• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Παρασκευή, 31 Μαρτίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    MMM

    Τραμ: Θα τερματίζει στη στάση «ΣΕΦ», στις 2/4, ως τις 12:30 το μεσημέρι

    31 Μαρτίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Και τα 8 επενδυτικά σχήματα συνεχίζουν για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Βόλου

    31 Μαρτίου, 2023
    LOGISTICS

    Ανανέωσε τη συνεργασία της με την AG Europe Bakery η SARMED

    31 Μαρτίου, 2023
    MMM

    Με νομοθετική ρύθμιση προχωρά ο σταθμός Μετεπιβίβασης Αστικής Συγκοινωνίας στη «Νέα Ελβετία»

    31 Μαρτίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Αναβαθμίζονται επιχειρησιακά τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, πλήρης ανέλκυση της δεξαμενής Νο.1

    31 Μαρτίου, 2023
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Νέα Οδός – Κεντρική Οδός: Χρυσή Διάκριση στα IoT Awards 2023

    31 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    MMM

    Τραμ: Θα τερματίζει στη στάση «ΣΕΦ», στις 2/4, ως τις 12:30 το μεσημέρι

    31 Μαρτίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Και τα 8 επενδυτικά σχήματα συνεχίζουν για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Βόλου

    31 Μαρτίου, 2023
    LOGISTICS

    Ανανέωσε τη συνεργασία της με την AG Europe Bakery η SARMED

    31 Μαρτίου, 2023
    MMM

    Με νομοθετική ρύθμιση προχωρά ο σταθμός Μετεπιβίβασης Αστικής Συγκοινωνίας στη «Νέα Ελβετία»

    31 Μαρτίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Αναβαθμίζονται επιχειρησιακά τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, πλήρης ανέλκυση της δεξαμενής Νο.1

    31 Μαρτίου, 2023
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Νέα Οδός – Κεντρική Οδός: Χρυσή Διάκριση στα IoT Awards 2023

    31 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Εξαρτημένοι από το κινητό, ευέξαπτοι και νευρικοί οι Έλληνες οδηγοί

ffotinos by ffotinos
10 Ιουλίου, 2016
στο ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Απόλυτα εξαρτημένοι από το κινητό τους, ευέξαπτοι και νευρικοί εμφανίζονται οι Έλληνες οδηγοί, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα του ευρωβαρόμετρου υπεύθυνης οδήγησης για το 2016, που παρουσίασε το Ίδρυμα Vinci Autoroutes.

Το ίδρυμα κατατάσσει τους Έλληνες στην πρώτη θέση επικίνδυνης οδήγησης, αναφορικά με τη χρήση συνδεδεμένων συσκευών και μάλιστα θεωρούμε τους εαυτούς μας καλούς οδηγούς, βαθμολογώντας τους με 7,9 στα 10.

Πίσω από το τιμόνι οι περισσότεροι από τους μισούς Έλληνες οδηγούς τηλεφωνούν, ενώ οδηγούν χωρίς hands free ή φορώντας ακουστικά ή bluetooth, ενώ ένας στους τρεις ρυθμίζει τη συσκευή GPS οδηγώντας, διαβάζει και στέλνει sms ή e-mails, ποσοστό που ανεβαίνει στο 50% για όσους είναι κάτω των 35 ετών.

Επίσης, οδηγούν συχνότερα απ’ ό,τι οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι στη μεσαία λωρίδα, ενώ η δεξιά είναι ελεύθερη και χωρίς να φορούν ζώνη ασφαλείας.

Αρνητική είναι και η εικόνα των Ευρωπαίων πολιτών για τους Έλληνες οδηγούς, καθώς στην ερώτηση «σε ποιες χώρες οι οδηγοί επιδεικνύουν περισσότερη υπευθυνότητα», η χώρα μας συγκέντρωσε μόλις 1% κατακτώντας τη δεύτερη θέση στην κατάταξη των λιγότερο υπεύθυνων οδηγών (18%) μετά την Ιταλία (28%). Πιο υπεύθυνοι οδηγοί ανακηρύχθηκαν οι Σουηδοί, οι Γερμανοί και οι Βρετανοί.

Τα αποτελέσματα της έρευνας

Το Ίδρυμα για την Υπεύθυνη Οδήγηση Fondation VINCI Autoroutes δημοσιοποίησε, για 2η συνεχόμενη χρονιά στην Ελλάδα, τα αποτελέσματα μιας μεγάλης έρευνας που πραγματοποιήθηκε από το ινστιτούτο Ipsos, σχετικά με τη συμπεριφορά και τη νοοτροπία περίπου 14.000 οδηγών σε 11 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Λίγο πριν τις πρώτες μαζικές εξόδους της καλοκαιρινής περιόδου, η εν λόγω έρευνα για την υπεύθυνη οδήγηση, που ξεκίνησε πριν από 6 χρόνια, εστιάζει κυρίως στα προβλήματα που σχετίζονται με την υπνηλία και την απροσεξία κατά την οδήγηση, που αποτελούν σημαντικούς κινδύνους οι οποίοι συχνά υποτιμούνται από τους οδηγούς.

Όσον αφορά την επιθετική οδική συμπεριφορά, στην Ελλάδα όπως και στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες κυριαρχεί η μοιρολατρία.

Λιγότεροι από 1 στους 2 Ευρωπαίους (49%) πιστεύουν ότι ο αριθμός των θανάτων στους δρόμους μπορεί να μειωθεί, ακόμα περισσότερο τα επόμενα χρόνια. Οι Έλληνες οδηγοί (33%) ανήκουν στους πιο απαισιόδοξους, όσον αφορά το συγκεκριμένο ζήτημα και ακολουθούν οι Γερμανοί (36%) και οι Σλοβάκοι (32%). Ωστόσο, όπως συμβαίνει και με όλους τους Ευρωπαίους, οι οδηγοί πιστεύουν ότι ο κίνδυνος προέρχεται από τους άλλους.

Όταν οι οδηγοί ρωτήθηκαν σχετικά με τα θετικά χαρακτηριστικά τους, σε ποσοστό 95% χρησιμοποίησαν ένα θετικό επίθετο: «προσεκτικός» (79%), «ήρεμος» (42%) ή «ευγενικός» (20%) αντίθετα με μόνο το 22% που χρησιμοποίησε αρνητικά επίθετα (μόνο 16% των Ελλήνων ερωτηθέντων χαρακτήρισαν τους εαυτούς τους «αγχωμένους»).

Και όταν καλούνται να χαρακτηρίσουν την οδηγική συμπεριφορά των συμπατριωτών τους, χρησιμοποιούν σε ποσοστό 98% ένα αρνητικό επίθετο και τις περισσότερες φορές τους κρίνουν «ανεύθυνους» (66%), «επικίνδυνους» (39%) «αγχωμένους» (33%) και «επιθετικούς» (32%).

Τηλέφωνο, SMS, email κατά την οδήγηση

Παρόλο που η απροσεξία θεωρείται η πρωταρχική αιτία των τροχαίων ατυχημάτων (59% των απαντήσεων), και ακολουθεί το αλκοόλ (55%) και η ταχύτητα (46%), η χρήση του τηλεφώνου κατά την οδήγηση είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη στους Έλληνες οδηγούς:

-Πάνω από 1 στους 2 οδηγούς (55%) δηλώνει ότι πραγματοποιεί κλήσεις ενώ οδηγεί χωρίς τη χρήση hands free (32% ο μέσος όρος στην Ευρώπη). Σε αυτούς ανήκει το 62% είναι κάτω των 35 ετών·

-52% πραγματοποιούν κλήσεις ενώ οδηγούν με μικρό ακουστικό ψείρα ή ακουστικά (31% των Ευρωπαίων), εκ των οποίων το 56 % όσων είναι κάτω των 35 ετών·

-55% πραγματοποιούν κλήσεις ενώ οδηγούν με ένα σύστημα ανοιχτής συνομιλίας Bluetooth (42% των Ευρωπαίων), εκ των οποίων το 52 % κάτω των 35 ετών·

-31% των Ελλήνων οδηγών στέλνουν ή διαβάζουν SMS στο κινητό ή email ενώ οδηγούν, εκ των οποίων το 50 % κάτω των 35 ετών·

-25% των Ελλήνων οδηγών ενημερώνουν τους άλλους οδηγούς για κάποιο συμβάν μέσω μιας εφαρμογής smartphone ή μέσω ενός συστήματος υποβοηθούμενης οδήγησης ενώ οδηγούν.

Τα εν λόγω αποτελέσματα φέρνουν την Ελλάδα στην πρώτη θέση μεταξύ των χωρών στις οποίες παρατηρείται επικίνδυνη συμπεριφορά των οδηγών αναφορικά με τη χρήση συνδεδεμένων συσκευών.

Επίσης, οι Γερμανοί συγκαταλέγονται μεταξύ του 48% των οδηγών που παραδέχονται ότι ρυθμίζουν το GPS κατά την οδήγηση συγκριτικά με το 30% των Ελλήνων που αντίθετα συγκαταλέγονται μεταξύ των καλύτερων μαθητών όσον αφορά το εν λόγω ζήτημα.

Όσον αφορά τους Ιταλούς, βρίσκονται στην 1η θέση (34%) μεταξύ αυτών που δηλώνουν ότι στέλνουν ή διαβάζουν SMS στο κινητό ενώ οδηγούν.

Υπνηλία κατά την οδήγηση

Όπως συμβαίνει κατά μέσο όρο και στην Ευρώπη, πάνω από 1 στους 4 Έλληνες είχαν την εντύπωση ότι έχουν αποκοιμηθεί μερικά δευτερόλεπτα στο τιμόνι.

Ακόμα, η υπνηλία κατά την οδήγηση βρίσκεται στη 2η θέση (34% των απαντήσεων)όσον αφορά τις πρωταρχικές αιτίες θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, μετά την ταχύτητα (56%) αλλά πριν από την απροσεξία (25%) και την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και ναρκωτικών ουσιών (25%).

Το εν λόγω αποτέλεσμα είναι ίδιο με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Μόνο οι Γάλλοι, οι Βρετανοί και οι Πολωνοί οδηγοί θεωρούν την υπνηλία κατά τη οδήγηση ως την 1η αιτία θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων. Ωστόσο, η συγκεκριμένη συνείδηση του κινδύνου δεν μεταφράζεται ακόμα σε αλλαγή συμπεριφοράς.

Οι Έλληνες είναι αυτοί που παρουσιάζουν το μεγαλύτερη διαφορά στην έλλειψη ύπνου μεταξύ των καθημερινών και του Σαββατοκύριακου: 33% κοιμούνται λιγότερο από 6 ώρες κάθε βράδυ κατά τη διάρκεια της εβδομάδας και 9% το Σαββατοκύριακο, πράγμα  που αντιστοιχεί σε διαφορά 27 μονάδων φέρνοντάς τους στην 1η θέση και ακολουθούν οι Σλοβάκοι (22 μονάδες διαφορά) και οι Γερμανοί (20 μονάδες διαφορά).

Λόγω αυτής της χρόνιας έλλειψης ύπνου, οι Έλληνες συνεχίζουν πρακτικές που είναι αντίθετες με τους κανόνες ασφαλείας κυρίως πριν από μεγάλα ταξίδια:

-87% ομολογούν ότι τελειώνουν τις προετοιμασίες του ταξιδιού αργά το προηγούμενο βράδυ (συγκριτικά με το 75% Ευρωπαίων)·

-85% δηλώνουν ότι κοιμούνται πιο αργά ή σηκώνονται πιο νωρίς την παραμονή του ταξιδιού (συγκριτικά με το 80% των Ευρωπαίων)·

-67% αναχωρούν κατά τη διάρκεια της νύχτας (ποσοστό που είναι αντίστοιχο με τον μέσο όρο των Ευρωπαίων)·

Παρόλο που ακόμα βρίσκονται κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, η λήψη προληπτικών μέτρων για την υπνηλία παρουσιάζει μικρή πρόοδο: 37% των Ελλήνων (συγκριτικά με 56% των Ευρωπαίων) σταματούν κατά τη διάρκεια της διαδρομής για να κοιμηθούν για λίγη ώρα (+1 μονάδα/2015) και 67% των Ελλήνων (+5 μονάδες) αλλάζουν οδηγό κατά τη διάρκεια της διαδρομής (συγκριτικά με 70% των Ευρωπαίων).

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:VINCI AUTOROUTESΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙΔΙΠΛΩΜΑΤΑΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΤΡΟΧΑΙΑ

Σχετικά Άρθρα

ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Μαθητές από σχολεία της Αχαΐας και της Κορινθίας εκπαιδεύονται σε θέματα οδικής ασφάλειας

31 Μαρτίου, 2023
ΓΝΩΜΗ

Οδική ασφάλεια, αυτοκινητόδρομοι και οι κοντόφθαλμες αντιδράσεις

28 Μαρτίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Στην Ελλάδα το υψηλότερο ποσοστό θανάτων μοτοσυκλετιστών (32,2%) της ΕΕ το 2020

23 Μαρτίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

24.111 τροχονομικές παραβάσεις το διάστημα 12-18 Μαρτίου, No 1 πρόβλημα η υπερβολική ταχύτητα

20 Μαρτίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Στις 85 ημέρες κατά μέσο όρο η έκδοση μιας άδειας οδήγησης

16 Μαρτίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Κύκλωμα με ιδιοκτήτες σχολών οδήγησης εξάρθρωσε η Αστυνομία (video)

6 Μαρτίου, 2023
Επόμενο άρθρο

Σε 1 ώρα και 40 λεπτά το Αντίρριο – Ιωάννινα το 2017. Τέσσερις οι μετωπικοί σταθμοί διοδίων

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Η SKY express εμπλουτίζει το θερινό πρόγραμμα: Απευθείας πτήσεις σε 12 χώρες και 29 πόλεις εξωτερικού, με 3,8 εκατ. θέσεις

28 Μαρτίου, 2023

Χωρίς εμπορευματικά δρομολόγια η Hellenic Train, εισηγήσεις για «κάθοδο» της RCLG στο Θριάσιο

26 Μαρτίου, 2023

Στελεχώνεται με επιπλέον προσωπικό η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ)

27 Μαρτίου, 2023

Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

25 Μαρτίου, 2023

Παρατείνεται ως τα τέλη του έτους η προθεσμία για 35 θέσεις ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας στην ΥΠΑ

27 Μαρτίου, 2023

Τα όσα υποστηρίζει το υπ. Μεταφορών για τη στελέχωση των αεροδρομίων. Δηλώσεις Μ. Παπαδόπουλου, έρχονται 174 προσλήψεις

29 Μαρτίου, 2023

Επιβατικά σιδηροδρομικά δρομολόγια: Καμία πρόοδος, δεν δίνεται το Κιάτο – Αίγιο

26 Μαρτίου, 2023

Ξεκινούν τα εμπορευματικά δρομολόγια, αποτελώντας “οδηγό” για τα επιβατικά. Επιστολή της Hellenic Train στον ΟΣΕ

28 Μαρτίου, 2023
???????????????????

AEGEAN: Παραλαμβάνει φέτος 9 Airbus neo. «Σταθμεύει» 6-7 αεροσκάφη για τυχόν αντιμετώπιση καθυστερήσεων

2

Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

2

Στελεχώνεται με επιπλέον προσωπικό η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ)

2

Οι μεταφορές στο επίκεντρο: Επισκόπηση των μέτρων ασφαλείας σε αερομεταφορές, ακτοπλοΐα, ΜΜΜ, κ.ά.

2

Επίθεση δέχτηκαν τα γραφεία της Hellenic Train (video)

1

Την παραίτησή του υπέβαλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής

1

Ελ. Κουντουρά: Το σύστημα ETCS θα έπρεπε να λειτουργεί από το 2020 στον άξονα Αθήνα – Θεσ/νίκη – Ειδομένη

1

Η SKY express εμπλουτίζει το θερινό πρόγραμμα: Απευθείας πτήσεις σε 12 χώρες και 29 πόλεις εξωτερικού, με 3,8 εκατ. θέσεις

1

Τραμ: Θα τερματίζει στη στάση «ΣΕΦ», στις 2/4, ως τις 12:30 το μεσημέρι

31 Μαρτίου, 2023

Και τα 8 επενδυτικά σχήματα συνεχίζουν για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Βόλου

31 Μαρτίου, 2023

Ανανέωσε τη συνεργασία της με την AG Europe Bakery η SARMED

31 Μαρτίου, 2023

Με νομοθετική ρύθμιση προχωρά ο σταθμός Μετεπιβίβασης Αστικής Συγκοινωνίας στη «Νέα Ελβετία»

31 Μαρτίου, 2023

Αναβαθμίζονται επιχειρησιακά τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, πλήρης ανέλκυση της δεξαμενής Νο.1

31 Μαρτίου, 2023

Νέα Οδός – Κεντρική Οδός: Χρυσή Διάκριση στα IoT Awards 2023

31 Μαρτίου, 2023

Plug-in Hybrid Q4: To σύστημα που «έβαλε στην πρίζα» την Alfa Romeo

31 Μαρτίου, 2023

Ικανοποίηση ΟΛΠ για τις επιδόσεις του 2022, με την προσδοκία για μία ανάλογη χρονιά

31 Μαρτίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ