ΑρχικήΑυτοκινητόδρομοιΣτα τέλη του 2021 η ολοκλήρωση του νότιου τμήματος του Ε65 (Λαμία – Ξυνιάδα)

Στα τέλη του 2021 η ολοκλήρωση του νότιου τμήματος του Ε65 (Λαμία – Ξυνιάδα)

Στα τέλη Δεκεμβρίου του 2021 θα ολοκληρωθεί το νότιο τμήμα του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας, ήτοι το τμήμα Λαμία – Ξυνιάδα, μήκους 32,27 χλμ.

Την επίσημη έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών κήρυξε, σήμερα, ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος επισκέφθηκε τη δίδυμη σήραγγα στο 28ο χιλιόμετρο.

Το συγκεκριμένο τμήμα αποτελείται από δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, συν τη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.).

Περιλαμβάνει πέντε κόμβους, έναν Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), μία σήραγγα 2.983 μέτρων και οκτώ γέφυρες.

Κατά τη διάρκεια της περιόδου κατασκευής, η οποία θα ολοκληρωθεί το αργότερο έως το τέλος Δεκεμβρίου του 2021, θα απασχοληθούν συνολικά 1.100 εργαζόμενοι.

Τα νότιο τμήμα θα ενωθεί με τον κεντρικό άξονα  Ξυνιάδα – Τρίκαλα, μήκους 79 χλμ., το οποίο έχει δοθεί στην κυκλοφορία το Δεκέμβριο του 2017.

Στην πλήρη ανάπτυξη, μετά την κατασκευή, τόσο του νότιου, όσο και του βόρειου τμήματος (Τρίκαλα – Εγνατία Οδός), ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος Ε65 θα εκτείνεται σε μήκος 175 χλμ. και θα ενώνει την Λαμία με την Εγνατία Οδό.

Ευνοϊκούς όρους εξασφάλισε το υπουργείο Μεταφορών

Το υπουργείο Μεταφορών με την επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης παραχώρησης εξασφάλισε, όπως υποστηρίζει, την κατασκευή του νότιου τμήματος με ευνοϊκούς όρους για το Δημόσιο.

Ειδικότερα, με την επαναδιαπραγμάτευση πέτυχε τα ακόλουθα:

-Ο παραχωρησιούχος παραιτήθηκε πλήρως από την επιδότηση λειτουργίας, σε αντίθεση με τα 1,7 δισ. ευρώ, για το σύνολο του αυτοκινητοδρόμου, που προβλέπονταν τόσο στην αρχική σύμβαση του 2007, όσο και στην αναθεώρηση του 2013.

-Μειώθηκε η δαπάνη κατασκευής από 317.000.000  ευρώ, με βάση τη συμφωνία του 2013, σε 300.000.000, συν περίπου 5.500.000 ευρώ  που ήταν τα έργα, που έπρεπε να συμπληρωθούν και δεν είχαν γίνει στην προηγούμενη φάση.

Η εικόνα ίσως περιέχει: 2 άτομα, , τα οποία χαμογελούν, άτομα στέκονται, ουρανός και υπαίθριες δραστηριότητες

-Ο κατασκευαστής θα πληρώσει όλο το κόστος του ανεξάρτητου μηχανικού, που σημαίνει ότι το ελληνικό δημόσιο εξοικονομεί, επιπλέον 4.000.000  ευρώ.

-Τα έσοδα του νότιου τμήματος, μπαίνουν  σε ξεχωριστό λογαριασμό και καλύπτουν συγκεκριμένο ποσό για τη συντήρηση και τη λειτουργία του.

Σε περίπτωση που το ποσό αυτό δεν καλύπτεται από τα έσοδα των διοδίων, το υπόλοιπο καλύπτεται από τον παραχωρησιούχο, χωρίς ένα ευρώ συνεισφοράς από το ελληνικό δημόσιο. Μάλιστα, εφόσον το ποσό καλύπτεται και υπάρχουν πρόσθετα έσοδα, αυτά επιστρέφονται στο Δημόσιο.

-Επιβάλλεται ιδιαίτερη ποινική ρήτρα σε βάρος του παραχωρησιούχου για τυχόν υπέρβαση της προθεσμίας κατασκευής του έργου.

Χρ. Σπίρτζης: Εντός Φεβρουαρίου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο φάκελος για το βόρειο τμήμα του Ε65

Κατά την επίσημη έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών του νότιου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Κεντρική Ελλάδος του Ε65, ο κ. Σπίρτζης προέβη στις εξής δηλώσεις:

«Πιστεύω ότι ο πρώτος μήνας του έτους ολοκληρώνεται με χαρμόσυνες ειδήσεις. Ξεκινάνε οι εργασίες για το νότιο τμήμα του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας, του γνωστού ως Ε65.

Θα σταματήσει το έργο να είναι ένα έργο ανέκδοτο, που έχει μόνο το κεντρικό του τμήμα, θα αποκτήσει αρχή. Και είμαστε σε θέση να σας ενημερώσουμε ότι τις επόμενες ημέρες, μέσα στον Φεβρουάριο, θα ολοκληρωθεί ο φάκελος για να αποσταλεί στις Διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου, προκειμένου να έχουμε ένα ολοκληρωμένο έργο, που θα συνδέει τον αυτοκινητόδρομο Αθηνών – Θεσσαλονίκης, στο ύψος της Λαμίας, με την Εγνατία Οδό.

Θα ήθελα να πω ότι, ήταν εγκληματική ενέργεια να εξαιρεθούν τμήματα από τις παραχωρήσεις, το φυσικό τους αντικείμενο, το 2013. Αυτό μας οδήγησε σαν χώρα να διαπραγματευόμαστε πάλι ως νέα έργα από την αρχή τα τμήματα αυτά και να περάσουν πολλές γραφειοκρατικές και εγκριτικές διαδικασίες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Θεωρώ ότι το νότιο τμήμα, όπως τελικά εγκρίθηκε και όπως διαπραγματευτήκαμε με τον παραχωρησιούχο, έχει πολλές ωφέλειες για το ελληνικό Δημόσιο σε σχέση με την αρχική σύμβαση του 2007. Το νότιο τμήμα στο οποίο ξεκίνησαν οι εργασίες είναι το δυσκολότερο τμήμα του έργου. Είναι μήκους περισσοτέρων από 32 χιλιόμετρα, θα έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ.

Θα ήθελα να σας πω τι περιλαμβάνει για να καταλάβετε και τη δυσκολία του έργου. Θα έχει μία σήραγγα αυτή που βλέπετε μπροστά σας, που έχει ξεκινήσει, συνολικού μήκους 3 χιλιομέτρων και 8 γέφυρες. Οι εργασίες έχουν ξεκινήσει ήδη και από τη βόρεια και από τη νότια πλευρά της σήραγγας, όπως έχουν ξεκινήσει επίσης σε άλλα δύο μέτωπα στο υπόλοιπο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου. Πιστεύουμε ότι το χρονοδιάγραμμα, που είναι 3 χρόνια θα συντομευτεί με την ταυτόχρονη έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών, σε τόσα διαφορετικά μέτωπα. Έχουν ολοκληρωθεί στο μεγαλύτερο τμήμα οι απαλλοτριώσεις, άρα δε θα έχουμε τα προβλήματα που υπήρχαν στους αυτοκινητόδρομους και στα έργα των παραχωρήσεων. Θα συνδεθεί από τη Λαμία μέχρι και την αρχή του κεντρικού τμήματος. Το συνολικό έργο θα είναι 175 χιλιόμετρα.

Θέλω να ευχηθώ να προχωρήσουν πολύ γρήγορα και με ασφάλεια οι εργασίες.

Να ξαναπούμε λοιπόν, αυτά που είπαμε στο Κοινοβούλιο πρόσφατα, όταν εγκρίθηκε η έναρξη των εργασιών:

Στο νότιο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου ο παραχωρησιούχος παραιτήθηκε από την επιδότηση λειτουργίας. Αυτό είναι ένα τεράστιο όφελος για το ελληνικό Δημόσιο. Μειώθηκε η δαπάνη κατασκευής κατά 17 εκατομμύρια. Επίσης ανέλαβε το κόστος του Ανεξάρτητου Μηχανικού, που είναι άλλα 4 εκατομμύρια. Τα έσοδα του νότιου τμήματος θα καλύπτουν τη συντήρηση και τη λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου.

Σε περίπτωση, που θα είναι λιγότερα από αυτά που προβλέπονται, θα καλύπτονται από τον παραχωρησιούχο. Σε περίπτωση που είναι περισσότερα, θα αποδίδονται στο ελληνικό δημόσιο.

Επομένως, τα 144 εκατ. που εξοικονομήθηκαν από τη διαπραγμάτευση του κεντρικού τμήματος ακολουθούνται από τη μεγάλη εξοικονόμηση που γίνεται για το νότιο τμήμα.

Κάτι αντίστοιχο θα γίνει και στο βόρειο. Που είναι οι παραχωρησιούχοι; Σας προϊδεάζουμε για το βόρειο τμήμα….

Θα ήθελα επίσης, με την ευκαιρία, να πω ότι πριν από λίγο καιρό, ξαναβρεθήκαμε με την επίσκεψη της Επιτρόπου Κορίνα Κρέτσου για τον σιδηρόδρομο. Ήταν επίσης και ο απερχόμενος Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, ο κ. Μπακογιάννης, επομένως να τον παροτρύνω στο υπόλοιπο διάστημα μέχρι την ολοκλήρωση της θητείας του, να ακολουθήσει το παράδειγμα της έναρξης εργασιών σε πολλά έργα στη Στερεά Ελλάδα, ότι κάνει και το υπουργείο Υποδομών και να του, ότι έχασε το στοίχημα, μίας και ξεκίνησε το νότιο τμήμα του Ε65 και να εκπληρώσει τις «υποχρεώσεις» του.

Πρέπει να μας κεράσει όλους, που είμαστε εδώ πέρα με τσίπουρα και το μεζέ Ευρυτανίας, όπως έλεγε… Να ανανεώσουμε το ραντεβού πάλι στην ίδια περιοχή, που θα δοθεί έτοιμη μετά από δεκαετίες, η μεγάλη γέφυρα του σιδηροδρόμου και η νέα όδευση της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας – Θεσσαλονίκης».

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο