Τρίτη, 13 Μαΐου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Hellenic Train: Η επένδυση των 360 εκατ. ευρώ είναι από τις μεγαλύτερες στις μεταφορές στην Ελλάδα

    12 Μαΐου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    ΔΑΑ: Στα 26,2 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη α’ τριμήνου 2025, στους 5,8 εκατ. οι επιβάτες

    12 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Τι προβλέπει η νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: 8 υπεραστικά τρένα και 15 προαστιακού τύπου φέρνουν οι Ιταλοί (FS)

    12 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: Επενδύσεις 360 εκατ. από Hellenic Train, με την προϋπόθεση ολοκλήρωσης του δικτύου (video)

    12 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Συναντήθηκαν Κ. Μητσοτάκης και Tζ. Μελόνι. Οι δηλώσεις (video)

    12 Μαΐου, 2025
    MMM

    Φεβρουάριο του 2026 παραδίδεται η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά με 5 νέους σταθμούς

    12 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Hellenic Train: Η επένδυση των 360 εκατ. ευρώ είναι από τις μεγαλύτερες στις μεταφορές στην Ελλάδα

    12 Μαΐου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    ΔΑΑ: Στα 26,2 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη α’ τριμήνου 2025, στους 5,8 εκατ. οι επιβάτες

    12 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Τι προβλέπει η νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: 8 υπεραστικά τρένα και 15 προαστιακού τύπου φέρνουν οι Ιταλοί (FS)

    12 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: Επενδύσεις 360 εκατ. από Hellenic Train, με την προϋπόθεση ολοκλήρωσης του δικτύου (video)

    12 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Συναντήθηκαν Κ. Μητσοτάκης και Tζ. Μελόνι. Οι δηλώσεις (video)

    12 Μαΐου, 2025
    MMM

    Φεβρουάριο του 2026 παραδίδεται η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά με 5 νέους σταθμούς

    12 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Ένας στους 4 χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους της ΕΕ σε τροχαία με βαρέα οχήματα. Τι αποκαλύπτει έρευνα του ETSC

vvegiazi by vvegiazi
27 Μαΐου, 2020
στο ΟΔΙΚΕΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Ένας στους 4 πολίτες χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, λόγω της εμπλοκής τους σε τροχαίες συγκρούσεις με βαρέα οχήματα, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC).

Όπως αναφέρει η νέα έκθεση, που συνέταξε το ETSC για την ασφάλεια των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, 3.310 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους με βάση τα επίσημα στοιχεία σε τροχαία δυστυχήματα όπου εμπλέκονταν βαρέα οχήματα (Heavy Goods Vehicles – HGV) άνω των 3,5 τόνων, σε 27 χώρες της ΕΕ το 2018.

Την ίδια χρονιά, 2.630 άνθρωποι σκοτώθηκαν σε τροχαίες συγκρούσεις όπου εμπλέκονταν ελαφρά εμπορευματικά οχήματα (Light Goods Vehicles – LGV) κάτω των 3,5 τόνων.

Το ETSC ανησυχεί ιδιαίτερα για τους κινδύνους που συνδέονται με τα βαρέα οχήματα. Με βάση τα δεδομένα, πολλοί περισσότεροι χρήστες του δρόμου χάνουν τη ζωή τους σε τροχαίες συγκρούσεις όπου εμπλέκονται βαρέα οχήματα, από ό, τι σε συγκρούσεις με τα υπόλοιπα οχήματα.

Επιπροσθέτως, κατά τη χρονική περίοδο των 9 ετών που εξετάζει η συγκεκριμένη έκθεση, οι θάνατοι σε τροχαίες συγκρούσεις με βαρέα οχήματα μειώθηκαν με πολύ πιο αργό ρυθμό από ό,τι σε συγκρούσεις που αφορούσαν άλλα οχήματα.

Από το 2010 στην ΕΕ, οι θάνατοι από τροχαία όπου εμπλέκονταν βαρέα οχήματα έχουν μειωθεί κατά 1,8% ετησίως, σε αντίθεση με μείωση κατά 2,8% για όλα τα άλλα οχήματα.

Την περσινή χρονιά, η ΕΕ συμφώνησε να αυξήσει τα ελάχιστα όρια ασφαλείας για τα νέα φορτηγά από το 2026, όπως π.χ. με το να δώσει τη δυνατότητα στους οδηγούς να βλέπουν πολύ ευκολότερα τους άλλους χρήστες της οδού με μεγαλύτερα παρμπρίζ και διαφανείς επιφάνειες στις πόρτες, και απαιτώντας συστήματα ανίχνευσης πεζών και ποδηλατών.

Ζητούμενο η εφαρμογή υψηλών προδιαγραφών

Καθώς οι τεχνικές λεπτομέρειες βρίσκονται στο στάδιο της επεξεργασίας, το ETSC ζητά την εφαρμογή υψηλών προδιαγραφών. Σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο, το ETSC προτείνει στις τοπικές αρχές να ακολουθήσουν το παράδειγμα πόλεων όπως του Λονδίνου, που δίνει την άδεια σε φορτηγά να εισέρχονται στο κέντρο της πόλης ανάλογα με το επίπεδο ασφαλείας τους.

To ETSC ζητά επίσης τη δημιουργία υποδομών που προστατεύουν καλύτερα τους ευάλωτους χρήστες από την επαφή με οχήματα που μεταφέρουν εμπορεύματα, όπως ποδηλατοδρόμους διαχωρισμένους από την υπόλοιπη κυκλοφορία.

Ο εκτελεστικός διευθυντής του ETSC, Antonio Avenoso, ανέφερε ότι «Τις τελευταίες εβδομάδες με την πανδημία του COVID-19 παρατηρήσαμε ολόκληρες πόλεις σε όλη την Ευρώπη να προσαρμόζουν ταχύτατα τις οδικές υποδομές τους για να καλύψουν τις αυξημένες απαιτήσεις για ποδηλασία και πεζοπορία. Αυτό δείχνει πόσο σχετικά απλό είναι να αποφασιστούν μέτρα που σώζουν ζωές, καθώς και πόσο σημαντική είναι η πολιτική βούληση για την υλοποίηση δραστικών αλλαγών».

Σύμφωνα με τον ίδιο, «εκατομμύρια άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους παγκοσμίως σε τροχαία δυστυχήματα. Η τελευταία αυτή κρίση στον τομέα της δημόσιας υγείας, σε παγκόσμιο επίπεδο, φέρνει μαζί της την ευκαιρία να αναδιαμορφώσουμε το σύστημα μεταφορών μας με τέτοιο τρόπο ώστε να ενισχυθεί η υγεία, να μειωθούν οι τραυματισμοί στο δρόμο και να αποσυμφορηθούν τα συστήματα υγείας μακροπρόθεσμα».

Από την πλευρά της, η Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά, πρόεδρος του Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς», δήλωσε «το Ινστιτούτο, εντοπίζοντας καιρό πριν την υψηλή επικινδυνότητα της συνύπαρξης στο δρόμο των βαρέων οχημάτων με όλους τους υπόλοιπους χρήστες, έχει εκδώσει ενημερωτικά φυλλάδια με χρήσιμες οδηγίες και έχει δημιουργήσει εξειδικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα τα οποία έχουν παρακολουθήσει επαγγελματίες οδηγοί».

Όπως είπε, «ο φυσικός διαχωρισμός της κίνησης των βαρέων οχημάτων από τους ευάλωτους χρήστες είναι πρωταρχικής σημασίας για την αποφυγή συγκρούσεων μεταξύ τους. Οι πρόσφατες ανακοινώσεις του δήμου Αθηναίων για τη δημιουργία του “Μεγάλου περιπάτου” μας βρίσκουν σύμφωνους και προτρέπουμε και τους υπόλοιπους δήμους της Ελλάδας, με αφορμή τον πρόσφατο νόμο που επιτρέπει την κατάληψη του οδοστρώματος για τη χρήση του από τους μετακινούμενους με ήπια μέσα μεταφοράς, να υιοθετήσουν αντίστοιχες στρατηγικές μετασχηματισμού του δημόσιου χώρου.

Τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) που είναι υπό εκπόνηση σε 160 Δήμους της χώρας αποτελούν ιδανική συγκυρία για αλλαγή νοοτροπίας στη χώρα μας.

Η βιώσιμη κινητικότητα έχει σημαντικό ρόλο στα πιστοποιημένα εκπαιδευτικά προγράμματα του Ι.Ο.ΑΣ. για όλες τις ηλικιακές ομάδες καθώς και στις εκστρατείες ενημέρωσης & ευαισθητοποίησης του Ινστιτούτου – προγράμματα που προωθούν τα οφέλη που έχουν για τον άνθρωπο και το περιβάλλον οι εναλλακτικοί αυτοί τρόποι μετακίνησης, όπως το περπάτημα και η μετακίνηση με ποδήλατο, εφόσον όμως ακολουθούνται πάντα οι  κανόνες ασφάλειας στο δρόμο».

Το ETSC συνιστά επίσης μια σειρά άλλων μέτρων για την ενίσχυση της ασφάλειας στις εμπορευματικές μεταφορές και την αντιμετώπιση βασικών κινδύνων, όπως της ακατάλληλης ταχύτητας, της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, της κόπωσης, της απόσπασης της προσοχής και της μη χρήσης ζώνης ασφαλείας. Οι συστάσεις αφορούν στα θεσμικά όργανα της ΕΕ, στα κράτη-μέλη της ΕΕ, σε άλλες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις καθώς και στις τοπικές Αρχές.

Διαβάστε αναλυτικά την έκθεση στον σύνδεσμο που ακολουθεί: www.etsc.eu/pinflash39

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ETSCΙΟΑΣΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣΦΟΡΤΗΓΑΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Σχετικά Άρθρασχετικά

LOGISTICS

Αιτιολογημένη γνώμη στη Γαλλία για τους κανόνες πρόσβασης στις διεθνείς οδικές εμπορευματικές μεταφορές

9 Μαΐου, 2025
ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη: 2ο εκπαιδευτικό σεμινάριο ασφαλούς οδηγικής συμπεριφοράς

8 Μαΐου, 2025
LOGISTICS

Η Ελλάδα παραπέμπεται στο Ευρωδικαστήριο για τους κανόνες σχετικά με τα διόδια και τα τέλη χρήσης (βινιέτες)

7 Μαΐου, 2025
LOGISTICS

Συνάντηση ΠΣΕ με τον αν. υπουργό Οικονομικών, στο επίκεντρο οι δασμοί των ΗΠΑ

3 Μαΐου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Θανάσιμος τραυματισμός γυναίκας ναυτικού στο λιμάνι Πάτρας, παρασύρθηκε από φορτηγό

25 Απριλίου, 2025
ΟΔΙΚΕΣ

Επικαιροποιημένοι κανόνες για ασφαλέστερους δρόμους, λιγότερη ατμοσφαιρική ρύπανση και ψηφιακά έγγραφα οχημάτων

24 Απριλίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Το σύστημα RESIST ενισχύει την ανθεκτικότητα του ευρωπαϊκού οδικού δικτύου. Δηλώσεις του Δρ. Άγγελου Αμδίτη

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Διεξήχθη η συνάντηση Κ. Κυρανάκη με Μ. Σαλβίνι για τη Hellenic Train (video)

8 Μαΐου, 2025

Η Ελλάδα παραπέμπεται στο Ευρωδικαστήριο για τους κανόνες σχετικά με τα διόδια και τα τέλη χρήσης (βινιέτες)

7 Μαΐου, 2025

O Χρήστος Καραδήμας της Ολυμπίας Οδού νέος πρόεδρος της Ελληνικό Μετρό

8 Μαΐου, 2025

Τι προβλέπει η νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: 8 υπεραστικά τρένα και 15 προαστιακού τύπου φέρνουν οι Ιταλοί (FS)

12 Μαΐου, 2025

Ακυρώνει τις πτήσεις για Τελ Αβίβ (Ισραήλ), έως τις 13 Μαΐου, η AEGEAN

7 Μαΐου, 2025

Εκδήλωση για τα τρία χρόνια λειτουργίας της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας

9 Μαΐου, 2025

Με 4 πτήσεις την εβδομάδα θα συνδέει Αθήνα – Λος Άντζελες η Norse Atlantic

9 Μαΐου, 2025

Μικρή παράταση, έως τις 15 Μαΐου, για τις αιτήσεις 413 μόνιμων υπαλλήλων στην ΟΣΥ. 391 οι οδηγοί

8 Μαΐου, 2025

Με αεροσκάφη της AEGEAN και της Olympic Air θα μεταφερθεί το Άγιο Φως από την Αθήνα σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας

1

Hellenic Train: Ο βομβιστής και ο συνεργός του φέρεται να έχουν καταγραφεί σε βίντεο

0

Γ. Βαγγέλας: Εξετάστηκαν οι επιπτώσεις στα ΔΛΤ από τη μείωση των λιμενικών τελών;

0

4η εβδομαδιαία πτήση στη γραμμή Σαγκάη – Αθήνα εγκαινίασε η Juneyao Airlines

0

Το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης συνεχίζει τη θετική πορεία του: +8,4% στο πρώτο τρίμηνο, +7,8% ο Μάρτιος

0

Αποζημίωση 120 εκατ. ευρώ στην Ολυμπία Οδό για το Πάτρα – Πύργος

0

Οι σύγχρονες τάσεις στην κρουαζιέρα. Η ομιλία της προέδρου της MedCruise, Θ. Ρήγα στο Μαϊάμι

0

Αγορά αυτοκινήτου: Το 2024, η ΕΕ εξήγαγε 5,4 εκατ. αυτοκίνητα και εισήγαγε 4 εκατ. αυτοκίνητα

0

Hellenic Train: Η επένδυση των 360 εκατ. ευρώ είναι από τις μεγαλύτερες στις μεταφορές στην Ελλάδα

12 Μαΐου, 2025

ΔΑΑ: Στα 26,2 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη α’ τριμήνου 2025, στους 5,8 εκατ. οι επιβάτες

12 Μαΐου, 2025

Τι προβλέπει η νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: 8 υπεραστικά τρένα και 15 προαστιακού τύπου φέρνουν οι Ιταλοί (FS)

12 Μαΐου, 2025

Συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: Επενδύσεις 360 εκατ. από Hellenic Train, με την προϋπόθεση ολοκλήρωσης του δικτύου (video)

12 Μαΐου, 2025

Συναντήθηκαν Κ. Μητσοτάκης και Tζ. Μελόνι. Οι δηλώσεις (video)

12 Μαΐου, 2025

Φεβρουάριο του 2026 παραδίδεται η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά με 5 νέους σταθμούς

12 Μαΐου, 2025

Ευκαιρία για τις επιχειρήσεις το AI, κατά τον ΣΕΒ

12 Μαΐου, 2025

ΕΒΕΠ: Η εφοδιαστική αποτελεί για την Μεσόγειο έναν τομέα ύψους 4,3 τρισ. δολ.

12 Μαΐου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr