• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Κυριακή, 14 Αυγούστου, 2022
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    LOGISTICS

    Δεν έχει χορηγηθεί κρατική ενίσχυση στην ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ γνωμοδότησε η ΕΕ. Το σκεπτικό της απόφασης

    13 Αυγούστου, 2022
    Τέλος οι «ουρές» στην έξοδο της Αττικής Οδού στη Μεταμόρφωση. «Πράσινο φως» για την επέκταση της λεωφόρου Κύμης
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Οριστικός ανάδοχος της επέκτασης της λεωφόρου Κύμης η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ

    12 Αυγούστου, 2022
    Καταργούνται οι περιορισμοί στις διαπεριφερειακές μετακινήσεις, πως θα γίνονται τα ταξίδια στα νησιά
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Κορυφώνεται η έξοδος των εκδρομέων του Αυγούστου

    12 Αυγούστου, 2022
    Ενισχύονται οι δραστηριότητες της Autohellas που δεν εξαρτώνται από τον τουρισμό
    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    Οι (προσεκτικές) κινήσεις του ομίλου Βασιλάκη στο εξωτερικό

    12 Αυγούστου, 2022
    Στην τελική ευθεία η γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, στην τελική ευθεία η μεγαλύτερη «μάχη» των εργολάβων
    ΓΝΩΜΗ

    Εξάρχεια, ο λογαριασμός αφορά όλους μας

    12 Αυγούστου, 2022
    Αθάνατη Ελλάδα. Δυο φορές, σε 1 εβδομάδα, εγκαινιάστηκε το αεροδρόμιο της Πάρου
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Αλλαγή δεδομένων στις άγονες αεροπορικές γραμμές: Για 10 δρομολόγια εκδηλώθηκε ενδιαφέρον χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα

    12 Αυγούστου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    LOGISTICS

    Δεν έχει χορηγηθεί κρατική ενίσχυση στην ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ γνωμοδότησε η ΕΕ. Το σκεπτικό της απόφασης

    13 Αυγούστου, 2022
    Τέλος οι «ουρές» στην έξοδο της Αττικής Οδού στη Μεταμόρφωση. «Πράσινο φως» για την επέκταση της λεωφόρου Κύμης
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Οριστικός ανάδοχος της επέκτασης της λεωφόρου Κύμης η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ

    12 Αυγούστου, 2022
    Καταργούνται οι περιορισμοί στις διαπεριφερειακές μετακινήσεις, πως θα γίνονται τα ταξίδια στα νησιά
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Κορυφώνεται η έξοδος των εκδρομέων του Αυγούστου

    12 Αυγούστου, 2022
    Ενισχύονται οι δραστηριότητες της Autohellas που δεν εξαρτώνται από τον τουρισμό
    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    Οι (προσεκτικές) κινήσεις του ομίλου Βασιλάκη στο εξωτερικό

    12 Αυγούστου, 2022
    Στην τελική ευθεία η γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, στην τελική ευθεία η μεγαλύτερη «μάχη» των εργολάβων
    ΓΝΩΜΗ

    Εξάρχεια, ο λογαριασμός αφορά όλους μας

    12 Αυγούστου, 2022
    Αθάνατη Ελλάδα. Δυο φορές, σε 1 εβδομάδα, εγκαινιάστηκε το αεροδρόμιο της Πάρου
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Αλλαγή δεδομένων στις άγονες αεροπορικές γραμμές: Για 10 δρομολόγια εκδηλώθηκε ενδιαφέρον χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα

    12 Αυγούστου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Ποια είναι η «ανωτέρα βία» που επιτάσσει την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, διερωτώνται οι εργαζόμενοι

vvegiazi by vvegiazi
18 Μαΐου, 2020
στο ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ
0
Αυξήσεις «φωτιά» θα επιφέρει η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Το φυλλάδιο στη ΔΕΘ
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Την άμεση ακύρωση της παραχώρησης δημόσιων υποδομών, που μπορούν να δώσουν ουσιαστική προοπτική στην κοινωνία για την εξυπηρέτηση των πραγματικών της αναγκών, στις νέες συνθήκες που έφερε η πανδημία του κορωνοϊού στη χώρα μας, ζήτησε ο Σύλλογος Εργαζομένων της Εγνατίας Οδού (ΣΕΤΕΟ).

Μάλιστα, σε ανακοίνωσή τους, οι εργαζόμενοι διερωτώνται τους λόγους «ανωτέρας βίας» που οδηγούν την παρούσα κυβέρνηση στην παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου.

Η ανακοίνωση των εργαζομένων αναφέρει τα εξής:

Όλοι ζούμε πρωτόγνωρες καταστάσεις, εξαιτίας των γεγονότων ανωτέρας βίας από την εξέλιξη της πανδημίας του Covid-19. Εκτός των υγειονομικών επιπτώσεων οι πολίτες και οι ιδιωτικές επιχειρήσεις βιώνουν την πανδημία με διακοπή δραστηριοτήτων, απώλεια θέσεων εργασίας, μερική απασχόληση, μειώσεις εσόδων – μισθών και ανασφάλεια.

Αντιθέτως, για τους ιδιωτικούς οικονομικούς φορείς που έχουν συμβληθεί με το Κράτος με “συμβάσεις παραχώρησης”, αρκεί η “γνωστοποίηση γεγονότος ανωτέρας βίας” για να καλύψουν τις απώλειες εσόδων εξαιτίας της μειωμένης ζήτησης. Οι κατ’ ευφημισμό “συμβάσεις παραχώρησης” (εφόσον η χρηματοδότησή τους γίνεται σχεδόν αποκλειστικά από το Κράτος και τους πολίτες) είναι θωρακισμένες έναντι όλων των συνθηκών ανωτέρας βίας.

Το μόνο που χρειάζεται από μέρους τους είναι μία “απαίτηση αποζημίωσης” προς το Κράτος ή, αναλόγως των συμφερόντων, μια αναθεώρηση της σύμβασης (όπως έχει ήδη συμβεί πολλές φορές στους παραχωρημένους αυτοκινητόδρομους), ενώ παράλληλα με περίσσια θράσους, δηλώνουν ότι «το 2020 είναι μία απαιτητική χρονιά λόγω πανδημίας, αλλά θα είναι καλύτερη από άποψη κερδοφορίας σε σχέση με το 2019!». Άλλωστε σε βάθος χρόνου αφαιρούνται ολόκληρα τεχνικά αντικείμενα των παραχωρήσεων και ανατίθενται στους ίδιους για κατασκευή τους πλέον ως δημόσια έργα, χωρίς καμία επιβάρυνση της παραχώρησης, χωρίς νέο διαγωνισμό.

Ποιο είναι τελικά το κοινωνικό (υψηλό κόστος διοδίων για τους πολίτες, μη απαλλαγή ευπαθών ομάδων κ.α.) και το οικονομικό όφελος από τις παραχωρήσεις των αυτοκινητοδρόμων στην Ελλάδα;

Θα συνεχίσουμε να παρέχουμε καθημερινή ρευστότητα, από το υστέρημα των πολιτών-χρηστών στους ιδιώτες και ταυτόχρονα θα τους χρηματοδοτούμε όταν τα πλάνα τους δεν είναι τόσο κερδοφόρα όσο υπολόγιζαν;

Στο αντίποδα αυτών η “Εγνατία Οδός ΑΕ”, ο μόνος δημόσιος φορέας που διαχειρίζεται αυτοκινητόδρομο (την Εγνατία Οδό και τους Κάθετους Άξονες), ο οποίος:

-παρότι στερούνταν μέχρι πρόσφατα το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων διοδίων λόγω της σκανδαλώδους δέσμευσής τους από την πιστώτρια τράπεζα,

-παρότι η χιλιομετροχρέωση των διοδίων στο δίκτυό της είναι λιγότερο από το μισό σε σχέση με τους παραχωρημένους αυτοκινητόδρομους

-παρότι εφαρμόζεται απαλλαγή διοδίων των ευπαθών ομάδων καθώς και μόνιμων κατοίκων προς τις διοικητικές περιφέρειες τους και

-παρ’ όλη την τεράστια μείωση εσόδων κατά το διάστημα των περιορισμών της κυκλοφορίας λόγω της πανδημίας,

όχι μόνο δεν απαιτεί αποζημιώσεις, αλλά προβαίνει και σε δωρεές προς το δημόσιο σύστημα υγείας, όπου υπήρχε κοινωνική ανάγκη αυτή την χρονική περίοδο.

Θεωρούμε ότι οι καταστάσεις που αναγκαστήκαμε να διαχειριστούμε το τελευταίο διάστημα κάνουν πρόδηλο όσο ποτέ ότι η ουσιαστική στήριξη της δημόσιας υγείας για όλους, αλλά και η δημόσια διαχείριση των υποδομών, αποτελούν βασικούς πυλώνες θωράκισης των κοινωνικών αναγκών και περαιτέρω μοχλός ανάπτυξης του βιοτικού επιπέδου όλων των πολιτών.

Επειδή, δυστυχώς, και η παρούσα Κυβέρνηση φαίνεται ότι έχει στο πρόγραμμα την Παραχώρηση και της Εγνατίας Οδού, εύλογα αναρωτιέται κάποιος, ποια άραγε είναι η «Ανωτέρα Βία» που επιτάσσει αυτούς τους σχεδιασμούς;

Στις νέες συνθήκες που έρχονται η άμεση ακύρωση της παραχώρησης δημόσιων υποδομών και η επιστροφή υπό δημόσιο έλεγχο όλων των παραπάνω κοινωνικών αγαθών μπορούν να δώσουν ουσιαστική προοπτική στην κοινωνία για την εξυπηρέτηση των πραγματικών της αναγκών.

Tags:ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣΣΕΤΕΟ

Σχετικά Άρθρα

Η Διοικητική Αρχή Σηράγγων πρέπει να προχωρήσει στην αδειοδότηση του συνόλου των σηράγγων της Εγνατίας Οδού
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Προσωρινές ρυθμίσεις κυκλοφορίας στον ανισόπεδο κόμβο Βέροιας της Εγνατίας Οδού στις 19,21 και 26 Ιουλίου

20 Ιουλίου, 2022
Έως τα τέλη Σεπτεμβρίου η παραχώρηση της Εγνατίας, ζημιές 67,1 εκατ. το 2015
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Παρατείνεται το οικονομικό κλείσιμο της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού

14 Ιουλίου, 2022
Αθ. Σχίζας: Διεθνές ενδιαφέρον για τη μίσθωση τροχαίου υλικού της ΓΑΙΑΟΣΕ
ΥΠΟΓΕΙΟΣ

Από τον σιδηρόδρομο στις κατασκευές. Ο Αθ. Σχίζας στη (νέα) INTΡAKAT

12 Ιουλίου, 2022
Παραδόθηκε το “ορφανό χιλιόμετρο” στον άξονα Θεσσαλονίκη – Ποτίδαια
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Παραδόθηκε το “ορφανό χιλιόμετρο” στον άξονα Θεσσαλονίκη – Ποτίδαια

7 Ιουνίου, 2022
Κων/νος Κουτσούκος: Στα προ-covid επίπεδα η κίνηση στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Κων/νος Κουτσούκος: Στα προ-covid επίπεδα η κίνηση στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους

1 Ιουνίου, 2022
O Σπύρος Πατέρας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ΟΣΕ, στο 5ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2022
LOGISTICS

Αεροδρόμιο Αθήνας, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Εγνατία Οδός, DHL Express και Parsons στο 5ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών

31 Μαΐου, 2022
Επόμενο άρθρο
Αποφασισμένη η ΕΕ για τον περιορισμό των αυξανόμενων εκπομπών CO2 από τα βαρέα οχήματα (φορτηγά, λεωφορεία, πούλμαν)

Υπογράφεται η σύμβαση μεταξύ υπουργείου Μεταφορών – Inform Λύκος για τις κάρτες ψηφιακού ταχογράφου

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Άλλαξε (και τυπικά) έδρα η AEGEAN στο κτίριο Β57 του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών

10 Αυγούστου, 2022
Τέλος οι «ουρές» στην έξοδο της Αττικής Οδού στη Μεταμόρφωση. «Πράσινο φως» για την επέκταση της λεωφόρου Κύμης

Οριστικός ανάδοχος της επέκτασης της λεωφόρου Κύμης η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ

12 Αυγούστου, 2022
H αύξηση του ΕΦΚ επηρεάζει τις βενζίνες 3,7 λεπτά, το πετρέλαιο 10 λεπτά και το υγραέριο 7 λεπτά

Αρχίζουν οι πρώτες πληρωμές του Fuel Pass 2 (επιδότηση καυσίμων)

9 Αυγούστου, 2022
Αθάνατη Ελλάδα. Δυο φορές, σε 1 εβδομάδα, εγκαινιάστηκε το αεροδρόμιο της Πάρου

Αλλαγή δεδομένων στις άγονες αεροπορικές γραμμές: Για 10 δρομολόγια εκδηλώθηκε ενδιαφέρον χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα

12 Αυγούστου, 2022
Ξεκίνησαν δρομολόγια τα 3 νεότευκτα Catamaran Aero Highspeed της Hellenic Seaways στον Αργοσαρωνικό (pics)

Ξεκίνησαν δρομολόγια τα 3 νεότευκτα Catamaran Aero Highspeed της Hellenic Seaways στον Αργοσαρωνικό (pics)

9 Αυγούστου, 2022

«Απογειώθηκαν» τον Ιούλιο τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport: Άνοδος επιβατών 11,1% σε σχέση με το 2019

11 Αυγούστου, 2022
«Επίθεση» ΟΣΥΠΑ εναντίον ΤΑΙΠΕΔ και Fraport. Τα ερωτήματα που θέτει η ομοσπονδία

«Λίφτινγκ» στο αεροδρόμιο της Νάξου, δημοπρατείται διαγωνισμός 22 εκατ. ευρώ

8 Αυγούστου, 2022
Στην ανανέωση των ιστοσελίδων των 14 περιφερειακών αεροδρομίων προχώρησε η Fraport Greece

Απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών άνω των 3,5 τόνων κατά τον εορτασμό του Δεκαπενταύγουστου

10 Αυγούστου, 2022

Στον σταθμό «Νομισματοκοπείο» η νέα αφετηρία των ΚΤΕΛ Αττικής για Ραφήνα, Νέα Μάκρη, Μαραθώνα, Μαρκόπουλο, Λαύριο

11
«Επίθεση» ΟΣΥΠΑ εναντίον ΤΑΙΠΕΔ και Fraport. Τα ερωτήματα που θέτει η ομοσπονδία

Έσοδα ρεκόρ ο τουρισμός, αλλά «δεν είναι όλοι Μύκονος και Σαντορίνη»

1
Άκτωρ και Vinci δεν «καταθέτουν τα όπλα» για το αεροδρόμιο στο Καστέλι

Προσλήψεις μηχανικών, σταθμαρχών και κλειδούχων στον ΟΣΕ. Η προκήρυξη

1
Στα Χανιά επεκτείνεται η Wolt, η 5η πόλη εντός του 2021

Ι.Ο.ΑΣ. και Wolt ενώνουν δυνάμεις για την οδική ασφάλεια των διανομέων

1
«Τσιμπάει» σε κυκλοφορία η Αττική Οδός. Άνοδος 4% στο εξάμηνο

Αλλάζουν όλα στην Αττική Οδό: Έρχονται διόδια ανάλογα με τις ώρες αιχμής / κίνηση

1

«Πάνω από 2 εκατ. αφίξεις στα 5 διεθνή αεροδρόμια του Νοτίου Αιγαίου», δήλωσε ο υπουργός Τουρισμού

1

Δεν έχει χορηγηθεί κρατική ενίσχυση στην ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ γνωμοδότησε η ΕΕ. Το σκεπτικό της απόφασης

13 Αυγούστου, 2022
Τέλος οι «ουρές» στην έξοδο της Αττικής Οδού στη Μεταμόρφωση. «Πράσινο φως» για την επέκταση της λεωφόρου Κύμης

Οριστικός ανάδοχος της επέκτασης της λεωφόρου Κύμης η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ

12 Αυγούστου, 2022
Καταργούνται οι περιορισμοί στις διαπεριφερειακές μετακινήσεις, πως θα γίνονται τα ταξίδια στα νησιά

Κορυφώνεται η έξοδος των εκδρομέων του Αυγούστου

12 Αυγούστου, 2022
Ενισχύονται οι δραστηριότητες της Autohellas που δεν εξαρτώνται από τον τουρισμό

Οι (προσεκτικές) κινήσεις του ομίλου Βασιλάκη στο εξωτερικό

12 Αυγούστου, 2022
Στην τελική ευθεία η γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, στην τελική ευθεία η μεγαλύτερη «μάχη» των εργολάβων

Εξάρχεια, ο λογαριασμός αφορά όλους μας

12 Αυγούστου, 2022
Αθάνατη Ελλάδα. Δυο φορές, σε 1 εβδομάδα, εγκαινιάστηκε το αεροδρόμιο της Πάρου

Αλλαγή δεδομένων στις άγονες αεροπορικές γραμμές: Για 10 δρομολόγια εκδηλώθηκε ενδιαφέρον χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα

12 Αυγούστου, 2022
Γ. Καραγιάννης, Γ.Γ. Υποδομών: Υλοποιείται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για τα μεγάλα έργα

Θα αναβιώσει το Rail T-K-A-B-V-R Project, με τη δημιουργία ελληνο-βουλγαρικής εταιρείας; Προσλαμβάνεται νομικός σύμβουλος

12 Αυγούστου, 2022
Είναι εμφανές: Το 2021 δεν θα έχει καμία σχέση με το 2020 για την αγορά αυτοκινήτου

Άνοδος 2,8% στις ταξινομήσεις αυτοκινήτων τον Ιούλιο στην Ελλάδα, παραμένουν σε πτώση λεωφορεία και φορτηγά

11 Αυγούστου, 2022

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα

    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.

    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ