ΑρχικήΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙΕξασφαλισμένη και εν μέρει από το Ταμείο Ανάκαμψης η χρηματοδότηση του ΒΟΑΚ

Εξασφαλισμένη και εν μέρει από το Ταμείο Ανάκαμψης η χρηματοδότηση του ΒΟΑΚ

Στον σχεδιασμό υλοποίησης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) και στην χρηματοδότηση του έργου μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής στη Βουλή.

Απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση για τον ΒΟΑΚ, ο κ. Καραμανλής διαβεβαίωσε ότι η χρηματοδότηση του έργου είναι πλήρως εξασφαλισμένη και εν μέρει θα γίνει από το Εθνικό Ταμείο Ανάκαμψης.

«Είναι η πρώτη φορά μετά από 40 χρόνια που μπορούμε να μιλήσουμε με συγκεκριμένα νούμερα για χρηματοδότηση. Είναι η πρώτη φορά -και γίνεται επί Κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας- που τα πρώτα χρήματα που αφορούν την χρηματοδοτική συμβολή του ελληνικού δημοσίου θα έρθουν από ευρωπαϊκά κονδύλια», υπογράμμισε ο υπουργός.

Τόνισε μάλιστα ότι «για πρώτη φορά, εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση, δηλαδή τη συμβολή τού δημοσίου για το έργο αυτό ύψους 427 εκατ. ευρώ.

Επομένως, έχουμε φτάσει σε ένα σημείο όπου πολύ σύντομα αυτό το έργο το οποίο όντως ήταν ένα όνειρο πολλών δεκαετιών, μπαίνει σε μία πολύ συγκεκριμένη ρότα».

Πως θα κατασκευαστεί κάθε τμήμα του αυτοκινητόδρομου

«Το ζήτημα ήταν πού θα βρούμε λεφτά. Τα λεφτά τα βρήκαμε τώρα. Έχουμε 427 εκατ. τα οποία θα πάνε στο συγκεκριμένο έργο».

Αναφερόμενος στο τμήμα Χανιά – Χερσόνησος, ο κ. Καραμανλής είπε πως θα γίνει με σύμβαση παραχώρησης τονίζοντας πως ο ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνηση υποστήριζε ότι δήθεν θα έκανε σύμβαση παραχώρησης χωρίς να βάλει διόδια, κάτι το οποίο δεν γίνεται πουθενά στον κόσμο και μετά ότι θα έβαζε διόδια μόνο για τους τουρίστες κι όχι για τους Κρητικούς κάτι το οποίο είναι αντίθετο με το ευρωπαϊκό δίκαιο.

Αναφερόμενος στο τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, μήκους 22,5 χλμ., τόνισε ότι η Β΄ φάση του διαγωνισμού ξεκίνησε την προηγούμενη εβδομάδα κι έχει κατατεθεί η μελέτη περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων στο αρμόδιο υπουργείο.

Σχετικά με το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, μήκους 14,5 χλμ., ανέφερε πως είναι δημόσιο έργο, τονίζοντας μάλιστα πως η λειτουργία του προστέθηκε ως προαίρεση στο έργο ΣΔΙΤ.

Ο κ. Καραμανλής σημείωσε δε ότι «πήραμε ένα  έργο χωρίς μελετητική ωριμότητα, χωρίς χάραξη, και με ταχύτατους ρυθμούς το ωριμάζουμε μελετητικά»  και υπογράμμισε ότι ο δρόμος Κορίνθου – Πάτρας, μήκους 120 χλμ., κόστισε από άποψη μελετών / ερευνών κ.λπ. 15 εκατ. ευρώ κι έπρεπε να περάσουν 7 χρόνια για να επιτευχθεί η ωρίμανσή του, ενώ αντίστοιχα στο ΒΟΑΚ, έναν δρόμο 310 χλμ., όλες οι μελέτες κόστισαν 2,5 εκατ. και η ωρίμανση του έργου έγινε μόνο σε 20 μήνες».

Έγιναν όλες τις μελέτες για να προχωρήσει η χάραξη του δρόμου

Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι έχει κατατεθεί στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το ΣΔΙΤ, ώστε να υπάρξει χάραξη του δρόμου.

«Κάναμε όλες τις απαραίτητες γεωτεχνικές έρευνες, κτηματογράφηση της ζώνης διέλευσης. Μελέτες ειδικής οικολογικής αξιολόγησης. Προμελέτη οδικών και υδραυλικών έργων. Περίπου 20 μελέτες για να καταλήξουμε στην τελική χάραξη του δρόμου.

Χωρίς μελέτες δεν έχεις χάραξη. Χωρίς χάραξη δεν μπορείς να πάρεις μελέτη περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων. Χωρίς μελέτη περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων δεν μπορείς να δημοπρατήσεις έργο. Τα έχουμε κάνει λοιπόν αυτά όλα βήμα – βήμα και έχουμε κάνει κάτι το οποίο συνέβη για πρώτη φορά μετά από 40 χρόνια» δήλωσε.

Αναφερόμενος στο διαγωνισμό για την πρόσκληση ενδιαφέροντος που είχε κάνει η  προηγούμενη κυβέρνηση ανέφερε πως «ήταν το πρώτο βήμα, μικρό μεν, αλλά το πρώτο βήμα.

Όμως, τα σημαντικά βήματα δεν έγιναν. Γίνονται τώρα, μέσα σε 20 μήνες. Δηλαδή τώρα γίνονται πραγματικότητα όλη η μελετητική ωριμότητα, η χάραξη του δρόμου, η κατάθεση μελέτης περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων και για πρώτη φορά έχουμε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Αυτά τα βήματα είναι τα σημαντικά» συμπλήρωσε.

Ο ΒΟΑΚ είναι ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στην ΕΕ αυτήν την περίοδο 

Σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή «ο ΒΟΑΚ είναι το μεγαλύτερο οδικό έργο, είναι ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος που θα κατασκευαστεί αυτή την περίοδο στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Και θα πάρει το δρόμο του και έχει βρεθεί η χρηματοδοτική συμβολή. Επομένως, περιμένουμε τις τελικές εγκρίσεις ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία.

Η Β’ φάση του διαγωνισμού του ΣΔΙΤ για τα 22,5 χλμ. είναι γεγονός. Δεν γκρεμίζουμε ό,τι βρήκαμε. Συνεχίζουμε και χτίζουμε. Είναι ένα έργο πνοής».

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο