• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Πέμπτη, 23 Μαρτίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Με νέες καταθέσεις συνεχίζεται η δικαστική έρευνα για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη

    23 Μαρτίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Μειώθηκαν στα 52 τα πλοία σε αργία τον Δεκέμβριο 2022, έναντι 58 το 2021 και 74 το 2020

    23 Μαρτίου, 2023
    MMM

    Προειδοποιητική στάση εργασίας στο μετρό την Παρασκευή 24 Μαρτίου, από τις 21.00, κήρυξε το ΣΕΛΜΑ

    23 Μαρτίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Open Days για πλήρωμα καμπίνας από την Emirates σε Αθήνα (30/3), Θεσ/νίκη (1/4), Ηράκλειο (3/4)

    23 Μαρτίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ο.Λ.Ε.: Συγκέντρωση ανθρωπιστικής βοήθειας για τις σεισμόπληκτες περιοχές Τουρκίας και Συρίας

    23 Μαρτίου, 2023
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Συνέργεια Golden Cargo – Dronamics φέρνει στο Αιγαίο τα πρώτα drones που θα μεταφέρουν μικρά φορτία

    23 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Με νέες καταθέσεις συνεχίζεται η δικαστική έρευνα για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη

    23 Μαρτίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Μειώθηκαν στα 52 τα πλοία σε αργία τον Δεκέμβριο 2022, έναντι 58 το 2021 και 74 το 2020

    23 Μαρτίου, 2023
    MMM

    Προειδοποιητική στάση εργασίας στο μετρό την Παρασκευή 24 Μαρτίου, από τις 21.00, κήρυξε το ΣΕΛΜΑ

    23 Μαρτίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Open Days για πλήρωμα καμπίνας από την Emirates σε Αθήνα (30/3), Θεσ/νίκη (1/4), Ηράκλειο (3/4)

    23 Μαρτίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ο.Λ.Ε.: Συγκέντρωση ανθρωπιστικής βοήθειας για τις σεισμόπληκτες περιοχές Τουρκίας και Συρίας

    23 Μαρτίου, 2023
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Συνέργεια Golden Cargo – Dronamics φέρνει στο Αιγαίο τα πρώτα drones που θα μεταφέρουν μικρά φορτία

    23 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Ράλι μετ’ εμποδίων η ολοκλήρωση των αυτοκινητόδρομων

ffotinos by ffotinos
24 Ιουλίου, 2016
στο ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Ουκ έστι τέλος για τα προβλήματα στους παραχωρημένους αυτοκινητόδρομους. Ελλείψει ρευστότητας, η καταβολή των αποζημιώσεων και των πριμ επιτάχυνσης στις κοινοπραξίες των παραχωρησιούχων αποτελεί «πονοκέφαλο» για την κυβέρνηση, σύμφωνα με την «Καθημερινή».

Παράλληλα, αναζητείται η φόρμουλα με την οποία θα καταβληθούν αποζημιώσεις στον έναν από τους παραχωρησιούχους, καθώς η πρόοδός του δεν τις δικαιολογεί άμεσα.

Τέλος, οι υπηρεσίες πρέπει να κλείσουν έναν τεράστιο κατάλογο εκκρεμοτήτων –απαλλοτριώσεις, αδειοδοτήσεις, μετακινήσεις δικτύων– πολλές από τις οποίες χρονίζουν, μόλις οκτώ μήνες πριν από την αδιαπραγμάτευτη πλέον ημερομηνία παράδοσης των έργων.

Στις 31 Μαρτίου 2017, οι τέσσερις παραχωρημένοι αυτοκινητόδρομοι πρέπει (πλην μικρών εξαιρέσεων, έως τον Αύγουστο του ίδιου έτους) να έχουν παραδοθεί. Εχοντας εξαντλήσει κάθε δυνατότητα επιείκειας, οι κοινοτικές υπηρεσίες δεν είναι διατεθειμένες να ανεχθούν άλλη καθυστέρηση.

Στο πλαίσιο αυτό, η κυβέρνηση ύστερα από νέο γύρο διαπραγματεύσεων, αποφάσισε να καταβάλει νέες αποζημιώσεις (για όσα φέρει ευθύνη) και πριμ επιτάχυνσης, ώστε οι κατασκευαστές να μπορέσουν να ολοκληρώσουν τα έργα μέσα στον ελάχιστο χρόνο που απομένει.

Στο πλαίσιο αυτό έχουν ήδη υπογραφεί δύο συμφωνίες, με τη Νέα Οδό (που κατασκευάζει την Ιόνια οδό) και την Κεντρική Οδό (που κατασκευάζει τον Ε65), βάσει των οποίων οι δύο κοινοπραξίες, όπως αποκάλυψε η «Κ», θα λάβουν συνολικά 241,5 εκατ. ευρώ.

Επίσης, επίκειται η υπογραφή ανάλογης συμφωνίας με την Ολυμπία Οδό, η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, είχε διεκδικήσει περί τα 150 εκατ. ευρώ. Η υπογραφή της συμφωνίας φέρεται να έχει «μπλοκαριστεί» όχι από το Δημόσιο αλλά από έναν από τους βασικούς εταίρους της κοινοπραξίας, που έχει κάποιες επιπρόσθετες διεκδικήσεις. Ωστόσο, θεωρείται βέβαιο ότι θα υπογραφεί μέσα στις επόμενες ημέρες.

Το βασικό ζητούμενο, λοιπόν, είναι η καταβολή των χρημάτων. Το υπουργείο Οικονομικών αναζητεί τρόπο ώστε οι κοινοτικές υπηρεσίες να εγκρίνουν την καταβολή σχεδόν μισού δισ. ευρώ (από εθνικούς πόρους), σε μια περίοδο όπου τα ταμειακά διαθέσιμα είναι περιορισμένα.

Ολα αυτά μέχρι το τέλος Ιουλίου, καθώς οι εργολάβοι των έργων διαμηνύουν σε κάθε ευκαιρία στην κυβέρνηση ότι δεν μπορούν να εκτεθούν περισσότερο οικονομικά. Οι υπηρεσίες επεξεργάζονται διάφορα σενάρια και «μηχανισμούς», ακόμα και εκτός της «πεπατημένης».

Οι σήραγγες

Ειδικότερα για την εταιρεία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (που κατασκευάζει τις τρεις σήραγγες σε Τέμπη και Πλαταμώνα) τα πράγματα είναι πιο σύνθετα. Η κοινοπραξία έχει ζητήσει να υπογράψει συμφωνία αποζημίωσης, ανάλογη με εκείνη των υπολοίπων τριών κοινοπραξιών.

Το υπουργείο Υποδομών αρνήθηκε, επικαλούμενο τη μεγάλη πρόοδο του έργου (φθάνει το 92%-93%), που δεν δικαιολογεί την καταβολή πριμ επιτάχυνσης. Η κοινοπραξία λοιπόν με τη σειρά της επικαλείται απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου (στο οποίο παραπέμπονται όλες οι διαφωνίες ανάμεσα στο Δημόσιο και τον ιδιώτη), σύμφωνα με την οποία δικαιούται παράταση έως το φθινόπωρο του 2017.

Η λύση που φαίνεται να κερδίζει έδαφος είναι να μην υπογραφεί τελικά συμφωνία, αλλά η κοινοπραξία να λάβει άμεσα τα ποσά που έχουν ήδη επιδικάσει δύο αποφάσεις διαιτησίας (σύμφωνα με πληροφορίες, 22 εκατ. ευρώ και 2,5 εκατ. ευρώ) για καθυστερήσεις ευθύνης του Δημοσίου, και να λήξει το θέμα εκεί.

Παράλληλα, οι υπηρεσίες «τρέχουν» με ταχείς ρυθμούς για την επίλυση των δεκάδων εκκρεμοτήτων, από τις οποίες εξαρτάται άμεσα η έγκαιρη ολοκλήρωση των έργων. Χαρακτηριστικό είναι ότι το υπουργείο Υποδομών ενέκρινε το προηγούμενο δεκαήμερο πλήθος αποφάσεων για την καταβολή αποζημιώσεων για απαλλοτριωτέες εκτάσεις, ενώ το υπουργείο Περιβάλλοντος αδειοδοτήσεις (τεχνικές περιβαλλοντικές μελέτες για εγκατάσταση εργοταξίων) σε μεγάλο αριθμό θέσεων.

Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών, οι κατασκευαστικές κοινοπραξίες δουλεύουν πλέον «στο φουλ» για να καλύψουν τον χαμένο χρόνο μέσα στο οκτάμηνο που απομένει. Η πρόοδος του άξονα Κορίνθου-Πατρών (κοινοπραξία Ολυμπία Οδός) βρίσκεται σήμερα περίπου στο 77%, της Ιόνιας Οδού (κοινοπραξία Νέα Οδός) στο 76%, του Ε65 (κοινοπραξία Κεντρική Οδός) στο 76%.

Οπως αποκάλυψε η «Κ», η Ιόνια Οδός θα παραδοθεί στο τέλος Μαρτίου χωρίς τη σήραγγα της Κλόκοβας, η Κορίνθου-Πατρών και ο Ε65 χωρίς κάποια μικρά τμήματα. Ολες οι εκκρεμότητες θα πρέπει να έχουν κλείσει έως τον Αύγουστο του 2017.

Tags:ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣΕ65ΝΕΑ ΟΔΟΣ

Σχετικά Άρθρα

ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής «Σείριος», που σχεδίασε και κατασκεύασε η Νέα Οδός, υποδέχεται μαθητές Δημοτικού

23 Μαρτίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, έως τις 27 Μαΐου, από Α/Κ Τατοΐου έως Α/Κ Πύρνας

21 Μαρτίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, έως τις 28 Απριλίου, στον Ανισόπεδο Κόμβο Οινοφύτων

13 Μαρτίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Ξεκινά η ανακατασκευή γέφυρας στο Αιγίνιο Πιερίας για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας

9 Μαρτίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Άσκηση μεγάλης κλίμακας στη Σήραγγα Τ2 και εργασίες βραχοπροστασίας στην κοιλάδα των Τεμπών

28 Φεβρουαρίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Παραδίδονται φέτος 24 χλμ. (Τρίκαλα – Καλαμπάκα) του βόρειου τμήματος του Ε65

25 Φεβρουαρίου, 2023
Επόμενο άρθρο

«Μαίνεται» η διαμάχη ιδιωτικών – δημοσίων ΚΤΕΟ. Το 55% των δημόσιων ΚΤΕΟ αδρανοποιημένο

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
???????????????????

AEGEAN: Παραλαμβάνει φέτος 9 Airbus neo. «Σταθμεύει» 6-7 αεροσκάφη για τυχόν αντιμετώπιση καθυστερήσεων

17 Μαρτίου, 2023

MED FRIGO / CARGO MED: Ανανέωση στόλου φορτηγών και προσεχώς, με νέο κέντρο logistics στον Ασπρόπυργο

17 Μαρτίου, 2023

Αυτά τα δρομολόγια θα διεξαχθούν αύριο (22/3), κυρίως ο Προαστιακός Αθήνας και Πάτρας

21 Μαρτίου, 2023

Χωρίς ταξί η Αθήνα την Πέμπτη 23 Μαρτίου. Απεργία του ΣΑΤΑ

22 Μαρτίου, 2023

Αναστέλλεται, εκ νέου, η διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων της Hellenic Train. Η επιστολή προς τους πελάτες

21 Μαρτίου, 2023

Π. Δεμέστιχας, WINGS: Η τεχνολογία αλλάζει το τοπίο στις εμπορευματικές μεταφορές και τις σύγχρονες αποθήκες

21 Μαρτίου, 2023

Ξεκίνησαν τα εμπορευματικά δρομολόγια της RCLG από Θεσσαλονίκη (φωτο). Για τον Πειραιά, σε συζητήσεις ΟΣΕ – Hellenic Train

22 Μαρτίου, 2023

Ιω. Τσιαπαρίκου, πρόεδρος ΡΑΣ: «Βρίσκεται σε εξέλιξη συντονισμένη Δολοφονία Χαρακτήρα στο πρόσωπό μου»

19 Μαρτίου, 2023
???????????????????

AEGEAN: Παραλαμβάνει φέτος 9 Airbus neo. «Σταθμεύει» 6-7 αεροσκάφη για τυχόν αντιμετώπιση καθυστερήσεων

2

Οι μεταφορές στο επίκεντρο: Επισκόπηση των μέτρων ασφαλείας σε αερομεταφορές, ακτοπλοΐα, ΜΜΜ, κ.ά.

2

Επίθεση δέχτηκαν τα γραφεία της Hellenic Train (video)

1

Μαίνεται η «ναυμαχία» στο Αιγαίο. «Ευθείες βολές» Μ. Ηλιόπουλου (Seajets) κατά MIG – Τράπεζας Πειραιώς

1

Την παραίτησή του υπέβαλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής

1

Ελ. Κουντουρά: Το σύστημα ETCS θα έπρεπε να λειτουργεί από το 2020 στον άξονα Αθήνα – Θεσ/νίκη – Ειδομένη

1

Αυτά είναι τα 3 μέλη της Ειδικής Επιτροπής για το σιδηροδρομικό δυστύχημα. Μεταξύ αυτών ο πρώην Δ.Σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

1

Στα γραφεία του ΟΣΕ η Τροχαία Λάρισας, συνελέγησαν έγγραφα και ντοκουμέντα που αφορούν το σιδηροδρομικό δυστύχημα

1

Με νέες καταθέσεις συνεχίζεται η δικαστική έρευνα για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη

23 Μαρτίου, 2023

Μειώθηκαν στα 52 τα πλοία σε αργία τον Δεκέμβριο 2022, έναντι 58 το 2021 και 74 το 2020

23 Μαρτίου, 2023

Προειδοποιητική στάση εργασίας στο μετρό την Παρασκευή 24 Μαρτίου, από τις 21.00, κήρυξε το ΣΕΛΜΑ

23 Μαρτίου, 2023

Open Days για πλήρωμα καμπίνας από την Emirates σε Αθήνα (30/3), Θεσ/νίκη (1/4), Ηράκλειο (3/4)

23 Μαρτίου, 2023

Ο.Λ.Ε.: Συγκέντρωση ανθρωπιστικής βοήθειας για τις σεισμόπληκτες περιοχές Τουρκίας και Συρίας

23 Μαρτίου, 2023

Συνέργεια Golden Cargo – Dronamics φέρνει στο Αιγαίο τα πρώτα drones που θα μεταφέρουν μικρά φορτία

23 Μαρτίου, 2023

Enhancing rail journeys across Europe – more flexibility offered to passengers

23 Μαρτίου, 2023

Το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής «Σείριος», που σχεδίασε και κατασκεύασε η Νέα Οδός, υποδέχεται μαθητές Δημοτικού

23 Μαρτίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ