ΑρχικήΑυτοκινητόδρομοιΕκτός από νέο αεροδρόμιο, η Κρήτη αποκτά και αυτοκινητόδρομο: Τα χρονοδιαγράμματα για τον ΒΟΑΚ

Εκτός από νέο αεροδρόμιο, η Κρήτη αποκτά και αυτοκινητόδρομο: Τα χρονοδιαγράμματα για τον ΒΟΑΚ

Τους δυο διαγωνισμούς για τον ΒΟΑΚ παρουσίασε, στην Κρήτη, ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης. Ο ΒΟΑΚ «έσπασε» σε τρία κομμάτια, εκ των οποίων προκηρύχτηκαν τα δύο, με αποτέλεσμα τη διαμαρτυρία τοπικών παραγόντων στη Σητεία και τον Κίσσαμο.

Επιμέλεια: Μαρίνα Δημητρίου

Ο πρώτος διαγωνισμός αναφέρεται στη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και την εκμετάλλευση στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο (Χεσόνησος).

Το τμήμα αυτό θα προχωρήσει ως έργο παραχώρησης, με κύρια χρηματοδότηση από κεφάλαια που θα εξασφαλίσει ο οικονομικός φορέας, στον οποίο θα ανατεθεί η σύμβαση

Το έργο του ΒΟΑΚ στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο κρίνεται ως απόλυτης προτεραιότητας και ιεράρχησης από πλευράς οδικής ασφάλειας, κυκλοφοριακών χαρακτηριστικών και σπουδαιότατος στη στρατηγική μεταφορών της Κρήτης, σε συνδυασμό και με τις λοιπές σχεδιαζόμενες υποδομές μεταφορών (νέο αεροδρόμιο Καστελιού και αναβάθμιση αεροδρομίου Χανίων).

Ο δεύτερος διαγωνισμός αφορά στο τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, το οποίο θα προκηρυχτεί ως Σύμπραξη Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και αφορά αυτοκινητόδρομο 20 χλμ.

Ο προγραμματισμός του υπουργείου περιλαμβάνει και ένα τρίτο τμήμα, από τη Νεάπολη έως τον Άγιο Νικόλαο, μήκους 14 χιλιομέτρων, το οποίο εκτιμάται ότι θα προχωρήσει ως «παραδοσιακό» δημόσιο έργο.

Η εκδήλωση ενδιαφέροντος έχει οριστεί στις 6 Αυγούστου και η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών τον Ιούνιο του 2019, ενώ η ολοκλήρωσή του πρώτου έργου αναμένεται σε 4 χρόνια και του δεύτερου σε 3,5 χρόνια.  

«Δεν είναι λόγια, οι διαδικασίες ξεκίνησαν για ένα έργο αναπτυξιακό με κοινωνική διάσταση που θα προσφέρει ασφάλεια. Η δέσμευση του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης υλοποιείται.

Στόχος μας ήταν να σταματήσουμε τον αποσπασματικό σχεδιασμό, να υπάρχει ολιστική αντιμετώπιση του ΒΟΑΚ και ως εκ τούτου έχοντας πλήρη γνώση για τις άμεσες ανάγκες του νησιού των πολιτών, των επιχειρήσεων, επιλέξαμε να προχωρήσουμε στην υλοποίηση του έργου από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο και δεύτερον να εκπονηθεί ο στρατηγικός σχεδιασμός που θα περιλαμβάνει την οριστικοποίηση του σχεδιασμού και των αναγκαίων μελετών για τα τμήματα από το Καστέλλι Χανίων και από Άγιο Νικόλαο σε Σητεία», σημείωσε ο υπουργός Μεταφορών.

Προχθές ξεκίνησαν οι δύο από τις τρεις διαγωνιστικές διαδικασίες με την ανάρτηση τους στην επίσημη ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και ο κ. Σπίρτζης, στην ενημέρωση προς τους εκπροσώπους της αυτοδιοίκησης, είπε ότι ο λόγος που επιλέχθηκαν οι συγκεκριμένες διαδικασίες ήταν πως πληρούσαν όλα όσα αφορούσαν τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης κατά το αναπτυξιακό συνέδριο.

Δηλαδή, «ο ΒΟΑΚ να έχει όλα τα χαρακτηριστικά του αυτοκινητοδρόμου, με δύο τουλάχιστον λωρίδες ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα, οι Κρητικοί αγρότες και οι μεταποιητικές δραστηριότητες -όχι ο τουρισμός- να μην είναι υπόχρεοι στην καταβολή διοδίων και επίσης να συνδέονται οι πρωτεύουσες των νομών στην πρώτη φάση υλοποίησης του έργου».

Ο υπουργός τόνισε, παράλληλα, πως θα εκπονηθούν και θα επικαιροποιούνται οι μελέτες που περιλαμβάνονται στη μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού, ώστε να γίνονται οι βέλτιστες τεχνικές και αναπτυξιακές επιλογές.

«Στόχος είναι με την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου Χανιά – Άγιος Νικόλαος, και ίσως νωρίτερα, να είναι ώριμες και οι τεχνικές μελέτες και οι εναλλακτικές προτάσεις που μπορεί να έχουμε.

Για να φτάσουμε στο σήμερα και να ξεκινήσουν να κινούνται οι διαδικασίες υπήρξε μεγάλη προετοιμασία, σκληρή δουλειά και πολλές ώρες συνεχών συνεδριάσεων με όλους τους εμπλεκόμενους, με αποτέλεσμα να έχουμε τους τρεις τρόπους διαγωνιστικών διαδικασιών που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να υλοποιήσουμε τον ΒΟΑΚ, που θα έχει συνολικό μήκος 199 χιλιόμετρα, με 36 χιλιόμετρα επεκτάσεων και συνδέσεων, φτάνοντας συνολικά στα 235 χιλιόμετρα οδικού δικτύου».

Ο υπουργός χαρακτήρισε ως «τέχνη» και όχι διαδικασία τον τρόπο που λειτούργησαν οι εμπλεκόμενοι για να φτάσουν στο σημερινό αποτέλεσμα.

Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε, επιλέχτηκαν ο πρώτος τρόπος με τη διαδικασία της παραχώρησης, που είναι και το μεγαλύτερο έργο παραχώρησης που έχει γίνει στη χώρα, το οποίο περιλαμβάνει το τμήμα Χανιά-Χερσόνησος Ηρακλείου με 163 χλμ.

Ο δεύτερος τρόπος θα είναι με ΣΔΙΤ που περιλαμβάνει από Χερσόνησο μέχρι Νεάπολη Λασιθίου 22,5 χλμ και το τρίτο τμήμα που αφορά σε 14 χιλιόμετρα, θα γίνει ως δημόσιο έργο και αφορά το τμήμα μέχρι τον Άγιο Νικόλαο.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
Tags
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο