Τρίτη, 8 Ιουλίου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ ΕΛΙΜΕ και Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων

    7 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    O όμιλος ΤΙΤΑΝ επενδύει στις βιώσιμες κατασκευές στο Ηνωμένο Βασίλειο

    7 Ιουλίου, 2025
    (ΤΑΧΟ)ΓΡΑΦΟΣ

    Η πορεία της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα: Σε άνοδο, αλλά με αργό ρυθμό

    7 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Σωματείο Τεχνικών και Εργαζομένων ΟΑΣΑ – ΟΣΥ: Αντίθετοι στην “ομιλοποίηση” ΟΑΣΑ και θυγατρικών

    7 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: Που οφείλεται η κυκλοφοριακή συμφόρηση στο τμήμα Κατερίνη – Αλιάκμονας στις 6/7

    7 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Εκκινούν οι διαδικασίες για την 8μηνη πρόσληψη 171 οδηγών στον ΟΑΣΘ

    7 Ιουλίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ ΕΛΙΜΕ και Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων

    7 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    O όμιλος ΤΙΤΑΝ επενδύει στις βιώσιμες κατασκευές στο Ηνωμένο Βασίλειο

    7 Ιουλίου, 2025
    (ΤΑΧΟ)ΓΡΑΦΟΣ

    Η πορεία της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα: Σε άνοδο, αλλά με αργό ρυθμό

    7 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Σωματείο Τεχνικών και Εργαζομένων ΟΑΣΑ – ΟΣΥ: Αντίθετοι στην “ομιλοποίηση” ΟΑΣΑ και θυγατρικών

    7 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: Που οφείλεται η κυκλοφοριακή συμφόρηση στο τμήμα Κατερίνη – Αλιάκμονας στις 6/7

    7 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Εκκινούν οι διαδικασίες για την 8μηνη πρόσληψη 171 οδηγών στον ΟΑΣΘ

    7 Ιουλίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Στάσιμη στην 40η θέση η Ελλάδα, το 2025, στην κατηγορία των «Υποδομών» του IMD

vvegiazi by vvegiazi
17 Ιουνίου, 2025
στο ΟΔΙΚΕΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Υποχώρησε κατά τρεις θέσεις στη διεθνή κατάταξη ανταγωνιστικότητας, που εκδίδει κάθε χρόνο το παγκοσμίου φήμης Business School IMD με έδρα τη Λοζάνη της Ελβετίας, η Ελλάδα το 2025.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της «Παγκόσμιας Επετηρίδας Ανταγωνιστικότητας» (World Competitiveness Yearbook – WCY) του International Institute for Management Development (IMD), τα οποία δημοσιεύονται από τον ΣΒΕ, η Ελλάδα για το 2025 υποχώρησε σε όρους διεθνούς ανταγωνιστικότητας και βρίσκεται πλέον στην 50η θέση μεταξύ 69 χωρών από την 47η στην οποία βρισκόταν το 2024.

Η θέση της χώρας στη διεθνή κατάταξη ανταγωνιστικότητας την πενταετία 2021 – 2025 υποχώρησε κατά τέσσερεις θέσεις, αφού το 2021 βρισκόταν στην 46η θέση και πλέον το 2025 βρίσκεται στην 50η θέση.

Η Ελλάδα για μια ακόμη χρονιά βρίσκεται στην τελευταία «20άδα» των χωρών με τη χαμηλότερη ανταγωνιστικότητα παγκοσμίως.

Υπογραμμίζεται ότι, τα αποτελέσματα που παρουσιάζονται αφορούν τις επιδόσεις όλων των χωρών για το 2024.

Κατάταξη της Ελλάδας στην Παγκόσμια Επετηρίδα Ανταγωνιστικότητα του IMD κατά την τελευταία 5ετία (θέση μεταξύ 69 οικονομιών)

Η Ελλάδα βρίσκεται υψηλότερα στην κατάταξη της «Παγκόσμιας Επετηρίδας Ανταγωνιστικότητας» του IMD, από τις ακόλουθες χώρες:

(Σημείωση: ο αριθμός πριν τη χώρα δηλώνει τη θέση της συγκεκριμένης χώρας στην κατάταξη μεταξύ των 69 χωρών).

50. Ελλάδα
51. Φιλιππίνες
52. Πολωνία
53. Κροατία

54. Κολομβία
55. Μεξικό
56. Κένυα
57. Βουλγαρία
58. Βραζιλία
59. Μποτσουάνα
60. Περού
61. Γκάνα
62. Αργεντινή
63. Σλοβακία
64. Νότιος Αφρική
65. Μογγολία
66. Τουρκία
67. Νιγηρία
68. Ναμίμπια
69. Βενεζουέλα

Η υποχώρηση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας αποτιμάται σε σχέση με την πτώση της σε τρεις από τις τέσσερεις ομάδες δεικτών που μετρώνται με βάση τη μεθοδολογία εξαγωγής των αποτελεσμάτων της Παγκόσμιας Επετηρίδας Ανταγωνιστικότητας του IMD και τη στασιμότητά της στην τέταρτη ομάδα δεικτών.

Συγκεκριμένα η Ελλάδα παρουσιάζει υποχώρηση:

  • Κατά εννέα (9) θέσεις στην κατηγορία δεικτών «Επιχειρηματική Αποτελεσματικότητα». Από την 44η θέση το 2024, πλέον η χώρα μας βρίσκεται στην 53η θέση για το 2025.
  • Κατά μια (1) θέση στην κατηγορία δεικτών «Οικονομική Αποδοτικότητα». Από την 52η θέση το 2024 η χώρα μας βρίσκεται στην 53η θέση το 2025.
  • Κατά μια (1) θέση στην κατηγορία δεικτών «Κυβερνητική Αποτελεσματικότητα». Από την 52η θέση το 2024, η Ελλάδα κατατάσσεται στην 53η θέση το 2025.

Στην κατηγορία δεικτών «Υποδομές» η χώρα παραμένει στάσιμη και συγκεκριμένα στην 40η θέση της παγκόσμιας κατάταξης.

Η πρόεδρος του ΣΒΕ Λουκία Σαράντη, σχολιάζοντας τα φετινά αποτελέσματα της Παγκόσμιας Επετηρίδας Ανταγωνιστικότητας του IMD, προέβη στην ακόλουθη δήλωση: «Η χαμηλή ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας παραμένει ένα διαχρονικό εμπόδιο για τη βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη. Παρά τις προσπάθειες μεταρρυθμίσεων, προβλήματα όπως η γραφειοκρατία, η αργή απονομή δικαιοσύνης και το υψηλό κόστος λειτουργίας επιχειρήσεων συνεχίζουν να περιορίζουν την παραγωγικότητα και την προσέλκυση επενδύσεων.

Η θέση της βιομηχανίας στο παραγωγικό μοντέλο της χώρας σχετίζεται άμεσα με τη χαμηλή ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας. Η έλλειψη στρατηγικής για την αναζωογόνηση του μεταποιητικού τομέα, οι περιορισμένες επενδύσεις σε καινοτομία και τεχνολογία, καθώς και τα διαρθρωτικά εμπόδια, στερούν από την Ελλάδα μια ισχυρή βάση για εξαγωγές, βιώσιμη ανάπτυξη και δημιουργία ποιοτικών θέσεων εργασίας.

Για τον ΣΒΕ, απαραίτητη προϋπόθεση για την επαύξηση της ανταγωνιστικότητας -που είναι συνώνυμη με τη βιωσιμότητα της παραγωγικής δυναμικής της Ελλάδας- είναι η εντατικοποίηση του μεταρρυθμιστικού έργου, με στόχο τη δημιουργία ενός φιλικότερου περιβάλλοντος για τις επιχειρήσεις και την στρατηγική μετάβαση σε ένα νέο παραγωγικό μοντέλο, στο οποίο η βιομηχανία θα κατέχει εξέχοντα ρόλο.

Η βιομηχανία μας χρειάζεται εθνική στρατηγική και υπερκομματική δέσμευση. Σήμερα, ενώ έχουν γίνει μελέτες και οι αρμόδιοι φορείς έχουν καταθέσει τις τοποθετήσεις τους -ασφαλώς και ο ΣΒΕ- προς την Πολιτεία, η εξειδίκευση της στρατηγικής εκκρεμεί.

Η επανεργοποίηση της Κυβερνητικής Επιτροπής Βιομηχανίας και των Ομάδων Εργασίας που θα εξειδικεύσουν τη νέα βιομηχανική πολιτική της χώρας μας είναι κινήσεις που πρέπει να γίνουν άμεσα.

Σε μια εξαιρετικά κρίσιμη συγκυρία, κατά την οποία το διεθνές οικονομικό περιβάλλον είναι ιδιαίτερα ασταθές και οι διεθνείς ισορροπίες δοκιμάζονται, η βιομηχανία – και γενικότερα όλες οι επιχειρήσεις να υποστηριχθούν έμπρακτα, για να διασφαλίσουν την ανταγωνιστικότητά τους και να αντιμετωπίσουν τις σύνθετες προκλήσεις.

Στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει να εστιάσουμε στα εξής σημεία:

  • Στην αντιμετώπιση του υπέρογκου κόστους ενέργειας και των ανεξέλεγκτων διακυμάνσεων της τιμής του ρεύματος. Ιδίως στην περιφέρεια, όπου οι επιχειρήσεις καλούνται να λειτουργήσουν με ένα παλιό δίκτυο που πρέπει άμεσα να εκσυγχρονιστεί.
  • Στο μεγάλο πρόβλημα αναφορικά με την εξεύρεση προσωπικού με τις κατάλληλες δεξιότητες. Η ουσιαστική διασύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας, η συμμετοχή μελών της επιχειρηματικής κοινότητας σε εκπαιδευτικά κι ερευνητικά ιδρύματα, η επαναξιολόγηση του Εθνικού
  • Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης είναι καταλυτικής σημασίας.
  • Στην μείωση της αναπτυξιακής μονομέρειας και των περιφερειακών ανισοτήτων.
  • Στην επιτακτική ανάγκη για εκσυγχρονισμό των υποδομών, ιδίως στην περιφέρεια. Δεν μπορεί να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα και η προσέλκυση ξένων επενδύσεων χωρίς καλά στελεχωμένα λιμάνια και ένα ολοκληρωμένο σιδηροδρομικό δίκτυο από εμπορικά και επιβατικά τρένα και τις συνδυασμένες μεταφορές.
  • Στην ενίσχυση της εξωστρέφειας και της ανταγωνιστικότητας. Η επένδυση στην καινοτομία, τον ψηφιακό μετασχηματισμό και την πράσινη μετάβαση αποτελούν πλέον μονόδρομο. Για να γίνει αυτό εφικτό θα πρέπει να διευκολυνθεί η πρόσβαση των επιχειρήσεων στα κατάλληλα χρηματοδοτικά εργαλεία.
  • Στη δημιουργία ενός φιλικότερου ρυθμιστικού περιβάλλοντος. Αυτό θα επιτευχθεί μέσα από τη μείωση της γραφειοκρατίας, την αναμόρφωση του συστήματος δικαιοσύνης και τις παράλληλες μεταρρυθμίσεις στην αγορά εργασίας.
  • Η ρεαλιστική προσέγγιση αυτών των σημείων και η ουσιαστική αντιμετώπισή τους μπορούν να συμβάλλουν καταλυτικά στη θωράκιση των επιχειρήσεών μας και στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της Ελλάδας. Ως ΣΒΕ θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε προς αυτήν την κατεύθυνση».
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΥΠΟΔΟΜΕΣΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣΣΒΕΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΤτΕ: Μειώθηκαν τα μέσα σταθμισμένα επιτόκια νέων καταθέσεων και δανείων τον Μάιο

4 Ιουλίου, 2025
ΟΔΙΚΕΣ

Πόρους άνω των 31 δισ. θα κινητοποιήσουν την περίοδο 2025 – 2026 οι κατασκευές, η μελέτη ΙΟΒΕ

24 Ιουνίου, 2025
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πτώση 9,1% στον γενικό δείκτη κύκλου εργασιών στη βιομηχανία τον Απρίλιο

20 Ιουνίου, 2025
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΤτΕ: Στο 2,3% η ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας το 2025, στο 2% το 2026

19 Ιουνίου, 2025
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΤΕπ: Συμφωνία 500 εκατ. ευρώ για έργα βιώσιμης ανάπτυξης στην Ελλάδα

18 Ιουνίου, 2025
LOGISTICS

Οι εκτιμήσεις του ΕΒΕΠ για τις επιπτώσεις σε τουρισμό, ναυτιλία και εμπόριο από τον πόλεμο Ισραήλ – Ιράν

16 Ιουνίου, 2025
Επόμενο άρθρο

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Ξεκινά κάλυψη η ιταλική επενδυτική Mediobanca, βλέπει τιμή στόχο τα 28,80 ευρώ

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Εγκρίθηκε η περιτοίχιση του σιδηροδρομικού διαδρόμου σε επιλεγμένα σημεία σε Θήβα, Θριάσιο, Ζευγολατιό

1 Ιουλίου, 2025

H «ισχυρή Ελλάδα» και οι πρώτες αναφορές του Κ. Κυρανάκη στη «στρατιωτική κινητικότητα»

1 Ιουλίου, 2025

Δημοσιεύτηκε το νέο ΦΕΚ για την απασχόληση του μόνιμου προσωπικού της ΥΠΑ

1 Ιουλίου, 2025

Στο αναθεωρημένο «Ελλάδα 2.0» 175 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία και 10 “έξυπνα τούνελ” του ΟΣΕ

2 Ιουλίου, 2025

«Έκλεισε» στο 3,7% η απόδοση στο ομόλογο της AEGEAN, υπερκαλύφτηκε 3,75 φορές

2 Ιουλίου, 2025

Το FREENOW επεκτείνεται σε νέες πόλεις και νησιά

3 Ιουλίου, 2025

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, ως τις 8/8, στον Συνδετήριο Κλάδο Σχηματάρι – Χαλκίδα

4 Ιουλίου, 2025

Μηχανισμός «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF): Εξασφαλίστηκαν οι πόροι για το Αλεξανδρούπολη – Πύθιο

4 Ιουλίου, 2025

Οι μηχανοδηγοί (ΠΕΠΕ) προχωρούν σε 24ωρη απεργία στις 17 Ιουνίου

1

Κίνδυνος ανατιμήσεων στα καύσιμα. Έκτακτοι έλεγχοι της ΔΙΜΕΑ σε εταιρείες, πρατήρια πώλησης καυσίμων

1

Το (μεγάλο) μποτιλιάρισμα στην Αττική Οδό, οι προτάσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η «μεγάλη εικόνα»

1

Άμεση επανέναρξη των πτήσεων υδροπλάνων ζητούν οι ξενοδόχοι στα Ιωάννινα

1

Στους δρόμους της Αθήνας τα νέα λεωφορεία φυσικού αερίου (pics)

1

Κ. Μητσοτάκης: Προστίθενται 50 Αστυνομικοί στη Συγκοινωνιακή Αστυνομία

1

Συμμετοχή του σωματείου εργαζομένων ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης σε συναντήσεις στην Αθήνα για εργασιακά θέματα

0

Μετατέθηκε στις 23 Αυγούστου η ολοκλήρωση των έργων αποκατάστασης του λιμένος Βόλου

0

Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ ΕΛΙΜΕ και Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων

7 Ιουλίου, 2025

O όμιλος ΤΙΤΑΝ επενδύει στις βιώσιμες κατασκευές στο Ηνωμένο Βασίλειο

7 Ιουλίου, 2025

Η πορεία της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα: Σε άνοδο, αλλά με αργό ρυθμό

7 Ιουλίου, 2025

Σωματείο Τεχνικών και Εργαζομένων ΟΑΣΑ – ΟΣΥ: Αντίθετοι στην “ομιλοποίηση” ΟΑΣΑ και θυγατρικών

7 Ιουλίου, 2025

Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: Που οφείλεται η κυκλοφοριακή συμφόρηση στο τμήμα Κατερίνη – Αλιάκμονας στις 6/7

7 Ιουλίου, 2025

Εκκινούν οι διαδικασίες για την 8μηνη πρόσληψη 171 οδηγών στον ΟΑΣΘ

7 Ιουλίου, 2025

Το DS3 Hybrid με 1 μήνα δώρο σε παλιούς και νέους συνδρομητές του instacar

7 Ιουλίου, 2025

Οικονομικά αποτελέσματα AVIS Greece το 2024: Έσοδα 364,64 εκατ. (+18,26%) και κέρδη 42,5 εκατ. (+14,17%)

7 Ιουλίου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr