Κυριακή, 11 Ιουνίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    MMM

    To metaforespress.gr κατέκτησε το Κύπελλο Τύπου «Γιάννης Διακογιάννης»! (video+pics)

    11 Ιουνίου, 2023
    MMM

    Ημέρα τελικού: Το metaforespress.gr εναντίον του Sportime στον τελικό Κυπέλλου “Γιάννης Διακογιάννης”!

    10 Ιουνίου, 2023
    ????????????????????????????????????
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Η ICAP διατήρησε τη διαβάθμιση ΑΑ στην Attica Group

    9 Ιουνίου, 2023
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Επιβράδυνση της οικονομίας στο α’ τρίμηνο 2023, σύμφωνα με την Eurobank

    9 Ιουνίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου στο ετήσιο συνέδριο της ESPO

    9 Ιουνίου, 2023
    INTERNATIONAL

    Maersk, Renfe and Cepsa carry out first 2G bio-fuel test in Spanish rail transport

    9 Ιουνίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    MMM

    To metaforespress.gr κατέκτησε το Κύπελλο Τύπου «Γιάννης Διακογιάννης»! (video+pics)

    11 Ιουνίου, 2023
    MMM

    Ημέρα τελικού: Το metaforespress.gr εναντίον του Sportime στον τελικό Κυπέλλου “Γιάννης Διακογιάννης”!

    10 Ιουνίου, 2023
    ????????????????????????????????????
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Η ICAP διατήρησε τη διαβάθμιση ΑΑ στην Attica Group

    9 Ιουνίου, 2023
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Επιβράδυνση της οικονομίας στο α’ τρίμηνο 2023, σύμφωνα με την Eurobank

    9 Ιουνίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου στο ετήσιο συνέδριο της ESPO

    9 Ιουνίου, 2023
    INTERNATIONAL

    Maersk, Renfe and Cepsa carry out first 2G bio-fuel test in Spanish rail transport

    9 Ιουνίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

«Βραχνάς» η έλλειψη οδηγών στην Ευρώπη. Το 1/5 των θέσεων είναι κενό, σύμφωνα με έρευνα της IRU

vvegiazi by vvegiazi
22 Μαρτίου, 2019
στο ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ
4
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Εντονότερη γίνεται η έλλειψη για επαγγελματίες οδηγούς, με το πέρασμα των ετών, στον ευρωπαϊκό κλάδο οδικών μεταφορών, όπως αποκαλύπτει νεότερη έκθεση της Διεθνούς Ένωσης Οδικών Μεταφορών (IRU).

Της Βάσως Βεγιάζη

Η έρευνα, που διενεργήθηκε το διάστημα Οκτώβριος 2018 – Ιανουάριος 2019, κατέδειξε ότι η έλλειψη οδηγών στον κλάδο των εμπορευματικών μεταφορών ανέρχεται στο 21% και στον κλάδο των λεωφορείων και των πούλμαν στο 19%.

Το πρόβλημα με το πέρασμα των ετών ολοένα και αυξάνεται, με το έλλειμμα και στους δύο κλάδους να φτάνει στο 40%, καθώς η ζήτηση θα γίνει εντονότερη εντός του 2019.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, το 2015, συνολικά 3,2 εκατομμύρια άνθρωποι στην Ευρώπη εργάζονταν ως οδηγοί φορτηγών, με τον αριθμό αυτό να φθίνει κατά 300.000 σε σχέση με το 2008.

Η επικρατούσα κατάσταση

Για μια πιο ολοκληρωμένη αποτύπωση του προβλήματος, η IRU δίνει συγκεκριμένα παραδείγματα από την εικόνα που επικρατεί σε μερικές χώρες:

-Ο μέσος όρος ηλικίας ο τομέας των μεταφορών της Γερμανίας υπερβαίνει τα 47 έτη. Περίπου το 40% οδηγών φορτηγού και το 55% των οδηγών λεωφορείου αναμένεται να συνταξιοδοτηθούν έως το 2027, δημιουργώντας ένα έλλειμμα περίπου 185.000 οδηγών.

-Στο Βέλγιο, το 19% του συνόλου των διαθέσιμων θέσεων εργασίας για οδηγούς λεωφορείων παραμένει κενό από τον Δεκέμβριο 2018. Οι εγχώριοι operators λεωφορείων εκτιμούν ότι η βιομηχανία έχει ανάγκη από προσλήψεις άνω του 28%, σε σχέση με τα τρέχοντα επίπεδα.

-Στο Ην. Βασίλειο, η έλλειψη εκτιμάται ότι αυξάνεται κατά 50 οδηγούς ημερησίως.

-Το 2018, οι μεταφορικές εταιρείες στη Ρουμανία αντιμετώπισαν σοβαρές δυσκολίες στην κάλυψη των θέσεων οδηγού, καθώς η έλλειψη ανήλθε στο 37%. Όταν ρωτήθηκαν για το 2019, ανέφεραν ότι ο κλάδος θα χρειαστεί 32% περισσότερους οδηγούς. Αυτό σημαίνει ότι η έλλειψη οδηγών μπορεί να αγγίξει το 70%, εάν η ίδια κατάσταση εξακολουθεί να υφίσταται και το παρόν έτον.

-Οι μεταφορικές εταιρείες στη Νορβηγία εκτιμούν ότι το 2019, η ζήτηση για οδηγούς θα αυξηθεί κατά 12%. Συνδυαστικά με το σημερινό ποσοστό κενών θέσεων που φτάνει το 22%, η έλλειψη οδηγών θα ανέλθει στο 35%.

Σύμφωνα με τον Managing Director της IRU, Boris Blanche, «η βιομηχανία των μεταφορών πρέπει να λάβει άμεση και αποφασιστική δράση για την αντιμετώπιση της έλλειψης οδηγών.

Αν παραμείνει ανεξέλεγκτη, θα έχει σοβαρές επιπτώσεις στην ευρωπαϊκή οικονομία και θα οδηγήσει σε αύξηση κόστους για τις επιχειρήσεις, τους καταναλωτές και τους επιβάτες».

Όπως σχολίασε ο ίδιος, ο μη επαρκείς αριθμός οδηγών δεν έχει να κάνει με την έλλειψη επαγγελματικών ευκαιριών που προσφέρει ο κλάδος. «Στην πραγματικότητα, η έρευνα κατέδειξε ότι η επαγγελματική ικανοποίηση τείνει να είναι υψηλή, με μόνο το 20% των ερωτηθέντων οδηγών να εκφράζουν κάποια δυσαρέσκεια για την εργασία τους», καταλήγει.

Τι προκαλεί την έλλειψη οδηγών

Σταχυολογώντας τα ευρήματα της έρευνας της IRU προκύπτουν τα εξής:

-Το 57% των ανδρών οδηγών και το 63% των γυναικών οδηγών πιστεύουν ότι η κακή εικόνα του επαγγέλματος λειτουργεί αρνητικά για προσλήψεις.

-Το 79% των οδηγών πιστεύει ότι η δυσκολία προσέλκυσης γυναικών στο επάγγελμα είναι ένας από τους κορυφαίους λόγους έλλειψης. Αυτό υπογραμμίζεται σε στοιχεία του International Transport Forum, όπου οι γυναίκες οδηγοί αποτελούν μόλις το 2% των ευρωπαϊκών οδικών μεταφορών.

-Το 70% των οδηγών, ηλικίας 25-34 ετών, θεωρεί ότι η δυσκολία προσέλκυσης νέων είναι ένας από τους κορυφαίους λόγους έλλειψης οδηγών.

-Μεταξύ των οδηγών, το 76% πιστεύει ότι οι συνθήκες εργασίας και το 77% οι μακρές περίοδοι μακριά από το σπίτι, αποτρέπουν πολλούς από την είσοδό τους στο επάγγελμα.

-Η βιομηχανία πλήττεται από γήρανση του εργατικού δυναμικού. Στην Ευρώπη, η πλειοψηφία των εταιρειών του κλάδου των εμπορευματικών μεταφορών απασχολούν οδηγούς, των οποίων η μέση ηλικία είναι τα 44 έτη, ενώ στον τομέα των επιβατικών μεταφορών η μέση ηλικία των απασχολούμενων οδηγών είναι τα 52 έτη.

Κατά τον Blanche, «πρέπει να γίνει μια συνολική προσπάθεια για την αντιμετώπιση της αρνητικής εικόνας του επαγγέλματος.

Ταυτόχρονα, όλοι οι φορείς του κλάδου πρέπει να δράσουν για τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας. Η μεταχείριση των οδηγών θα πρέπει να βελτιωθεί, με επαρκή υποδομή.

Για να προσελκύσει η βιομηχανία νέο εργατικό δυναμικό, ιδιαίτερα νέους και γυναίκες, πρέπει να εφαρμοστεί μια πιο περιεκτική πολιτική πρόσληψης στον τομέα».

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:IRUΛΕΩΦΟΡΕΙΑΟΦΑΕΠΣΧΕΜΥΠΕΡΩΡΙΕΣ ΟΔΗΓΩΝΦΟΡΤΗΓΑ

Σχετικά Άρθρα

LOGISTICS

Το Σάββατο 10 Ιουνίου οι εκλογές του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εταιρειών Εθνικών Οδικών Μεταφορών

8 Ιουνίου, 2023
INTERNATIONAL

Solution to Brenner bottleneck continues to elude the EU

7 Ιουνίου, 2023
MMM

Σταματά την παραγωγή αμαξωμάτων για λεωφορεία η Scania στο Słupsk της Πολωνίας

2 Ιουνίου, 2023
ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

Στην Ελλάδα τα λεωφορεία μηδενικών ρύπων της King Long από την Α. Νίκας ΑΕ

1 Ιουνίου, 2023
MMM

Δωρεάν Free WiFi σε αστικά λεωφορεία της Αθήνας με το πιλοτικό πρόγραμμα WiBUS

31 Μαΐου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Απαγορεύσεις κυκλοφορίας φορτηγών στις 2,3 και 5 Ιουνίου

31 Μαΐου, 2023
Επόμενο άρθρο

Διευρύνει την συμμετοχή της στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η Reggeborgh Invest

Σχόλια 4

  1. Κωστας says:
    4 έτη ago

    Είμαι οδηγός. Από τα 23.και είμαι τώρα. 37.ετων.ωρες ατελείωτες. Απλησια. Σπίτι σου ή καμπίνα. Εκεί που οι άλλοι πάνε τουαλέτα στα παρκιν εσύ κοιμάσαι και τρως σαν τα αδέσποτα. Προσωπική ζωη μηδέν. Ευθηνη απίστευτη. ανά πάσα στιγμή κινδυνεύεις με ατύχημα. Να κλείσεις το σπίτι σου ή κάποιο άλλο. Ευτυχώς 15 χρόνια τώρα με βοήθησε πολλές φορές ο Θεός. Λείπεις από όλες τις στιγμές που σε χρειάζεται η οικογένεια σου. Η τροχαία σε κυνηγά να σου πάρει το μεροκάματο ακόμα και γιατί έχει πέσει μύγα στο προφυλακτήρα. Οι εργοδοτες θέλουν να δουλεύεις δύο 8ωρα τη μέρα με την απειλεί της απολυσεως. Παθαίνεις ζημιές μένεις στο δρόμο. Σε τρώνε τα κρύα. Οι βροχές. Όλα. Μισθός της κοροϊδίας για όλα τα παραπάνω. Μετανιώνω την ώρα και την στιγμή που έβγαλα το δίπλωμα. Γ. Δ. Ε. ADR. Σε φίλους που με ρωτάνε γιατο επάγγελμα αυτό τους λέω τη πικρη αλήθεια. Είναι πάρα πολλά ακόμα. Καλύτερα να πάνε να πέσουν απτην Ακρόπολη πάρα να γίνουν οδηγοί φορτηγών. Περιμένω σαν το Τζόκερ να ανοίξουν λίγο οι δουλειές και απλά γειά σας. Με τη πρώτη ευκαιρία.να ξεφύγω για πάντα από το καρκίνωμα αυτό.παρτε τα κάντε τα τρενάκι όλοι εσείς οι ιδιοκτήτες και δουλευτετα μόνοι σας.σας τα χαρίζω. Ουτε ζωγραφιστά. Δε χρειάζεται να αναρωτιουνται μετά γιατί υπάρχει ελλείψει.Καλό σας βράδυ.

    Απάντηση
  2. Χρήστος says:
    4 έτη ago

    Αν οι συνθήκες αντιμετώπισης των οδηγών, να τους φέρονται με σεβασμό κ αξιοπρέπεια δεν αλλάξουν κ οι πολύωρες αναμονές σε εργοστάσια, σύνορα κ.ά. δεν βελτιωθούν πως θα προσελκύσουν νέους? Αλλά μήπως κ οι ίδιοι οι οδηγοί έχουν μερίδιο ευθύνης για την εικόνα που δείχνουν προς τα έξω?

    Απάντηση
  3. Βαγγέλης says:
    4 έτη ago

    Εέεεεεεεεε. Πιλότοι δεν είναι; τότε γιατί τους δίνουν μισθούς τηλεφωνητή; ;;;

    Απάντηση
  4. Jordan says:
    4 έτη ago

    Αν δεν έλεγα κάτι θα με έτρωγε… Η περίπτωση το ότι η οδηγοί φταίνε σε όλα ότι η οδηγοί είναι αυτή που ζουν σαν ζώα μέσα σε. Μια καμπίνα και ότι είσαι μόνος βρώμικος αγχωμένος πιεσμένος και όλοι να σε αντιμετωπίζουν σαν ένα τιποτα που στην πραγματικότητα αν δεν είσαι εσύ δεν κοινειτο τίποτα. Μην ξεχνάμε ότι τα λεφτά για όλα αυτά είναι λίγα γτ στην πραγματικότητα δεν έχεις ζωή πάρα μόνο χιλιόμετρα και ένα ράδιο εεε καλά να κάνουν και να μην πάει κανείς μπας και αλλάξουν τα πράγματα

    Απάντηση

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Αυτές είναι οι μπάρες της νέας περιοχής ελεγχόμενης διέλευσης και στάσης στους χώρους αφίξεων και αναχωρήσεων του αεροδρομίου της Αθήνας

6 Ιουνίου, 2023

Επαναλαμβανόμενες στάσεις εργασίας των ταξί, από σήμερα (17.00 – 18.00), στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»

8 Ιουνίου, 2023

Ένα νέο σύγχρονο κέντρο αποθήκευσης και διανομής αποκτά η Seagull στη Μάνδρα Αττικής

8 Ιουνίου, 2023

Στη σύσταση δυο θυγατρικών προχώρησε η Streem Logistics της HIG, στις Streem Logistics 1 και Streem Logistics 2

5 Ιουνίου, 2023

Πραγματοποιήθηκε η πρώτη απευθείας πτήση Αθήνα – Ισλανδία από την Play

6 Ιουνίου, 2023

Συνάντηση εργασίας μεταξύ εκπροσώπων της TUI και της ΥΠΑ

9 Ιουνίου, 2023

Κοντά – κοντά θα προκηρυχθούν οι διαγωνισμοί για Φυλή και Γκόνο

6 Ιουνίου, 2023

Η εναέρια κυκλοφορία και η αποδοτικότητα των αεροδρομίων στο επίκεντρο της συνάντησης των υπουργών Μεταφορών και Τουρισμού

8 Ιουνίου, 2023

Αλλαγές στο bonus που θα “μοιραστούν” οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας το 2022 και 2023

15

Σε δημόσια διαβούλευση έως τις 16 Ιουνίου το Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης

2

Προηγείται στις Σέρρες ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής

1

Λιμάνι (Πειραιάς) και αεροδρόμιο (Αθήνας) έγιναν «ένα» με το μετρό. Τα αποτελέσματα

1

Ανακαινίστηκε το κέντρο διανομής της METRO στη Β. Ελλάδα, σχεδιάζεται ένα ακόμα στον Ασπρόπυργο

1

Αυτές είναι οι μπάρες της νέας περιοχής ελεγχόμενης διέλευσης και στάσης στους χώρους αφίξεων και αναχωρήσεων του αεροδρομίου της Αθήνας

1

To metaforespress.gr κατέκτησε το Κύπελλο Τύπου «Γιάννης Διακογιάννης»! (video+pics)

11 Ιουνίου, 2023

Ημέρα τελικού: Το metaforespress.gr εναντίον του Sportime στον τελικό Κυπέλλου “Γιάννης Διακογιάννης”!

10 Ιουνίου, 2023
????????????????????????????????????

Η ICAP διατήρησε τη διαβάθμιση ΑΑ στην Attica Group

9 Ιουνίου, 2023

Επιβράδυνση της οικονομίας στο α’ τρίμηνο 2023, σύμφωνα με την Eurobank

9 Ιουνίου, 2023

Ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου στο ετήσιο συνέδριο της ESPO

9 Ιουνίου, 2023

Maersk, Renfe and Cepsa carry out first 2G bio-fuel test in Spanish rail transport

9 Ιουνίου, 2023

Αποτελεσματικότερη επιθεώρηση υδατοδρομίων με τη χρήση drone

9 Ιουνίου, 2023

Β. Κορκίδης: Η ενίσχυση της Μεσογείου ως hub εμπορίου και εφοδιαστικής απαιτεί σύντομες δράσεις και γρήγορες αποφάσεις

9 Ιουνίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ