• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Κυριακή, 26 Μαρτίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Χωρίς εμπορευματικά δρομολόγια η Hellenic Train, εισηγήσεις για «κάθοδο» της RCLG στο Θριάσιο

    26 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Επιβατικά σιδηροδρομικά δρομολόγια: Καμία πρόοδος, δεν δίνεται το Κιάτο – Αίγιο

    26 Μαρτίου, 2023
    MMM

    Στον ΟΣΕΘ ανατίθεται ο έλεγχος κομίστρου στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

    26 Μαρτίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

    25 Μαρτίου, 2023
    LOGISTICS

    8 ερωτήματα ΠΑΣΕΒΙΠΕ για το επενδυτικό πλάνο των Επιχειρηματικών Πάρκων

    24 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Πριν τις εκλογές, η Ιταλίδα πρωθυπουργός στην Ελλάδα με «ατζέντα» και τη Hellenic Train

    24 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Χωρίς εμπορευματικά δρομολόγια η Hellenic Train, εισηγήσεις για «κάθοδο» της RCLG στο Θριάσιο

    26 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Επιβατικά σιδηροδρομικά δρομολόγια: Καμία πρόοδος, δεν δίνεται το Κιάτο – Αίγιο

    26 Μαρτίου, 2023
    MMM

    Στον ΟΣΕΘ ανατίθεται ο έλεγχος κομίστρου στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

    26 Μαρτίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

    25 Μαρτίου, 2023
    LOGISTICS

    8 ερωτήματα ΠΑΣΕΒΙΠΕ για το επενδυτικό πλάνο των Επιχειρηματικών Πάρκων

    24 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Πριν τις εκλογές, η Ιταλίδα πρωθυπουργός στην Ελλάδα με «ατζέντα» και τη Hellenic Train

    24 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Ερώτηση της Π. Πέρκα, με θέμα «Ανάγκη για τροποποιήσεις/βελτιώσεις στο πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά”»

vvegiazi by vvegiazi
28 Ιουλίου, 2021
στο ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Η βουλευτής Φλώρινας και Αν. Τομεάρχης Περιβάλλοντος & Ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Π. Πέρκα, μαζί με ακόμα 27 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, κατέθεσε ερώτηση προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος & Ενέργειας, σχετικά με την ανάγκη, όπως υποστηρίζεται, που προκύπτει για τροποποιήσεις και βελτιώσεις στο Πρόγραμμα ‘Κινούμαι Ηλεκτρικά’.

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης

Έχει περάσει σχεδόν ένας χρόνος από την πανηγυρική έναρξη του ‘Κινούμαι Ηλεκτρικά’ και παρά τις ενθουσιώδεις δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών για την επιτυχία του Προγράμματος, τα ποσοτικά στοιχεία φανερώνουν μια διαφορετική εικόνα.

Από το σύνολο των αιτήσεων μέχρι σήμερα, η συντριπτική πλειοψηφία αφορά σε ηλεκτρικά ποδήλατα, ενώ ο εξαιρετικά χαμηλός αριθμός των αιτήσεων για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, επιβεβαιώνει την αρχική μας ανησυχία ότι το Πρόγραμμα απευθύνεται κυρίως στις πολύ υψηλές εισοδηματικές κατηγορίες, σε άτομα δηλαδή που θα μπορούσαν να αγοράσουν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο της αρεσκείας τους, ανεξαρτήτως επιδότησης.

Παράλληλα, οι αιτήσεις για ηλεκτρικά ταξί είναι στο ναδίρ (μόλις 8 αγοράστηκαν κατά τους 4 πρώτους μήνες του Προγράμματος, με τη συνέχεια να κινείται σε αντίστοιχα χαμηλά επίπεδα), γεγονός που φανερώνει ότι το συγκεκριμένο ποσοστό ενίσχυσης δεν είναι αρκετό για τον ήδη ταλαιπωρημένο κλάδο.

Αν στα παραπάνω προσθέσουμε καιτις δηλώσεις της Γενικής Γραμματέα καςΣδούκουότι «δέκα μήνες μετά την έναρξη της δράσης, έχουμε προσεγγίσει τις 14.000 αιτήσεις που αντιστοιχούν στο 25% των πόρων», καταλαβαίνουμε ότι το ποσοστό της απορρόφησης είναι ακόμα πιο χαμηλό, σε σχέση με τα 100 εκ. ευρώ που έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση ότι θα απορροφηθούνμέχρι το τέλος του 2021.Εξάγεται λοιπόν το συμπέρασμα ότι το ‘Κινούμαι Ηλεκτρικά’ δε φαίνεται έως τώρα να εξυπηρετεί το σκοπό του.

Χρειάζονται συνεπώς περαιτέρω ενέργειες στο σχεδιασμό του Προγράμματος, έτσι ώστε να μπορούμε να μιλάμε όχι για διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στον τομέα των μεταφορών, γιατί απέχουμε πολύ από αυτό, αλλά έστω για τη διαμόρφωση μιας ‘κρίσιμης μάζας’ηλεκτρικών στο σύνολο των οχημάτων.

Σ’ αυτό το πλαίσιο, πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη μέριμνα στους εμπορικούς στόλους οχημάτων. Ο μεγάλος αριθμός οχηματοχιλιομέτρων και το υψηλό κόστος για τον εξηλεκτρισμό του στόλου, καθιστούν αδήριτη την ανάγκη για ισχυρότερα οικονομικά κίνητρα. Για παράδειγμα, το ποσοστό επιδότησης για τα ταξί πρέπει να αυξηθεί κατά πολλοίς.

Αντίστοιχα, πρέπει να αυξηθεί και ο αριθμός των επιδοτούμενων εταιρικών οχημάτων, καθώς τα 3 ηλεκτρικά εταιρικά οχήματα που επιδοτούνται αυτή τη στιγμή είναι πολύ λίγα. Επίσης, είναι σημαντικό να διευρυνθούν οι δικαιούχοι του Προγράμματος, να δοθεί για παράδειγμα η δυνατότητα επιδότησης για την αγορά οχήματος ή φορτιστή και σε νομικά πρόσωπα, ανεξάρτητα από το αν είναι σε νησί ή όχι.

Σημαντική είναι επίσης και η υποχρεωτική απόσυρση για περισσότερες κατηγορίες οχημάτων (και όχι μόνο σε ταξί) προκειμένου να υπάρχει σαφές αποτύπωμα σε όρους μείωσης εκπομπών αέριων ρύπων και σε όρους μείωσης εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, ενώ και για τα ταξί θα πρέπει να αυξηθεί το ποσό των 2500 ευρώ για την απόσυρσή τους.

Η στήριξη τέλος του τραπεζικού συστήματος στους δικαιούχους είναι ιδιαίτερα κρίσιμη για την επιτυχία του εγχειρήματος, δεν είχε σχεδιαστεί εξ αρχής και σίγουρα θα βοηθούσε σημαντικά αν υπήρχε η δυνατότητα ‘μόχλευσης’ του ποσού της επιδότησης με ίσοποσο από τις τράπεζες.

Διαβάζουμε εδώ και καιρό ότι το Υπουργείο σχεδιάζει να κάνει κάποιες αλλαγές στο Πρόγραμμα με στόχο τη διεύρυνση των δικαιούχων, μέχρι σήμερα όμως δεν έχει γίνει κάτι, ενώ απομένουν λιγότερο από 6 μήνες για την ολοκλήρωσή του και την εξαγγελθείσα απορρόφηση των 100 εκ. ευρώ.

Από τα παραπάνω γίνεται εμφανές ότι δεν έγινε εξαρχής σωστός σχεδιασμός του Προγράμματος κι αυτό είναι αποτέλεσμα της έλλειψης στρατηγικής της κυβέρνησης και στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Προχώρησε στο ‘Κινούμαι Ηλεκτρικά’, το οποίο είναι μεν ένα θετικό βήμα, αν δε συνοδεύεται όμως από περαιτέρω πολιτικές, αποτελεί απλά μια αποσπασματική κίνηση.

Είναι κοινώς αποδεκτό ότι η διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων πρέπει να ξεκινάει από τα δημόσια μέσα μεταφοράς, να ακολουθούν τα επαγγελματικά οχήματα, φορτηγά και ταξί και τα εταιρικά, πριν περάσουμε στα ιδιωτικά οχήματα. Η λογική αυτή όμως δεν ακολουθήθηκε ούτε στο στήσιμο του Προγράμματος, αλλά ούτε και στο σχεδιασμό της κυβέρνησης, ώστε να πάψει η χώρα μας να είναι σε υβριδικό στάδιο πανευρωπαϊκά, όσον αφορά στο σύνολο των ηλεκτρικών οχημάτων.

Επιπλέον, το πρόγραμμα υλοποίησης των Σχεδίων Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ) παρουσιάζει μεγάλες καθυστερήσεις. Η αρχική προθεσμία της 31/3/2021 του Ν. 4710/2020 για εκπόνηση ΣΦΗΟ έχει ήδη παραταθεί δύο φορές, αρχικά για 30/6/2021 και πλέον για 30/9/2021.

Πολλοί είναι οι Δήμοι που δυσκολεύονται στην υλοποίηση των μελετών, ειδικά εκείνοι που δεν έχουν εκπονήσει ΣΒΑΚ, ενώ γνωρίζουμε ότι η συνάφεια ΣΦΗΟ – ΣΒΑΚ είναι αδιαμφισβήτητη και οδηγεί σε βιώσιμες πόλεις.

Τα ΣΦΗΟ λοιπόν θα πρέπει άμεσα να συμπεριληφθούν στα σχέδια υλοποίησης, παρακολούθησης και ελέγχου των αντίστοιχων ΣΒΑΚ.

Επιπλέον, είναι μάλλον προφανές ότι θα χρειαστεί παράταση και της προθεσμίας της 31/3/2022 για τους υπόλοιπους 41 Δήμους της χώρας, με λιγότερους από 3500 κατοίκους, οι οποίοι δεν εντάσσονται στην αρχική προθεσμία εκπόνησης ΣΦΗΟ, καθώς αυτοί δεν είχαν συμπεριληφθεί στην αρχική πρόσκληση χρηματοδότησης και η νέα δεν έχει ακόμη εκδοθεί.

Όμως και οι Δήμοι αυτοί έχουν επίσης ανάγκη προστασίας από το θόρυβο και τις εκπομπές ρύπων. Πώς γίνεται λοιπόν να μιλάμε για ηλεκτροκίνηση, χωρίς ένα επαρκές εθνικό δίκτυο υποδομών;

Με βάση τα ανωτέρω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

-Είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης αλλαγές/τροποποιήσεις/διορθώσεις στο Πρόγραμμα ‘Κινούμαι Ηλεκτρικά’, έτσι ώστε αυτό να εξυπηρετεί το σκοπό του, και πότε; Αν ναι, ποιες είναι αυτές; Πρόκειται να συνεχιστεί το πρόγραμμα μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης ή θα επανασχεδιαστεί εκ νέου;

-Έως σήμερα και ανά κατηγορία επιδοτούμενων οχημάτων, πόσες αιτήσεις έχουν υποβληθεί, πόσες αιτήσεις ήταν πλήρεις, πόσες αιτήσεις έχουν εγκριθεί, πόσα αιτήματα πληρωμής έχουν κατατεθεί και πόσα όσα χρήματα έχουν δοθεί στους δικαιούχους;

-Δεδομένης της συνάφειας των ΣΦΗΟ με τα ΣΒΑΚ, σε ποιες ενέργειες θα προβεί η κυβέρνηση με σκοπό την επιτάχυνση του προγράμματος υλοποίησης του δικτύου φόρτισης;

Tags:ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΤΑΞΙΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΠΑΤΙΝΙΑΠΕΤΗ ΠΕΡΚΑΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ

Σχετικά Άρθρα

ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Στο +11,5% οι πωλήσεις αυτοκινήτων τον Φεβρουάριο στην Ευρώπη, “τσίμπησαν” ηλεκτρικά και υβριδικά

21 Μαρτίου, 2023
ΥΠΟΓΕΙΟΣ

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φέρνουν «συγκρούσεις», εξώδικα από πελάτες για το service

20 Μαρτίου, 2023
ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

WATT+VOLT: Ενισχύεται το δίκτυο Chargespot με ταχυφορτιστές DC 25kW

16 Μαρτίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Συμμαχία κατά της σταδιακής κατάργησης των κινητήρων εσωτερικής καύσης ως το 2035 από τη Γερμανία

14 Μαρτίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Π. Πέρκα: Παραδώσαμε το έργο σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης ολοκληρωμένο κατά 68%

6 Μαρτίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Επιταχύνονται τα σχέδια εξηλεκτρισμού της Jeep στη Β. Αμερική, μέσω νέας επένδυσης 155 εκατ. δολ.

6 Μαρτίου, 2023
Επόμενο άρθρο

Πλησιάζει στην εξαγορά της γαλλικής Europcar η γερμανική Volkswagen

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Αυτά τα δρομολόγια θα διεξαχθούν αύριο (22/3), κυρίως ο Προαστιακός Αθήνας και Πάτρας

21 Μαρτίου, 2023

Ξεκίνησαν τα εμπορευματικά δρομολόγια της RCLG από Θεσσαλονίκη (φωτο). Για τον Πειραιά, σε συζητήσεις ΟΣΕ – Hellenic Train

22 Μαρτίου, 2023

Νέα εμπλοκή με τα εμπορευματικά δρομολόγια της Hellenic Train από Θεσσαλονίκη προς Ειδομένη. Κανονικά της RCLG

23 Μαρτίου, 2023

Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

25 Μαρτίου, 2023

Χωρίς ταξί η Αθήνα την Πέμπτη 23 Μαρτίου. Απεργία του ΣΑΤΑ

22 Μαρτίου, 2023

Αναστέλλεται, εκ νέου, η διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων της Hellenic Train. Η επιστολή προς τους πελάτες

21 Μαρτίου, 2023

Π. Δεμέστιχας, WINGS: Η τεχνολογία αλλάζει το τοπίο στις εμπορευματικές μεταφορές και τις σύγχρονες αποθήκες

21 Μαρτίου, 2023

Προειδοποιητική στάση εργασίας στο μετρό στις 24 Μαρτίου, από τις 21.00, κήρυξε το ΣΕΛΜΑ

23 Μαρτίου, 2023
???????????????????

AEGEAN: Παραλαμβάνει φέτος 9 Airbus neo. «Σταθμεύει» 6-7 αεροσκάφη για τυχόν αντιμετώπιση καθυστερήσεων

2

Οι μεταφορές στο επίκεντρο: Επισκόπηση των μέτρων ασφαλείας σε αερομεταφορές, ακτοπλοΐα, ΜΜΜ, κ.ά.

2

Επίθεση δέχτηκαν τα γραφεία της Hellenic Train (video)

1

Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

1

Την παραίτησή του υπέβαλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής

1

Ελ. Κουντουρά: Το σύστημα ETCS θα έπρεπε να λειτουργεί από το 2020 στον άξονα Αθήνα – Θεσ/νίκη – Ειδομένη

1

Αυτά είναι τα 3 μέλη της Ειδικής Επιτροπής για το σιδηροδρομικό δυστύχημα. Μεταξύ αυτών ο πρώην Δ.Σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

1

Στα γραφεία του ΟΣΕ η Τροχαία Λάρισας, συνελέγησαν έγγραφα και ντοκουμέντα που αφορούν το σιδηροδρομικό δυστύχημα

1

Χωρίς εμπορευματικά δρομολόγια η Hellenic Train, εισηγήσεις για «κάθοδο» της RCLG στο Θριάσιο

26 Μαρτίου, 2023

Επιβατικά σιδηροδρομικά δρομολόγια: Καμία πρόοδος, δεν δίνεται το Κιάτο – Αίγιο

26 Μαρτίου, 2023

Στον ΟΣΕΘ ανατίθεται ο έλεγχος κομίστρου στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

26 Μαρτίου, 2023

Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

25 Μαρτίου, 2023

8 ερωτήματα ΠΑΣΕΒΙΠΕ για το επενδυτικό πλάνο των Επιχειρηματικών Πάρκων

24 Μαρτίου, 2023

Πριν τις εκλογές, η Ιταλίδα πρωθυπουργός στην Ελλάδα με «ατζέντα» και τη Hellenic Train

24 Μαρτίου, 2023

Scania is introducing a digital dashboard

24 Μαρτίου, 2023

Εκτιμήσεις ΕΟΣΠ για τους αφιχθέντες επιβάτες εφέτος: +18% έναντι του 2022, +31% έναντι του 2019

24 Μαρτίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ