ΑρχικήΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙΗ επίδραση της πανδημίας στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου: -29% τα αυτοκίνητα, -11,6% τα φορτηγά και -15,7% τα λεωφορεία το 2020

Η επίδραση της πανδημίας στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου: -29% τα αυτοκίνητα, -11,6% τα φορτηγά και -15,7% τα λεωφορεία το 2020

Καθοδικά κινήθηκε, λόγω της πανδημίας, η ελληνική αγορά αυτοκινήτου το 2020. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΕΑ, οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων μειώθηκαν 29%, των φορτηγών 11,6% και των λεωφορείων 15,7% στο 12μηνο του 2020.

Δεκέμβριος 2020 Δεκέμβριος 2019 Μεταβολή
Καινούργια επιβατικά 6.443 6.597 -2,3%
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) 626 706 -11,3%
Καινούργια λεωφορεία 26 18 +44,4%
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) 2.261 1.312 +72,3%
Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2020 Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2019 Μεταβολή
Καινούργια επιβατικά 80.977 114.109 -29,0%
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) 7.426 8.400 -11,6%
Καινούργια λεωφορεία 307 364 -15,7%
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) 35.657 38.230 -6,7%

Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, για το 2020, έχει ως εξής:

Segment Δεκέμβριος 2020 Δεκέμβριος 2019 Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος -Δεκέμβριος 2020 Ιανουάριος -Δεκέμβριος 2019 Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

A 6,5% 10,7% -4,2 8,7% 14,1% -5,4
A-SUV 0,6% 0,4% +0,2 1,5% 1,3% +0,2
A TOTAL 7,2% 11,1% -3,9 10,3% 15,4% -5,1
B 22,5% 21,6% +0,8 28,0% 33,0% -4,9
B-SUV 13,9% 18,5% -4,6 19,0% 13,1% +5,9
B TOTAL 36,3% 40,1% -3,8 47,0% 46,0% +0,9
C 20,5% 15,5% +5,1 14,3% 13,5% +0,8
C-SUV 27,8% 23,8% +4,0 22,1% 18,2% +3,9
C TOTAL 48,4% 39,3% +9,1 36,4% 31,8% +4,7
D 2,1% 2,0% +0,1 1,5% 1,5% +0,0
D-SUV 3,9% 5,3% -1,4 2,7% 2,5% +0,2
D TOTAL 6,1% 7,3% -1,3 4,2% 4,0% +0,2
E 0,2% 0,2% +0,0 0,2% 0,2% +0,0
E-SUV 0,7% 0,5% +0,2 0,3% 0,2% +0,1
E TOTAL 0,9% 0,6% +0,3 0,5% 0,5% +0,1
F-G 0,1% 0,0% +0,0 0,1% 0,0% +0,0
F-G-SUV 0,1% 0,1% +0,0 0,2% 0,1% +0,0
F-G TOTAL 0,2% 0,2% +0,0 0,2% 0,2% +0,0
SPORTS 0,1% 0,3% -0,2 0,2% 0,2% +0,0
MPV 0,2% 0,2% +0,0 0,2% 0,2% -0,1
MPV-M/COMBI 0,8% 0,9% -0,1 1,0% 1,7% -0,7
  100,0% 100,0% +0,0 100,0% 100,0% +0,0
(Εκ των οποίων SUV 47,1% 48,6% -1,5 45,8% 35,5% +10,3)

 

  Δεκέμβριος 2020 Δεκέμβριος 2019 Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Ιανουάριος –

Δεκέμβριος 2020

Ιανουάριος –

Δεκέμβριος 2019

Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Σεπ. ‘20*

Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Σεπ. ‘19*

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)
Βενζίνη 36,8% 62,6% -25,8 53,2% 65,1% -12,0 50,3% 58,1% -7,9
Πετρέλαιο 34,6% 27,0% +7,5 27,5% 26,6% +0,9 29,0% 31,9% -2,9
Υβριδικά (HEV) 16,5% 7,2% +9,2 14,5% 5,8% +8,7 10,6% 5,4% +5,3
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 10,6% 0,7% +9,9 2,6% 0,4% +2,2 8,1% 2,6% +5,5
Φυσικό αέριο

(bi-fuel)

1,2% 2,3% -1,1 1,7% 1,4% +0,2 2,0% 2,0% +0,0
Υγραέριο

(bi-fuel)

0,3% 0,0% +0,3 0,5% 0,6% -0,1

*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση

Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και το Νοέμβριο ως εξής:

  Νοέμβριος 2020 Νοέμβριος 2019 Μεταβολή Ιανουάριος –Νοέμβριος 2020 Ιανουάριος –Νοέμβριος 2019 Μεταβολή
ΕΕ(1) 897.692 1.020.023 -12,0% 8.911.131 11.963.059 -25,5%
ΕΕ 14(2) 789.268 898.822 -12,2% 7.875.353 10.589.023 -25,6%
ΕΕ(1) + EFTA(3) 933.628 1.054.924 -11,5% 9.247.911 12.381.963 -25,3%
Ελλάδα 7.641 7.464 +2,4% 74.463 107.512 -30,7%

(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.

(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.

(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο