ΑρχικήΑυτοκινητόδρομοιΗ πρώτη «ηλεκτρονική» λεωφόρος δοκιμάζεται στη Σουηδία από Scania και Siemens

Η πρώτη «ηλεκτρονική» λεωφόρος δοκιμάζεται στη Σουηδία από Scania και Siemens

Η πρώτη επονομαζόμενη ηλεκτρονική λεωφόρος, «eHighway», δοκιμάζεται στη Σουηδία, με στόχο τη μείωση ρύπων στον τομέα των μεταφορών.

Αποτελεί ένα προϊόν συνεργασίας ανάμεσα στη Siemens και την Scania, που κατασκευάζει φορτηγά. Όλα αυτά γίνονται στην πόλη Σάντβικεν, στα βόρεια της Στοκχόλμης, όπως μετέδωσε το euronews.

Η ιδέα είναι σχετικά απλή: υβριδικά φορτηγά συνδέονται με καλώδια, όπως συνδέονται τα τραμ και τα τρένα και οι μηχανές τους μετατρέπονται από ντίζελ σε ηλεκτρικές.

«Δεν θα το ονόμαζα μια συνταρακτική καινοτομία, γιατί ουσιαστικά είναι ένας συνδυασμός μερικών παλιών και ώριμων τεχνολογιών. Είναι η τεχνολογία που έχει να κάνει με τα τρένα, συνδυασμένη με την αντίστοιχη των φορτηγών.

Από τη μια πλευρά έχετε την αποδοτικότητα του σιδηροδρομικού συστήματος και τη συνδυάζετε με την ευκινησία του συστήματος των φορτηγών. Αυτό είναι το αληθινό πλεονέκτημα», επισημαίνει ο Χάσο Γκεόργκ Γκρούνγιες, επικεφαλής του τμήματος eHighway της Siemens.

Μέχρι σήμερα το καλώδιο καλύπτει μια έκταση δύο χιλιομέτρων του αυτοκινητόδρομου E16. Στο κέντρο του συστήματος είναι ένας πανέξυπνος παντογράφος, που συνδυάζεται με ένα υβριδικό σύστημα οδήγησης. Ένας αισθητήρας επιτρέπει στον παντογράφο να συνδέεται με το καλώδιο και να αποσυνδέεται αυτόματα, όταν η ταχύτητα ξεπεράσει τα 90 χλμ.

«Γίνονται όλα αυτόματα με αυτά τα καλώδια. Οδηγείτε το φορτηγό κανονικά σαν να ήταν ένα φυσιολογικό φορτηγό. Δεν χρειάζεται να κάνετε τίποτα. Οδηγείτε πάνω στις λευκές γραμμές στο δρόμο.

Αυτή είναι η μόνη οδηγία που χρειάζεστε και ο ηλεκτρικός παντογράφος λύνει όλα τα υπόλοιπα θέματα. Εάν μείνετε στη λωρίδα σας, μπορείτε να τροφοδοτηθείτε με ηλεκτρικό ρεύμα. Εάν υπάρξει ένα εμπόδιο στο δρόμο, ώστε πρέπει να κάνετε μια μανούβρα για να το αποφύγετε, τότε βγαίνετε στην αριστερή λωρίδα και το σύστημα κλείνει αυτόματα.

Τότε χρησιμοποιείτε τις μπαταρίες για μικρή απόσταση, ή βάζετε μπροστά τον κινητήρα. Είναι εντελώς αυτόματο», τόνισε ο Νιλς Γκούναρ Βάγκστετ, διευθυντής υβριδικών και ηλεκτρονικών τεχνολογιών της Scania. Τα επόμενα δύο χρόνια, οι ειδικοί θα κάνουν τεστ για να αναπτύξουν τη συγκεκριμένη τεχνολογία και να δουν αν μπορεί να εφαρμοστεί σε όλη τη χώρα.

Mega
Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο