ΑρχικήΑυτοκινητόδρομοιΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Αλλάζουν όλα στην αξιοποίηση της Εγνατίας Οδού. ΣΔΙΤ – παραμένει μέτοχος το δημόσιο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Αλλάζουν όλα στην αξιοποίηση της Εγνατίας Οδού. ΣΔΙΤ – παραμένει μέτοχος το δημόσιο

Αλλάζουν όλα στην αξιοποίηση της Εγνατίας Οδού. Τo metaforespress.gr παρουσιάζει, αποκλειστικά, τα εναλλακτικά σενάρια που εξετάζονται για τον αυτοκινητόδρομο των 670 χλμ.

Του Φώτη Φωτεινού

«H παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, έτσι όπως την έχουν σχεδιάσει κάποιοι, για 200 – 300 εκατ. δεν θα προχωρήσει», σχολιάζει κυβερνητικό στέλεχος που βρίσκεται κοντά στη διαδικασία.

«Επομένως, μελετούμε μοντέλα σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), όπως ισχύει – με κάποιο τρόπο – στο σημερινό μοντέλο της Εγνατίας, ώστε να μεγιστοποιηθεί το όφελος για το δημόσιο.

Εξετάζεται το δημόσιο, δηλαδή η κρατική Εγνατία Οδός, να διαθέτει πλειοψηφικό μετοχικό ποσοστό (σαν σενάριο βάσης έχει τοποθετηθεί το 55%) και το management o ιδιώτης», συμπληρώνει.

«Η σύμβαση για την αξιοποίηση της Εγνατίας μπορεί να διαρκέσει για 10 χρόνια και στη συνέχεια να ανανεώνεται, αφού είναι παρακινδυνευμένο να προϋπολογίζεις έσοδα και κυκλοφοριακό φόρτο για περίοδο 35 ετών», επεξηγεί το ίδιο στέλεχος, υπογραμμίζοντας ότι «η αξιοποίηση της Εγνατίας μπορεί να σπάσει σε επιμέρους ΣΔΙΤ, δηλαδή σε συντήρηση, διόδια, ενέργεια και logistics».

Υπενθυμίζεται ότι, επί του παρόντος, το ΤΑΙΠΕΔ και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν έχουν καταλήξει στο μοντέλο για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού.

Αυτό που έχει καλλιεργηθεί ως εντύπωση είναι ότι η αξιοποίηση του αυτοκινητοδρόμου θα διαρκέσει για 35 χρόνια, κάτι το οποίο είναι υπό εξέταση.

Υπό εξέταση και οι νέοι σταθμοί διοδίων

Επίσης, υπό εξέταση είναι οι νέοι σταθμοί διοδίων. Το προσεχές διάστημα θα λειτουργήσουν άλλοι 4 μετωπικοί σταθμοί διοδίων, ήτοι οι σταθμοί Παμβώτιδας (77ο χλμ.), Μέστης (580ο χλμ.), Ιεροπηγής (62ο χλμ. κάθετου άξονα Ιεροπηγής – Κρυσταλλοπηγής) και Ευζώνων (70ό χλμ. κάθετου άξονα Χαλάστρας – Ευζώνων).

Σήμερα λειτουργούν οκτώ σταθμοί διοδίων, στην Τύρια (περιοχή Παραμυθιάς Θεσπρωτίας), στο Μαλακάσι (περιοχή Μετσόβου), στον Πολύμυλο Κοζάνης, στα Μάλγαρα Θεσσαλονίκης, στην Ανάληψη (περιοχή Λαγκαδά), στη Μουσθένη Καβάλας, στον Ίασμο Κομοτηνής και στον Προμαχώνα Σερρών.

Κεντρική επιδίωξη αποτελεί η λειτουργία του ηλεκτρονικού αναλογικού διοδίου, το οποίο τοποθετείται στο δεύτερο εξάμηνο του 2018.

Έως τον Ιούνιο αποπληρώνεται το δάνειο στην Τράπεζα Πειραιώς

Όπως αναφέρεται στην οικονομική έκθεση του 2016 της Εγνατίας Οδού, το ομολογιακό δάνειο, ύψους 250 εκατ., προς την τράπεζα Πειραιώς μειώθηκε κατά 32,06%, σε 82,7 εκατ. ευρώ στις 31 Δεκεμβρίου 2016.

Έκτοτε και μέχρι τις 31 Ιουλίου 2017, το δάνειο μειώθηκε περαιτέρω κατά 21,7 εκατ., στα 60,9 εκατ. και σήμερα βρίσκεται στην περιοχή των 58 εκατ. Μάλιστα, έως τον Ιούνιο του 2018 αναμένεται η πλήρης εξόφληση του.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο