Δευτέρα, 14 Ιουλίου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    MMM

    Νέα Γενική Γραμματέας Ενέργειας η πρώην Γενική Γραμματέας Μεταφορών, Δέσποινα Παληαρούτα

    14 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Ο Πρόεδρος του Κτηματολογίου Στέλιος Σακαρέτσιος νέος Γενικός Γραμματέας Μεταφορών. Το βιογραφικό του

    14 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    ΕΚΤΕΡ: Οριστική η απορρόφηση της «Ιφικλής Μονοπρόσωπη ΑΕ»

    14 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Εργαζόμενοι ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης: Δυσαρέσκεια για την καθυστέρηση στον διαγωνισμό αστικής συγκοινωνίας

    14 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Οι κρυφές υπεραξίες του deal με Motor Oil

    14 Ιουλίου, 2025
    LOGISTICS

    Το ωράριο λειτουργίας στο τελωνείο Μαυροματίου, τι ισχύει για φορτηγά – λεωφορεία

    14 Ιουλίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    MMM

    Νέα Γενική Γραμματέας Ενέργειας η πρώην Γενική Γραμματέας Μεταφορών, Δέσποινα Παληαρούτα

    14 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Ο Πρόεδρος του Κτηματολογίου Στέλιος Σακαρέτσιος νέος Γενικός Γραμματέας Μεταφορών. Το βιογραφικό του

    14 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    ΕΚΤΕΡ: Οριστική η απορρόφηση της «Ιφικλής Μονοπρόσωπη ΑΕ»

    14 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Εργαζόμενοι ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης: Δυσαρέσκεια για την καθυστέρηση στον διαγωνισμό αστικής συγκοινωνίας

    14 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Οι κρυφές υπεραξίες του deal με Motor Oil

    14 Ιουλίου, 2025
    LOGISTICS

    Το ωράριο λειτουργίας στο τελωνείο Μαυροματίου, τι ισχύει για φορτηγά – λεωφορεία

    14 Ιουλίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Γ. Κεφαλογιάννης: Συνεργασία με το υπ. Οικονομικών ώστε να δοθούν κίνητρα για την αγορά νέων “καθαρών” οχημάτων

ffotinos by ffotinos
20 Ιανουαρίου, 2020
στο ΟΔΙΚΕΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Στην έκδοση των δύο Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων για την προώθηση του φυσικού αερίου και της ηλεκτροκίνησης στις μεταφορές αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, κατά την ομιλία του, στην έκθεση “Eco – fest 2020”.

Σύμφωνα με τον ίδιο, βασική επιδίωξη αποτελεί η αύξηση του αριθμού σημείων ανεφοδιασμού CNG και των σημείων επαναφόρτισης στο εθνικό οδικό δίκτυο, καθώς ο αριθμός τους μέχρι τις 30 Ιουνίου του 2019 έφτανε μόλις τα 16.

Επίσης, σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών, εξετάζεται η παροχή κινήτρων για την αγορά νέων “καθαρών” αυτοκινήτων, ενώ σημειώθηκε ότι στο νέο διαγωνισμό για τα αστικά λεωφορεία σε Αττική και Θεσσαλονίκη θα υπάρχει πρόβλεψη για έναν σημαντικό αριθμό ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Το πλήρες κείμενο της ομιλίας του κ. Κεφαλογιάννη έχει ως εξής:

«Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει κεντρικό ρόλο στην προσπάθεια να επιτευχθούν οι στόχοι του Εθνικού Πλαισίου Πολιτικής για την ανάπτυξη εναλλακτικών καυσίμων στις μεταφορές και το πρώτο βήμα, φυσικά, είναι να υπάρχει το κατάλληλο κανονιστικό πλαίσιο.

Ήδη προχωρήσαμε στην έκδοση δύο Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων για την προώθηση του φυσικού αερίου και την ηλεκτροκίνηση στις μεταφορές.

Εκεί καθορίζονται οι προϋποθέσεις και οι τεχνικές προδιαγραφές για την εγκατάσταση σημείων ανεφοδιασμού πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) και συσκευών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, αντίστοιχα.

Επιδιώκουμε την απλοποίηση της διαδικασίας ώστε να επιτευχθεί αύξηση του αριθμού σημείων ανεφοδιασμού CNG και των σημείων επαναφόρτισης, διασφαλίζοντας την ύπαρξη ικανού αριθμού για τους χρήστες οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων στο Εθνικό Οδικό δίκτυο.

Με βάση τα στατιστικά στοιχεία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το 2017, ο αριθμός σημείων ανεφοδιασμού με CNG ανέρχονταν σε 11, το 2018 σε 13 και μέχρι τις 30 Ιουνίου του 2019 υπήρχαν 16 σημεία.

Καταγράφεται μια αυξητική τάση, όπως και στον αριθμό των οχημάτων με CNG.

Το 2017 υπήρχαν 1.096 οχήματα (συμπεριλαμβανομένων επιβατικών, ελαφρών, βαρέων και λεωφορείων) και το 2018 ανήλθαν σε 1.406.

Κεντρικός πυλώνας στη νέα γενιά τεχνολογίας καυσίμων είναι η ηλεκτροκίνηση και ο στόχος για το 2020 είναι οι 2.000 σταθμοί φόρτισης.

Το 2019 αδειοδοτήθηκαν 6 πρατήρια με τελευταίας τεχνολογίας συσκευές ταχυφόρτισης.

Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο, στέκεται και κουστούμι

Παράλληλα, σχεδιάζεται η ηλεκτρονική βάση δεδομένων, μέσω της οποίας οι πολίτες θα ενημερώνονται σχετικά με τη θέση και τη διάθεση των σημείων φόρτισης για όλη τη χώρα σε πραγματικό χρόνο.

Επίσης, το υπουργείο μας συμμετέχει σε Ευρωπαϊκό συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα για την ενιαία απεικόνιση των δεδομένων των υποδομών φόρτισης με τα υπόλοιπα κράτη-μέλη.

Άλλη μια νομοθετική πρωτοβουλία που αποσκοπεί στην ανάπτυξη υποδομών ηλεκτροκίνησης, είναι η έκδοση της απόφασης για την επισκευή και συντήρηση ηλεκτρικών οχημάτων, όπως και αυτή που αφορά στον τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων.

Κοινή συνισταμένη όλων αυτών των δράσεων είναι να δημιουργήσουμε τις αναγκαίες συνθήκες προκειμένου να αυξηθεί ο αριθμός των οχημάτων που είναι φιλικά προς το περιβάλλον.

Ο στόλος των αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι πολύ γερασμένος και προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε αυτό το πρόβλημα με ένα πλέγμα ρυθμίσεων. Το πρώτο βήμα είναι οι νομοθετικές πρωτοβουλίες.

Επιπλέον, συνεργαζόμαστε με το υπουργείο Οικονομικών ώστε να δοθούν κίνητρα για την αγορά νέων “καθαρών” αυτοκινήτων.

Παράλληλα, δίνουμε ευκαιρίες και στον τομέα των επαγγελματικών οχημάτων με μέτρα όπως η χρονομίσθωση, που έχει περιληφθεί το νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια και αφορά, για πρώτη φορά, όλους τους τύπους των επαγγελματικών οχημάτων.

Η εικόνα ίσως περιέχει: 8 άτομα, , τα οποία χαμογελούν, άτομα στέκονται και κουστούμι

Η Πολιτεία, βέβαια, οφείλει να αφήσει το δικό της αποτύπωμα και αναφέρομαι στο κεφάλαιο των μέσων μαζικής μεταφοράς.

Ο στόλος των αστικών λεωφορείων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη είναι πάρα πολύ παλιός. Υπάρχουν οχήματα κατηγορίας Euro1 που έχουν γράψει εκατομμύρια χιλιόμετρα και πρέπει να αντικατασταθούν.

Δυστυχώς, δεν είχε γίνει καμία προεργασία σε αυτό το πεδίο από την προηγούμενη κυβέρνηση και η προσπάθεια έχει ξεκινήσει από το μηδέν.

Στον νέο διαγωνισμό για τα λεωφορεία θα υπάρχει πρόβλεψη για έναν σημαντικό αριθμό ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Πιστεύουμε ότι με αυτό τον τρόπο θα ξεκινήσουμε τη μετάβαση σε μια νέα εποχή, όπου τα εναλλακτικά καύσιμα θα καταλαμβάνουν ολοένα και μεγαλύτερο μέρος στο σύνολο των κυκλοφορούντων οχημάτων.

Κυρίες και κύριοι, είναι ευτυχής συγκυρία ότι η ECO – FEST άνοιξε τις πύλες της αμέσως μετά τη διεξαγωγή ημερίδας στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με αντικείμενο τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ).

Ο τίτλος της εκδήλωσης ήταν «Δώσε Κίνηση στην Πόλη σου». Σε αυτή την ημερίδα, λοιπόν, παρουσιάστηκαν, μεταξύ άλλων, οι βασικοί άξονες του νομοσχεδίου που καταρτίζει το υπουργείο μας.

Δημιουργούμε τα εργαλεία ώστε οι Δήμοι και οι Περιφέρειες να αναζητήσουν χρηματοδότηση για την υλοποίηση δράσεων, όπως η αναβάθμιση των δημόσιων μέσων μεταφοράς με αντιρρυπαντικά οχήματα, η προσβασιμότητα στο δίκτυο μεταφορών για όλους, η ήπια κινητικότητα και η αξιοποίηση νέων  τεχνολογιών, όπως τα ευφυή συστήματα μεταφορών.

Αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό με δεδομένο ότι τα ΣΒΑΚ αποτελούν κομβικό σημείο για τη συγχρηματοδότηση έργων κατά τη νέα προγραμματική περίοδο.

Τέλος, θα ήθελα να αναφερθώ και στα μέσα μικροκινητικότητας, καθώς όπως γνωρίζετε, μέχρι σήμερα δεν υπάρχει θεσμικό πλαίσιο.

Οι Υπηρεσίες μας επεξεργάζονται ένα πλαίσιο κανόνων για την κυκλοφορία αυτών των οχημάτων.

Το προσεχές διάστημα θα έχουμε μια νομοθετική παρέμβαση, η οποία θα αναφέρεται:

  • Στα τεχνικά χαρακτηριστικά των οχημάτων αυτών
  • Στη δυνατότητα εξακρίβωσής τους, τους χώρους και τις οδούς της χρήσης τους
  • Στις απαιτήσεις για τη χρήση τους, όπως π.χ. αν θα χρειάζεται κράνος ή να υπάρχει δίπλωμα για την οδήγησή τους.

Επιπλέον, θα πρέπει να δούμε την αγορά, τα πρότυπα και τα εξαρτήματα που σχετίζονται με την ασφάλεια των προϊόντων αυτών.

Οι νέες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες στην αυτοκίνηση μας επιτρέπουν να σχεδιάζουμε ένα μέλλον με καθαρότερη ατμόσφαιρα στις πόλεις μας, ένα σύστημα κυκλοφορίας περισσότερο ασφαλές και επιπλέον, να διαμορφώσουμε και μια διαφορετική κουλτούρα μετακινήσεων στην καθημερινότητά μας.

Γι΄ αυτόν το σκοπό, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εργαζόμαστε για να είμαστε έτοιμοι την επόμενη μέρα και σε αυτή την προσπάθεια περιμένουμε και τις δικές σας προτάσεις.

Εύχομαι καλή επιτυχία στις προσπάθειες όλων σας για μια προσβάσιμη, περισσότερο φιλική και οικολογικά προσανατολισμένη πόλη!».

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗCNGΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΚΑΥΣΙΜΑΑΣΤΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑΣΒΑΚΒΙΩΣΙΜΗ ΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΓΙΑΝΝΗΣ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΟΔΙΚΕΣ

1 στα 2 αυτοκίνητα που ταξινομείται στην Ελλάδα είναι υβριδικό (HEV). Μόλις στο 5,5% τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV)

14 Ιουλίου, 2025
The ID. family is becoming a pioneer in terms of software integration and over-the-air updates. (From left to right: Volkswagen ID.4 GTX, ID.4, ID.3, ID.5 und ID.5 GTX.)
ΟΔΙΚΕΣ

Στο +47% οι παγκόσμιες παραδόσεις BEV οχημάτων στο Q1 του 2025 για τη Volkswagen

11 Ιουλίου, 2025
MMM

Τέσσερα καινούργια λεωφορεία King-Long της “Ανδρέας Νίκας” στον Δήμο Αμαρουσίου

11 Ιουλίου, 2025
(ΤΑΧΟ)ΓΡΑΦΟΣ

Η πορεία της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα: Σε άνοδο, αλλά με αργό ρυθμό

7 Ιουλίου, 2025
ΟΔΙΚΕΣ

Ευρωπαϊκή επιχορήγηση 852 εκατ. ευρώ σε 6 έργα μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, ποια είναι αυτά

7 Ιουλίου, 2025
MMM

Σύγκρουση λεωφορείων του ΟΑΣΑ στη Λεωφ. Καραμανλή στη Βούλα

4 Ιουλίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Συνάντηση Γ. Πατούλη - ΠΟΕΟ: Στην ατζέντα η ενίσχυση της κατάρτισης νέων οδηγών και ο εκσυγχρονισμός των υποδομών εξέτασης

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Σύσταση 53 προσωποπαγών θέσεων προσωπικού κλάδου και ειδικότητας ΠΕ Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας στην ΥΠΑ

8 Ιουλίου, 2025

Ολοκληρώνεται ο «κύκλος των αλλαγών» στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

9 Ιουλίου, 2025

Στην τελική φάση η προετοιμασία του διαγωνισμού υπηρεσιών διαχείρισης υποδομών της ΥΠΑ

11 Ιουλίου, 2025

Νέα δρομολόγια και υπηρεσίες στον Προαστιακό Πάτρας από τη Hellenic Train. Πάτρα – Ρίο σε 14 λεπτά

12 Ιουλίου, 2025

Όλο και πιο κοντά η παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας: Ιδρύθηκε η «Αεροδρόμιο Καλαμάτας ΑΕ»

9 Ιουλίου, 2025

ΕΝΗΜΑΕΚ: Καταγγέλλουμε το νέο οργανόγραμμα της ΥΠΑ, ευθεία επίθεση στον κλάδο των ΗΜΑΕΚ

11 Ιουλίου, 2025

O ΟΑΣΑ εκκινεί διαδικασία ποινικών ρητρών κατά της Κοινοπραξίας Συγκοινωνιών Αττικής για τα πρόσφατα συμβάντα σε λεωφορεία

10 Ιουλίου, 2025

Επέκταση Λ. Κύμης, μετρό στο Ίλιον, τρένο στην Πάτρα και άλλα «νεφελώδη» έργα

13 Ιουλίου, 2025

Το (μεγάλο) μποτιλιάρισμα στην Αττική Οδό, οι προτάσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η «μεγάλη εικόνα»

1

Άμεση επανέναρξη των πτήσεων υδροπλάνων ζητούν οι ξενοδόχοι στα Ιωάννινα

1

Στους δρόμους της Αθήνας τα νέα λεωφορεία φυσικού αερίου (pics)

1

Κ. Μητσοτάκης: Προστίθενται 50 Αστυνομικοί στη Συγκοινωνιακή Αστυνομία

1

ΕΝΗΜΑΕΚ: Καταγγέλλουμε το νέο οργανόγραμμα της ΥΠΑ, ευθεία επίθεση στον κλάδο των ΗΜΑΕΚ

1

Ορισμός της ΑΠΑ ως «τομεακού σημείου επαφής και συνεργασίας» (NSFP)

1

Β. Κικίλιας: Τυχόν κλείσιμο των Στενών του Ορμούζ, το χειρότερο δυνατό σενάριο

0

Fraport Greece: Άνοδος επιβατών 1% τον Μάιο και 2,4% στο 5μηνο (Ιανουάριος – Μάιος)

0

Νέα Γενική Γραμματέας Ενέργειας η πρώην Γενική Γραμματέας Μεταφορών, Δέσποινα Παληαρούτα

14 Ιουλίου, 2025

Ο Πρόεδρος του Κτηματολογίου Στέλιος Σακαρέτσιος νέος Γενικός Γραμματέας Μεταφορών. Το βιογραφικό του

14 Ιουλίου, 2025

ΕΚΤΕΡ: Οριστική η απορρόφηση της «Ιφικλής Μονοπρόσωπη ΑΕ»

14 Ιουλίου, 2025

Εργαζόμενοι ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης: Δυσαρέσκεια για την καθυστέρηση στον διαγωνισμό αστικής συγκοινωνίας

14 Ιουλίου, 2025

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Οι κρυφές υπεραξίες του deal με Motor Oil

14 Ιουλίου, 2025

Το ωράριο λειτουργίας στο τελωνείο Μαυροματίου, τι ισχύει για φορτηγά – λεωφορεία

14 Ιουλίου, 2025

Ολοκληρώθηκε η βαριά συντήρηση του Cessna Citation C750 της ΥΠΑ (pics)

14 Ιουλίου, 2025

Στην e-commerce γαλλική αγορά η bpostgroup μέσω των θυγατρικών της

14 Ιουλίου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr