Σάββατο, 8 Νοεμβρίου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    Αρκετές οι προσδοκίες, χρειάζονται οι αποδείξεις (Αμερικανικές επενδύσεις στην Ελλάδα)

    7 Νοεμβρίου, 2025
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Νέα δάνεια ύψους 780 εκατ. ευρώ σε επιχειρήσεις μέσω του ΤΕΠΙΧ ΙΙΙ

    7 Νοεμβρίου, 2025
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Διεθνή παραδείγματα μετασχηματισμού ταχυδρομικών οργανισμών και μετάβαση σε υβριδικά μοντέλα λειτουργίας

    7 Νοεμβρίου, 2025
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Οι προτεραιότητες του Υπερταμείου για τα ΕΛΤΑ. Τι ειπώθηκε στη συνάντηση των δυο διοικήσεων

    7 Νοεμβρίου, 2025
    LOGISTICS

    Δυναμικά συνεχίζει ο κλάδος των τροφίμων στις εξαγωγές: Άνοδος 10,2% στο 9μηνο

    7 Νοεμβρίου, 2025
    MMM

    Σε ετοιμότητα ο ΟΑΣΘ λόγω της προσωρινής διακοπής του Μετρό Θεσσαλονίκης

    7 Νοεμβρίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    Αρκετές οι προσδοκίες, χρειάζονται οι αποδείξεις (Αμερικανικές επενδύσεις στην Ελλάδα)

    7 Νοεμβρίου, 2025
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Νέα δάνεια ύψους 780 εκατ. ευρώ σε επιχειρήσεις μέσω του ΤΕΠΙΧ ΙΙΙ

    7 Νοεμβρίου, 2025
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Διεθνή παραδείγματα μετασχηματισμού ταχυδρομικών οργανισμών και μετάβαση σε υβριδικά μοντέλα λειτουργίας

    7 Νοεμβρίου, 2025
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Οι προτεραιότητες του Υπερταμείου για τα ΕΛΤΑ. Τι ειπώθηκε στη συνάντηση των δυο διοικήσεων

    7 Νοεμβρίου, 2025
    LOGISTICS

    Δυναμικά συνεχίζει ο κλάδος των τροφίμων στις εξαγωγές: Άνοδος 10,2% στο 9μηνο

    7 Νοεμβρίου, 2025
    MMM

    Σε ετοιμότητα ο ΟΑΣΘ λόγω της προσωρινής διακοπής του Μετρό Θεσσαλονίκης

    7 Νοεμβρίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Η αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη: Οι προτάσεις ΣΕΣ, Περιφέρειας Αττικής και ΟΣΕΘ

vvegiazi by vvegiazi
26 Σεπτεμβρίου, 2025
στο MMM, ΟΔΙΚΕΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Τις προτάσεις τους για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη κατέθεσαν ο Θανάσης Τσιάνος, Πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ), ο Κωνσταντίνος Μαρκουίζος (Ιαβέρης), Αντιπεριφερειάρχης Οδικής Ασφάλειας και Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής και ο Σάμουελ Αλέξιος Σαλέμ, Διευθυντής Συγκοινωνιακού Έργου του ΟΣΕΘ, στο πλαίσιο του 8ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών ITC 2025, συμμετέχοντας στο σχετικό web panel.

Θ. Τσιάνος, ΣΕΣ: Στις 111 ώρες ο χαμένος χρόνος στην κυκλοφοριακή συμφόρηση της Αθήνας το 2024

Η Αθήνα και λιγότερο η Θεσσαλονίκη είναι, σε πολλές περιπτώσεις, αβίωτες πόλεις, τόσο για τους πεζούς όσο και για τα οχήματα, επισήμανε ο Θανάσης Τσιάνος, Πρόεδρος του ΣΕΣ.

Σύμφωνα με τον ίδιο, «Δεν υπάρχουν επαρκή πεζοδρόμια, τα ΜΜΜ δεν έχουν φτάσει ακόμα σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο, υπάρχουν ζητήματα οδικής ασφάλειας και η συμπεριφορά των χρηστών του οδικού δικτύου είναι πολλές φορές προβληματική».

Παρόλα αυτά, σημείωσε ότι λύση μπορεί να επέλθει μέσω ενός σωστού στρατηγικού σχεδιασμού και συντονισμού μεταξύ των φορέων, της συντήρησης και διαχείρισης του υφιστάμενου οδικού δικτύου, της ενίσχυσης των δημόσιων συγκοινωνιών και των νέων περιφερειακών οδικών έργων.

Ο κ. Τσιάνος εξέφρασε την επιθυμία του να υπάρξει ένας κρατικός φορέας στελεχωμένος από έμπειρο επιστημονικό προσωπικό, που θα αξιοποιεί όλα τα δεδομένα (οδικό δίκτυο, ΜΜΜ, λιμάνια, αεροδρόμια κ.ά.), και θα μπορεί να σχεδιάζει το σύστημα μεταφορών ολοκληρωμένα και ενιαία, να δίνει τεκμηριωμένες λύσεις και προβλέψεις για το μέλλον.

Παραθέτοντας διαθέσιμα στοιχεία του 2024, ανέφερε ότι η Αθήνα βρίσκεται μεταξύ των πιο επιβαρυμένων πόλεων της Ευρώπης, καθώς ένας οδηγός χάνει περίπου 111 ώρες τον χρόνο στην κίνηση, ενώ χρειάζεται περί τα 30 λεπτά για κάθε 10 χλμ.

Αντίστοιχα, στη Θεσσαλονίκη, ο μέσος οδηγός έχασε περί τις 80 ώρες το 2024 στην κίνηση, ενώ χρειάστηκε σχεδόν 23 λεπτά για κάθε 10 χλμ., επισημαίνοντας ωστόσο ότι τα νούμερα είναι προσωρινά μεγάλα για τη Θεσσαλονίκη, αφορούν κυρίως τις καθυστερήσεις, λόγω κατασκευής του FlyOver και δεν περιλαμβάνουν την ωφέλεια από το Μετρό (που ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2024). Στη Θεσσαλονίκη, μετά την ολοκλήρωση των έργων, οι καθυστερήσεις θα είναι σημαντικά μικρότερες.

Προβλέποντας το μέλλον της εξέλιξης του κυκλοφοριακού, ο Πρόεδρος του ΣΕΣ είπε ότι «την επόμενη 5ετία αναμένεται στην Αττική μια αύξηση των μετακινήσεων της τάξης του 16% – 20%. Οπότε, αν ένα μεγάλο μέρος δεν επιλέξει τα ΜΜΜ, τότε οι καθυστερήσεις στο οδικό δίκτυο θα είναι σημαντικά μεγαλύτερες».

Εκτίμησε ότι στην αποσυμφόρηση των οδικών αξόνων της Αττικής, πέρα την αναβάθμιση των ΜΜΜ, θα συμβάλλει η ορθή διαχείριση του υφιστάμενου δικτύου και η ολοκλήρωση έργων, όπως ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα – Θήβα, η επέκταση της Λεωφ. Κύμης, η αναβάθμιση της Λεωφ. Βουλιαγμένης κ.ά. Για το λόγο αυτό, συνέστησε την επίσπευσή τους δεδομένου ότι οι μετακινήσεις αυξάνονται.

«Σε κάθε περίπτωση αν δεν λάβουμε τώρα τα αναγκαία μέτρα, που πιθανόν λόγω πολιτικού κόστος δεν υλοποιήθηκαν, οι καθυστερήσεις θα είναι τόσο μεγάλες, που σίγουρα θα επέλθει πολύ μεγαλύτερο πολιτικό κόστος», κατέληξε ο κ. Τσιάνος.

Κων/νος Μαρκουίζος (Ιαβέρης): Αναγκαιότητα η ίδρυση Μητροπολιτικού Φορέα Διαχείρισης Κυκλοφορίας

Το κυκλοφοριακό αποτελεί ένα τεράστιο ζήτημα, ιδίως στην Αττική και το κέντρο της πόλης, παρατήρησε ο Κωνσταντίνος Μαρκουίζος (Ιαβέρης), Αντιπεριφερειάρχης Οδικής Ασφάλειας και Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρεια Αττικής, συμπληρώνοντας ότι είναι πολύ δύσκολο να βρεθεί λύση.

Στην παρούσα κατάσταση η μόνη λύση είναι αυτή της βελτιστοποίησης του προβλήματος με τομές, με τεχνογνωσία, με συνεργασίες σε υπερτοπικό χαρακτήρα και μητροπολιτική προσέγγιση, έτσι ώστε να μειωθεί ο ρυθμός επιβάρυνσης.

Τόνισε ότι είναι σημαντικό τα ΜΜΜ να είναι προσιτά και να υπάρξει ένα ολιστικό σχέδιο για τα ΕΠΗΟ στην Αττική, ενώ συμπλήρωσε ότι οι αρμοδιότητες της Περιφέρειας Αττικής για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού είναι εξαιρετικά περιορισμένες.

Ως λύση, πρότεινε τη δημιουργία ενός Μητροπολιτικού Φορέα Διαχείρισης Κυκλοφορίας που θα μπορεί να σχεδιάζει -σε συνεργασία με Δήμους, Φορείς και Τροχαία- και θα συμπεριλαμβάνει όλα τα ΜΜΜ, ώστε να υπάρχει μεταξύ τους συνδεσιμότητα και να λειτουργούν συμπληρωματικά.

Σ. Σαλέμ, ΟΣΕΘ: Η αύξηση της χρήσης δημόσιων συγκοινωνιών προϋπόθεση για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού στη Θεσσαλονίκη

Ως βασική προϋπόθεση στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού στη Θεσσαλονίκη έθεσε την αύξηση της χρήσης των δημόσιων συγκοινωνιών, ο Σάμουελ Αλέξιος Σαλέμ, Διευθυντής Συγκοινωνιακού Έργου του ΟΣΕΘ.

Όπως είπε, είναι απαραίτητος ένας σωστός χωρικός σχεδιασμός, που θα συνδέεται με έναν εξίσου σωστό συγκοινωνιακό σχεδιασμό, ώστε να μην δημιουργούνται οι αβίωτες συνθήκες που συναντώνται το τελευταίο διάστημα στους δρόμους.

Εκτίμησε ότι είναι πολύ σημαντικό να δοθούν εναλλακτικές λύσεις στους πολίτες μέσω ενεργών δημόσιων συγκοινωνιών και άλλων τρόπων μετακίνησης, που θα λειτουργούν συνεργατικά έτσι ώστε να υπάρχουν επιλογές αντί του αυτοκινήτου.

Αναφερόμενος στην παρούσα εικόνα των ΜΜΜ της πόλης, ο κ. Σαλέμ ανέφερε ότι έχει βελτιωθεί σημαντικά με την έναρξη λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Όπως είπε: «Οι όποιες αρρυθμίες μειώνονται, ενώ θα επέλθει σημαντική βοήθεια με την επέκταση του Μετρό προς την Καλαμαριά. Παράλληλα, έχουμε έντονη ενίσχυση στα λεωφορεία, με νέα οχήματα.

Επίσης, η κατασκευή του FlyOver θα αποσυμφορήσει τους κεντρικούς άξονες και στα ΜΜΜ θα επέλθει αύξηση ταχυτήτων στον αστικό ιστό».

Τέλος, ο Διευθυντής Συγκοινωνιακού Έργου του ΟΣΕΘ επεσήμανε ότι σε εξέλιξη βρίσκεται η προμήθεια επιπλέον 50 αρθρωτών λεωφορείων, πέραν των νέων ηλεκτρικών που παρελήφθησαν, ενώ στα άμεσα σχέδια του Οργανισμού είναι η επανεξέταση των «άγονων» λεωφορειακών γραμμών στην Περιφέρεια της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟΣΑΜΟΥΕΛ ΣΑΛΕΜΟΣΕΘΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΙΖΟΣ ΙΑΒΕΡΗΣΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣΘΑΝΟΣ ΤΣΙΑΝΟΣΣΕΣ8ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝITC 2025

Σχετικά Άρθρασχετικά

MMM

Σε ετοιμότητα ο ΟΑΣΘ λόγω της προσωρινής διακοπής του Μετρό Θεσσαλονίκης

7 Νοεμβρίου, 2025
MMM

Κ. Κυρανάκης: Στρατηγικό σχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες με νέο στόλο, προσλήψεις οδηγών, πύκνωση δρομολογίων

4 Νοεμβρίου, 2025
MMM

ΟΣΕΘ: Ξεκινά η νέα λεωφορειακή γραμμή M1 (Ν. Ελβετία – Κ. Καραμανλή – Ν.Σ.Σ.)

3 Νοεμβρίου, 2025
MMM

Τα όσα δήλωσε ο Νίκος Ταχιάος για το Μετρό Θεσσαλονίκης, την επέκταση στην Καλαμαριά και το ενιαίο εισιτήριο

24 Οκτωβρίου, 2025
MMM

Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός του ΟΣΕΘ για το Συγκοινωνιακό Έργο του 2026, ύψους 36,35 εκατ. ευρώ

21 Οκτωβρίου, 2025
MMM

Σε λειτουργία εφαρμογή του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ για βιώσιμες μετακινήσεις και real time κυκλοφοριακή ενημέρωση

21 Οκτωβρίου, 2025
Επόμενο άρθρο

ΟΣΕΘ: Αλλαγές σε δρομολόγια και στάσεις στην Καλαμαριά

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

H AEGEAN έλαβε το δικαίωμα διεξαγωγής πτήσεων σε Πορτ Λουί (Μαυρίκιος) και Βικτώρια (Σεϋχέλλες) για το 2026

5 Νοεμβρίου, 2025

Ο Γιώργος Καλλιμασιάς νέος διευθύνων σύμβουλος του αεροδρομίου της Αθήνας από την 1η Φεβρουαρίου 2026

3 Νοεμβρίου, 2025

Τα ΕΛΤΑ θα έπρεπε να «κυριαρχούν», τι συμβαίνει σε άλλες χώρες

2 Νοεμβρίου, 2025

Παραιτήθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γρ. Σκλήκας. Προειδοποιεί για κίνδυνο ρευστότητας, εάν δεν κλείσουν τα καταστήματα

4 Νοεμβρίου, 2025

Ανεστάλη η απεργία του ΣΑΤΑ, κανονικά η λειτουργία των ταξί στις 6 Νοεμβρίου

5 Νοεμβρίου, 2025

ΟΦΑΕ: Χωρίς κάρτες ψηφιακού ταχογράφου χιλιάδες φορτηγά, ολιγωρία από το αρμόδιο υπουργείο

6 Νοεμβρίου, 2025

Τα 46 καταστήματα των ΕΛΤΑ που κλείνουν σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ιωάννινα, Ρόδο, Χανιά και Ιεράπετρα στις 3/11

2 Νοεμβρίου, 2025

Ο ευρωπαϊκός διάδρομος BBA και η (τεράστια) σημασία του για την Ελλάδα

7 Νοεμβρίου, 2025

Θεσπίστηκε τέλος 3 ευρώ ανά επιβάτη στο αεροδρόμιο Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης». Ισχύ από 1η Νοεμβρίου

2

Τα οικονομικά αποτελέσματα της Ferst Logistics που εξαγόρασε η πρόεδρος των Ελλήνων εφοπλιστών, Μ. Τραυλού

2

Ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας: Προσλήφθηκαν 80, ακολουθούν άλλοι 17 και ακόμη 72 το 2026

1

Αποζημίωση 12,12 εκατ. στη Νέα Οδό για τη μη λειτουργία διοδίων σε Βαρυμπόμπη, Αγ. Στέφανο και Χαλκίδα

1

Εγκρίθηκαν 4 εκατ. ευρώ για τη “μετακόμιση” της Προσέγγισης Αθηνών από το ΚΕΠΑΘΜ στο «Ελ. Βενιζέλος»

1

Η αναλυτική λίστα με τα 204 καταστήματα των ΕΛΤΑ που κλείνουν σε όλη την Ελλάδα στις 3 Νοεμβρίου

1

Κ. Κυρανάκης: Θα διερευνήσουμε τη δυνατότητα ευρωπαϊκής χρηματοδότησης για τη σιδηροδρομική σύνδεση Ηρακλείου – αεροδρόμιο Καστελίου

1

Τα ΕΛΤΑ θα έπρεπε να «κυριαρχούν», τι συμβαίνει σε άλλες χώρες

1

Αρκετές οι προσδοκίες, χρειάζονται οι αποδείξεις (Αμερικανικές επενδύσεις στην Ελλάδα)

7 Νοεμβρίου, 2025

Νέα δάνεια ύψους 780 εκατ. ευρώ σε επιχειρήσεις μέσω του ΤΕΠΙΧ ΙΙΙ

7 Νοεμβρίου, 2025

Διεθνή παραδείγματα μετασχηματισμού ταχυδρομικών οργανισμών και μετάβαση σε υβριδικά μοντέλα λειτουργίας

7 Νοεμβρίου, 2025

Οι προτεραιότητες του Υπερταμείου για τα ΕΛΤΑ. Τι ειπώθηκε στη συνάντηση των δυο διοικήσεων

7 Νοεμβρίου, 2025

Δυναμικά συνεχίζει ο κλάδος των τροφίμων στις εξαγωγές: Άνοδος 10,2% στο 9μηνο

7 Νοεμβρίου, 2025

Σε ετοιμότητα ο ΟΑΣΘ λόγω της προσωρινής διακοπής του Μετρό Θεσσαλονίκης

7 Νοεμβρίου, 2025

Επίκαιρη ερώτηση Ν. Αριστεράς για την ΕΜΥ και την αεροναυτιλιακή ασφάλεια

7 Νοεμβρίου, 2025

Κ. Κυρανάκης: Η απόδειξη ότι το τρένο ουδέποτε εισήλθε στην αντίθετη γραμμή (video)

7 Νοεμβρίου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε τη βέλτιστη εμπειρία πλοήγησης στον ιστότοπό μας.

    Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις ρυθμίσεις.

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr

    Επισκόπηση απορρήτου
    Metaforespress

    Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.

    Necessary

    Το αυστηρώς απαραίτητο cookie θα πρέπει να είναι ενεργοποιημένο ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας για ρυθμίσεις cookie.

    Στατιστικά

    Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως τον αριθμό επισκεπτών στον ιστότοπο και τις πιο δημοφιλείς σελίδες.

    Η διατήρηση αυτού του cookie μας επιτρέπει να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.