ΑρχικήΑυτοκινητόδρομοιΗ απαγόρευση των φορτηγών βαρέως τύπου μέσα από κατοικημένες περιοχές θα εφαρμοστεί, υποστηρίζει ο Θ. Βούρδας

Η απαγόρευση των φορτηγών βαρέως τύπου μέσα από κατοικημένες περιοχές θα εφαρμοστεί, υποστηρίζει ο Θ. Βούρδας

Η απαγόρευση των φορτηγών βαρέως τύπου μέσα από κατοικημένες περιοχές θεσμοθετήθηκε και θα εφαρμοστεί, όπως αναφέρει, σε διαδικτυακή του ανάρτηση, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Θάνος Βούρδας.

Ο κ. Βούρδας παραθέτει τις περιπτώσεις που χορηγείται εξαίρεση, σημειώνοντας ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εμμένει στην αρχική και βασική επιλογή του για τη λήψη μέτρων υπέρ της οδικής ασφάλειας.

Σημειώνεται ότι, πριν από λίγες ημέρες, παραγωγικοί φορείς της Δ. Αττικής εξέφρασαν την αντίθεσή τους στην τοποθέτηση των απαγορευτικών πινακίδων, σημειώνοντας ότι το νομοθέτημα για την απαγόρευση των παραπλεύρων οδών δημιουργεί έναν γραφειοκρατικό κυκεώνα και είναι μη εφαρμόσιμο πρακτικά, ενώ εκκρεμεί η απόφαση του ΣτΕ.

Η τοποθέτηση του γ.γ. του υπουργείου Μεταφορών  

Για την αποκατάσταση της αλήθειας, σχετικά με ψευδείς πληροφορίες που είτε υποκρύπτουν μικροπολιτικές σκοπιμότητες ή κακώς εννοούμενες συντεχνιακές λογικές, για δήθεν απαγόρευση της κυκλοφορίας φορτηγών άνω των 3,5 τόνων στη βιομηχανική ζώνη Ασπροπύργου – Θριασίου είναι απαραίτητο να είναι γνωστά τα εξής:

Η απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων άνω τω 3,5 τόνων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο της Επικράτειας θεσμοθετήθηκε το 2016 (δεύτερο άρθρο του Ν.4388/2016).

Στη συνέχεια, εκδόθηκε Απόφαση, στην οποία ορίζονται ρητά, σαφώς και με κάθε λεπτομέρεια οι εξαιρέσεις της συγκεκριμένης απαγόρευσης που αφορούν τις περιπτώσεις διέλευσης των επαγγελματιών, ακριβώς, για να μην παρακωλύεται το επαγγελματικό τους έργο.

Για όσους δε «θυμούνται» την πρόβλεψη που θεσμοθετήθηκε ακριβώς για να διευκολύνει την επιχειρηματική δραστηριότητα στην περιοχή, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπογραμμίζει ότι χορηγούνται άδειες διέλευσης στις ακόλουθες περιπτώσεις:

-Σε όλους τους επαγγελματίες χρήστες του δικτύου που είναι δημότες περιοχής στην οποία ισχύει η απαγόρευση

-Εκτελούν δημόσιο έργο

-Έχουν έδρα επιχείρησης στην περιοχή απαγόρευσης

-Προς διευκόλυνση μάλιστα της επιχειρηματικής δραστηριότητας

-Προβλέπεται η χρήση του δικτύου με την επίδειξη δελτίου αποστολής.

-Έγγραφη ειδοποίηση σε μορφή τηλεομοιότυπου

-Εκτύπωση ηλεκτρονικής παραγγελίας.

-Εκτύπωση ηλεκτρονικού μηνύματος.

-Οποιοδήποτε άλλος τρόπος έγγραφης παραγγελίας από όπου προκύπτει η διεύθυνση του λήπτη των υπηρεσιών κλπ.

Τις εξαιρέσεις αυτές τις γνωρίζουν πολύ καλά οι εκπρόσωποι των επαγγελματιών χρηστών του οδικού δικτύου οι οποίοι παραβρέθηκαν σε αλλεπάλληλες συνεδριάσεις που αφορούσαν τη νομοθεσία και ιδιαιτέρως την εφαρμογή της, στην περιοχή του Θριασίου.

Επιπλέον γνωρίζουν ότι μεταξύ της παλαιάς Εθνικής Οδού από το ύψος Σκαραμαγκά δια μέσου Ελευσίνας και έως τη συμβολή με τη Νέα Εθνική Οδό, η έναρξη της
θεσμοθετημένης απαγόρευσης, θα ισχύσει, με τη διάνοιξη των σηράγγων της Περιφερειακής Αιγάλεω.

Για το λόγο αυτό άλλωστε, και η Περιφέρεια Αττικής υλοποίησε τη σήμανση στα διοικητικά όρια αρμοδιότητάς της, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις της Απόφασης, εξαιρώντας όμως το συγκεκριμένο τμήμα.

Σε κάθε περίπτωση, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εμμένει στην αρχική και βασική επιλογή του για τη λήψη μέτρων υπέρ της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής, εξ αιτίας οποιασδήποτε πίεσης ή διασποράς ψευδών ειδήσεων για τη δημιουργία εντυπώσεων μικροπολιτικής σκοπιμότητας.

Η απαγόρευση των φορτηγών βαρέως τύπου μέσα από κατοικημένες περιοχές θεσμοθετήθηκε και θα εφαρμοστεί, βάζοντας οριστικά τέλος σε τριτοκοσμικές λογικές, τις οποίες η κοινωνία πλήρωσε με βαρύ φόρο αίματος στην άσφαλτο, για πάρα πολλά χρόνια.

Η συγκεκριμένη οδική συμπεριφορά έθετε για χρόνια σε κίνδυνο την οδική ασφάλεια των οδηγών μικρότερων ιδιωτικών οχημάτων, που χρησιμοποιούσαν το παράπλευρο οδικό δίκτυο.

Ταλαιπώρησε τους κατοίκους των όμορων δήμων οι οποίοι δεν μπορούσαν να φτάσουν στις κατοικίες τους με ταχύτητα και ασφάλεια.

Προκάλεσε εξαιρετικά κοστοβόρες ζημιές στα παρωχημένα παράπλευρα οδικά δίκτυα, τα οποία δεν πληρούν τις τεχνικές προδιαγραφές για τέτοιες διελεύσεις, με τη συντήρηση τους να επιβαρύνει όλους τους φορολογούμενους πολίτες και βέβαια δε μείωνε το κόστος του μεταφορικού έργου καθώς συμπεριλάμβανε και τα διόδια χωρίς να καταβάλλονται.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο