Παρασκευή, 23 Μαΐου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Νέο ηλεκτρικό φορτηγό από τη Volvo με αυτονομία 600 χλμ. και ταχεία φόρτιση σε 40 λεπτά

    22 Μαΐου, 2025
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Υπογραφή Συλλογικής Συμφωνίας για τους διανομείς της Wolt, σε ισχύ την 1η Ιουλίου

    22 Μαΐου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ξεπέρασαν το 1 δισ. οι ταξιδιωτικές εισπράξεις στο α’ τρίμηνο, αυξήθηκε κατά 14,1% η κίνηση μέσω αεροδρομίων

    22 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Η πρώτη ολοκληρωμένη μελέτη για την ανθεκτικότητα και τη βιωσιμότητα των λιμενικών υποδομών από τον ΟΛΠ

    22 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    SARMED: Ολοκλήρωσε την εγκατάσταση αναβαθμισμένου συστήματος περιμετρικού συναγερμού

    22 Μαΐου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Ο Γ. Συριανός επανεξελέγη πρόεδρος του ΣΤΕΑΤ, τα πρόσωπα του νέου ΔΣ

    22 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Νέο ηλεκτρικό φορτηγό από τη Volvo με αυτονομία 600 χλμ. και ταχεία φόρτιση σε 40 λεπτά

    22 Μαΐου, 2025
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Υπογραφή Συλλογικής Συμφωνίας για τους διανομείς της Wolt, σε ισχύ την 1η Ιουλίου

    22 Μαΐου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ξεπέρασαν το 1 δισ. οι ταξιδιωτικές εισπράξεις στο α’ τρίμηνο, αυξήθηκε κατά 14,1% η κίνηση μέσω αεροδρομίων

    22 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Η πρώτη ολοκληρωμένη μελέτη για την ανθεκτικότητα και τη βιωσιμότητα των λιμενικών υποδομών από τον ΟΛΠ

    22 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    SARMED: Ολοκλήρωσε την εγκατάσταση αναβαθμισμένου συστήματος περιμετρικού συναγερμού

    22 Μαΐου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Ο Γ. Συριανός επανεξελέγη πρόεδρος του ΣΤΕΑΤ, τα πρόσωπα του νέου ΔΣ

    22 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Απ. Τζιτζικώστας: Περίπου 850 δισ. το κόστος ολοκλήρωσης των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών ως το 2040

vvegiazi by vvegiazi
3 Απριλίου, 2025
στο LOGISTICS, ΟΔΙΚΕΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Ομιλία για τις υποδομές και τα δίκτυα μεταφορών στην Ευρώπη, καθώς και τη στρατιωτική κινητικότητα πραγματοποίησε στο πλαίσιο της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στο Στρασβούργο, ο Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού Απόστολος Τζιτζικώστας.

Απευθυνόμενος στους Ευρωβουλευτές, ο κ. Τζιτζικώστας επισήμανε ότι τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών είναι η «καρδιά» της ευρωπαϊκής πολιτικής στον τομέα των μεταφορών, καθώς καθιστούν ενιαία την ευρωπαϊκή αγορά, συνδέουν τόπους και πολίτες, οικονομίες και επιχειρήσεις.

Γι’ αυτό τόνισε ο Επίτροπος «πρέπει να διασφαλίσουμε ότι η χρηματοδότηση των υποδομών είναι στοχευμένη και αποτελεσματική. Οι οικονομικές ευκαιρίες που δημιουργούν τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών και η υποδομή που παρέχουν για την ενίσχυση της ευρωπαϊκής άμυνας είναι πολύτιμες.

Η ολοκλήρωση συνεπώς των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών είναι απόλυτη προτεραιότητα, με κάλυψη των κενών που υφίστανται και εξάλειψη των σημείων συμφόρησης.

Πρώτο ορόσημο είναι το 2030, όταν θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί οι πιο στρατηγικές από τις συνδέσεις του δικτύου. Οι εκθέσεις των Enrico Letta και Mario Draghi κατέστησαν σαφές ότι τα ολοκληρωμένα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών είναι καίριας σημασίας για την απρόσκοπτη λειτουργία της ενιαίας αγοράς, αλλά και για τη μετάβαση σε μια πιο ανταγωνιστική, βιώσιμη και ψηφιακή οικονομία».

Ο κ. Τζιτζικώστας υπογράμμισε πως ο επικαιροποιημένος (από πέρσι) κανονισμός για τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών οδηγεί σε ένα συνολικό δίκτυο πιο ανταγωνιστικό, βιώσιμο και έξυπνο, όμως επισήμανε την ανάγκη για πολύ μεγάλες επενδύσεις: «Το κόστος ολοκλήρωσης των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών εκτιμάται σε περίπου 850 δισ. ευρώ, από σήμερα έως το 2040.

Και μπορεί ο μηχανισμός ‘Connecting Europe’ (CEF) να υπήρξε ανεκτίμητος στην υποστήριξη ορισμένων από τα μεγαλύτερα έργα του συνολικού δικτύου, πλην όμως οι πραγματικές ανάγκες δεν μπορούν να καλυφθούν μόνο με τις εθνικές και ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις. Η εξασφάλιση πρόσθετων ιδιωτικών επενδύσεων είναι απαραίτητη».

Δεδομένου ότι η ολοκλήρωση των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών είναι ζωτικής σημασίας για την άμυνα, την ασφάλεια και τη στρατιωτική ετοιμότητα της Ευρώπης, ο κ. Τζιτζικώστας υπογράμμισε πως τα 1,7 δισ. ευρώ που διατίθενται μέχρι σήμερα μέσω του μηχανισμού ‘Connecting Europe’ για τη στρατιωτική κινητικότητα δεν είναι αρκετά. Οι πόροι έχουν δαπανηθεί εντός μόλις δύο ετών σε 95 έργα, σε 21 κράτη-μέλη της ΕΕ.

«Απέχουμε ακόμα πολύ από ένα καλά συνδεμένο και ανθεκτικό δίκτυο μεταφορών διπλής χρήσης, πολιτικής και στρατιωτικής, που να πληροί τις ανάγκες μας. Οι μελλοντικές επενδύσεις πρέπει να είναι πιο στοχευμένες και να αυξηθούν σημαντικά. Σε συνδυασμό με τις πρόσφατες γεωπολιτικές εξελίξεις οφείλουμε να εντείνουμε τις δράσεις μας στον τομέα της πρόληψης και της άμυνας. Η Λευκή Βίβλος για το Μέλλον της Ευρωπαϊκής Άμυνας, μαζί με τον χρηματοδοτικό πυλώνα του, το ReArm Europe Plan/Readiness 2030, περιγράφει τη νέα προσέγγιση για την ευρωπαϊκή άμυνα και τις επενδύσεις και υπογραμμίζει τη σημασία της στρατιωτικής κινητικότητας.

Έχουμε ήδη δημιουργήσει τέσσερις διαδρόμους στρατιωτικής κινητικότητας, σε στενή συνεργασία με το ΝΑΤΟ και εντός αυτών των διαδρόμων έχουμε έναν κατάλογο περίπου 500 σημαντικών έργων στρατιωτικής κινητικότητας.

Τα έργα αφορούν σε υποδομές διπλής χρήσης, που σημαίνει ότι θα έχουν οφέλη όχι μόνο για τη στρατιωτική κινητικότητα, αλλά για όλους τους Ευρωπαίους πολίτες. Οι επενδύσεις μας δεν αφορούν μόνον δρόμους, αλλά και τον σιδηρόδρομο και τα λιμάνια.

Για να γίνουν αυτά τα έργα πρέπει επειγόντως να αυξήσουμε τη χρηματοδότηση για τη στρατιωτική κινητικότητα, τόσο στο τρέχον, όσο και στο επόμενο Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο», τόνισε ο κ. Τζιτζικώστας.

Ο Επίτροπος σημείωσε πως πέρα από τη χρηματοδότηση, απαιτείται συντονισμός και στενή συνεργασία σε όλη την Ευρώπη, ενώ ειδική μέριμνα πρέπει να ληφθεί για την προμήθεια εξειδικευμένων μεταφορικών μέσων, την εναρμόνιση των εθνικών κανόνων και διαδικασιών, αλλά και νομοθετικές πρωτοβουλίες που ήδη είναι σε εξέλιξη.

«Για τον σκοπό αυτό θα παρουσιάσουμε σχετική πρωτοβουλία για τη στρατιωτική κινητικότητα μέσα στο 2025», δήλωσε.

Όπως χαρακτηριστικά τόνισε, κλείνοντας την ομιλία του ο κ. Τζιτζικώστας: «Οι καιροί είναι δύσκολοι και αβέβαιοι. Η στιγμή να πάρουμε το μέλλον μας στα χέρια μας είναι τώρα. Δεν θα υπάρξει ευημερία στην Ευρώπη χωρίς σταθερότητα. Αυτή τη σταθερότητα θα τη διαφυλάξει η αξιοποίηση των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών, που θα δημιουργήσει επίσης πρόσθετη οικονομική ανάπτυξη. Είναι ο δρόμος προς την ευημερία, την ενότητα, τη συνδεσιμότητα, την ανάπτυξη, την οικονομία, την ασφάλεια και την ανθεκτικότητα. Είναι ο δρόμος για να διατηρήσουμε την ΕΕ ως την ισχυρότερη οικονομική ένωση παγκοσμίως. Μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις, πρέπει όμως να το κάνουμε γρήγορα κι αυτό απαιτεί συνεργασία. Η Λευκή Βίβλος για την Άμυνα ήταν το πρώτο βήμα. Το επόμενο θα είναι η πρόταση για τον επόμενο προϋπολογισμό της ΕΕ, που θα καταθέσουμε τον Ιούλιο».

Κάλεσε δε όλους τους Ευρωβουλευτές να υποστηρίξουν αυτές τις πρωτοβουλίες για τη διασφάλιση ικανής χρηματοδότησης για τις διασυνοριακές υποδομές μεταφορών, τη στρατιωτική κινητικότητα και ευρύτερα την ευρωπαϊκή άμυνα και ασφάλεια.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΔΙΕΥΡΩΠΑΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝΔΕΔ-ΜTEN-TCEFCONNECTING EUROPEΜΕΤΑΦΟΡΕΣΟΔΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΟΔΙΚΕΣ

Συνάντηση του Χρίστου Δήμα στο Βελιγράδι με τη Σέρβα ομόλογό του

15 Μαΐου, 2025
ΟΔΙΚΕΣ

Μνημόνιο συνεργασίας της Ολυμπίας Οδού με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

8 Μαΐου, 2025
LOGISTICS

Η Ελλάδα παραπέμπεται στο Ευρωδικαστήριο για τους κανόνες σχετικά με τα διόδια και τα τέλη χρήσης (βινιέτες)

7 Μαΐου, 2025
ΥΠΟΓΕΙΟΣ

Θα έχουν οφέλη οι υποδομές μεταφορών της Ελλάδας από τη «στρατιωτική κινητικότητα» της ΕΕ;

17 Απριλίου, 2025
LOGISTICS

Στις 7 και 8 Μαΐου στην Αθήνα το 10ο ITS Hellas Conference

9 Απριλίου, 2025
ΟΔΙΚΕΣ

Χ. Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά

9 Απριλίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Σε τρεις κατευθύνσεις οι βελτιωτικές αλλαγές για τα Επιχειρηματικά Πάρκα και το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας τους

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Θριάσιο – Σφίγγα Βοιωτίας: Επανέρχεται στο προσκήνιο η γραμμή που θα «αλλάξει τα πάντα» στα σιδηροδρομικά εμπορεύματα

20 Μαΐου, 2025

O Αλέξανδρος Καρύδης, νέος υποδιοικητής Διαχείρισης Αερολιμένων και Υδατοδρομίων της ΥΠΑ

20 Μαΐου, 2025

Θα επενδύσουν οι Ιταλοί στον ελληνικό σιδηρόδρομο; Απαντήσεις δίνει (και) το Θριάσιο ΙΙ

19 Μαΐου, 2025

To βιογραφικό του νέου υποδιοικητή της ΥΠΑ, Αλέξανδρου Καρύδη

21 Μαΐου, 2025

Νέος πρόεδρος στην Ελληνικό Μετρό ο Χρήστος Καραδήμας. Το βιογραφικό του

21 Μαΐου, 2025

Η ΣΤΑΣΥ προχωρά σε 44 μόνιμες προσλήψεις εκδοτών και σταθμαρχών. Άνοιξαν οι αιτήσεις

19 Μαΐου, 2025

Παρουσιάζεται την Τετάρτη 21/5 στη Βουλή ο νέος πρόεδρος της Ελληνικό Μετρό, Χρήστος Καραδήμας

20 Μαΐου, 2025

Προκηρύχθηκε διαγωνισμός για τη θέση του Διοικητή της ΑΠΑ, μέχρι τις 28 Μαΐου η υποβολή αιτήσεων

16 Μαΐου, 2025

Νέο σημείο παραλαβής Uber (Έξοδος 4, Αφίξεις) στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»

1

Θριάσιο – Σφίγγα Βοιωτίας: Επανέρχεται στο προσκήνιο η γραμμή που θα «αλλάξει τα πάντα» στα σιδηροδρομικά εμπορεύματα

1

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ για τις ελλείψεις προσωπικού σε Λιμενικές Αρχές της χώρας

1

Η Standard and Poor’s αναβάθμισε τη μακροπρόθεσμη πιστοληπτική ικανότητα της FS

0

Το crash test των επιδόσεων των Γαλλικών (SNCF), Γερμανικών (DB) και Ιταλικών (FS) Σιδηροδρόμων και η επίδραση στην Ελλάδα

0

Τον οδικό στόλο της ανανεώνει η ΥΠΑ, εγκρίθηκαν 1,18 εκατ. ευρώ

0

Αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου: 8 κράτη – μέλη της ΕΕ κατάργησαν την απευθείας επιδότηση

0

Στον έλεγχο του συστήματος VHF στο τμήμα Στρυμόνας – Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο προχωρά ο ΟΣΕ

0

Νέο ηλεκτρικό φορτηγό από τη Volvo με αυτονομία 600 χλμ. και ταχεία φόρτιση σε 40 λεπτά

22 Μαΐου, 2025

Υπογραφή Συλλογικής Συμφωνίας για τους διανομείς της Wolt, σε ισχύ την 1η Ιουλίου

22 Μαΐου, 2025

Ξεπέρασαν το 1 δισ. οι ταξιδιωτικές εισπράξεις στο α’ τρίμηνο, αυξήθηκε κατά 14,1% η κίνηση μέσω αεροδρομίων

22 Μαΐου, 2025

Η πρώτη ολοκληρωμένη μελέτη για την ανθεκτικότητα και τη βιωσιμότητα των λιμενικών υποδομών από τον ΟΛΠ

22 Μαΐου, 2025

SARMED: Ολοκλήρωσε την εγκατάσταση αναβαθμισμένου συστήματος περιμετρικού συναγερμού

22 Μαΐου, 2025

Ο Γ. Συριανός επανεξελέγη πρόεδρος του ΣΤΕΑΤ, τα πρόσωπα του νέου ΔΣ

22 Μαΐου, 2025

Η Ολυμπία Οδός συμμετέχει σε Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα για την αναβάθμιση των Σεισμικών παρατηρητηρίων

22 Μαΐου, 2025

Global Marketing Director στη FREENOW αναλαμβάνει ο Tony Fletcher

22 Μαΐου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr