Ο Σεπτέμβριος έδωσε σημαντική ώθηση στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου, με τις ταξινομήσεις να αυξάνονται εντυπωσιακά και να οδηγούν το εννεάμηνο του 2025 σε θετικό πρόσημο +3,9%, σύμφωνα με τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ).
Τον Σεπτέμβριο ταξινομήθηκαν 12.274 καινούργια επιβατικά οχήματα, έναντι 9.661 τον ίδιο μήνα πέρυσι, σημειώνοντας άνοδο 27%.
Στο διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου, οι ταξινομήσεις έφτασαν τις 112.233 μονάδες, από 108.035 το 2024, δηλαδή αύξηση 3,9%.
Ανάλογη δυναμική εμφάνισαν και τα φορτηγά (ελαφρά και βαρέα), που κατέγραψαν άνοδο 74,5% τον Σεπτέμβριο (1.052 έναντι 603), ενώ στο 9μηνο η αύξηση διαμορφώθηκε στο +1,5%.
Αντίθετα, τα λεωφορεία κινήθηκαν πτωτικά, με μείωση 7,1% τον μήνα και 1,2% στο εννεάμηνο.
Ενίσχυση στα plug-in υβριδικά, μικρή πτώση στα αμιγώς ηλεκτρικά
Στην κατηγορία των εξηλεκτρισμένων οχημάτων (BEV και PHEV), το Σεπτέμβριο σημειώθηκε συνολική αύξηση 25,1%, με 2.001 ταξινομήσεις έναντι 1.599 το 2024.
Συγκεκριμένα:
Τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) υποχώρησαν ελαφρά κατά 1,6% (851 μονάδες).
Τα plug-in υβριδικά (PHEV) αυξήθηκαν θεαματικά κατά 56,7% (1.150 μονάδες).
Στο 9μηνο, οι ταξινομήσεις BEV και PHEV ανήλθαν συνολικά σε 14.101 οχήματα, αυξημένες κατά 20,9% σε σχέση με πέρυσι.
Τα υβριδικά κυριαρχούν – Η βενζίνη υποχωρεί
Η κατανομή ανά τύπο καυσίμου δείχνει ξεκάθαρη στροφή προς τα υβριδικά (HEV), που κατέχουν πλέον 54,3% μερίδιο αγοράς τον Σεπτέμβριο, από 46,6% το 2024.
Η βενζίνη έχασε σημαντικό έδαφος (-7,5 μονάδες), περιοριζόμενη στο 21,2%, ενώ το πετρέλαιο κατέγραψε οριακή άνοδο (4,6% από 3,3%).
Τα plug-in υβριδικά ενισχύθηκαν στο 9,4%, ενώ τα αμιγώς ηλεκτρικά υποχώρησαν στο 6,9%.
Σε επίπεδο 9μήνου, τα HEV διαμορφώνουν μερίδιο 49,8%, τα BEV 5,5%, και τα PHEV 7,1%.
Η εικόνα στην ΕΕ
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, σύμφωνα με τα στοιχεία του ACEA, η αγορά επιβατικών στην ΕΕ των 27 σημείωσε αύξηση 5,3% τον Αύγουστο, ενώ στο οκτάμηνο του 2025 παρέμεινε σχεδόν σταθερή (-0,1%).
Η Ελλάδα κατέγραψε ελαφρώς θετικό πρόσημο, με +0,5% τον Αύγουστο και +1,6% στο 8μηνο, επιβεβαιώνοντας τη σταθεροποίηση της αγοράς.
Τα αναλυτικά στοιχεία
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
| Σεπτέμβριος 2025 |
Σεπτέμβριος 2024 |
Μεταβολή 2025/2024 |
Ιανουάριος
-Σεπτέμβριος |
Ιανουάριος
-Σεπτέμβριος |
Μεταβολή 2025/2024 |
|||
| Καινούργια επιβατικά | 12.274 | 9661 | 27,0% | 112.233 | 108.035 | 3,9% | ||
| Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
1.052 | 603 | 74,5% | 8.440 | 8.318 | 1,5% | ||
| Καινούργια λεωφορεία | 91 | 98 | -7,1% | 749 | 758 | -1,2% |
Ταξινομήσεις BEV και PHEV τον Σεπτέμβριο και στο 9μηνο
| Σεπτέμβριος 2025 |
Σεπτέμβριος 2024 |
Μεταβολή 2025/2024 |
Ιανουάριος
– Σεπτέμβριος |
Ιανουάριος
– Σεπτέμβριος |
Μεταβολή 2025/2024 |
|
| BEV | 851 | 865 | -1,6% | 6.155 | 5.602 | 9,9% |
| PHEV | 1.150 | 734 | 56,7% | 7.946 | 6.063 | 31,1% |
| Total BEV – PHEV |
2.001 | 1.599 | 25,1% | 14.101 | 11.665 | 20,9% |
Ταξινομήσεις ανά τύπο καυσίμου
| Σεπτέμβριος
2025 |
Σεπτέμβριος
2024 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Σεπτέμβριος
2025 |
Ιανουάριος – Σεπτέμβριος
2024 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ Ιαν.-Αυγ. ‘25 |
|
| Βενζίνη | 21,2% | 28,7% | -7,5 | 31,2% | 38,2% | -6,9 | 28.,1% |
| Πετρέλαιο | 4,6% | 3,3% | +1,4 | 3,4% | 7,9% | -4,5 | 9,4% |
| Υβριδικά (HEV) | 54,3% | 46,6% | +7,7 | 49,8% | 41,2% | +8,5 | 34,7% |
| Plug in Υβριδικά (PHEV) | 9,4% | 7,6% | +1,8 | 7,1% | 5,6% | +1,5 | 8,8% |
| Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV) | 6,9% | 9,0% | -2,0 | 5,5% | 5,2% | +0,3 | 15,8% |
| Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,0% | 0,0% | +0,0 | 0,0% | 0,0% | -0,0 | 3,2% |
| Υγραέριο
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
3,6% | 4,9% | -1,2 | 3,0% | 1,8% | +1,2 |
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Αύγουστο ως εξής:
| Αύγουστος 2025 | Αύγουστος 2024 | Μεταβολή | Ιανουάριος – Αύγουστος
2025 |
Ιανουάριος – Αύγουστος
2025 |
Μεταβολή |
|
| ΕΕ(1) | 677.786 | 643.394 | +5,3% | 7.168.848 | 7.179.268 | -0,1% |
| ΕΕ 14(2) | 568.116 | 547.490 | +3,8% | 6.197.920 | 6.244.690 | -0,7% |
| ΕΕ(1) + EFTA(3) | 708.441 | 670.898 | +5,6% | 7.426.559 | 7.421.313 | 0,1% |
| Ελλάδα | 8.191 | 8.149 | +0,5% | 99.959 | 98.374 | 1,6% |
(1) ΕΕ των 27. (2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004. (3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.



















































