• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Κυριακή, 26 Μαρτίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Χωρίς εμπορευματικά δρομολόγια η Hellenic Train, εισηγήσεις για «κάθοδο» της RCLG στο Θριάσιο

    26 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Επιβατικά σιδηροδρομικά δρομολόγια: Καμία πρόοδος, δεν δίνεται το Κιάτο – Αίγιο

    26 Μαρτίου, 2023
    MMM

    Στον ΟΣΕΘ ανατίθεται ο έλεγχος κομίστρου στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

    26 Μαρτίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

    25 Μαρτίου, 2023
    LOGISTICS

    8 ερωτήματα ΠΑΣΕΒΙΠΕ για το επενδυτικό πλάνο των Επιχειρηματικών Πάρκων

    24 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Πριν τις εκλογές, η Ιταλίδα πρωθυπουργός στην Ελλάδα με «ατζέντα» και τη Hellenic Train

    24 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Χωρίς εμπορευματικά δρομολόγια η Hellenic Train, εισηγήσεις για «κάθοδο» της RCLG στο Θριάσιο

    26 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Επιβατικά σιδηροδρομικά δρομολόγια: Καμία πρόοδος, δεν δίνεται το Κιάτο – Αίγιο

    26 Μαρτίου, 2023
    MMM

    Στον ΟΣΕΘ ανατίθεται ο έλεγχος κομίστρου στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

    26 Μαρτίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

    25 Μαρτίου, 2023
    LOGISTICS

    8 ερωτήματα ΠΑΣΕΒΙΠΕ για το επενδυτικό πλάνο των Επιχειρηματικών Πάρκων

    24 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Πριν τις εκλογές, η Ιταλίδα πρωθυπουργός στην Ελλάδα με «ατζέντα» και τη Hellenic Train

    24 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Μέχρι σήμερα το “Κινούμαι Ηλεκτρικά” δεν έχει εξυπηρετήσει το σκοπό του, σχολιάζουν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ

vvegiazi by vvegiazi
4 Φεβρουαρίου, 2022
στο ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Σε κοινή δήλωση προέβησαν ο τομεάρχης Περιβάλλοντος & Ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ Σ. Φάμελλου και η αν. τομεάρχης Περιβάλλοντος & Ενέργειας του κόμματος Π. Πέρκα αναφορικά με την έναρξη του β’ κύκλου του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά».

Η ανακοίνωση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ

«Ανακοινώθηκε στις 02.02.2022 από τον υπουργό Περιβάλλοντος & Ενέργειας η έναρξη του δεύτερου κύκλου του ‘Κινούμαι Ηλεκτρικά’ τον Απρίλιο. Σε αντίθεση όμως με το πανηγυρικό κλίμα και την αισιοδοξία που εκπέμπει το ΥΠΕΝ, μέχρι σήμερα το «Κινούμαι Ηλεκτρικά» δεν έχει εξυπηρετήσει το σκοπό του, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από τα ποσοτικά στοιχεία.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου θριαμβολογεί για τις 19.000 αιτήσεις του πρώτου κύκλου, που όμως αποτυπώνουν το αρχικό ενδιαφέρον και όχι τις εγκρίσεις και την απορρόφηση. Ας ανακοινώσει το ΥΠΕΝ ποια είναι η απορρόφηση μέχρι σήμερα σε σύγκριση με την εξαγγελία Μητσοτάκη για 100 εκ. ευρώ εντός του 2021.

Ο πρώτος κύκλος έκλεισε με το ηλεκτρικό ποδήλατο ως απόλυτο κυρίαρχο. Ο εξηλεκτρισμός όμως των μεταφορών επιτυγχάνεται ξεκινώντας από τα οχήματα που ήδη κυκλοφορούν στο δρόμο, δηλαδή τα αυτοκίνητα. Κι εκεί τα στοιχεία δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικά, αφού, όπως πληροφορούμαστε, μόλις 10% του συνολικού προϋπολογισμού του πρώτου κύκλου δόθηκε για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Παρά τα λίγα αυτοκίνητα που αγοράστηκαν μέσω του ‘Κινούμαι Ηλεκτρικά’, το 2021 αποτέλεσε «χρονιά ρεκόρ για τις ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων», όπως τόνισε ο κ. Σκρέκας και μάλιστα «ο στόχος στο ΕΣΕΚ υπερκαλύφθηκε κατά 186%». Αυτό αποδεικνύει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αφορούν μόνο τις πολύ υψηλές εισοδηματικές κατηγορίες, γι’ αυτό και πολύ λίγοι εκμεταλλεύτηκαν την επιδότηση του ‘Κινούμαι Ηλεκτρικά’, εφόσον είχαν τη δυνατότητα να αγοράσουν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο της αρεσκείας τους χωρίς επιδότηση. Μένει να δούμε αν η αύξηση κατά 10% της επιδότησης για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο δεύτερο κύκλο θα είναι αρκετή, για να καταφέρουν περισσότεροι να αλλάξουν το συμβατικό τους αυτοκίνητο με ηλεκτρικό.

Παρ’ όλα αυτά, το «στοίχημα» στην πορεία του εξηλεκτρισμού των μεταφορών είναι να ξεκινήσουμε από τα δημόσια μέσα μεταφοράς, τα επαγγελματικά οχήματα, φορτηγά και ταξί, οχήματα δηλαδή που κάνουν πολλά χιλιόμετρα καθημερινά, να προχωρήσουμε στα εταιρικά, για να καταλήξουμε στα ιδιωτικά οχήματα.

Ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ έχει επισημάνει την σημαντική έλλειψη σχεδιασμού στον πρώτο κύκλο του ‘Κινούμαι Ηλεκτρικά’, κάτι που συνεχίζεται και στο δεύτερο κύκλο. Δεν υπάρχει καμιά αναφορά σε δημόσια μέσα μεταφοράς, ενώ από το διαγωνισμό του υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών δεν περιμένουμε να δούμε ηλεκτρικά λεωφορεία ούτε το 2022. Καμιά αναφορά επίσης σε φορτηγά και οχήματα εφοδιαστικής αλυσίδας, ενώ θα έπρεπε να δοθούν ισχυρά οικονομικά κίνητρα, λόγω του υψηλού κόστους για τον εξηλεκτρισμό του στόλου. Και σε ό,τι αφορά τα ταξί, έχει εξαγγελθεί μεν ξεχωριστό Πρόγραμμα από το Ταμείο Ανάκαμψης,  αλλά με μικρό ποσοτικά αποτύπωμα. Η αποτυχία του προγράμματος για τα ταξί φαίνεται και από την αποτυχία του πρώτου κύκλου, με τις πωλήσεις ηλεκτρικών ταξί να μετριούνται στα δάχτυλα, κάνοντας σαφές ότι η επιδότηση ήταν ιδιαίτερα χαμηλή για τον ήδη ταλαιπωρημένο κλάδο.

Ας μην ξεχνάμε επίσης τις μεγάλες καθυστερήσεις στο πρόγραμμα υλοποίησης των Σχεδίων Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ), όπου θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί ένα χρόνο πριν και αντί γι’ αυτό, μετράμε παρατάσεις.

Είναι λοιπόν εμφανές ότι η κυβέρνηση αντιμετωπίζει και το θέμα της ηλεκτροκίνησης με καθαρά επικοινωνιακούς όρους, αφού αντί να κάνει αποτίμηση του πρώτου κύκλου του ‘Κινούμαι Ηλεκτρικά’, προχωρά πρόχειρα σε αύξηση των επιδοτήσεων των επιμέρους κατηγοριών, δηλαδή απλά «μοιράζει χρήμα», ενώ ο στρατηγικός σχεδιασμός αποτελεί άγνωστη για εκείνους έννοια.

Χρειάζονται πολλά παραπάνω για τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στον τομέα των μεταφορών και δεν ξέρουμε πόσοι κύκλοι του Προγράμματος πρέπει να περάσουν για να γίνει αυτό αντιληπτό από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας».

Tags:ΣΥΡΙΖΑΠΕΤΗ ΠΕΡΚΑΣΩΚΡΑΤΗΣ ΦΑΜΕΛΛΟΣΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ

Σχετικά Άρθρα

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Ν. Παππάς: Να μην καταστραφούν στοιχεία σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ

24 Μαρτίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Ν. Παππάς: Πώς έκαναν “φτερά” 600 εκατ. ευρώ επενδύσεις και συστήματα ασφαλείας;

22 Μαρτίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Αντιδρά ο ΣΥΡΙΖΑ στην πώληση του λιμένα Ηγουμενίτσας. Τι υποστηρίζει

22 Μαρτίου, 2023
ΥΠΟΓΕΙΟΣ

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φέρνουν «συγκρούσεις», εξώδικα από πελάτες για το service

20 Μαρτίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Πεδίο έντονης αντιπαράθεσης ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ η ανακοίνωση της ΡΑΣ για την εκπαίδευση των σταθμαρχών

19 Μαρτίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ για τις καθυστερήσεις στην ανακαίνιση της Σχολής Δόκιμων Λιμενοφυλάκων στον Πειραιά

17 Μαρτίου, 2023
Επόμενο άρθρο

Εκτέλεση εργασιών, 7-9 Φλεβάρη, στην Κάτω Διάβαση Κ635 της Περιμετρικής Πάτρας

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Αυτά τα δρομολόγια θα διεξαχθούν αύριο (22/3), κυρίως ο Προαστιακός Αθήνας και Πάτρας

21 Μαρτίου, 2023

Ξεκίνησαν τα εμπορευματικά δρομολόγια της RCLG από Θεσσαλονίκη (φωτο). Για τον Πειραιά, σε συζητήσεις ΟΣΕ – Hellenic Train

22 Μαρτίου, 2023

Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

25 Μαρτίου, 2023

Νέα εμπλοκή με τα εμπορευματικά δρομολόγια της Hellenic Train από Θεσσαλονίκη προς Ειδομένη. Κανονικά της RCLG

23 Μαρτίου, 2023

Χωρίς ταξί η Αθήνα την Πέμπτη 23 Μαρτίου. Απεργία του ΣΑΤΑ

22 Μαρτίου, 2023

Αναστέλλεται, εκ νέου, η διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων της Hellenic Train. Η επιστολή προς τους πελάτες

21 Μαρτίου, 2023

Π. Δεμέστιχας, WINGS: Η τεχνολογία αλλάζει το τοπίο στις εμπορευματικές μεταφορές και τις σύγχρονες αποθήκες

21 Μαρτίου, 2023

Προειδοποιητική στάση εργασίας στο μετρό στις 24 Μαρτίου, από τις 21.00, κήρυξε το ΣΕΛΜΑ

23 Μαρτίου, 2023
???????????????????

AEGEAN: Παραλαμβάνει φέτος 9 Airbus neo. «Σταθμεύει» 6-7 αεροσκάφη για τυχόν αντιμετώπιση καθυστερήσεων

2

Οι μεταφορές στο επίκεντρο: Επισκόπηση των μέτρων ασφαλείας σε αερομεταφορές, ακτοπλοΐα, ΜΜΜ, κ.ά.

2

Επίθεση δέχτηκαν τα γραφεία της Hellenic Train (video)

1

Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

1

Την παραίτησή του υπέβαλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής

1

Ελ. Κουντουρά: Το σύστημα ETCS θα έπρεπε να λειτουργεί από το 2020 στον άξονα Αθήνα – Θεσ/νίκη – Ειδομένη

1

Αυτά είναι τα 3 μέλη της Ειδικής Επιτροπής για το σιδηροδρομικό δυστύχημα. Μεταξύ αυτών ο πρώην Δ.Σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

1

Στα γραφεία του ΟΣΕ η Τροχαία Λάρισας, συνελέγησαν έγγραφα και ντοκουμέντα που αφορούν το σιδηροδρομικό δυστύχημα

1

Χωρίς εμπορευματικά δρομολόγια η Hellenic Train, εισηγήσεις για «κάθοδο» της RCLG στο Θριάσιο

26 Μαρτίου, 2023

Επιβατικά σιδηροδρομικά δρομολόγια: Καμία πρόοδος, δεν δίνεται το Κιάτο – Αίγιο

26 Μαρτίου, 2023

Στον ΟΣΕΘ ανατίθεται ο έλεγχος κομίστρου στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

26 Μαρτίου, 2023

Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

25 Μαρτίου, 2023

8 ερωτήματα ΠΑΣΕΒΙΠΕ για το επενδυτικό πλάνο των Επιχειρηματικών Πάρκων

24 Μαρτίου, 2023

Πριν τις εκλογές, η Ιταλίδα πρωθυπουργός στην Ελλάδα με «ατζέντα» και τη Hellenic Train

24 Μαρτίου, 2023

Scania is introducing a digital dashboard

24 Μαρτίου, 2023

Εκτιμήσεις ΕΟΣΠ για τους αφιχθέντες επιβάτες εφέτος: +18% έναντι του 2022, +31% έναντι του 2019

24 Μαρτίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ