Τετάρτη, 6 Δεκεμβρίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Η Suzuki παρουσιάζει το ολοκαίνουργιο SWIFT

    6 Δεκεμβρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Οι νέες τιμές διοδίων στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου (Μαλιακός – Κλειδί). Αναλυτικός πίνακας

    6 Δεκεμβρίου, 2023
    LOGISTICS

    Κοινό Ψήφισμα ΟΦΑΕ – UND (Τουρκία) για διευκόλυνση των συνοριακών διελεύσεων φορτηγών στο σημείο Κήποι – Ύψαλα

    6 Δεκεμβρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Αττική Οδός: Κλειστή η έξοδος προς Λεωφόρο Δ. Πλακεντίας, ρεύμα προς Ελευσίνα, το βράδυ στις 6/12

    6 Δεκεμβρίου, 2023
    INTERNATIONAL

    TotalEnergies and Masdar demonstrate Methanol-to-SAF pathway with successful test flight

    6 Δεκεμβρίου, 2023
    Rollverkehr
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Καθαρά κέρδη 23,3 δισ. δολ. το 2023 και 25,7 δισ. το 2024 προβλέπει για την αεροπορική βιομηχανία η IATA

    6 Δεκεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Η Suzuki παρουσιάζει το ολοκαίνουργιο SWIFT

    6 Δεκεμβρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Οι νέες τιμές διοδίων στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου (Μαλιακός – Κλειδί). Αναλυτικός πίνακας

    6 Δεκεμβρίου, 2023
    LOGISTICS

    Κοινό Ψήφισμα ΟΦΑΕ – UND (Τουρκία) για διευκόλυνση των συνοριακών διελεύσεων φορτηγών στο σημείο Κήποι – Ύψαλα

    6 Δεκεμβρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Αττική Οδός: Κλειστή η έξοδος προς Λεωφόρο Δ. Πλακεντίας, ρεύμα προς Ελευσίνα, το βράδυ στις 6/12

    6 Δεκεμβρίου, 2023
    INTERNATIONAL

    TotalEnergies and Masdar demonstrate Methanol-to-SAF pathway with successful test flight

    6 Δεκεμβρίου, 2023
    Rollverkehr
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Καθαρά κέρδη 23,3 δισ. δολ. το 2023 και 25,7 δισ. το 2024 προβλέπει για την αεροπορική βιομηχανία η IATA

    6 Δεκεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Οι «μυστικές συμφωνίες» για τους αυτοκινητοδρόμους (Ιόνια Οδός και Ε-65)

ffotinos by ffotinos
25 Ιουνίου, 2016
στο ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Και ο συνολικός λογαριασμός συνεχίζει να μεγαλώνει. Η «Καθημερινή» αποκάλυψε τις μυστικές συμφωνίες του υπουργείου Υποδομών με τους παραχωρησιούχους και τους κατασκευαστές της Ιονίας Οδού και του Ε65, βάσει των οποίων το Δημόσιο θα τους καταβάλει 241,5 εκατ. ευρώ επιπλέον, προκειμένου τα δύο έργα να είναι έτοιμα τον Μάρτιο του 2017.

Οπως και στο παρελθόν, οι συμφωνίες περιλαμβάνουν πλήθος υποχρεώσεων για το Δημόσιο, η αθέτηση των οποίων θα οδηγήσει σε νέες αποζημιώσεις… κάτι που ενδέχεται να έχει ήδη συμβεί.

Οι δύο συμφωνίες «για την έγκαιρη ολοκλήρωση του έργου» υπεγράφησαν στις 11 Μαΐου. Στόχος τους είναι να «επιβάλουν» την ολοκλήρωση των δύο έργων τον Μάρτιο του 2017 (πλην της σήραγγας της Κλόκοβας).

Οι συμφωνίες περιλαμβάνουν αποζημιώσεις προς τον παραχωρησιούχο και τον κατασκευαστή κάθε έργου (καθώς οι γνωστές αδυναμίες του Δημοσίου έκαναν αδύνατη την ολοκλήρωση των έργων στις 31 Δεκεμβρίου 2015, όπως είχε αποφασιστεί στη συμφωνία επανεκκίνησης των έργων του 2013), αλλά και πριμ επιτάχυνσης (αλλιώς, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των παραχωρησιούχων και του ανεξάρτητου μηχανικού, τα δύο έργα θα παραδοθούν τον Δεκέμβριο του 2017). Ας δούμε τι προβλέπει η συμφωνία για την Ιονία Οδό:

Οταν στα τέλη του 2013 το Δημόσιο κατέληξε σε μια συμφωνία για την επανεκκίνηση των τεσσάρων από τους πέντε «παγωμένους» παραχωρημένους αυτοκινητόδρομους, ανέλαβε μια σειρά από υποχρεώσεις ως προϋπόθεση για την έγκαιρη ολοκλήρωσή τους στο τέλος του 2015.

Οπως είχε τότε υποδείξει η «Κ», στην Ιονία Οδό εκκρεμούσε περίπου το 20% των απαλλοτριώσεων, το οποίο ήταν στην πράξη αδύνατο να ολοκληρωθεί στα χρονοδιαγράμματα της συμφωνίας του 2013 (κάτι που βέβαια το γνώριζαν καλά όλες οι πλευρές).

Οπερ και συνέβη: στη συμφωνία που παρουσιάζει σήμερα η «Κ», ανάμεσα στον υπουργό Υποδομών Χρ. Σπίρτζη, τον παραχωρησιούχο Νέα Οδό και τον κατασκευαστή Euroionia, το Δημόσιο δεσμεύεται άμεσα («σε έγκαιρους για την κατασκευή χρόνους») για:

• Την παράδοση της γης σε 33 θέσεις, που έχουν ήδη απαλλοτριωθεί αλλά δεν έχουν ακόμα απομακρυνθεί ιδιοκτήτες και νομείς (το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται από το 146ο έως το 164ο χλμ., όπου υπάρχει πρόβλημα με 26 ιδιοκτησίες).

• Τη μετατόπιση των δικτύων κοινής ωφελείας σε 22 θέσεις.

• Την παράδοση του χώρου και την έγκαιρη αδειοδότηση (για διόδια, ΣΕΑ, κόμβους) σε 20 θέσεις.

• Την ολοκλήρωση των αρχαιολογικών εργασιών σε 4 θέσεις.

• Την ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων σε 21 θέσεις (εκ των οποίων οι 4 στην ΠΑΘΕ, καθώς η κοινοπραξία διαχειρίζεται και το τμήμα Μεταμόρφωσης – Σκάρφειας της εθνικής οδού Αθηνών – Λαμίας).

Επιπλέον, το Δημόσιο δεσμεύεται να καταβάλει εντός μηνός την 6η δόση της χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου στο έργο (το έπραξε), να αδειοδοτήσει ταχέως τις σήραγγες του έργου και να καθορίσει έγκαιρα το ύψος των διοδίων στα ολοκληρωμένα αυτοτελή τμήματα που μπορεί να παραδοθούν νωρίτερα (λ.χ. Αγγελόκαστρο).

Οσον αφορά τις χρηματικές υποχρεώσεις, το Δημόσιο σύρεται για πολλοστή φορά στην καταβολή αποζημιώσεων: 

• 120 εκατ. ευρώ στον κατασκευαστή ως αποζημίωση «λόγω γεγονότων καθυστέρησης» (ο κατασκευαστής είχε ζητήσει 209 εκατ. ευρώ, ο ανεξάρτητος μηχανικός ενέκρινε 163 εκατ., το Δημόσιο δέχθηκε 139 εκατ. αλλά τελικά τα περιέκοψε σε 120 εκατ., με μια συγκεκριμένη λογική που εμφανίζει παγίως το Δημόσιο ως «νικητή» στις διαπραγματεύσεις).

• 30 εκατ. ευρώ στον κατασκευαστή ως πριμ επιτάχυνσης «προς σύντμηση του απαιτούμενου χρόνου για την ολοκλήρωση των κατασκευών του έργου» (με την ίδια λογική ο κατασκευαστής είχε ζητήσει 107 εκατ. ευρώ, ο ανεξάρτητος μηχανικός ενέκρινε 57 εκατ., το Δημόσιο 51 εκατ. που τελικά χάρη στη… διαπραγματευτική δεινότητα του υπουργείου περικόπηκαν σε 30 εκατ. ευρώ. Η απόσταση του τελικού ποσού με τα αρχικά 107 εκατ. ευρώ αφήνει σαφή ερωτήματα για την αξιοπιστία της όλης διαδικασίας).

• Τέλος, ο παραχωρησιούχος θα λάβει αποζημίωση 24 εκατ. ευρώ λόγω απώλειας εσόδων και άλλων επιβαρύνσεων (από 116 εκατ. που είχε ζητήσει αρχικά).

Να σημειωθεί ότι από τα 174 εκατ. ευρώ της συνολικής αποζημίωσης της Νέας Οδού και της Euroionia, το μεγαλύτερο κομμάτι (157 εκατ. ευρώ) θα έπρεπε να είχε καταβληθεί σε 15 ημέρες, κάτι που δεν έχει ακόμα συμβεί (δεν έχουν αναρτηθεί αποφάσεις πληρωμής στη Διαύγεια). Αυτό όμως σημαίνει ότι «ο παραχωρησιούχος θα δικαιούται αποκλειστικά τόκο επί του απαιτητού και πληρωτέου ποσού μετά την πάροδο 30 ημερών»…

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣΕ65ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣΝΕΑ ΟΔΟΣ

Σχετικά Άρθρα

E65, NEA ODOS, 29-30JUN2021
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, ως τις 22/12, στον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε.

6 Δεκεμβρίου, 2023
LOGISTICS

Workshop για ασφαλείς και προστατευόμενους χώρους στάθμευσης στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές στις 11/12

6 Δεκεμβρίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Κατατίθενται στις 5 Δεκεμβρίου οι δεσμευτικές προσφορές για το οδικό τμήμα Ιωάννινα – Κακαβιά

4 Δεκεμβρίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

“Κλείδωσαν” αυξήσεις διοδίων 7,6% για το 2024. Τι αναφέρει το υπουργείο Μεταφορών

1 Δεκεμβρίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Προς μονοψήφιες αυξήσεις διοδίων από τις αρχές του 2024

27 Νοεμβρίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Οι παραχωρήσεις αναβαθμίζονται σε «ισχυρό χαρτί» της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Οι αιτίες

24 Νοεμβρίου, 2023
Επόμενο άρθρο

Υπερψηφίστηκε η τροπολογία για τους εξεταστές υποψηφίων οδηγών. Μεταβατικό στάδιο 12 μηνών

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
³P

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο της Αθήνας στις 6/12, κλειστοί οι σταθμοί «Πανεπιστήμιο», «Μοναστηράκι»

5 Δεκεμβρίου, 2023

Επαναλαμβανόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις από τη Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου αποφάσισαν οι ιδιοκτήτες ταξί (ΠΟΕΙΑΤΑ)

1 Δεκεμβρίου, 2023

«Αγώνας δρόμου» στον ΟΣΕ για να επανεκκινήσουν τα τρένα στο Αθήνα – Θεσσαλονίκη τον Δεκέμβριο

4 Δεκεμβρίου, 2023

Θα κυκλοφορούν τη Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου τα ταξί της Αττικής. 48ωρη απεργία στις 5 και 6 Δεκεμβρίου

3 Δεκεμβρίου, 2023

ΑΣΕΠ: Αναρτήθηκαν τα προσωρινά αποτελέσματα για τις 141 θέσεις στην ΥΠΑ

1 Δεκεμβρίου, 2023

Προς παράταση του ορίου ηλικίας απόσυρσης λεωφορείων ΚΤΕΛ και ταξί

4 Δεκεμβρίου, 2023

Ενέργειες του υπουργείου Μεταφορών για την τροποποίηση των υπερωριών του προσωπικού της ΥΠΑ

2 Δεκεμβρίου, 2023

Τροπολογία για τη διασφάλιση της συνεχούς παροχής επιβατικών μεταφορών στην περιοχή αρμοδιότητας ΟΑΣΑ

6 Δεκεμβρίου, 2023

Hellenic Train: Έχει λάβει δάνεια 68 εκατ. από τη μητρική Trenitalia, στα 114 εκατ. οι απαιτήσεις από δημόσιο και προμηθευτές

1

Προς παράταση του ορίου ηλικίας απόσυρσης λεωφορείων ΚΤΕΛ και ταξί

1

Η Suzuki παρουσιάζει το ολοκαίνουργιο SWIFT

6 Δεκεμβρίου, 2023

Οι νέες τιμές διοδίων στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου (Μαλιακός – Κλειδί). Αναλυτικός πίνακας

6 Δεκεμβρίου, 2023

Κοινό Ψήφισμα ΟΦΑΕ – UND (Τουρκία) για διευκόλυνση των συνοριακών διελεύσεων φορτηγών στο σημείο Κήποι – Ύψαλα

6 Δεκεμβρίου, 2023

Αττική Οδός: Κλειστή η έξοδος προς Λεωφόρο Δ. Πλακεντίας, ρεύμα προς Ελευσίνα, το βράδυ στις 6/12

6 Δεκεμβρίου, 2023

TotalEnergies and Masdar demonstrate Methanol-to-SAF pathway with successful test flight

6 Δεκεμβρίου, 2023
Rollverkehr

Καθαρά κέρδη 23,3 δισ. δολ. το 2023 και 25,7 δισ. το 2024 προβλέπει για την αεροπορική βιομηχανία η IATA

6 Δεκεμβρίου, 2023

Αντιπροσωπεία του ΣΑΤΑ συναντήθηκε με τον γ.γ. του ΚΚΕ, Δ. Κουτσούμπα

6 Δεκεμβρίου, 2023
Man accepting regional delivery on farm.

Αλλαγές στη συχνότητα παράδοσης ταχυδρομείου και αναδιάταξη δικτύου στην Australia Post

6 Δεκεμβρίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ