την ποιότητα των δημοσίων έργων και εν τέλει προκαλεί μακροπρόθεσμη ζημία στο δημόσιο συμφέρον».

Για τους λόγους αυτούς ζητούσαμε την άμεση ενεργοποίηση και εφαρμογή του νέου προεδρικού διατάγματος περί μητρώων τεχνικών έργων και μελετών, όπως επιτάσσουν και οι σχετικές νομοθετικές διατάξεις του ν. 4412/2016.

Β. Με το (2) σχετικό στις 2-5-2024 και ύστερα από την νομοθετική πρόβλεψη εφαρμογής των ρυθμίσεων του ΠΔ 71/2019 [ν. 5106/2024] προχωρήσατε στην θέση σε λειτουργία του ΟΠΣ ΜΗ.Τ.Ε. στη ΓΓΥ ενώ με την υπουργική απόφαση του σχετικού (3) ρυθμίστηκαν τεχνικά ζητήματα για τη χρήση του σχετικού ΟΠΣ.

Γ.1 Στο μεσοδιάστημα των 4 μηνών που έχουν μεσολαβήσει από την θέση σε λειτουργία του ΟΠΣ διαπιστώνονται τα ακόλουθα προβλήματα τεχνικής φύσης:

– Καμία εργοληπτική επιχείρηση δεν μπορεί να υποβάλει ηλεκτρονικά αίτημα επανάκρισής της, παρά το γεγονός ότι όλες οι εγγεγραμμένες εργοληπτικές επιχειρήσεις είναι υποχρεωμένες να το πράξουν εντός 9μήνου από την έκδοση της Διαπιστωτικής Πράξης, δηλαδή έως τις 3-2-2025 [άρθρα 140, 141 του Ν.5106/2024 και (4) σχετικό].

– Καμία εργοληπτική επιχείρηση δεν μπορεί να υποβάλει αίτημα αναβάθμισης τάξης, είτε συνοδευόμενο από έγχαρτες Βεβαιώσεις Εμπειρίας, στην Επιτροπή Μητρώου Εμπειρίας Κατασκευαστών (Μ.Ε.Κ.) είτε από ψηφιακές Βεβαιώσεις Εμπειρίας, αφού τα απαιτούμενα στοιχεία δεν έχουν αναρτηθεί ψηφιακά από τις Αναθέτουσες Αρχές στο ΟΠΣ ΜΗΤΕ.

– Είναι αδύνατον να ολοκληρωθούν ακόμη και απλές διαδικασίες όπως τροποποιήσεις  εργοληπτικών βεβαιώσεων εγγραφής, για αντικατάσταση στελέχους λόγω συνταξιοδότησης κλπ.

– Σωρεία εσφαλμένων καταχωρήσεων και παραλείψεων στην ενημέρωση των αρχείων του Μητρώου Εμπειρίας Κατασκευαστών στις κατηγορίες έργων, συνθήκη που κωλύει κάθε περαιτέρω διαδικασία.

Γ.2 Προκειμένου ορισμένα από τα προβλήματα να ξεπεραστούν άμεσα προτείνουμε για τα πιστοποιητικά εμπειρίας που έχουν εκδοθεί έως και τις 31/12/2023 να δοθεί η δυνατότητα στις εργοληπτικές επιχειρήσεις να τα καταχωρούν οι ίδιες, με εξουσιοδοτημένους εκπροσώπους τους, κατά τα πρότυπα του ΕΣΗΔΗΣ, κατ’ εξαίρεση του υφιστάμενου τρόπου λειτουργίας του ηλεκτρονικού συστήματος.

Κατά την άποψη του Συνδέσμου μας, η παραπάνω πρόταση εφόσον υιοθετηθεί, θα συντελέσει:

  • στην ταχύτατη ενσωμάτωση των πιστοποιητικών εμπειρίας της τελευταίας 5ετίας 2019-2023, τα οποία απαιτούνται για την επανάκριση, και τα οποία δεν είναι ακόμα καταχωρημένα στο σύστημα στο σύνολό τους,
  • στην καταχώρηση στοιχείων ιδιωτικών έργων, έργων ΣΔΙΤ και έργων εξωτερικού, για τα οποία σήμερα δεν προβλέπεται σχετική διαδικασία,
  • στην αξιοποίηση του μεσοδιαστήματος για την εκπαίδευση ικανού πλήθους στελεχών της Δημόσιας Διοίκησης και των Αναθετουσών Αρχών για να ανταπεξέρχονται στην σχετική διαδικασία για τα πιστοποιητικά που θα εκδίδονται από την 1/1/2024 και μετά.

Προφανώς, τα καταχωρημένα στοιχεία θα υπόκεινται στον έλεγχο ορθότητάς τους από στελέχη της Υπηρεσίας ή και των Αναθετουσών Αρχών.

Δ. Παράλληλα με τα ανωτέρω οφείλουμε να σημειώσουμε ορισμένα σημεία στις θεσμικές προβλέψεις του ΠΔ 71/2019 που κατά την άποψη του Συνδέσμου μας θα πρέπει να προσεχθούν καθώς είναι κρίσιμης σημασίας για την απρόσκοπτη και έγκυρη λειτουργία του κλάδου κατασκευής δημόσιων τεχνικών έργων στην χώρα.

Συγκεκριμένα, και λαμβάνοντας υπόψη τις θέσεις της πλειοψηφίας των εργοληπτικών επιχειρήσεων, όπως αυτές εκφράστηκαν σε ερωτηματολόγιο που καταρτίσαμε, προτείνουμε:

– Να εισαχθούν στις προβλέψεις του ΠΔ 71/2019 οι ρυθμίσεις των διατάξεων του Ν.3669/2008 για δυνατότητα υπολογισμού της αξίας παγίων από Ορκωτό Εκτιμητή Λογιστή σύμφωνα με την πρόταση του ΣΑΤΕ που είχε υποβληθεί κατά την λειτουργία των Ομάδων Εργασίας στο Υπ. ΥΜΕ (ΦΕΚ Β’6-11-2020) και η οποία είχε γίνει ομόφωνα αποδεκτή.

– Να επανέλθει για τις τάξεις 3η έως 7η η αναγκαιότητα τήρησης των Δεικτών Βιωσιμότητας στα όρια που ισχύουν σήμερα.

– Να καταργηθεί πλήρως το όριο ανεκτέλεστου των εργοληπτικών επιχειρήσεων ή σε περίπτωση διατήρησής του να συνδυαστεί κλιμακωτά με το ύψος των δεικτών βιωσιμότητας της κάθε εργοληπτικής επιχείρησης.

– Να συμπληρωθούν οι προβλέψεις του άρθρου 50 από σαφή περιγραφή ενός αυστηρού πλαισίου με το οποίο οι ικανότητες άλλων φορέων θα αποδεικνύεται ότι δεσμεύονται για λογαριασμό τρίτου, καθώς και ποινές στην περίπτωση που αυτές οι προβλέψεις δεν τηρηθούν.

Αξιότιμοι κ.κ.

Η έναρξη ισχύος του ΠΔ 71/2019 – όπως αυτό είχε οριστικοποιηθεί στο πλαίσιο Συντονιστικής Επιτροπής και Ομάδων Εργασίας που είχε συστήσει το Υπουργείο – είναι ένα πάγιο αίτημα του Συνδέσμου μας τα τελευταία 4 έτη, που περιγράφεται σε όλες τις σχετικές επιστολές μας, αφού ρυθμίζει συνολικά και με ικανό τρόπο όλα τα εμπλεκόμενα επαγγέλματα και ειδικότητες καθώς και τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο μελέτης και παραγωγής τεχνικών έργων στην χώρα.

Με δεδομένο ότι οι εργοληπτικές επιχειρήσεις έχουν να κριθούν περισσότερο από οκτώ έτη, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι, δυνητικά, δημιουργούνται προβλήματα στον υγιή ανταγωνισμό μεταξύ εταιρειών που ασκούν εργοληπτική επιχειρηματικότητα και άλλων που διατηρούν το εργοληπτικό τους πτυχίο σε ισχύ, ενώ δεν έχουν καμία επιχειρηματική δραστηριότητα να επιδείξουν σε αυτά τα 8 έτη!

Κατά συνέπεια ο ΣΑΤΕ υποδέχθηκε θετικά τη δημιουργία ηλεκτρονικού μητρώου αφού θεωρούμε ότι κινείται στην ορθή κατεύθυνση.

Ωστόσο, οι χρόνοι που ορίζονται στα (2), (3) και (4) σχετικά σε συνδυασμό με την (μη) ετοιμότητα του ΟΠΣ ΜΗΤΕ καθιστά στην ουσία ανενεργή την έναρξη ισχύος των διατάξεων του ΠΔ 71/2019, συνθήκη που φαίνεται ότι παρατείνει την περίοδο όπου είναι σε ισχύ κεκτημένα δικαιώματα ολίγων.

Ως εκ τούτου παρακαλούμε για την ταχεία υιοθέτηση των προτάσεών μας ώστε να επισπευσθούν και ουσιαστικά οι ρυθμίσεις των διατάξεων του ΠΔ 71/2019.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΣΑΤΕΤΕΧΝΙΚΑ ΕΡΓΑΕΡΓΑ

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΟΔΙΚΕΣ

Χρ. Δήμας: Υπεγράφη η σύμβαση για την κατασκευή της οδικής σύνδεσης του νέου Νοσοκομείου Σπάρτης

28 Μαΐου, 2025
ΟΔΙΚΕΣ

Στις 9 Απριλίου η ετήσια τακτική Γενική Συνέλευση του ΣΑΤΕ

4 Απριλίου, 2025
ΟΔΙΚΕΣ

ΙΟΒΕ: Βελτίωση του οικονομικού κλίματος τον Μάρτιο στη χώρα, λόγω βιομηχανίας και κατασκευών

1 Απριλίου, 2025
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΤΕΕ: Επί της ουσίας τα κίνητρα του ΝΟΚ χρειάζονται

12 Δεκεμβρίου, 2024
ΟΔΙΚΕΣ

ΑΑΔΕ: Παρατείνεται ο χρόνος υποβολής συμφωνητικών ανάληψης τεχνικών έργων

11 Δεκεμβρίου, 2024
ΟΔΙΚΕΣ

Διαμαρτυρία ΠΕΔΜΕΔΕ, ΠΕΣΕΔΕ και ΣΑΤΕ για την ανάθεση του συνόλου των έργων της Θεσσαλίας σε 4 εργοληπτικές επιχειρήσεις 7ης τάξης

2 Δεκεμβρίου, 2024
Επόμενο άρθρο

Οριακή άνοδος 0,2% για τις πωλήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Ιούλιο. Μερίδιο αγοράς 12,1% τα ηλεκτρικά, 32% τα υβριδικά

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Επίσκεψη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Δήμα στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας

10 Ιουνίου, 2025

Οι εκτιμήσεις του ΕΒΕΠ για τις επιπτώσεις σε τουρισμό, ναυτιλία και εμπόριο από τον πόλεμο Ισραήλ – Ιράν

16 Ιουνίου, 2025

Υπηρεσία αυτόματου περιορισμού ταχύτητας από την Volvo Trucks

11 Ιουνίου, 2025

Αναστολές και τροποποιήσεις δρομολογίων της Hellenic Train λόγω 24ωρης απεργίας στις 17/6 (πίνακας)

16 Ιουνίου, 2025

Σε δημόσια διαβούλευση ως τις 26 Ιουνίου το σχέδιο νόμου για την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο

11 Ιουνίου, 2025

Προς εξέλιξη «σταθμό» στα υδροπλάνα, υπό το «άγρυπνο βλέμμα» ανταγωνιστικών (;) μέσων

13 Ιουνίου, 2025

Ομάδα Εργασίας για τη διαχείριση κινδύνων στον σιδηρόδρομο: Ποιο το έργο της και οι συμμετέχοντες

12 Ιουνίου, 2025

ΔΕΗ Fiber: Internet από τη ΔΕΗ με 100% οπτική ίνα και υπερυψηλές ταχύτητες

11 Ιουνίου, 2025

Θριάσιο – Σφίγγα Βοιωτίας: Επανέρχεται στο προσκήνιο η γραμμή που θα «αλλάξει τα πάντα» στα σιδηροδρομικά εμπορεύματα

1

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ για τις ελλείψεις προσωπικού σε Λιμενικές Αρχές της χώρας

1

Έλαβε ΦΕΚ η σύμβαση παραχώρησης του ΒΟΑΚ (Ηράκλειο – Χανιά)

1

Απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών άνω των 3,5 τόνων την περίοδο εορτασμού της Πεντηκοστής και του Αγίου Πνεύματος

1

Οι μηχανοδηγοί (ΠΕΠΕ) προχωρούν σε 24ωρη απεργία στις 17 Ιουνίου

1

Κίνδυνος ανατιμήσεων στα καύσιμα. Έκτακτοι έλεγχοι της ΔΙΜΕΑ σε εταιρείες, πρατήρια πώλησης καυσίμων

1

Το (μεγάλο) μποτιλιάρισμα στην Αττική Οδό, οι προτάσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η «μεγάλη εικόνα»

1

ΕΝΕΔΕΠ: Καταγγέλλει τη στάση των Cosco, DPort και PCT

0

Opel Corsa με 50% στα δύο πρώτα μισθώματα για τους συνδρομητές του instacar

17 Ιουνίου, 2025

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Ξεκινά κάλυψη η ιταλική επενδυτική Mediobanca, βλέπει τιμή στόχο τα 28,80 ευρώ

17 Ιουνίου, 2025

“Αποκαλυπτήρια” για το ταχυδρομείο της επόμενης γενιάς στην Αυστραλία

17 Ιουνίου, 2025

Η FlixBus ενισχύει το δίκτυό της στη ΝΑ Ευρώπη με νέες γραμμές προς και από την Ελλάδα

17 Ιουνίου, 2025

518 νέα λεωφορεία κυκλοφορούν στην Αττική, στόχος τα 951 έως τα τέλη του έτους

17 Ιουνίου, 2025

Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 1 εκατ. ευρώ πραγματοποίησε η Goldair Rail (Rail Cargo Logistics Goldair)

17 Ιουνίου, 2025

Σιδηρόδρομοι Ελλάδος ή ΟΣΕ; Θα ισχύουν και τα δυο

17 Ιουνίου, 2025

SkyUp™: Απευθείας πτήσεις από το αεροδρόμιο της Λάρνακας για Μολδαβία, Πολωνία, Ρουμανία

17 Ιουνίου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr