• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Πέμπτη, 2 Φεβρουαρίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Σε τροχιά βελτίωσης το οικονομικό κλίμα στην Ελλάδα, εκτιμά το ΙΟΒΕ

    1 Φεβρουαρίου, 2023
    Νέα διαφημιστική καμπάνια από τη Singapore Airlines
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Νέα διαφημιστική καμπάνια από τη Singapore Airlines

    1 Φεβρουαρίου, 2023
    Στη Διαιτησία οδεύουν υπουργείο Υποδομών και Ολυμπία Οδός για το συμβάν της αποκόλλησης βράχων
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Συνολικά πρόστιμα 2 εκατ. ευρώ επέβαλε το υπουργείο Υποδομών στην Ολυμπία Οδό

    1 Φεβρουαρίου, 2023
    Μήνυμα «SOS» στέλνει η IRU για τον – κατά προτεραιότητα – εμβολιασμό των οδικών μεταφορέων κατά του COVID
    LOGISTICS

    Ανακοινώθηκαν τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας φορτηγών για το 2023

    1 Φεβρουαρίου, 2023
    Οι πρωταγωνιστές των εξαγωγών: Καύσιμα και πρώτες ύλες. Ανάλυση του ΠΣΕ
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά, ύψους 310 εκατ. ευρώ

    1 Φεβρουαρίου, 2023
    Ημερίδα για τις εξελίξεις στις κατασκευές από την TÜV HELLAS (TÜV NORD)
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Ημερίδα για τις εξελίξεις στις κατασκευές από την TÜV HELLAS (TÜV NORD)

    1 Φεβρουαρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Σε τροχιά βελτίωσης το οικονομικό κλίμα στην Ελλάδα, εκτιμά το ΙΟΒΕ

    1 Φεβρουαρίου, 2023
    Νέα διαφημιστική καμπάνια από τη Singapore Airlines
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Νέα διαφημιστική καμπάνια από τη Singapore Airlines

    1 Φεβρουαρίου, 2023
    Στη Διαιτησία οδεύουν υπουργείο Υποδομών και Ολυμπία Οδός για το συμβάν της αποκόλλησης βράχων
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Συνολικά πρόστιμα 2 εκατ. ευρώ επέβαλε το υπουργείο Υποδομών στην Ολυμπία Οδό

    1 Φεβρουαρίου, 2023
    Μήνυμα «SOS» στέλνει η IRU για τον – κατά προτεραιότητα – εμβολιασμό των οδικών μεταφορέων κατά του COVID
    LOGISTICS

    Ανακοινώθηκαν τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας φορτηγών για το 2023

    1 Φεβρουαρίου, 2023
    Οι πρωταγωνιστές των εξαγωγών: Καύσιμα και πρώτες ύλες. Ανάλυση του ΠΣΕ
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά, ύψους 310 εκατ. ευρώ

    1 Φεβρουαρίου, 2023
    Ημερίδα για τις εξελίξεις στις κατασκευές από την TÜV HELLAS (TÜV NORD)
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Ημερίδα για τις εξελίξεις στις κατασκευές από την TÜV HELLAS (TÜV NORD)

    1 Φεβρουαρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Γ. Περδικάρης, ΓΕΚ Τέρνα: Χρειάζονται άμεσα πρωτοβουλίες, νέα χρηματοδοτικά εργαλεία και ένα επενδυτικό σοκ

vvegiazi by vvegiazi
21 Ιουνίου, 2019
στο 4o ΣΥΝΕΔΡΙΟ, ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ
0
Οι θέσεις των Άκτωρ, Τέρνα, ΑΒΑΞ, Intrakat και Μυτιληναίος για την επόμενη ημέρα του κατασκευαστικού κλάδου
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Στην ανάγκη πρωτοβουλιών, τον «επενδυτικό πατριωτισμό», αλλά και στα θέματα που απασχολούν τον κλάδο των κατασκευών, αναφέρθηκε ο Γιώργος Περδικάρης, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του ομίλου ΓΕΚ Τέρνα, στην Τράπεζα Κατασκευών του 3ου Συνεδρίου Υποδομών-Μεταφορών που διεξήχθη στο Μέγαρο Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών.

Ξεκινώντας την τοποθέτησή του, έκανε γνωστό πως η Ελλάδα προ κρίσης επένδυε ετησίως 3% του ΑΕΠ στις υποδομές, ενώ κατά την περίοδο της κρίσης (2009-2018) επένδυε ετησίως 1,4% του ΑΕΠ στις υποδομές και παράλληλα την ίδια περίοδο (2009 ÷ 2018) ο Ευρωπαϊκός μέσος όρος ήταν 2,1%.

Συμπεραίνοντας ο κ. Περδικάρης είπε πως για κάθε χρόνο κρίσης δημιουργούνταν ένα χρηματοδοτικό κενό της τάξης του 0,7% του ΑΕΠ. Αθροιστικά αυτό δημιούργησε σε όλη την δεκαετία 2009 – 2019 ένα χρηματοδοτικό έλλειμμα 12,6 δισ. ευρώ για τη χώρα μας σε σχέση με τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στα προβλήματα των έργων υποδομών στην Ελλάδα που όπως είπε, υποφέρουν από συστηματική χρονική διολίσθηση (υστέρηση) τόσο κατά την φάση που προηγείται της κατασκευής (σχεδιασμός-μελέτη-δημοπρασία) όσο και κατά την φάση της κατασκευής.

Μιλώντας πιο συγκεκριμένα είπε πως η πρώτη χρονική διολίσθηση (φάση προετοιμασίας) είναι της τάξης των 23 μηνών και η δεύτερη (κατά την κατασκευή) της τάξης των 28 μηνών.

Αίσθηση έκανε η αναφορά του πως για να μηδενιστούν οι αρνητικές επιπτώσεις αυτής της υστέρησης, οι οποίες επιπτώσεις υπολογίζονται στο 0,8% του ΑΕΠ ετησίως, θα πρέπει το πρόγραμμα της χρηματοδότησης των υποδομών μέχρι το 2025 να είναι εμπροσθοβαρές, για να καλύψει το πρόσθετο έλλειμμα που δημιουργείται από την αιτία αυτή και υπολογίζεται στα 4,1 δισ. ευρώ μέχρι το 2024.

Περιέγραψε με μελανά χρώματα την έλλειψη αυτή, λέγοντας πως οι χρηματοδοτικές ανάγκες που έχουν δημιουργηθεί (12,6 δισ. ευρώ + 4,1 δισ. ευρώ) δεν μπορούν να καλυφθούν από το πρόγραμμα των δημοσίων επενδύσεων ούτε σε κανονική περίοδο, πόσο μάλλον τώρα που προερχόμαστε από περίοδο κρίσης το οποίο όπως είπαμε ανέρχεται σε 1,4% του ΑΕΠ ετησίως και με εμφατικό τρόπο είπε πως «χρειάζεται όπως λέμε εδώ και χρόνια ένα ισχυρό επενδυτικό σοκ».

Κάνοντας τις δικές του προτάσεις για να αντιστραφεί η σημερινή κατάσταση πρότεινε την αύξηση της χρηματοδότησης του προγράμματος υποδομών στο 2,4% του ΑΕΠ και την αναζήτηση νέων χρηματοδοτικών εργαλείων και χρηματοδότησης έργων όπως το EFSI (Πακέτο Γιούνκερ), PCI (Projects of Common Interest), τα έργα ΣΔΙΤ/παραχωρήσεων, τα ομόλογα έργων, τις ιδιωτικές επενδύσεις και τα έσοδα από την υπεραξία που δημιουργούν τα έργα υποδομής στις περιοχές που υλοποιούνται.

«Να μην ξεχνάμε ότι οι επενδύσεις στις υποδομές έχουν τον ισχυρότερο πολλαπλασιαστή (x1,8) δηλαδή για κάθε 1 ευρώ που επενδύεται, συνεισφέρεται στο ΑΕΠ άλλο 0,8 ευρώ», είπε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Περδικάρης αναφέρθηκε και στον όρο «επενδυτικός πατριωτισμός», όπου υπογράμμισε ότι ο όμιλος ΓΕΚ Τέρνα όλα αυτά τα χρόνια αναδεικνύει την σημασία του. Τόνισε δε πως «αποτελεί βαθιά πεποίθησή μας ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις θα πρέπει να δώσουν το επενδυτικό “σήμα”, για να ακολουθήσουν και οι ξένες. Την τελευταία 10ετία της κρίσης επενδύσαμε 2,5 δισ. ευρώ και εξακολουθούμε να επενδύουμε».

Συνοψίζοντας, είπε πως οι ελληνικές επιχειρήσεις άντεξα την ποιο βίαιη και βαθιά ύφεση στη Δυτική Οικονομία, τα capital controls, την απίστευτη φορολογία και τα πανάκριβα επιτόκια και τόνισε πως ο κατασκευαστικός κλάδος περιμένει από την Πολιτεία λιγότερη γραφειοκρατία μιας η προσπάθεια και ο χρόνος που απαιτείται για μια επένδυση στη Ελλάδα είναι πολλαπλάσιος από τον αντίστοιχο σε άλλες χώρες που δραστηριοποιούνται οι ελληνικές επιχειρήσεις, ισότιμη μεταχείριση με τους ξένους, σύνταξη του ρυθμιστικού πλαισίου για την υλοποίηση μεγάλων ενεργειακών επενδύσεων κυρίως στα ΑΠΕ, αλλά και απολύτως απαραίτητων και συνδεδεμένων με αυτές, όπως είναι οι επενδύσεις στην αποθήκευση ενέργειας, και τις διασυνδέσεις , που δυστυχώς καθυστέρησαν αρκετά και προχωρούν μεμονωμένα (π.χ. δεν περιλαμβάνουν όλα τα μεγάλα νησιά όπως π.χ. τα Δωδεκάνησα).

Ο κ. Περδικάρης κλείνοντας υποστήριξε πως «αυτές οι τρεις κατηγορίες υποδομών, ΑΠΕ – Αποθήκευση – Διασυνδέσεις, μπορούν να φέρουν επενδύσεις τουλάχιστον 8,5 δισ. ευρώ στην ελληνική οικονομία τα επόμενα 5 χρόνια και αύξηση του ΑΕΠ κατά 1,5% κατά το ίδιο διάστημα».

Tags:ΓΕΚ ΤΕΡΝΑΓΙΩΡΓΟΣ ΠΕΡΔΙΚΑΡΗΣΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

Σχετικά Άρθρα

Ημερίδα για τις εξελίξεις στις κατασκευές από την TÜV HELLAS (TÜV NORD)
ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

Ημερίδα για τις εξελίξεις στις κατασκευές από την TÜV HELLAS (TÜV NORD)

1 Φεβρουαρίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Ως τις 31 Μαρτίου η περίοδος αποκλειστικών διαπραγματεύσεων για την πώληση της ΑΚΤΩΡ

31 Ιανουαρίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Με την άντληση 100 εκατ. ευρώ, ολοκληρώθηκε η ΑΜΚ της INTRAKAT

30 Ιανουαρίου, 2023
Τα μηνύματα της ΑΚΤΩΡ σε ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ, ανταγωνιστές και… παλιά διοίκηση
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Η ΕΛΛΑΚΤΩΡ επιβεβαίωσε τις συζητήσεις για την πώληση της κατασκευαστικής ΑΚΤΩΡ

30 Ιανουαρίου, 2023
Παρατάθηκε η διαβούλευση της ΕΑ για τον κλάδο των κατασκευών
ΥΠΟΓΕΙΟΣ

Έρχονται ανακατατάξεις στις κατασκευές και στις υποδομές μεταφορών

3 Ιανουαρίου, 2023
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Συμπληρωματικές εργασίες για την αναβάθμιση του αεροδρομίου στο Καστέλι, με παράταση του χρόνου παράδοσης

20 Δεκεμβρίου, 2022
Επόμενο άρθρο
Οι θέσεις των Άκτωρ, Τέρνα, ΑΒΑΞ, Intrakat και Μυτιληναίος για την επόμενη ημέρα του κατασκευαστικού κλάδου

Π. Σουρέτης, Intrakat: Πολλές οι παθογένειες, όνειρο η “Άνοιξη” του κατασκευαστικού κλάδου

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Θα κάνει το μεγάλο come back o Δ. Κούτρας στην ΑΚΤΩΡ;

27 Ιανουαρίου, 2023
Μεγάλες αλλαγές στο πρόγραμμα δρομολογίων, από τις 15 Μαΐου, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, λόγω των νέων αμαξοστοιχιών ETR

Ενισχύει τα δρομολόγια στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη η Hellenic Train που «βλέπει» και το εξωτερικό

26 Ιανουαρίου, 2023
ΣΕΤΕ και FedHATΤΑ πιέζουν για την ένταξη των τουριστικών λεωφορείων στην αναδιάταξη δρομολογίων της ΟΣΥ

Προειδοποίηση IRU: Η ΕΕ μπορεί να “χάσει” περίπου 100.000 οδηγούς λεωφορείων και πούλμαν

26 Ιανουαρίου, 2023
«Τέλος εποχής» για το 747 της Boeing: Το τελευταίο αεροσκάφος παραδόθηκε στην Atlas Air (photos, video)

«Τέλος εποχής» για το 747 της Boeing: Το τελευταίο αεροσκάφος παραδόθηκε στην Atlas Air (photos, video)

1 Φεβρουαρίου, 2023

«Μπορείτε να ρωτήσετε τους επενδυτές γιατί δεν έχουν πετάξει ακόμα τα υδροπλάνα»

29 Ιανουαρίου, 2023

Συστήνεται Επιτροπή Αεροπορικού Τουρισμού: Το αντικείμενό της, από ποιους θα απαρτίζεται

26 Ιανουαρίου, 2023

Με βάση το Θριάσιο ΙΙ, η Hellenic Train «ανασυγκροτεί» τα εμπορεύματά της, δημιουργώντας βαλκανικό δίκτυο

26 Ιανουαρίου, 2023
Όταν το μετρό «ομορφαίνει» τον ηλεκτρικό. Στη γραμμή Πειραιάς – Κηφισιά και 3ος συρμός του μετρό

Στάση εργασίας στον ηλεκτρικό, στις 2 Φεβρουαρίου, από τις 12.00 έως τις 15.00

27 Ιανουαρίου, 2023
Διαμάχη υπουργείου Ναυτιλίας – αντιπολίτευσης για το ανταποδοτικό τέλος στα, προς αξιοποίηση, λιμάνια

Σε «δυνατό χαρτί» Υπερταμείου – ΤΑΙΠΕΔ εξελίσσονται τα αεροδρόμια

1
Από υφυπουργός κυβερνήσεων του Γιώργου Παπανδρέου, νέος υφυπουργός Μεταφορών ο Θάνος Μωραΐτης

«Σκληρές εικόνες» στους δρόμους γύρω από το Μέγαρο του ΟΣΕ…

1
Ταξίδια με έκπτωση έως 60% από τη SKY express

Ταξίδια με έκπτωση έως 60% από τη SKY express

1

Σε τροχιά βελτίωσης το οικονομικό κλίμα στην Ελλάδα, εκτιμά το ΙΟΒΕ

1 Φεβρουαρίου, 2023
Νέα διαφημιστική καμπάνια από τη Singapore Airlines

Νέα διαφημιστική καμπάνια από τη Singapore Airlines

1 Φεβρουαρίου, 2023
Στη Διαιτησία οδεύουν υπουργείο Υποδομών και Ολυμπία Οδός για το συμβάν της αποκόλλησης βράχων

Συνολικά πρόστιμα 2 εκατ. ευρώ επέβαλε το υπουργείο Υποδομών στην Ολυμπία Οδό

1 Φεβρουαρίου, 2023
Μήνυμα «SOS» στέλνει η IRU για τον – κατά προτεραιότητα – εμβολιασμό των οδικών μεταφορέων κατά του COVID

Ανακοινώθηκαν τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας φορτηγών για το 2023

1 Φεβρουαρίου, 2023
Οι πρωταγωνιστές των εξαγωγών: Καύσιμα και πρώτες ύλες. Ανάλυση του ΠΣΕ

Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά, ύψους 310 εκατ. ευρώ

1 Φεβρουαρίου, 2023
Ημερίδα για τις εξελίξεις στις κατασκευές από την TÜV HELLAS (TÜV NORD)

Ημερίδα για τις εξελίξεις στις κατασκευές από την TÜV HELLAS (TÜV NORD)

1 Φεβρουαρίου, 2023
Με “προίκα” 2 δισ. κορόνες Σουηδίας το νέο venture capital fund της Scania

Από τον προσεχή Απρίλιο, η Air Serbia θα εκτελεί τακτικές πτήσεις προς Ηράκλειο, Χανιά, Κέρκυρα, Ρόδο

1 Φεβρουαρίου, 2023
Qatar Airways Cargo launches freighters to Riyadh

Qatar Airways Cargo resumes passenger freighter service to Penang

1 Φεβρουαρίου, 2023
Mega airlines studies

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ