Τρίτη, 13 Μαΐου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μηχανοδηγών (ALE) κατήγγειλε στην ΕΕ την απόλυση του Κ. Γενιδούνια από τη HT

    13 Μαΐου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Nissan: Κλείνει 7 εργοστάσια μέχρι το 2027, καταργεί 20.000 θέσεις εργασίας

    13 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    Ο όμιλος ΕΛΤΡΑΚ εγκατέστησε το aberon WMS της Entersoft

    13 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Στα έλαια των μηχανών αποδίδεται η πυρόσφαιρα στο δυστύχημα των Τεμπών, σύμφωνα με πόρισμα του ΕΜΠ

    13 Μαΐου, 2025
    INTERNATIONAL

    CER Calls for bold EU action in new High-Speed Rail Master Plan

    13 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    Foodlink: Αγορά 5.000 μετοχών από την Leyenda Investments

    13 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μηχανοδηγών (ALE) κατήγγειλε στην ΕΕ την απόλυση του Κ. Γενιδούνια από τη HT

    13 Μαΐου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Nissan: Κλείνει 7 εργοστάσια μέχρι το 2027, καταργεί 20.000 θέσεις εργασίας

    13 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    Ο όμιλος ΕΛΤΡΑΚ εγκατέστησε το aberon WMS της Entersoft

    13 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Στα έλαια των μηχανών αποδίδεται η πυρόσφαιρα στο δυστύχημα των Τεμπών, σύμφωνα με πόρισμα του ΕΜΠ

    13 Μαΐου, 2025
    INTERNATIONAL

    CER Calls for bold EU action in new High-Speed Rail Master Plan

    13 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    Foodlink: Αγορά 5.000 μετοχών από την Leyenda Investments

    13 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Μ. Χρυσοχοΐδης: Καμία ανοχή στην ανεύθυνη και επικίνδυνη οδηγική συμπεριφορά

ffotinos by ffotinos
31 Μαρτίου, 2025
στο ΟΔΙΚΕΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Τον απολογισμό δράσεων της Τροχαίας έκανε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, σε ανάρτησή του στα κοινωνικά δίκτυα.

Ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης επισημαίνει πως η τροχαία αστυνόμευση αποτελεί εθνικό και έντονα κοινωνικό ζήτημα, δεδομένου ότι μόνο το 2024 οι νεκροί στην άσφαλτο ανήλθαν σε 654.

«Η οδική ασφάλεια και η βιώσιμη κινητικότητα δεν αποτελούν, προφανώς, ένα πρόβλημα της Αστυνομίας. Αποτελούν σημαντικές προτεραιότητες για την κυβέρνηση και σε αυτή την πολιτική συμμετέχουμε πολλά υπουργεία», σημειώνει και τονίζει πως «τα ατυχήματα, οι τραυματισμοί από την επικίνδυνη οδήγηση ή την οδήγηση που αδιαφορεί για τη ζωή του ίδιου του οδηγού, αλλά και των συνανθρώπων μας είναι κυρίως ζητήματα κουλτούρας, σεβασμού των νόμων και πολιτισμού της καθημερινότητας».

Σύμφωνα με τον υπουργό, η οδήγηση σε κατάσταση μέθης, η παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη, η παράλληλη χρήση του κινητού τηλεφώνου, οι επικίνδυνες προσπεράσεις «είναι ζητήματα που ξεκινούν από τον ίδιο μας τον εαυτό, την οικογένεια και το σχολείο. Είναι απαραίτητη λοιπόν μια κοινωνική κινητοποίηση για την υπεύθυνη οδήγηση, γιατί το κόστος σε ανθρώπινες ζωές είναι υψηλό και δυσβάσταχτο για μια χώρα, όπως η Ελλάδα, που αντιμετωπίζει και το πρόβλημα του δημογραφικού».

Ο κ. Χρυσοχοΐδης υπογραμμίζει πως οι βασικοί άξονες των αλλαγών είναι ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας που προετοίμασε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το νέο σύστημα σταθερών καμερών, ένα ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης των παραβάσεων, που θα αλλάξει ριζικά όλη τη διαδικασία και μια σειρά άλλων δράσεων που υλοποιούν ή σχεδιάζουν τα συναρμόδια υπουργεία.

«Η Τροχαία αστυνόμευση είναι μέρος αυτής της αλυσίδας, γι’ αυτό τους τελευταίους 14 μήνες επενδύσαμε σημαντικά και συστηματικά για να αυξήσουμε την αποδοτικότητά της», αναφέρει και απαριθμεί:

  • Σημαντική ενίσχυση με περισσότερους από 300 αστυνομικούς σε Αττική και Θεσσαλονίκη, με την πρόκληση της διαχείρισης του FlyOver.
  • Μεγαλύτερη εμπλοκή των ομάδων της Άμεσης Δράσης στην τροχαία αστυνόμευση.
  • Αξιοποίηση drones.
  • Συγκρότηση νέων δίκυκλων ομάδων άμεσης παρέμβασης.
  • Ενίσχυση των Ομάδων Ελέγχου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (ΟΕΠΤΑ), που αποτελούν την αιχμή του δόρατος στους δρόμους.
  • Ψηφιοποίηση διαδικασιών (ηλεκτρονική κλήση και διαδικασία ενστάσεων)..
  • Ειδικά περιφερειακά και τοπικά σχέδια με δείκτες επίδοσης.

Η επένδυση αυτή απέδωσε, όπως εξηγεί, και με όρους δραστηριοποίησης και αποδοτικότητας. «Το 2024 μπορεί να χαρακτηριστεί χρονιά καταλύτης, σε βάθος τουλάχιστον είκοσι ετών. Ενδεικτικά, 30,64% αύξηση των παραβάσεων που βεβαιώθηκαν. Από 1.240.717 το 2023, σε 1.620.830 το 2024.

Η αποτελεσματικότητα σε Αττική και Θεσσαλονίκη, όπου υπάρχει και ο κυριότερος όγκος μεταφορικών μέσων, αλλά και η εντονότερη πίεση στο κυκλοφοριακό, είναι μεγαλύτερη. Αύξηση 52.96% στην Αττική, με 336.856 παραβάσεις και 63.74% στη Θεσσαλονίκη με 271.111 παραβάσεις.

Η αύξηση αποδοτικότητας των καθ’ ύλην αρμόδιων υπηρεσιών, Διευθύνσεις Τροχαίας Αττικής και Θεσσαλονίκης, ήταν πρωτόγνωρη, 73.41% και 68.85% αντίστοιχα.

Θα αναφέρω τον αριθμό των παραβάσεων σε ορισμένες από τις κρίσιμες κατηγορίες, που συνήθως προκαλούν και τα περισσότερα ατυχήματα για να καταλάβετε το μέγεθος του προβλήματος και γιατί είναι ανάγκη η υπεύθυνη οδήγηση να γίνει προτεραιότητα όλων μας.

  • Υπερβολική ταχύτητα: 338.419
  • Κίνηση σε αντίθετο ρεύμα: 15.078
  • Παραβίαση μέτρησης αλκοόλ: 32.452
  • Παραβίαση σηματοδότη: 18.612
  • Αντικανονικοί ελιγμοί: 11.247
  • Μη χρήση ζώνης ασφαλείας: 55.975
  • Απόσπαση προσοχής οδηγού: 4.933
  • Οδήγηση χωρίς δίπλωμα: 79.545
  • Μη χρήση κράνους: 91.289
  • Χρήση κινητού τηλεφώνου: 18.951.

Οι υπηρεσίες της Τροχαίας, το 2024, εντόπισαν κάθε μέρα 927 οδηγούς που ανέπτυξαν υπερβολική ταχύτητα, 41 που οδηγούσαν στο αντίθετο ρεύμα, 89 που είχαν καταναλώσει αλκοόλ πέραν του ορίου, 51 που παραβίασαν ερυθρό σηματοδότη, 31 που έκαναν αντικανονικούς ελιγμούς, 153 που δεν φορούσαν ζώνη ασφαλείας, 218 που οδηγούσαν χωρίς δίπλωμα, 250 που δεν φορούσαν κράνος και 52 που χρησιμοποιούσαν παράλληλα το κινητό τους.

Οι αριθμοί είναι συντριπτικοί για την κρισιμότητα του ζητήματος», τονίζει ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη.

Όπως συμπληρώνει, «θα συνεχίσουμε την ενίσχυση των υπηρεσιών Τροχαίας με προσωπικό, αλλά και μέσα. Κάθε παράβαση που βεβαιώνεται δεν είναι έσοδα για το κράτος, αλλά μια ευκαιρία σε έναν οδηγό να μη θέσει τον εαυτό του ή έναν συμπολίτη μας σε κίνδυνο.

Ωστόσο, όσο και αν ενισχυθούν οι υπηρεσίες της Τροχαίας, δεν μπορούμε να έχουμε έναν τροχονόμο σε κάθε δρόμο, όλο το 24ωρο. Τα όρια της δυνατότητας της παρέμβασης της Τροχαίας θα ενισχυθούν με τη χρήση της τεχνολογίας και κυρίως με το πλέγμα καμερών που έχει ως κύρια ευθύνη το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Στόχος μας είναι να φτάσουμε στο σημείο που οι υπηρεσίες της Τροχαίας δεν θα χρειαστεί να βεβαιώνουν παραβάσεις, γιατί θα έχουμε αλλάξει, ατομικά και συλλογικά, κουλτούρα.

Μέχρι τότε, όμως, δεν υπάρχει καμία ανοχή στην ανεύθυνη και επικίνδυνη οδηγική συμπεριφορά, γιατί δεν θέλουμε να θρηνούμε συμπολίτες μας», ξεκαθαρίζει ο κ. Χρυσοχοΐδης.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΚΟΚΟΔΙΚΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑΤΡΟΧΑΙΑΜΙΧΑΛΗΣ ΧΡΥΣΟΧΟΙΔΗΣ

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΟΔΙΚΕΣ

Εντός Μαΐου ο νέος ΚΟΚ στη Βουλή, περισσότεροι έλεγχοι της Αστυνομίας για την οδική ασφάλεια

12 Μαΐου, 2025
ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη: 2ο εκπαιδευτικό σεμινάριο ασφαλούς οδηγικής συμπεριφοράς

8 Μαΐου, 2025
ΟΔΙΚΕΣ

Επικαιροποιημένοι κανόνες για ασφαλέστερους δρόμους, λιγότερη ατμοσφαιρική ρύπανση και ψηφιακά έγγραφα οχημάτων

24 Απριλίου, 2025
ΟΔΙΚΕΣ

Η κατάθλιψη σε οδηγούς άνω των 65 ετών αυξάνει τα ποσοστά ατυχημάτων, σύμφωνα με έρευνα

24 Απριλίου, 2025
ΟΔΙΚΕΣ

Τη Μ. Παρασκευή θα απολογηθεί ο οδηγός του φορτηγού που ενεπλάκη στο δυστύχημα στα διόδια Πολυμύλου

17 Απριλίου, 2025
ΟΔΙΚΕΣ

Στον εισαγγελέα ο οδηγός του φορτηγού, μετά το δυστύχημα στα διόδια Πολυμύλου με 2 νεκρούς

16 Απριλίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Χρίστος Δήμας: Έως το τέλος του έτους η παράδοση σε κυκλοφορία του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Διεξήχθη η συνάντηση Κ. Κυρανάκη με Μ. Σαλβίνι για τη Hellenic Train (video)

8 Μαΐου, 2025

Τι προβλέπει η νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: 8 υπεραστικά τρένα και 15 προαστιακού τύπου φέρνουν οι Ιταλοί (FS)

12 Μαΐου, 2025

Η Ελλάδα παραπέμπεται στο Ευρωδικαστήριο για τους κανόνες σχετικά με τα διόδια και τα τέλη χρήσης (βινιέτες)

7 Μαΐου, 2025

O Χρήστος Καραδήμας της Ολυμπίας Οδού νέος πρόεδρος της Ελληνικό Μετρό

8 Μαΐου, 2025

Ακυρώνει τις πτήσεις για Τελ Αβίβ (Ισραήλ), έως τις 13 Μαΐου, η AEGEAN

7 Μαΐου, 2025

Hellenic Train: Η επένδυση των 360 εκατ. ευρώ είναι από τις μεγαλύτερες στις μεταφορές στην Ελλάδα

12 Μαΐου, 2025

Εκδήλωση για τα τρία χρόνια λειτουργίας της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας

9 Μαΐου, 2025

Με 4 πτήσεις την εβδομάδα θα συνδέει Αθήνα – Λος Άντζελες η Norse Atlantic

9 Μαΐου, 2025

Με αεροσκάφη της AEGEAN και της Olympic Air θα μεταφερθεί το Άγιο Φως από την Αθήνα σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας

1

Hellenic Train: Ο βομβιστής και ο συνεργός του φέρεται να έχουν καταγραφεί σε βίντεο

0

Γ. Βαγγέλας: Εξετάστηκαν οι επιπτώσεις στα ΔΛΤ από τη μείωση των λιμενικών τελών;

0

4η εβδομαδιαία πτήση στη γραμμή Σαγκάη – Αθήνα εγκαινίασε η Juneyao Airlines

0

Το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης συνεχίζει τη θετική πορεία του: +8,4% στο πρώτο τρίμηνο, +7,8% ο Μάρτιος

0

Αποζημίωση 120 εκατ. ευρώ στην Ολυμπία Οδό για το Πάτρα – Πύργος

0

Οι σύγχρονες τάσεις στην κρουαζιέρα. Η ομιλία της προέδρου της MedCruise, Θ. Ρήγα στο Μαϊάμι

0

Αγορά αυτοκινήτου: Το 2024, η ΕΕ εξήγαγε 5,4 εκατ. αυτοκίνητα και εισήγαγε 4 εκατ. αυτοκίνητα

0

Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μηχανοδηγών (ALE) κατήγγειλε στην ΕΕ την απόλυση του Κ. Γενιδούνια από τη HT

13 Μαΐου, 2025

Nissan: Κλείνει 7 εργοστάσια μέχρι το 2027, καταργεί 20.000 θέσεις εργασίας

13 Μαΐου, 2025

Ο όμιλος ΕΛΤΡΑΚ εγκατέστησε το aberon WMS της Entersoft

13 Μαΐου, 2025

Στα έλαια των μηχανών αποδίδεται η πυρόσφαιρα στο δυστύχημα των Τεμπών, σύμφωνα με πόρισμα του ΕΜΠ

13 Μαΐου, 2025

CER Calls for bold EU action in new High-Speed Rail Master Plan

13 Μαΐου, 2025

Foodlink: Αγορά 5.000 μετοχών από την Leyenda Investments

13 Μαΐου, 2025

Πως σχολίασαν τη νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας ο Δ.Σ. της Ferrovie, ο Πρόεδρος και ο Δ.Σ. της Hellenic Train

13 Μαΐου, 2025

Έτοιμη η γραμμή συναρμολόγησης του νέου FIAT 500 Hybrid στο Τορίνο

13 Μαΐου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr