ΑρχικήΑυτοκινητόδρομοιΣΕΑΑ: Η υπερπροσφορά ιδιωτικών ΚΤΕΟ έχει οδηγήσει σε πολύ χαλαρούς ελέγχους

ΣΕΑΑ: Η υπερπροσφορά ιδιωτικών ΚΤΕΟ έχει οδηγήσει σε πολύ χαλαρούς ελέγχους

Για υπερπροσφορά μονάδων ιδιωτικών ΚΤΕΟ -πλέον των 170 πανελλαδικά- σε σχέση με τα ελεγχόμενα οχήματα κάνει λόγο ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου (ΣΕΑΑ), γεγονός που έχει οδηγήσει σε πολύ χαλαρούς ελέγχους.

Όπως σημειώνει ο Σύνδεσμος, μόνον στην Αθήνα, “που λειτουργούν σχεδόν 40 μονάδες ΚΤΕΟ με πάνω από 80 γραμμές ελέγχου, η δυναμικότητα αυτών είναι τριπλάσια των ελεγχόμενων οχημάτων (στοιχεία 2016) ή περίπου +50% μεγαλύτερη από το φόρτο που θα προέκυπτε, αν υπήρχε πλήρης προσέλευση εκ μέρους των ιδιοκτητών (που δυστυχώς δεν υπάρχει).

Κάτω από αυτές τις συνθήκες το υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος προωθεί Προεδρικό Διάταγμα στο Συμβούλιο της Επικρατείας, με το οποίο πλέον θα επιτρέπεται στα ΚΤΕΟ να εγκαθίστανται στον αστικό ιστό των πόλεων, δηλαδή σε χρήσεις γενικής κατοικίας και πολεοδομικού κέντρου και όχι εκτός, σε ζώνες χονδρεμπορίου, βιοτεχνικές κλπ που ισχύει σήμερα.

Δίχως να έχει διαπιστωθεί ζήτημα εγγύτητας για τους οδηγούς και λαμβάνοντας υπόψη την προαναφερθείσα, κορεσμένη αγορά, είναι βέβαιο ότι η ελεύθερη εγκατάσταση των ΚΤΕΟ σε προνομιακές θέσεις στα κέντρα των πόλεων θα δημιουργήσει αθέμιτο ανταγωνισμό έναντι των ήδη υφισταμένων εγκαταστάσεων και θα αυξήσει ακόμη περισσότερο την προσφορά, με αποτέλεσμα η ποιότητα των ελέγχων στα ΚΤΕΟ να υποτιμηθεί ακόμη περισσότερο”.

Στην ανακοίνωση του ΣΕΑΑ σημειώνεται ότι με βάση τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Υποδομών στη χώρα μας τα ποσοστά απόρριψης στα ΚΤΕΟ στα επιβατικά είναι 4,7% (ή στα ταξί 4,6%), όταν για παράδειγμα στην Γερμανία 33,6% (πηγή KBA).

Ο Σύνδεσμος δηλώνει “κάθετα αντίθετος στην ως άνω ανατροπή των κανόνων, καθώς με την υγιή λειτουργία των επιχειρήσεων των ΚΤΕΟ σχετίζεται άμεσα η οδική ασφάλεια, πολύ περισσότερο υπό τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες που έχουν οδηγήσει πολλούς ιδιοκτήτες να πιστεύουν ότι η «οικονομία» στη συντήρηση /επισκευή ενός οχήματος είναι δίχως συνέπειες”.

Παράλληλα, επαναλαμβάνει την επείγουσα ανάγκη έναρξης ελέγχων στα ΚΤΕΟ, καθώς “από την ίδρυση τους, αν και προβλέπεται, ουδέποτε έχουν ελεγχθεί αιφνίδια, επί τόπου, κατά πόσον ασκούν αδιάβλητους ελέγχους. Ο επανέλεγχος οχημάτων που μόλις διήλθαν ΚΤΕΟ με επιτυχία, είναι απολύτως ικανός να διασφαλίσει την αποτελεσματικότητα των ΚΤΕΟ”.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο