• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Κυριακή, 3 Ιουλίου, 2022
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Η 4η αμαξοστοιχία ETR 470 της Trenitalia και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατευθύνεται στην Ελλάδα
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Δήλωση Ν. Παππά σχετικά με την εκδήλωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (νυν Hellenic Train)

    3 Ιουλίου, 2022
    Οι αναρτήσεις στα social media για τα «βαφτίσια» της Hellenic Train
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Οι αναρτήσεις στα social media για τα «βαφτίσια» της Hellenic Train

    2 Ιουλίου, 2022
    Δ. Γερογιάννης, Δ.Σ. AEGEAN: Η καλοκαιρινή περίοδος παρουσιάζει δυναμική σε προκρατήσεις και υψηλές πληρότητες
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Δ. Γερογιάννης, Δ.Σ. AEGEAN: Η καλοκαιρινή περίοδος παρουσιάζει δυναμική σε προκρατήσεις και υψηλές πληρότητες

    1 Ιουλίου, 2022
    Αποπληθωρισμός τέλος, έπειτα από 45 μήνες. Αυξήσεις σε βενζίνη, αεροπορικά εισιτήρια
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Πρόστιμα 40.000 ευρώ σε 8 πρατήρια υγρών καυσίμων για αισχροκέρδεια

    1 Ιουλίου, 2022
    Τα “αποκαλυπτήρια” της “νέας” ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Μετονομάζεται σε Hellenic Train (pics)
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Τα “αποκαλυπτήρια” της “νέας” ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Μετονομάζεται σε Hellenic Train (pics)

    1 Ιουλίου, 2022
    Το ηλεκτρονικό εμπόριο εκτός συνόρων θα αυξηθεί, με διπλάσιο ρυθμό, έναντι του εσωτερικού μέχρι το 2020
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Β. Κικίλιας: Στα επίπεδα του 2019, η κίνηση στο αεροδρόμιο της Αθήνας χωρίς την Κίνα, τη Ρωσία, την Ουκρανία

    1 Ιουλίου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Η 4η αμαξοστοιχία ETR 470 της Trenitalia και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατευθύνεται στην Ελλάδα
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Δήλωση Ν. Παππά σχετικά με την εκδήλωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (νυν Hellenic Train)

    3 Ιουλίου, 2022
    Οι αναρτήσεις στα social media για τα «βαφτίσια» της Hellenic Train
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Οι αναρτήσεις στα social media για τα «βαφτίσια» της Hellenic Train

    2 Ιουλίου, 2022
    Δ. Γερογιάννης, Δ.Σ. AEGEAN: Η καλοκαιρινή περίοδος παρουσιάζει δυναμική σε προκρατήσεις και υψηλές πληρότητες
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Δ. Γερογιάννης, Δ.Σ. AEGEAN: Η καλοκαιρινή περίοδος παρουσιάζει δυναμική σε προκρατήσεις και υψηλές πληρότητες

    1 Ιουλίου, 2022
    Αποπληθωρισμός τέλος, έπειτα από 45 μήνες. Αυξήσεις σε βενζίνη, αεροπορικά εισιτήρια
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Πρόστιμα 40.000 ευρώ σε 8 πρατήρια υγρών καυσίμων για αισχροκέρδεια

    1 Ιουλίου, 2022
    Τα “αποκαλυπτήρια” της “νέας” ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Μετονομάζεται σε Hellenic Train (pics)
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Τα “αποκαλυπτήρια” της “νέας” ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Μετονομάζεται σε Hellenic Train (pics)

    1 Ιουλίου, 2022
    Το ηλεκτρονικό εμπόριο εκτός συνόρων θα αυξηθεί, με διπλάσιο ρυθμό, έναντι του εσωτερικού μέχρι το 2020
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Β. Κικίλιας: Στα επίπεδα του 2019, η κίνηση στο αεροδρόμιο της Αθήνας χωρίς την Κίνα, τη Ρωσία, την Ουκρανία

    1 Ιουλίου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Γιώργος Στασινός: Τρία προβλήματα και τρεις λύσεις για τα δημόσια έργα

ffotinos by ffotinos
7 Αυγούστου, 2016
στο ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ
0
Δεσμεύτηκαν 70,7 εκατ. για το τέταρτο τμήμα του Πάτρα – Πύργος
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Στις χρόνιες παθογένειες του τρόπου παραγωγής και εκτέλεσης των δημοσίων έργων στη χώρα αναφέρθηκε, σε τοποθέτησή του στη Βουλή, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός.

Αναφερόμενος, συνοπτικά, στα κύρια προβλήματα που παρατηρούνται στις μελέτες και τα έργα του δημοσίου, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ εστίασε στα εξής θέματα:

–Υπερβολικές εκπτώσεις και στις μελέτες και στα έργα. «Να μην κοροϊδευόμαστε, με εκπτώσεις πάνω από 80% στις μελέτες και πάνω από 50% στα έργα, ούτε σωστές μελέτες γίνονται, ούτε σωστά έργα και τελικά δεν την πληρώνουν οι μελετητικές και εργοληπτικές εταιρίες, αλλά οι πολίτες που πληρώνουν τους φόρους τους», ανέφερε χαρακτηριστικά.

–Οι χρόνοι εξέτασης των προδικαστικών και δικαστικών προσφυγών είναι μεγαλύτεροι από τους χρόνους για τη μελέτη και την κατασκευή των έργων. «Αν σε αυτούς τους χρόνους προσθέσουμε και τους χρόνους για τις προσκλήσεις και τις εντάξεις των έργων τότε χρειαζόμαστε διπλάσιο χρόνο από αυτόν που έχουμε σήμερα για την απορρόφηση των ευρωπαϊκών κονδυλίων», τόνισε ο Πρόεδρος του ΤΕΕ.

-Λόγω της υποστελέχωσης των τεχνικών υπηρεσιών των Δήμων και ιδιαίτερα στους μικρούς Δήμους, δεν υπάρχει καμία δυνατότητα ένταξης ώριμων έργων.

Υπερβαίνοντας την άσκηση κριτικής, ο Γιώργος Στασινός έκανε συγκεκριμένες προτάσεις για την επίλυση αυτών των προβλημάτων:

Εφαρμογή ενός δυναμικού αλγορίθμου που θα περιλαμβάνει το πραγματικό κόστος, το οποίο θα προέρχεται από τιμές παρατηρητηρίου , από τις προσφορές των διαγωνιζομένων και ενδεχομένως και από άλλους παράγοντες. Αυτός ο δυναμικός (μη σταθερός) αλγόριθμος θα δίνει την μέγιστη έκπτωση πέρα από την οποία δε θα γίνονται δεκτές οι προσφορές. «Ο αλγόριθμος θα είναι δυναμικός για να μην προσδιορίζεται εκ των προτέρων η μέγιστη έκπτωση, όπως γίνονταν με τον μαθηματικό τύπο. Έτσι θα μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε τις τεράστιες εκπτώσεις», τόνισε ο Πρόεδρος του ΤΕΕ.

Μείωση των σταδίων των προδικαστικών και δικαστικών προσφυγών και παράλληλα δυνατότητα εξέλιξης των διαγωνισμών όταν παρέρχεται ένα διάστημα, με την υποχρέωση να εφαρμοστούν οι όποιες αποφάσεις εκδοθούν από τα δικαστήρια.

Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ πρόσθεσε ότι πρέπει «να δίνεται υποχρεωτικά προτεραιότητα σε δικαστήρια που αποφασίζουν για μελέτες και έργα που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ, ώστε να μην χάνονται ευρωπαϊκοί πόροι». Εκχώρηση αρμοδιοτήτων των δημοσίων υπηρεσιών σε ελεύθερους επαγγελματίες μηχανικούς, λόγω της υποστελέχωσης που υπάρχει. «Να δώσω ένα συγκεκριμένο παράδειγμα:

Να μπορεί να εγκρίνει περιβαλλοντικούς όρους για έργα μέχρι κάποιο συγκεκριμένο μέγεθος, ελεύθερος επαγγελματίας καταχωρημένος σε μητρώο μετά από ηλεκτρονική κλήρωση, όπως πετυχημένα γίνεται στους ελεγκτές δόμησης. Επίσης να μπορεί να χρησιμοποιεί κάποιος Δήμος ελεύθερους επαγγελματίες από μητρώο που θα υπογράφουν προμελέτες ωρίμανσης για την ένταξη στο ΕΣΠΑ. Να μπορεί να αναθέτει σε ελεύθερους επαγγελματίες από μητρώο με δικαίωμα υπογραφής την επίβλεψη έργων», σημείωσε ο Γιώργος Στασινός.

Και πρόσθεσε: «καλώς ή κακώς ούτε οι Δήμοι έχουν μηχανικούς για να κάνουν τη δουλειά τους, ούτε οι μηχανικοί έχουν δουλειά. Μήπως με μία κίνηση θα λύσουμε και τα δύο προβλήματα αλλά και το πρόβλημα της άμεσης απορρόφησης ευρωπαϊκών πόρων;».

Tags:ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑΟΔΙΚΑ ΕΡΓΑΤΕΕ

Σχετικά Άρθρα

Στα 5 δισ. ευρώ το ανεκτέλεστο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η ομιλία του Γ. Περιστέρη στη Γενική Συνέλευση Μετόχων
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Στα 5 δισ. ευρώ το ανεκτέλεστο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η ομιλία του Γ. Περιστέρη στη Γενική Συνέλευση Μετόχων

28 Ιουνίου, 2022
Σε επτά άξονες θα βασιστεί η βελτίωση της οδικής ασφάλειας του Κηφισού
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Σε επτά άξονες θα βασιστεί η βελτίωση της οδικής ασφάλειας του Κηφισού

27 Ιουνίου, 2022
Επαναδημοπρατήθηκε ο διαγωνισμός για την προμήθεια 25 συρμών Τραμ, ύψους 64,25 εκατ.
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Εντός του έτους η ολοκλήρωση του οδικού άξονα Καλλονή – Σίγρι στη Λέσβο. Δηλώσεις Κ. Καραμανλή

25 Ιουνίου, 2022
Παραδόθηκε το “ορφανό χιλιόμετρο” στον άξονα Θεσσαλονίκη – Ποτίδαια
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Προκηρύσσονται οι διαγωνισμοί για τους οδικούς άξονες Δράμα – Αμφίπολη και Μαυροβούνι – Έδεσσα

22 Ιουνίου, 2022
Προσλαμβάνεται σύμβουλος για την μελέτη σκοπιμότητας και ανάλυσης κόστους οφέλους του ΒΟΑΚ
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Προχωρά η μελέτη για τη σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό. Ο κατάλογος των οδικών έργων της Δυτικής Ελλάδας

22 Ιουνίου, 2022
Μέσα στο καλοκαίρι δημοπρατείται ο οδικός άξονας Δράμα – Αμφίπολη
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Μέσα στο καλοκαίρι δημοπρατείται ο οδικός άξονας Δράμα – Αμφίπολη

20 Ιουνίου, 2022
Επόμενο άρθρο
Δεσμεύτηκαν 70,7 εκατ. για το τέταρτο τμήμα του Πάτρα – Πύργος

Πρώιμο ενδιαφέρον ΜΕΤΚΑ, ΤΕΡΝΑ και Vinci – Άκτωρ για την υποθαλάσσια Σαλαμίνας

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
Εγκρίθηκαν 2,79 εκατ. ευρώ για την προμήθεια συστήματος WAM στην ΥΠΑ

«Μετακομίζει» η Προσέγγιση Αθηνών από το ΚΕΠΑΘΜ στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»

30 Ιουνίου, 2022
Αθάνατη Ελλάδα. Δυο φορές, σε 1 εβδομάδα, εγκαινιάστηκε το αεροδρόμιο της Πάρου

Παραχωρούνται “πακέτο” τα 22 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια. Δηλώσεις Γ. Δημητριάδη (Υπερταμείο)

30 Ιουνίου, 2022

Στα 42 έτη το ανώτατο όριο ηλικίας διορισμού για συγκεκριμένες ειδικότητες στον ΟΣΕ

30 Ιουνίου, 2022

Κατατέθηκε και ψηφίστηκε τροπολογία για τα επιδόματα των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας

29 Ιουνίου, 2022
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Επανακυκλοφορούν αμαξοστοιχίες στο τμήμα Αθήνα – Καλαμπάκα την περίοδο του Πάσχα

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Τροποποίηση δρομολογίων, από 1η Ιουλίου, στο τμήμα Λάρισα – Θεσσαλονίκη

29 Ιουνίου, 2022
Με στάσεις εργασίας στις 5/3 και 24ωρη απεργία στις 6/3 «απαντούν» οι σιδηροδρομικοί στην ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ

24ωρη απεργία κήρυξε ο Πανελλήνιος Σύλλογος Τηλεπικοινωνιακών (AFISO) ΥΠΑ για τις 11 Ιουλίου

30 Ιουνίου, 2022
Τα “αποκαλυπτήρια” της “νέας” ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Μετονομάζεται σε Hellenic Train (pics)

Τα “αποκαλυπτήρια” της “νέας” ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Μετονομάζεται σε Hellenic Train (pics)

1 Ιουλίου, 2022
Αναμορφώνεται έως τα τέλη του έτους το θεσμικό πλαίσιο για την εφοδιαστική αλυσίδα

Θα καταφέρει η HIG Capital τη «μεγάλη συγκέντρωση» σε μεταφορές – logistics; To metaforespress.gr αποκαλύπτει

28 Ιουνίου, 2022

Στον σταθμό «Νομισματοκοπείο» η νέα αφετηρία των ΚΤΕΛ Αττικής για Ραφήνα, Νέα Μάκρη, Μαραθώνα, Μαρκόπουλο, Λαύριο

10
Από 200 – 600 εκατ. ετησίως οι απώλειες εσόδων από το λαθρεμπόριο καυσίμων

Στα 80 ευρώ η επιδότηση καυσίμων (Fuel Pass) για το τρίμηνο Ιούλιος – Σεπτέμβριος, στα 100 ευρώ στα νησιά

1

Διαθέσιμα στα κινητά, από τον προσεχή Ιούλιο, τα διπλώματα οδήγησης

1
Η 4η αμαξοστοιχία ETR 470 της Trenitalia και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατευθύνεται στην Ελλάδα

Δήλωση Ν. Παππά σχετικά με την εκδήλωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (νυν Hellenic Train)

3 Ιουλίου, 2022
Οι αναρτήσεις στα social media για τα «βαφτίσια» της Hellenic Train

Οι αναρτήσεις στα social media για τα «βαφτίσια» της Hellenic Train

2 Ιουλίου, 2022
Δ. Γερογιάννης, Δ.Σ. AEGEAN: Η καλοκαιρινή περίοδος παρουσιάζει δυναμική σε προκρατήσεις και υψηλές πληρότητες

Δ. Γερογιάννης, Δ.Σ. AEGEAN: Η καλοκαιρινή περίοδος παρουσιάζει δυναμική σε προκρατήσεις και υψηλές πληρότητες

1 Ιουλίου, 2022
Αποπληθωρισμός τέλος, έπειτα από 45 μήνες. Αυξήσεις σε βενζίνη, αεροπορικά εισιτήρια

Πρόστιμα 40.000 ευρώ σε 8 πρατήρια υγρών καυσίμων για αισχροκέρδεια

1 Ιουλίου, 2022
Τα “αποκαλυπτήρια” της “νέας” ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Μετονομάζεται σε Hellenic Train (pics)

Τα “αποκαλυπτήρια” της “νέας” ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Μετονομάζεται σε Hellenic Train (pics)

1 Ιουλίου, 2022
Το ηλεκτρονικό εμπόριο εκτός συνόρων θα αυξηθεί, με διπλάσιο ρυθμό, έναντι του εσωτερικού μέχρι το 2020

Β. Κικίλιας: Στα επίπεδα του 2019, η κίνηση στο αεροδρόμιο της Αθήνας χωρίς την Κίνα, τη Ρωσία, την Ουκρανία

1 Ιουλίου, 2022
Η Tone Wille της Posten Norge νέα πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της IPC

Η Tone Wille της Posten Norge νέα πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της IPC

1 Ιουλίου, 2022
Η Volvo Cars κατέκτησε τη διάκριση Top Safety Pick Plus της IIHS σε όλα τα μοντέλα της

Volvo to create 3,300 jobs at $1.25 bln EV plant in Slovakia

1 Ιουλίου, 2022

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα

    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.

    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ