Σάββατο, 23 Σεπτεμβρίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

    Προς ολοκλήρωση ο Piraeus Tower, ξεκινά η ανέγερση του Riviera Tower – Πώς θα αλλάξει το skyline της Αθήνας με τους δύο νέους ουρανοξύστες

    23 Σεπτεμβρίου, 2023
    MMM

    Στον επανασχεδιασμό λεωφορειακών γραμμών στην ευρύτερη περιοχή της βορειοανατολικής Αττικής προχωρά ο ΟΑΣΑ

    23 Σεπτεμβρίου, 2023
    Night street scene in Bucharest old city, on Postei Street(Strada Postei), 04-10-2014.
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Η ERGOTRAK αποκλειστικός εισαγωγέας και διανομέας των λεωφορείων Otokar στην Ελλάδα

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Alfa Romeo Tonale Hybrid 160 VGT Ti: Το πάθος συναντάει την καρδιά των C-SUV

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    INTERNATIONAL

    DHL Express secures top spot as Europe’s Best Workplace™ 2023 for 3rd time in a row

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    MMM

    Χρήστος Σταϊκούρας: Ενισχύεται ο ρόλος της Ελλάδας στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών

    22 Σεπτεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

    Προς ολοκλήρωση ο Piraeus Tower, ξεκινά η ανέγερση του Riviera Tower – Πώς θα αλλάξει το skyline της Αθήνας με τους δύο νέους ουρανοξύστες

    23 Σεπτεμβρίου, 2023
    MMM

    Στον επανασχεδιασμό λεωφορειακών γραμμών στην ευρύτερη περιοχή της βορειοανατολικής Αττικής προχωρά ο ΟΑΣΑ

    23 Σεπτεμβρίου, 2023
    Night street scene in Bucharest old city, on Postei Street(Strada Postei), 04-10-2014.
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Η ERGOTRAK αποκλειστικός εισαγωγέας και διανομέας των λεωφορείων Otokar στην Ελλάδα

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Alfa Romeo Tonale Hybrid 160 VGT Ti: Το πάθος συναντάει την καρδιά των C-SUV

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    INTERNATIONAL

    DHL Express secures top spot as Europe’s Best Workplace™ 2023 for 3rd time in a row

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    MMM

    Χρήστος Σταϊκούρας: Ενισχύεται ο ρόλος της Ελλάδας στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών

    22 Σεπτεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Περιβαλλοντική «βόμβα» η Αθήνα. Οι στόχοι του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα στις μεταφορές

vvegiazi by vvegiazi
25 Ιουλίου, 2019
στο ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Η αντιμετώπιση του προβλήματος της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, ειδικότερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αποτελεί διαχρονικό και μείζονα θέμα για κάθε κυβέρνηση.

Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη 

Είναι ενδεικτικό ότι, από το 2008, παρατηρούνται υπερβάσεις των οριακών τιμών της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για τις συγκεντρώσεις ατμοσφαιρικών ρύπων.

Ανά περιόδους, το υπουργείο Περιβάλλοντος, σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία, εκπονεί μέτρα για τον περιορισµό εκποµπών από όλες τις συναφείς πηγές, συµπεριλαµβανοµένης και της κυκλοφορίας οχηµάτων, δηλαδή του τοµέα των µεταφορών.

Για παράδειγμα, τους επόμενους μήνες θα παραδοθεί στο υπουργείο το «Σχέδιο για την ποιότητα του αέρα στην ευρύτερη περιοχή Αθηνών».

Μέσω του Σχεδίου αυτού, εκτιμάται ότι θα επιτευχθεί ο σχεδιασµός µέτρων για τη συνολική αντιµετώπιση του προβλήµατος στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας, καθώς, παρά τα µέτρα που έχουν κατά καιρούς ληφθεί, εξακολουθούν να υπάρχουν υπερβάσεις των µετρούµενων συγκεντρώσεων όζοντος, αιωρούµενων σωµατιδίων και διοξειδίου του αζώτου.

Αντίστοιχα, ο τοµέας των µεταφορών βρίσκεται στο επίκεντρο της ενεργειακής µετάβασης στις «καθαρές» µορφές ενέργειας.

Με δεδοµένο ακόµη ότι οι οδικές µεταφορές αποτελούν το 75% της κατανάλωσης ενέργειας του µεταφορικού τοµέα στην Ελλάδα, ο τελικός στόχος είναι το 14% να καλύπτεται από ΑΠΕ, µε ορίζοντα το 2030.

Ο στόχος θα επιτευχθεί στο πλαίσιο που διαµορφώνει ο συνολικός µακροχρόνιος σχεδιασµός του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, όπως έχει ανακοινωθεί, βάσει του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίµα (ΕΣΕΚ).

Πρόκειται για το πλαίσιο της εθνικής πολιτικής µέχρι το 2030, στο οποίο περιγράφονται οι εθνικοί στόχοι για την ενέργεια και το κλίµα, σε εναρµόνιση µε τους αντίστοιχους στόχους που έχουν τεθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο, καθώς και µε τις δεσµεύσεις που απορρέουν από τη Συµφωνία των Παρισίων για την κλιµατική αλλαγή, αλλά και τις δεσµεύσεις/στόχους που απορρέουν από το ευρωπαϊκό θεσµικό πλαίσιο για τις εκποµπές ατµοσφαιρικών ρύπων.

Η επίτευξη των στόχων του ΕΣΕΚ στις µεταφορές σηµαίνει ότι, έως το 2030, ένα στα 10 αυτοκίνητα θα είναι ηλεκτροκινούµενα και ότι, από το 2025, ένα στα δύο αυτοκίνητα, τα οποία πωλούνται, θα κινούνται µε ηλεκτρική ενέργεια.

Επισημαίνεται ότι το ΕΣΕΚ δεν προκρίνει ένα σενάριο µε αποκλειστική έµφαση στα ηλεκτρικά οχήµατα ή τα βιοκαύσιµα αλλά, πρόκειται για µια πρόταση που οδηγεί σε µετριασµένη διείσδυση µικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων µε ορίζοντα το 2030, βάσει κατάλληλων κινήτρων.

Τι ισχύει σήμερα, ποια φορτηγά και οχήματα μετακινούνται

Βάσει του άρ. 50 του Ν. 4030/2011 (ΦΕΚ 249 Α/25.11.11), στο κέντρο της Αθήνας και Θεσσαλονίκης, επιτρέπεται η κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων ιδιωτικής χρήσης φορτηγών και επιβατικών οχηµάτων µικτού βάρους κάτω των 4.000 kg, µόνο εφόσον η τεχνολογία κατασκευής τους πληροί εκ κατασκευής τις προδιαγραφές του Κανονισµού 715/2007 (Euro V – Euro VI) ή µεταγενέστερου.

Με το Ν. 4313/2014 (261Α΄/17.12.14), άρθρο 39 τροποποιήθηκε ο Ν. 1959/1991 και σε οποιαδήποτε διάταξη νόµου ή κανονιστική πράξη όπου αναφέρεται «κάτω των τεσσάρων χιλιάδων χιλιόγραµµων» και «άνω των τεσσάρων χιλιάδων χιλιόγραµµων», αυτά αντικαθίστανται µε τους όρους «κάτω των τρεισήµισι χιλιάδων χιλιόγραµµων» και «άνω των τρεισήµισι χιλιάδων χιλιόγραµµων».

Εποµένως, στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης (όπως οριζόταν στην Κοινή Υπουργική Απόφαση Β-27660/712 – ΦΕΚ 519/Β/12.8.92), επιτρέπεται η κυκλοφορία µόνο των πετρελαιοκίνητων ΙΧ οχηµάτων µικτού βάρους κάτω των 3.500 kg, τα οποία είναι τελευταίας τεχνολογίας και πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές Euro V – Euro VI ή µεταγενέστερης.

Επιπλέον, µε την ΚΥΑ 16229/2012 (Β΄1467) «Μέτρα περιορισµού κυκλοφορίας επιβατηγών αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων στο µικρό και µεγάλο δακτύλιο της Αθήνας», από το Σεπτέµβριο του 2012, τέθηκε σε εφαρµογή ο «πράσινος δακτύλιος» στο κέντρο της Αθήνας και επιτρέπεται η κυκλοφορία χωρίς κανένα περιορισµό µόνο των ηλεκτρικών και υβριδικών οχηµάτων και των οχηµάτων τα οποία πληρούν εκ κατασκευής τις διατάξεις του Κανονισµού 715/2007 (Euro V – Euro VI) ή µεταγενέστερου εφόσον εκπέµπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140g/km, ανεξαρτήτως του καυσίµου που χρησιµοποιούν.

Τα υπόλοιπα οχήµατα αυτής της κατηγορίας, κυκλοφορούν στο κέντρο της Αθήνας εκ περιτροπής και µε βάση το σύστηµα «µονά-ζυγά».

Επίσης, τα φορτηγά οχήµατα άνω των 2,2 τόνων και τα λεωφορεία, ηλικίας µεγαλύτερης των 22 ετών (µε βάση το έτος της πρώτης άδειας κυκλοφορίας τους στην Ελλάδα), απαγορεύεται να κυκλοφορούν στο µεγάλο και το µικρό δακτύλιο της Αθήνας, από την 1-9-2013.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΣΗΡΥΠΑΝΣΗΡΥΠΟΙ

Σχετικά Άρθρα

ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Ο τελευταίος κινητήρας πετρελαίου της Volvo θα παραχθεί στις αρχές του 2024

21 Σεπτεμβρίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Άνοδος 21% στις ταξινομήσεις νέων οχημάτων τον Αύγουστο στην ΕΕ, τα ηλεκτροκίνητα – για πρώτη φορά – μερίδιο αγοράς 20%

21 Σεπτεμβρίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Υπαγωγή 2.629 οχημάτων στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2»

20 Σεπτεμβρίου, 2023
ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

TÜV HELLAS (TÜV NORD): Yπηρεσίες ελέγχου για σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων

14 Σεπτεμβρίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Αυστηρότερα όρια για διάφορους ρύπους για το 2035, με στόχο τη μηδενική ρύπανση το 2050

13 Σεπτεμβρίου, 2023
(ΤΑΧΟ)ΓΡΑΦΟΣ

Δημόσιοι σταθμοί φόρτισης: 3.775 σήμερα, 25.000 το 2030

28 Αυγούστου, 2023
Επόμενο άρθρο

Επανέρχεται, για τουλάχιστον 6 μήνες, το παλαιό καθεστώς έκδοσης διπλωμάτων οδήγησης

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

ΔΑΑ, Fraport, Hellastron, AVIS, Streem Global, Minoan Lines, ΟΛΘ και Parsons στο ITC 2023 (19/9)

18 Σεπτεμβρίου, 2023

Εντός 2 ετών η πλήρης αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου. Τι είπαν ΡΑΣ, ΟΣΕ, Copelouzos Group, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΘΕΚ, VTG

19 Σεπτεμβρίου, 2023

Το video της ημέρας των Μεταφορών του ITC 2023 – 6ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών

19 Σεπτεμβρίου, 2023

ΡΑΣ, ΟΣΕ, ΗΤ, Copelouzos, «Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο» / Goldair, ΓΑΙΑΟΣΕ και VTG στο ITC 2023 (19/9)

18 Σεπτεμβρίου, 2023

3 επιπλέον υδατοδρόμια και ένα υδάτινο πεδίο αποκτά η Πελοπόννησος, άναψε “πράσινο” και για τον Βόλο

21 Σεπτεμβρίου, 2023

To video της ημέρας των Υποδομών του ITC 2023 – 6ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών

18 Σεπτεμβρίου, 2023

Κανονικά οι πτήσεις την Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου, παράνομη κρίθηκε η απεργία ΕΕΕΚΕ και ΟΣΥΠΑ

20 Σεπτεμβρίου, 2023

Ορίστηκε Διοίκηση στον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών

20 Σεπτεμβρίου, 2023

Τα αεροδρόμια σε Κέρκυρα και Άκτιο επισκέφθηκαν η υφυπουργός Μεταφορών και ο Γ.Γ. Μεταφορών

1

Το νέο video με την πρόοδο κατασκευής του αεροδρομίου στο Καστέλλι της Κρήτης

1

Tο υπ. Ναυτιλίας θα διερευνήσει και τυχόν ευθύνες που μπορεί να έχει η Attica για τον πνιγμό, πέρα από την ευθύνη του πλοιάρχου

1

Hellenic Train: Με λεωφορεία τα δρομολόγια της γραμμής Λάρισα – Βόλος

1

Προς ολοκλήρωση ο Piraeus Tower, ξεκινά η ανέγερση του Riviera Tower – Πώς θα αλλάξει το skyline της Αθήνας με τους δύο νέους ουρανοξύστες

23 Σεπτεμβρίου, 2023

Στον επανασχεδιασμό λεωφορειακών γραμμών στην ευρύτερη περιοχή της βορειοανατολικής Αττικής προχωρά ο ΟΑΣΑ

23 Σεπτεμβρίου, 2023
Night street scene in Bucharest old city, on Postei Street(Strada Postei), 04-10-2014.

Η ERGOTRAK αποκλειστικός εισαγωγέας και διανομέας των λεωφορείων Otokar στην Ελλάδα

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Alfa Romeo Tonale Hybrid 160 VGT Ti: Το πάθος συναντάει την καρδιά των C-SUV

22 Σεπτεμβρίου, 2023

DHL Express secures top spot as Europe’s Best Workplace™ 2023 for 3rd time in a row

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Χρήστος Σταϊκούρας: Ενισχύεται ο ρόλος της Ελλάδας στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία»: Ένα επιτυχημένο case study διαρκούς προόδου και εξέλιξης

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Χρ. Σταϊκούρας πριν από το Άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών: “Oι μεταφορές ενισχύουν ανάπτυξη και κοινωνική συνοχή”

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ