• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Πέμπτη, 2 Φεβρουαρίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Σε τροχιά βελτίωσης το οικονομικό κλίμα στην Ελλάδα, εκτιμά το ΙΟΒΕ

    1 Φεβρουαρίου, 2023
    Νέα διαφημιστική καμπάνια από τη Singapore Airlines
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Νέα διαφημιστική καμπάνια από τη Singapore Airlines

    1 Φεβρουαρίου, 2023
    Στη Διαιτησία οδεύουν υπουργείο Υποδομών και Ολυμπία Οδός για το συμβάν της αποκόλλησης βράχων
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Συνολικά πρόστιμα 2 εκατ. ευρώ επέβαλε το υπουργείο Υποδομών στην Ολυμπία Οδό

    1 Φεβρουαρίου, 2023
    Μήνυμα «SOS» στέλνει η IRU για τον – κατά προτεραιότητα – εμβολιασμό των οδικών μεταφορέων κατά του COVID
    LOGISTICS

    Ανακοινώθηκαν τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας φορτηγών για το 2023

    1 Φεβρουαρίου, 2023
    Οι πρωταγωνιστές των εξαγωγών: Καύσιμα και πρώτες ύλες. Ανάλυση του ΠΣΕ
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά, ύψους 310 εκατ. ευρώ

    1 Φεβρουαρίου, 2023
    Ημερίδα για τις εξελίξεις στις κατασκευές από την TÜV HELLAS (TÜV NORD)
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Ημερίδα για τις εξελίξεις στις κατασκευές από την TÜV HELLAS (TÜV NORD)

    1 Φεβρουαρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Σε τροχιά βελτίωσης το οικονομικό κλίμα στην Ελλάδα, εκτιμά το ΙΟΒΕ

    1 Φεβρουαρίου, 2023
    Νέα διαφημιστική καμπάνια από τη Singapore Airlines
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Νέα διαφημιστική καμπάνια από τη Singapore Airlines

    1 Φεβρουαρίου, 2023
    Στη Διαιτησία οδεύουν υπουργείο Υποδομών και Ολυμπία Οδός για το συμβάν της αποκόλλησης βράχων
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Συνολικά πρόστιμα 2 εκατ. ευρώ επέβαλε το υπουργείο Υποδομών στην Ολυμπία Οδό

    1 Φεβρουαρίου, 2023
    Μήνυμα «SOS» στέλνει η IRU για τον – κατά προτεραιότητα – εμβολιασμό των οδικών μεταφορέων κατά του COVID
    LOGISTICS

    Ανακοινώθηκαν τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας φορτηγών για το 2023

    1 Φεβρουαρίου, 2023
    Οι πρωταγωνιστές των εξαγωγών: Καύσιμα και πρώτες ύλες. Ανάλυση του ΠΣΕ
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά, ύψους 310 εκατ. ευρώ

    1 Φεβρουαρίου, 2023
    Ημερίδα για τις εξελίξεις στις κατασκευές από την TÜV HELLAS (TÜV NORD)
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Ημερίδα για τις εξελίξεις στις κατασκευές από την TÜV HELLAS (TÜV NORD)

    1 Φεβρουαρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης. 100 εκατ. «ρίχνει» στην αγορά το υπουργείο Περιβάλλοντος

vvegiazi by vvegiazi
11 Ιουλίου, 2020
στο ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ
0
Νέες πινακίδες σήμανσης στον ΚΟΚ για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου «Προώθηση της ηλεκτροκίνησης» του υπουργείου Περιβάλλοντος, το οποίο, σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προχώρησε στην υιοθέτηση πολιτικής κινήτρων για ιδιώτες και επαγγελματίες.

Μετά την ψήφισή του νομοσχεδίου, θα προκηρυχθεί η δράση «Κινούμαι Ηλεκτρικά», μέσω της οποίας θα επιδοτηθεί η αγορά /μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δικύκλων και ποδηλάτων από ιδιώτες και εταιρίες, δράση που θα έχει προϋπολογισμό 100 εκατ. ευρώ και ισχύ έως την 31η Δεκεμβρίου 2021.

Όπως επισημαίνει, σε δήλωσή του, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης, «με το πρώτο συνολικό και ολοκληρωμένο νομοσχέδιο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης θέτουμε τις βάσεις για την μετάβαση στις πράσινες μετακινήσεις.

Κάτι που θα έχει σαφή οφέλη για την βελτίωση της ποιότητας ζωής του πολίτη, για την προσβασιμότητα των πόλεων και για την προστασία της δημόσιας υγείας από τις επικίνδυνες εκπομπές ρύπων που επιβαρύνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των οδικών μεταφορών».

Τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου για την ηλεκτροκίνηση

Το νομοσχέδιο προβλέπει σειρά κινήτρων (οικολογικό μπόνους, φοροαπαλλαγές κ.α.) τα οποία οδηγούν σε μεσοσταθμική μείωση 25% της τιμής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου και 40% ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου.

Το όφελος αυτό προστίθεται στο σημαντικά χαμηλότερο κόστος χρήσης καθώς η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας ενός οχήματος μικρής κατηγορίας αντιστοιχεί σε περίπου 16 κιλοβατώρες/100 χλμ., ή περίπου 2,7 ευρώ (με το ισχύον οικιακό τιμολόγιο) έναντι 9 ευρώ περίπου που είναι το κόστος για ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο βενζίνης.

Μετά την ενσωμάτωση των προτάσεων που υπεβλήθησαν στο πλαίσιο της διαβούλευσης του νομοσχεδίου (ολοκληρώθηκε την 1η Ιουλίου και συγκέντρωσε 334 σχόλια από πλήθος φορέων και πολιτών) οι σημαντικότερες αλλαγές που ενσωματώθηκαν προβλέπουν τα εξής:

1.Στην κατεύθυνση της μείωσης των ρύπων, του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των μεταφορών και της προστασίας της δημόσιας υγείας επιβάλλεται περιβαλλοντικό τέλος 3.000 ευρώ (έναντι 4.000 που είχε προταθεί αρχικά) στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα τεχνολογίας Euro 4 (αυτοκίνητα 10ετίας-12ετίας και πάνω). Εισάγεται επίσης περιβαλλοντικό τέλος 1.000 ευρώ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα τεχνολογίας Euro 5A (αυτοκίνητα 8ετίας και πάνω).

Με τον τρόπο αυτό εξορθολογίζεται το ύψος του περιβαλλοντικού τέλους και αντιμετωπίζονται πιο αυστηρά τα παλαιά μεταχειρισμένα οχήματα τύπου Εuro 5A, τα οποία μέσω του σκανδάλου «Dieselgate» και της παραποίησης των μετρήσεων ρύπων σε χιλιάδες πετρελαιοκίνητα οχήματα ώθησαν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να διατάξει προκαταρκτική έρευνα και πλήθος κρατών μελών να επιβάλλουν υψηλά πρόστιμα και να απαγορεύσουν την κυκλοφορία τους στα αστικά κέντρα.

Τα έσοδα που θα προκύψουν θα διοχετευθούν μέσω του Λογαριασμού Ειδικού Σκοπού για την ανάπτυξη και χρηματοδότηση δράσεων που θα υποστηρίζουν την μετάβαση στην κινητικότητα των μηδενικών και χαμηλών εκπομπών ρύπων. Παραμένει η πρόβλεψη για απαγόρευση των εισαγωγών των ακόμα παλαιότερων και εξαιρετικά ρυπογόνων οχημάτων (τεχνολογίας Euro 1,2 και 3).

2.Τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα που υπάγονται στην κατηγορία L, δηλαδή οχήματα που ταξινομούνται ως δίκυκλα ή τρίκυκλα καθώς και τα ηλεκτρικά ποδήλατα, ωφελούνται του φορολογικού κινήτρου της έκπτωσης δαπάνης προσαυξημένης κατά 50% όπως τα λοιπά οχήματα.

Έτσι για ένα ηλεκτρικό δίκυκλο η αξία του θα υπολογίζεται προσαυξημένη κατά 50% βελτιώνοντας το φορολογικό αποτέλεσμα της εταιρίας που ωφελείται του κινήτρου.

3.Ηλεκτρικά οχήματα αξίας έως 50.000 ευρώ (Λιανική Τιμή Προ Φόρων) θα εξαιρούνται από το τεκμήριο διαβίωσης, ενώ για ηλεκτρικά οχήματα αξίας άνω των 50.000 ευρώ ορίζεται τεκμήριο διαβίωσης 4.000 ευρώ.

4.Για την εγκατάσταση δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης που τροφοδοτούνται αποκλειστικά από ΑΠΕ, θεσπίζεται ακόμα πιο αυξημένος συντελεστής απόσβεσης παγίων και έκπτωση δαπάνης (70% έναντι 50% που είχε προβλεφθεί αρχικά). Με τον τρόπο αυτό καθίσταται ελκυστικότερη η εγκατάσταση υποδομών φόρτισης που θα λειτουργούν με ενέργεια προερχόμενη από εναλλακτικές πηγές. καθιστώντας έτσι την φόρτιση 100% πράσινη.

5.Αποσαφηνίζεται η διαδικασία που θα επιτρέπει τη δωρεάν στάθμευση των ηλεκτρικών οχημάτων στους χώρους ελεγχόμενης στάθμευσης των πόλεων, με γνώμονα την όσο το δυνατόν πιο εύκολη και γρήγορη εξυπηρέτηση των κατόχων τέτοιων οχημάτων.

6.Ορίζεται επακριβώς το πλαίσιο των αρμοδιοτήτων των φορέων που εποπτεύουν την αγορά της ηλεκτροκίνησης.

7.Προβλέπεται η εκπόνηση Σχεδίου Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων και από τους μικρούς δήμους της χώρας, ώστε να επιτευχθεί η μέγιστη γεωγραφική κάλυψη με υποδομές φόρτισης τα επόμενα χρόνια.

8.Απλοποιείται περαιτέρω η διαδικασία εγκατάστασης ιδιωτικών σημείων φόρτισης σε όλες τις κατηγορίες κτιρίων και ειδικότερα στις πολυκατοικίες.

Με το νομοσχέδιο εισάγονται εξάλλου κίνητρα για την προσέλκυση επενδύσεων στις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης για μονάδες παραγωγής φορτιστών, εξαρτημάτων, μπαταριών κλπ., επιβάλλεται υποχρεωτική ποσόστωση αγοράς ηλεκτροκίνητων οχημάτων από το Δημόσιο (με στόχο το 25% των νέων οχημάτων από τον Αύγουστο του 2021 να είναι ηλεκτρικά) και θεσπίζεται το πλαίσιο που θα επιτρέψει τη γρήγορη ανάπτυξη δικτύων φόρτισης σε όλη τη χώρα.

Tags:ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΤΑΞΙ

Σχετικά Άρθρα

1 στους 3 θα μετακινείται στην Αθήνα με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς το 2023. Τι είπαν Γ.Γ. Μεταφορών, ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ και Optibus
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Ευ. Μπεκιάρης, ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ, ΕΛΙΝΗΟ: Οι τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων θα μειώνονται σταδιακά

31 Ιανουαρίου, 2023
Επιδότηση 8,105 εκατ. ευρώ θα λάβει ο ΟΑΣΘ το δίμηνο Αυγούστου – Σεπτεμβρίου 2021
MMM

Τον Σεπτέμβριο η παραλαβή των πρώτων ηλεκτροκίνητων λεωφορείων στον ΟΑΣΘ

30 Ιανουαρίου, 2023
Ασφάλιση ηλεκτροκίνητων οχημάτων Tesla από τη Eurolife FFH
ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

Ασφάλιση ηλεκτροκίνητων οχημάτων από τη Eurolife FFH

26 Ιανουαρίου, 2023
“Πράσινες” μεταφορές στο κέντρο της Αθήνας από την DHL Express, με e-scooters Silence της Kosmoride
ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

“Πράσινες” μεταφορές στο κέντρο της Αθήνας από την DHL Express, με e-scooters Silence της Kosmoride

23 Ιανουαρίου, 2023
Γ. Πατούλης: Στόχος η δημιουργία στόλου 40 νέων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στην Περιφέρεια Αττικής
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Γ. Πατούλης: Στόχος η δημιουργία στόλου 40 νέων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στην Περιφέρεια Αττικής

19 Ιανουαρίου, 2023
Πανελλαδικό δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων από την METRO ΑΕΒΕ
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Κ. Καραμανλής: Η μεγάλη πρόκληση στην ηλεκτροκίνηση είναι πως θα βάλουμε φορτιστές παντού

18 Ιανουαρίου, 2023
Επόμενο άρθρο
Σε κρίσιμο σταυροδρόμι οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές της Ελλάδας

«Το Ευρωπαϊκό Οδικό Πακέτο ικανοποιεί τις ελληνικές θέσεις», τονίζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Θα κάνει το μεγάλο come back o Δ. Κούτρας στην ΑΚΤΩΡ;

27 Ιανουαρίου, 2023
Μεγάλες αλλαγές στο πρόγραμμα δρομολογίων, από τις 15 Μαΐου, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, λόγω των νέων αμαξοστοιχιών ETR

Ενισχύει τα δρομολόγια στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη η Hellenic Train που «βλέπει» και το εξωτερικό

26 Ιανουαρίου, 2023
ΣΕΤΕ και FedHATΤΑ πιέζουν για την ένταξη των τουριστικών λεωφορείων στην αναδιάταξη δρομολογίων της ΟΣΥ

Προειδοποίηση IRU: Η ΕΕ μπορεί να “χάσει” περίπου 100.000 οδηγούς λεωφορείων και πούλμαν

26 Ιανουαρίου, 2023
«Τέλος εποχής» για το 747 της Boeing: Το τελευταίο αεροσκάφος παραδόθηκε στην Atlas Air (photos, video)

«Τέλος εποχής» για το 747 της Boeing: Το τελευταίο αεροσκάφος παραδόθηκε στην Atlas Air (photos, video)

1 Φεβρουαρίου, 2023

«Μπορείτε να ρωτήσετε τους επενδυτές γιατί δεν έχουν πετάξει ακόμα τα υδροπλάνα»

29 Ιανουαρίου, 2023

Συστήνεται Επιτροπή Αεροπορικού Τουρισμού: Το αντικείμενό της, από ποιους θα απαρτίζεται

26 Ιανουαρίου, 2023

Με βάση το Θριάσιο ΙΙ, η Hellenic Train «ανασυγκροτεί» τα εμπορεύματά της, δημιουργώντας βαλκανικό δίκτυο

26 Ιανουαρίου, 2023
Όταν το μετρό «ομορφαίνει» τον ηλεκτρικό. Στη γραμμή Πειραιάς – Κηφισιά και 3ος συρμός του μετρό

Στάση εργασίας στον ηλεκτρικό, στις 2 Φεβρουαρίου, από τις 12.00 έως τις 15.00

27 Ιανουαρίου, 2023
Διαμάχη υπουργείου Ναυτιλίας – αντιπολίτευσης για το ανταποδοτικό τέλος στα, προς αξιοποίηση, λιμάνια

Σε «δυνατό χαρτί» Υπερταμείου – ΤΑΙΠΕΔ εξελίσσονται τα αεροδρόμια

1
Από υφυπουργός κυβερνήσεων του Γιώργου Παπανδρέου, νέος υφυπουργός Μεταφορών ο Θάνος Μωραΐτης

«Σκληρές εικόνες» στους δρόμους γύρω από το Μέγαρο του ΟΣΕ…

1
Ταξίδια με έκπτωση έως 60% από τη SKY express

Ταξίδια με έκπτωση έως 60% από τη SKY express

1

Σε τροχιά βελτίωσης το οικονομικό κλίμα στην Ελλάδα, εκτιμά το ΙΟΒΕ

1 Φεβρουαρίου, 2023
Νέα διαφημιστική καμπάνια από τη Singapore Airlines

Νέα διαφημιστική καμπάνια από τη Singapore Airlines

1 Φεβρουαρίου, 2023
Στη Διαιτησία οδεύουν υπουργείο Υποδομών και Ολυμπία Οδός για το συμβάν της αποκόλλησης βράχων

Συνολικά πρόστιμα 2 εκατ. ευρώ επέβαλε το υπουργείο Υποδομών στην Ολυμπία Οδό

1 Φεβρουαρίου, 2023
Μήνυμα «SOS» στέλνει η IRU για τον – κατά προτεραιότητα – εμβολιασμό των οδικών μεταφορέων κατά του COVID

Ανακοινώθηκαν τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας φορτηγών για το 2023

1 Φεβρουαρίου, 2023
Οι πρωταγωνιστές των εξαγωγών: Καύσιμα και πρώτες ύλες. Ανάλυση του ΠΣΕ

Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά, ύψους 310 εκατ. ευρώ

1 Φεβρουαρίου, 2023
Ημερίδα για τις εξελίξεις στις κατασκευές από την TÜV HELLAS (TÜV NORD)

Ημερίδα για τις εξελίξεις στις κατασκευές από την TÜV HELLAS (TÜV NORD)

1 Φεβρουαρίου, 2023
Με “προίκα” 2 δισ. κορόνες Σουηδίας το νέο venture capital fund της Scania

Από τον προσεχή Απρίλιο, η Air Serbia θα εκτελεί τακτικές πτήσεις προς Ηράκλειο, Χανιά, Κέρκυρα, Ρόδο

1 Φεβρουαρίου, 2023
Qatar Airways Cargo launches freighters to Riyadh

Qatar Airways Cargo resumes passenger freighter service to Penang

1 Φεβρουαρίου, 2023
Mega airlines studies

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ