Στη τελική ευθεία βρίσκεται η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης για τον ΒΟΑΚ (Χανιά – Ηράκλειο), με ανάδοχο τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με απόφασή του, ενέκρινε την ένταξη του στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης Υποδομών και Μεταφορών 2021 – 2025 και στον Άξονα Προτεραιότητας, οδικές υποδομές.
Η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου για την παραχώρηση του ΒΟΑΚ ανέρχεται σε 792 εκατ. (συμπεριλαμβανομένης της προαίρεσης τμήμα Κίσσαμος – Χανιά), εκ των οποίων τα 200 εκατ. θα προέλθουν από το Ταμείο Ανάκαμψης και θα εκταμιευθούν κατά προτεραιότητα.
Το συνολικό μήκος του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο ανέρχεται σε 187 χλμ. (συμπεριλαμβανομένων και 30 χλμ. που αφορούν το υπό προαίρεση τμήμα Κίσσαμος-Χανιά).
Για να ολοκληρωθεί η διαδικασία, θα πρέπει η σύμβαση παραχώρησης να λάβει την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου και έπειτα να κυρωθεί από τη Βουλή.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά
- Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 157,5 χλμ. και παράπλευρου/κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμ.
- Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μ. από 12,50 μ. σήμερα.
- 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ.
- 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους περίπου 34 χλμ.
- 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μ. μήκος.
- 20 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.