Κυριακή, 18 Μαΐου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Το μήνυμα του ΣΕΕΝ για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας στη Ναυτιλία. Στο 7,8% η απασχόληση στην Ελλάδα

    18 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    ΕΝΕΔΕΠ: Καταγγέλλει τη στάση των Cosco, DPort και PCT

    17 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Ολοκληρώθηκαν οι εκλογές στην ΠΕΠΕ. 1η η +ΣυνΕξέλιξη (157 ψήφοι), 2η η Συμμαχία Μηχανοδηγών (129 ψήφοι)

    17 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Έκπτωση 10% στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη από 17 Μαΐου έως 30 Ιουνίου από τη Hellenic Train

    17 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Στον ΟΛΠ υψηλόβαθμη αντιπροσωπεία από τη Δημοκρατία του Καζακστάν

    16 Μαΐου, 2025
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Στα 3,9 δισ. το πρωτογενές πλεόνασμα προϋπολογισμού στο α’ 4μηνο του 2025

    16 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Το μήνυμα του ΣΕΕΝ για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας στη Ναυτιλία. Στο 7,8% η απασχόληση στην Ελλάδα

    18 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    ΕΝΕΔΕΠ: Καταγγέλλει τη στάση των Cosco, DPort και PCT

    17 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Ολοκληρώθηκαν οι εκλογές στην ΠΕΠΕ. 1η η +ΣυνΕξέλιξη (157 ψήφοι), 2η η Συμμαχία Μηχανοδηγών (129 ψήφοι)

    17 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Έκπτωση 10% στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη από 17 Μαΐου έως 30 Ιουνίου από τη Hellenic Train

    17 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Στον ΟΛΠ υψηλόβαθμη αντιπροσωπεία από τη Δημοκρατία του Καζακστάν

    16 Μαΐου, 2025
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Στα 3,9 δισ. το πρωτογενές πλεόνασμα προϋπολογισμού στο α’ 4μηνο του 2025

    16 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Π. Πέρκα: «Η Αττική Οδός έπρεπε να επιστρέψει στο Δημόσιο, αλλά η κυβέρνηση επέλεξε να υπογράψει άλλη μία “λεόντεια” σύμβαση»

vvegiazi by vvegiazi
1 Οκτωβρίου, 2024
στο ΟΔΙΚΕΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, με τίτλο «Κύρωση Σύμβασης Παραχώρησης Υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού», που συζητήθηκε στη Διαρκή Επιτροπής Παραγωγής & Εμπορίου της Βουλής, τοποθετήθηκε η βουλευτής της Νέας Αριστεράς, Πέτη Πέρκα.

Η ανακοίνωση της κας Πέρκα

Με αναφορά στα έργα και ημέρες της αρχικής Σύμβασης Παραχώρησης (Σ.Π.) της Αττικής Οδού, που ανήκει στην “πρώτη γενιά” Σ.Π., μαζί με τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, ξεκίνησε την τοποθέτησή της κας Πέρκα.

Σύμβαση που κυρώθηκε με το Ν2445/1996, είχε μέγιστη διάρκεια παραχώρησης 23 χρόνια, αλλά και τη δυνατότητα επιστροφής του Έργου στο Ελληνικό Δημόσιο (Ε.Δ.) νωρίτερα. Αυτό όμως εξαρτιόταν από την κερδοφορία του Παραχωρησιούχου και όχι από τα έσοδά του, γεγονός που αποτελεί την ιδιαιτερότητά της σε σχέση με τις Σ.Π. “δεύτερης γενιάς”.

«Είναι προφανές ότι όσο μεγαλύτερη είναι η κερδοφορία του Αναδόχου, τόσο συντομεύει ο χρόνος εκμετάλλευσης του Έργου από αυτόν», σημείωσε η Π. Πέρκα. «Τα έσοδα του Αναδόχου διαμορφώνονται κυρίως από την είσπραξη των διοδίων – που με τη σειρά τους εξαρτώνται από το ύψος του διοδίου και τη διερχόμενη κυκλοφορία – αλλά και από την εμπορική εκμετάλλευση των χώρων των Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ). Ο έλεγχος όμως των εξόδων του αποτελεί δύσκολο εγχείρημα, αφού η εταιρία ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε. εμφανίζει υπέρογκα έξοδα που αποδίδει για τη συντήρηση και τη λειτουργία στην εταιρία Αττικές διαδρομές. Οι μέτοχοι εταιρίες είναι οι ίδιες, οι οποίες και τα καρπούνται, και με τη μεθόδευση αυτή δεν υπολογίζεται στην απόδοση των ιδίων κεφαλαίων αυτών των Εταιριών.

Δηλαδή, ενώ η Αττική Οδός θα έπρεπε να έχει επανέλθει ήδη στο Ε.Δ., το μεγάλο ‘κόλπο’ των ενδοομιλικών συναλλαγών παρατείνει την Περίοδο Παραχώρησης του Έργου μέχρι σήμερα, που λήγει σύμφωνα με τη Σ.Π. Για να συνεχίσει το μεγάλο ‘’πάρτυ’’ των δισ. εις βάρος των ‘κορόιδων’ (βλ. Ε.Δ., φορολογούμενοι), με άλλον βέβαια Παραχωρησιούχο, τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – που εάν μπει κανείς στην επίσημη σελίδα του Ομίλου, θα δει τον ‘πανηγυρισμό’ για την αύξηση των εσόδων μετά την υπό συζήτηση παραχώρηση!».

Η κατανομή του κόστους κατασκευής της Αττικής Οδού φανερώνει ότι πρόκειται για μια σύμβαση όχι απλά «λεόντεια», αλλά «ληστρική». Το Δημόσιο, μαζί με τη συγχρηματοδότηση της ΕΕ, κατέβαλε το 32%, δηλαδή 420 εκατ. ευρώ. Η κοινοπραξία εξασφάλισε περί τα 675 εκατ. ευρώ δάνεια, με την εγγύηση του Ε.Δ. Η ίδια συμμετοχή της τελευταίας ήταν περίπου 175 εκατ. ευρώ. Ενώ φυσικά το Ε.Δ. κάλυψε και το κόστος των απαλλοτριώσεων, που στοίχισαν πάνω από 1 δισ. ευρώ, όπως επίσης και παράπλευρα έργα υποδομής π.χ. Προαστιακός, που ανατέθηκε στην κοινοπραξία, περίπου 600 εκατ. ευρώ.

«Πείτε μας κύριε Υπουργέ πού ακριβώς βρίσκεται το όφελος του Ε.Δ.», είπε χαρακτηριστικά η Βουλεύτρια Φλώρινας. Ακόμα και η ρητορική της ανάληψης του ρίσκου από τον επενδυτή κατέρρευσε πλήρως την περίοδο της οικονομικής κρίσης, με τους παραχωρησιούχους να απαιτούν και να λαμβάνουν αποζημιώσεις, λόγω μείωσης της κυκλοφορίας και άρα των εσόδων τους από τα διόδια.

Επομένως το κράτος διέσωσε τους χρεωκοπημένους Παραχωρησιούχους, αφού δεν μπορούσαν να τηρήσουν τη συμβατική υποχρέωσή τους να εξασφαλίσουν τη διαρκή χρηματοδότηση των έργων. Τo Ε.Δ. αύξησε τη συνολική συμμετοχή του κατά περισσότερο από 2 δισ. ευρώ (με υπέρογκες αποζημιώσεις στους Κατασκευαστές και αύξηση της χρηματοδοτικής συμβολής του), χωρίς να λάβει οποιοδήποτε αντάλλαγμα (π.χ. μεταβολή της μετοχικής σύνθεσης των Παραχωρησιούχων υπέρ του Δημοσίου). Ενώ αντίστοιχες διεκδικήσεις έγιναν αποδεκτές από την κυβέρνηση της ΝΔ εξ αιτίας των περιορισμών της κυκλοφορίας από τα μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας.

Ακόμα και το τελευταίο επιχείρημα μιας νεοφιλελεύθερης ιδεοληπτικής άποψης που λέει ότι οι ιδιωτικές εταιρίες έχουν την τεχνογνωσία, την επάρκεια και την ευθύνη (!) να παρεμβαίνουν επιτυχώς και εγκαίρως στις αστοχίες του κράτους, ‘θάφτηκε’ σε 30 πόντους χιόνι. Η πραγματικότητα δηλαδή, για άλλη μια φορά, επιβεβαίωσε την άποψή μας  ότι η αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών ανήκει στο κράτος, με αρμοδιότητες τον σχεδιασμό, την πρόληψη, την αποκατάσταση και τη συνεχή μείωση των συνεπειών των καταστροφών. Ομοίως, επιβεβαιώθηκε ότι τα έργα υποδομής που είναι απαραίτητα για την κοινωνική, παραγωγική, περιβαλλοντική και πολιτισμική συνοχή και ευημερία, πρέπει να ανήκουν στην αποκλειστική αρμοδιότητα του κράτους».

Σε ό,τι αφορά τη νέα σύμβαση, η Γραμματέας της Νέας Αριστεράς υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση ζητάει από την αντιπολίτευση να εγκρίνει τη συνέχιση του σκανδάλου, με το νέο παραχωρησιούχο να συνεχίζει το ίδιο «δοκιμασμένο σχήμα», δηλαδή την ίδρυση δύο εταιριών, τη Νέα Αττική Οδό Παραχώρηση ΜΑΕ και τη Νέα Αττική Οδό Λειτουργία ΑΕ, που θα αναλάβει τη διαχείριση.

Ταυτόχρονα, η ΝΔ θριαμβολογεί για το ‘επίτευγμά’ της να μειωθεί το κόστος των διοδίων από 2,80 σε 2,50 ευρώ. Παραλείποντας όμως να αναφέρει ότι αυτό θα ισχύει για 5 χρόνια μόνο, ενώ μετά η συγκεκριμένη τιμή θα αφορά το μέσο όρο των χρεώσεων και όχι κάθε Ι.Χ. Μάλιστα, η σύμβαση προβλέπει αύξηση 30% των διοδίων κατά τις ώρες της πρωινής και απογευματινής αιχμής, όταν δηλαδή κινείται ποσοστό 25-30% των συνολικών χρηστών της οδού, οι οποίοι κατά κύριο λόγο πηγαίνουν ή επιστρέφουν από την εργασία τους και άρα η μετακίνησή τους αυτή είναι στην πραγματικότητα ανελαστική.

«Κι αν τελικά γίνει ετήσια τιμαριθμική αναπροσαρμογή και στην περίπτωση της Αττικής Οδού, όπως προβλέπεται στις Σ.Π., τότε η μείωση των διοδίων στα 2,50 ευρώ θα εξανεμιστεί σύντομα και τα διόδια θα υπόκεινται στις ‘ορέξεις’ του ‘πληθωριστικού τέρατος’, που όλοι έχουμε καταλάβει τα τελευταία 2-3 χρόνια ότι είναι ανεξέλεγκτο», σχολίασε.

Συγκρίνοντας τη νέα σύμβαση με την αρχική, στάθηκε επίσης στο ότι στην πρώτη υπήρχε ανώτατο συμβατικό όριο διοδίων τελών, κάτι που δεν ισχύει στη νέα σύμβαση. Άρα ξεκινάμε με 2,50 ευρώ διόδια, είναι άγνωστο όμως πού αυτά θα καταλήξουν.

Ενώ και οι προβλέψεις ως προς τον Ανεξάρτητο Μηχανικό έχουν διαφοροποιηθεί προς το χειρότερο. Συγκεκριμένα, δεν απαιτείται πλέον η σύμφωνη γνώμη του Ε.Δ. για τον τελευταίο και παράλληλα δεν διορθώθηκε το λάθος της αρχικής σύμβασης, αυτός να πληρώνεται από τον παραχωρησιούχο. Συνεχίζει λοιπόν να είναι ένας ‘εξαρτημένος’ Ανεξάρτητος Μηχανικός.

Η κα Πέρκα ολοκλήρωσε την τοποθέτησή της υπογραμμίζοντας ότι «αντί το Ε.Δ. να προετοιμαστεί εγκαίρως για την ανάληψη της διαχείρισης, λειτουργίας και συντήρησης της Αττικής Οδού, την απένταξή της δηλαδή από το ΤΑΙΠΕΔ και την επιστροφή της στο δημόσιο, η κυβέρνηση της ΝΔ φρόντισε να συνεχίσει και να υπογράψει άλλη μια ‘λεόντεια’ σύμβαση. Δεν μπορούμε να συναινέσουμε σε άλλη μια Σ.Π. που δεν προασπίζει το δημόσιο συμφέρον, οπότε καταψηφίζουμε».

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥΝΕΑ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣΠΕΤΗ ΠΕΡΚΑ

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Π. Πέρκα: Ποιο είναι μεγαλύτερο, τα 360 εκατ. ή τα 600 εκατ. ευρώ; Προφανώς τα 360, αν είσαι Πρωθυπουργός της Ελλάδας!

13 Μαΐου, 2025
ΟΔΙΚΕΣ

Πως οι Παραχωρήσεις (Αττική Οδός, Νέα και Κεντρική Οδός, Ολυμπία Οδός) «γεμίζουν τα ταμεία» της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

30 Απριλίου, 2025
ΟΔΙΚΕΣ

Κλειστή η έξοδος της Αττικής Οδού από Ελευσίνα προς Λαμία στον κόμβο Μεταμόρφωσης το βράδυ του Σαββάτου 26/4

26 Απριλίου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Ερώτηση Νέας Αριστεράς: Συνεχίζει το υπ. Μεταφορών να εξαιρεί την Hellenic Train από Κανονισμούς για τα δικαιώματα των επιβατών;

31 Μαρτίου, 2025
ΟΔΙΚΕΣ

Wood: Αναβαθμίζει την τιμή-στόχο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στα 27 ευρώ, με 48% περιθώριο ανόδου

5 Μαρτίου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Π. Πέρκα: Ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών ψευδόμενος για σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση στο σιδηρόδρομο

19 Φεβρουαρίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Νέες επιδοτήσεις 771 δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ»

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Οι πρώτες, νέες πληροφορίες για τη συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας στον σιδηρόδρομο

15 Μαΐου, 2025

Τι προβλέπει η νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: 8 υπεραστικά τρένα και 15 προαστιακού τύπου φέρνουν οι Ιταλοί (FS)

12 Μαΐου, 2025

ΣΑΤΑ: Η πιάτσα της Uber στο αεροδρόμιο της Αθήνας είναι παράνομη, στάση εργασίας στις 15/5

14 Μαΐου, 2025

Πως σχολίασαν τη νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας ο Δ.Σ. της Ferrovie, ο Πρόεδρος και ο Δ.Σ. της Hellenic Train

13 Μαΐου, 2025

Hellenic Train: Η επένδυση των 360 εκατ. ευρώ είναι από τις μεγαλύτερες στις μεταφορές στην Ελλάδα

12 Μαΐου, 2025

Η Hellenic Train αναζητά τεχνικό προσωπικό σε όλη την Ελλάδα

14 Μαΐου, 2025

Τι οδήγησε στην οριστική ρήξη στον ΟΛΘ μεταξύ Ι. Σαββίδη και Αθ. Λιάγκου;

15 Μαΐου, 2025

Σύνδεσμος εμπόρων και μεσιτών ταξί: Στηρίζουμε απόλυτα τα αιτήματα των ιδιοκτητών ταξί

14 Μαΐου, 2025

Νέο σημείο παραλαβής Uber (Έξοδος 4, Αφίξεις) στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»

1

Πώς θα κινηθούν τα ΜΜΜ έως και την Τρίτη 22 Απριλίου

0

Που βρίσκονται οι δυο μετροπόντικες της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας

0

Άνοδος 9,4% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Πειραιά στο πρώτο τρίμηνο

0

H «ακτινογραφία» του ΟΛΘ στα εμπορεύματα και οι προοπτικές του 2025

0

H εξέλιξη των δικαστικών αντιδικιών του αεροδρομίου της Αθήνας με το ελληνικό δημόσιο

0

Η DHL θα επενδύσει 2 δισ. ευρώ, έως το 2030, στα Health Logistics

0

Σύσταση της ΕΕ για τον καλύτερο συντονισμό των εξαγωγών και των ειδών διπλής χρήσης

0

Το μήνυμα του ΣΕΕΝ για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας στη Ναυτιλία. Στο 7,8% η απασχόληση στην Ελλάδα

18 Μαΐου, 2025

ΕΝΕΔΕΠ: Καταγγέλλει τη στάση των Cosco, DPort και PCT

17 Μαΐου, 2025

Ολοκληρώθηκαν οι εκλογές στην ΠΕΠΕ. 1η η +ΣυνΕξέλιξη (157 ψήφοι), 2η η Συμμαχία Μηχανοδηγών (129 ψήφοι)

17 Μαΐου, 2025

Έκπτωση 10% στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη από 17 Μαΐου έως 30 Ιουνίου από τη Hellenic Train

17 Μαΐου, 2025

Στον ΟΛΠ υψηλόβαθμη αντιπροσωπεία από τη Δημοκρατία του Καζακστάν

16 Μαΐου, 2025

Στα 3,9 δισ. το πρωτογενές πλεόνασμα προϋπολογισμού στο α’ 4μηνο του 2025

16 Μαΐου, 2025

Για το αναπτυξιακό σχεδιασμό και την ερευνητική δραστηριότητα του ΕΚΕΤΑ ενημερώθηκε ο υφ. Ανάπτυξης

16 Μαΐου, 2025

Ικανοποίηση Β. Κικίλια από τη μείωση μέχρι 32% των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

16 Μαΐου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr