• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Παρασκευή, 24 Μαρτίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Από 30 Σεπτεμβρίου και μετά, μόνο σε φορτηγά Euro VI-D η αρχική άδεια κυκλοφορίας ΦΔΧ

    24 Μαρτίου, 2023
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Διπλή διάκριση, στα Green Brand Awards, για Νέα και Κεντρικό Οδό

    24 Μαρτίου, 2023
    MMM

    24ωρη απεργία στο μετρό την Τρίτη 28 Μαρτίου, τα αιτήματα του ΣΕΛΜΑ

    24 Μαρτίου, 2023
    MMM

    Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε τραμ και μετρό στις 25 Μαρτίου

    24 Μαρτίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Απαγορεύθηκε η κυκλοφορία φορτηγών την περίοδο εορτασμού της 25ης Μαρτίου

    24 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Αυστηρότερες οι ποινές για την κλοπή – κλεπταποδοχή σιδηροδρομικού υλικού. Με ισόβια, αν η πράξη έχει ως αποτέλεσμα τον θάνατο άλλου

    24 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Από 30 Σεπτεμβρίου και μετά, μόνο σε φορτηγά Euro VI-D η αρχική άδεια κυκλοφορίας ΦΔΧ

    24 Μαρτίου, 2023
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Διπλή διάκριση, στα Green Brand Awards, για Νέα και Κεντρικό Οδό

    24 Μαρτίου, 2023
    MMM

    24ωρη απεργία στο μετρό την Τρίτη 28 Μαρτίου, τα αιτήματα του ΣΕΛΜΑ

    24 Μαρτίου, 2023
    MMM

    Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε τραμ και μετρό στις 25 Μαρτίου

    24 Μαρτίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Απαγορεύθηκε η κυκλοφορία φορτηγών την περίοδο εορτασμού της 25ης Μαρτίου

    24 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Αυστηρότερες οι ποινές για την κλοπή – κλεπταποδοχή σιδηροδρομικού υλικού. Με ισόβια, αν η πράξη έχει ως αποτέλεσμα τον θάνατο άλλου

    24 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Για καθυστέρηση αναθεώρησης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας κάνουν λόγο οι συγκοινωνιολόγοι (ΣΕΣ)

ffotinos by ffotinos
24 Ιουλίου, 2020
στο ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ
1
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Για καθυστέρηση στην αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας κάνουν λόγο οι συγκοινωνιολόγοι (ΣΕΣ).

Ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων απέστειλε επιστολή στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και τον υφυπουργό Γιάννη Κεφαλογιάννη, τονίζοντας ότι, παρά την σημαντική πρόοδο της τελευταίας δεκαετίας, οι επιδόσεις οδικής ασφάλειας της Ελλάδας και της κυκλοφοριακής παιδείας των Ελλήνων οδηγών, συγκρινόμενες με εκείνες των άλλων ανεπτυγμένων κρατών, παραμένουν κατώτερες του γενικότερου βιοτικού επιπέδου της χώρας.

Στη συνέχεια, ο Σύλλογος αναφέρεται σε «ασαφές πλαίσιο» του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, υπογραμμίζοντας ότι η καθυστέρηση της αναθεώρησης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αποτελεί μεγάλο εμπόδιο στη σωστή αστυνόμευση και κατ’ επέκταση στην περαιτέρω βελτίωση του επιπέδου Οδικής ασφάλειας της χώρας.

Η επιστολή του ΣΕΣ

Παρά την σημαντική πρόοδο της τελευταίας δεκαετίας, οι επιδόσεις οδικής ασφάλειας της Ελλάδας και της κυκλοφοριακής παιδείας των Ελλήνων οδηγών συγκρινόμενες με εκείνες των άλλων ανεπτυγμένων κρατών παραμένουν κατώτερες του γενικότερου βιοτικού επιπέδου της χώρας.

Δεδομένου ότι η βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας πρέπει να αποτελεί βασική προτεραιότητα σε ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης της χώρας, είναι επιτακτική ανάγκη η χάραξη στρατηγικής για την προώθηση της οδικής ασφάλειας που θα βασίζεται στον συνδυασμό των προτεινόμενων μέτρων και όχι στην αποσπασματική εφαρμογή τους.

Μια θεμελιώδης αρχή αυτής της στρατηγικής έγκειται στο γεγονός ότι η Οδική Ασφάλεια χωρίς ξεκάθαρο και προσαρμοσμένο στην πραγματικότητα Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας δεν μπορεί να βελτιωθεί.

Όπως γνωρίζετε, τον Μάρτιο του 2018 ψηφίστηκε στη Βουλή ο Νόμος 4530/2018 ο οποίος τροποποίησε, μετά από πολλά χρόνια, τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ). Βασικός άξονας του αναθεωρημένου ΚΟΚ ήταν οι υφιστάμενες παραβάσεις να καταταχθούν ανάλογα με την επικινδυνότητά τους στην οδική ασφάλεια και την οδηγική συμπεριφορά σε 5 κατηγορίες.

Ωστόσο, νέες ποινές ορίστηκαν, μόνο σε 6 παραβάσεις, ενώ για όλες τις υπόλοιπες απαιτείται Υπουργική Απόφαση. Για το σκοπό αυτό συγκροτήθηκε υποομάδα της Νομοπαρασκευαστικής Επιτροπής Αναθεώρησης του ΚΟΚ (που τελεί υπό το συντονισμό της Διεύθυνσης Οδικής Κυκλοφορίας και Ασφάλειας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών).

Παρότι όμως η υποομάδα που ορίστηκε, αποτελούμενη από εκπροσώπους του Υπουργείου Μεταφορών, της Τροχαίας και του Συλλόγου Ελλήνων

Συγκοινωνιολόγων λειτούργησε εξαιρετικά συνεδριάζοντας περισσότερες από 10 φορές και καταθέτοντας πλήρη πρόταση κατηγοριοποίησης των παραβάσεων και ύψους προστίμου ανά κατηγορία, η πρόταση αυτή δεν λήφθηκε ποτέ υπόψιν και η κατηγοριοποίηση των παραβάσεων παραμένει στον αέρα.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, τους τελευταίους 28 μήνες η Τροχαία να καλείται να αστυνομεύει κάποιες παραβάσεις με νέες κυρώσεις, ενώ σε όλες τις υπόλοιπες εκκρεμεί η κατηγοριοποίησή τους και προσωρινά εφαρμόζονται τα παλαιότερα πρόστιμα.

Το ασαφές αυτό πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τόσο σε επικοινωνιακό επίπεδο προς τους χρήστες της οδού, όσο και σε επίπεδο εφαρμογής έχει εξαιρετικά αρνητικές συνέπειες στο επίπεδο της Οδικής Ασφάλειας της χώρας.

Αντίθετα, όπως πάγια τονίζει ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, η σωστά σχεδιασμένη, συστηματική και συνεχής αστυνόμευση που στοχεύει στις επικίνδυνες παραβάσεις για την οδική ασφάλεια, είναι αποδεδειγμένα το κατεξοχήν μέτρο που μπορεί να οδηγήσει σε θεαματική βελτίωση της συμπεριφοράς των οδηγών και σε ακόμη θεαματικότερη μείωση των νεκρών και τραυματιών των οδικών ατυχημάτων.

Ο στόχος της αποτελεσματικής αστυνόμευσης για βελτίωση της συμπεριφοράς του οδηγού προϋποθέτει:

 ο νέος ΚΟΚ να προβλέπει χαμηλά πρόστιμα με πολλούς ελέγχους και όχι υψηλά πρόστιμα με ελάχιστους ελέγχους, εκτός από συγκεκριμένες παραβάσεις υψηλής επικινδυνότητας,

 τη συστηματική χρήση τεχνολογιών (κάμερες, κλπ.) οι οποίες οδηγούν και σε πολύ οικονομικότερη και αποδοτικότερη αστυνόμευση,

 την απλοποίηση του υφιστάμενου πολύπλοκου συστήματος βεβαίωσης της παράβασης και είσπραξης των προστίμων αλλά και επιβολής όλων των κυρώσεων με τρόπο απόλυτο και διαφανή,

 τη λεπτομερή καταγραφή και δημοσιοποίηση του αριθμού των παραβάσεων, των ελέγχων και ειδικά των αποτελεσμάτων των ελέγχων αυτών με στόχο όχι μόνο να μην ατονήσει η αστυνόμευση αλλά και την καλύτερη αποδοχή της από τους χρήστες της οδού

 τη σωστή και στοχευμένη εκπαίδευση των τροχονόμων καθώς και τον κατάλληλο εξοπλισμό για όλες τις παραπάνω δράσεις.

Τα έσοδα δε από τα πρόστιμα του ΚΟΚ θα πρέπει να κατευθύνονται:

α. στην τοπική αυτοδιοίκηση με αποκλειστικό σκοπό την λήψη στοχευμένων μέτρων οδικής ασφάλειας για την μείωση των οδικών ατυχημάτων

β. στην ελληνική αστυνομία με αποκλειστικό σκοπό τον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού της και της εκπαίδευσης της

γ. στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με αποκλειστικό σκοπό την χρηματοδότηση σύνταξης εθνικών προδιαγραφών και μελετών οδικών έργων καθώς και για την χρηματοδότηση έργων και δράσεων που αφορούν την οδική ασφάλεια.

Αντίστοιχα θα πρέπει να προχωρήσει και το έργο της υποομάδας της νομοπαρασκευαστικής επιτροπής η οποία εξετάζει τροποποιήσεις στα άρθρα 10 και 52 του ΚΟΚ.

Επιπρόσθετα, είναι ευκαιρία παράλληλα με την γενικότερη αναθεώρηση του ΚΟΚ να αντιμετωπιστεί και η κυκλοφορία νέων μέσων που μέχρι πρόσφατα δεν υπήρχαν. Για παράδειγμα οι υπηρεσίες μικροκινητικότητας (ηλεκτρικά πατίνια) εισέβαλαν τον Δεκέμβριο του 2018 στις Ελληνικές πόλεις ωστόσο 19 μήνες μετά δεν έχει
οριστεί το πλαίσιο λειτουργίας τους.

Είναι λοιπόν επιτακτική ανάγκη η διαμόρφωση σαφών, ενιαίων κανόνων για την εφαρμογή και λειτουργία υπηρεσιών μικροκινητικότητας και για τη διασφάλιση της ασφαλούς χρήσης αυτών.

Αξιότιμοι κ.κ. Υπουργοί,

Η καθυστέρηση της αναθεώρησης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αποτελεί μεγάλο εμπόδιο στη σωστή αστυνόμευση και κατ’ επέκταση στην περαιτέρω βελτίωση του επιπέδου Οδικής ασφάλειας της χώρας.

Ο νέος ΚΟΚ πρέπει να αποτελέσει άμεση προτεραιότητα του Υπουργείου και οι οποιεσδήποτε τροποποιήσεις / αναθεωρήσεις του να λαμβάνονται κατόπιν μελέτης και επεξεργασίας από την Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή Αναθεώρησης του.

Ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων με σοβαρή και τεκμηριωμένη συνεισφορά στο συγκοινωνιακό γίγνεσθαι της Ελλάδας για περισσότερα από 44 χρόνια είναι πρόθυμος να συνδράμει με το επιστημονικό του ανθρώπινο δυναμικό προς αυτή την κατεύθυνση και είναι στη διάθεσή σας για κάθε περαιτέρω διευκρίνιση και υποστήριξη.

Tags:ΚΟΚΣΕΣΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Σχετικά Άρθρα

ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Στην Ελλάδα το υψηλότερο ποσοστό θανάτων μοτοσυκλετιστών (32,2%) της ΕΕ το 2020

23 Μαρτίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

24.111 τροχονομικές παραβάσεις το διάστημα 12-18 Μαρτίου, No 1 πρόβλημα η υπερβολική ταχύτητα

20 Μαρτίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Πρόταση Κομισιόν για επικαιροποίηση των απαιτήσεων στις άδειες οδήγησης και καλύτερη διασυνοριακή επιβολή του ΚΟΚ

1 Μαρτίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Αυξήθηκαν κατά 3% οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα το 2022, ωστόσο ήταν 10% λιγότεροι έναντι του 2019

21 Φεβρουαρίου, 2023
LOGISTICS

Σε Βουλγαρία, Πολωνία, Τσεχία οι πιο επικίνδυνοι δρόμοι για τους οδηγούς φορτηγών. Στην 14η θέση η Ελλάδα

14 Φεβρουαρίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Υπεγράφη η σύμβαση για έργο οδικής ασφάλειας σε τμήμα του ΒΟΑΚ (Γεωργιούπολη – Πετρέ)

9 Φεβρουαρίου, 2023
Επόμενο άρθρο

Σχεδόν 4.000 απολύσεις στη MAN Energy Solutions. Στόχος η μείωση κόστους κατά 450 εκατ. ευρώ

Σχόλια 1

  1. Μιχάλης Κ. says:
    3 έτη ago

    Το Υπουργείο καθυστερεί παντού, όχι μόνο στον ΚΟΚ..κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, όπου όλο εξαγγέλλεται εφαρμογή της νομοθεσίας και όλο αναβάλλεται γιατί κάποιοι δεν θέλουν να υπάρχουν σοβαροί ελεγκτικοί-εποπτικοί μηχανισμοί. Η ευθύνη ωατόσο ανήκει στην EASA που δεν προβαίνει σε διαδικασία κυρώσεων για την απαράδεκτη κωλλυσιεργεία που υποβαθμίζει τη χώρα μας διεθνώς.

    Απάντηση

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Αυτά τα δρομολόγια θα διεξαχθούν αύριο (22/3), κυρίως ο Προαστιακός Αθήνας και Πάτρας

21 Μαρτίου, 2023

Χωρίς ταξί η Αθήνα την Πέμπτη 23 Μαρτίου. Απεργία του ΣΑΤΑ

22 Μαρτίου, 2023

Αναστέλλεται, εκ νέου, η διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων της Hellenic Train. Η επιστολή προς τους πελάτες

21 Μαρτίου, 2023

Νέα εμπλοκή με τα εμπορευματικά δρομολόγια της Hellenic Train από Θεσσαλονίκη προς Ειδομένη. Κανονικά της RCLG

23 Μαρτίου, 2023

Ξεκίνησαν τα εμπορευματικά δρομολόγια της RCLG από Θεσσαλονίκη (φωτο). Για τον Πειραιά, σε συζητήσεις ΟΣΕ – Hellenic Train

22 Μαρτίου, 2023

Π. Δεμέστιχας, WINGS: Η τεχνολογία αλλάζει το τοπίο στις εμπορευματικές μεταφορές και τις σύγχρονες αποθήκες

21 Μαρτίου, 2023

Προειδοποιητική στάση εργασίας στο μετρό στις 24 Μαρτίου, από τις 21.00, κήρυξε το ΣΕΛΜΑ

23 Μαρτίου, 2023

Ιω. Τσιαπαρίκου, πρόεδρος ΡΑΣ: «Βρίσκεται σε εξέλιξη συντονισμένη Δολοφονία Χαρακτήρα στο πρόσωπό μου»

19 Μαρτίου, 2023
???????????????????

AEGEAN: Παραλαμβάνει φέτος 9 Airbus neo. «Σταθμεύει» 6-7 αεροσκάφη για τυχόν αντιμετώπιση καθυστερήσεων

2

Οι μεταφορές στο επίκεντρο: Επισκόπηση των μέτρων ασφαλείας σε αερομεταφορές, ακτοπλοΐα, ΜΜΜ, κ.ά.

2

Επίθεση δέχτηκαν τα γραφεία της Hellenic Train (video)

1

Την παραίτησή του υπέβαλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής

1

Ελ. Κουντουρά: Το σύστημα ETCS θα έπρεπε να λειτουργεί από το 2020 στον άξονα Αθήνα – Θεσ/νίκη – Ειδομένη

1

Αυτά είναι τα 3 μέλη της Ειδικής Επιτροπής για το σιδηροδρομικό δυστύχημα. Μεταξύ αυτών ο πρώην Δ.Σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

1

Στα γραφεία του ΟΣΕ η Τροχαία Λάρισας, συνελέγησαν έγγραφα και ντοκουμέντα που αφορούν το σιδηροδρομικό δυστύχημα

1

Αποχώρησε ο Θανάσης Ζηλιασκόπουλος από την Επιτροπή Διερεύνησης του δυστυχήματος. Η δήλωσή του

1

Από 30 Σεπτεμβρίου και μετά, μόνο σε φορτηγά Euro VI-D η αρχική άδεια κυκλοφορίας ΦΔΧ

24 Μαρτίου, 2023

Διπλή διάκριση, στα Green Brand Awards, για Νέα και Κεντρικό Οδό

24 Μαρτίου, 2023

24ωρη απεργία στο μετρό την Τρίτη 28 Μαρτίου, τα αιτήματα του ΣΕΛΜΑ

24 Μαρτίου, 2023

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε τραμ και μετρό στις 25 Μαρτίου

24 Μαρτίου, 2023

Απαγορεύθηκε η κυκλοφορία φορτηγών την περίοδο εορτασμού της 25ης Μαρτίου

24 Μαρτίου, 2023

Αυστηρότερες οι ποινές για την κλοπή – κλεπταποδοχή σιδηροδρομικού υλικού. Με ισόβια, αν η πράξη έχει ως αποτέλεσμα τον θάνατο άλλου

24 Μαρτίου, 2023

Φυλάκιση μέχρι 10 έτη για επικίνδυνη οδήγηση (υπερβολική ταχύτητα, ΛΕΑ)

24 Μαρτίου, 2023

Η καινοτομία στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς: Το έργο BeOnBoard

24 Μαρτίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ