ΑρχικήΑυτοκινητόδρομοιΣτην Υπηρεσία Οδικών Τελών τα έσοδα από τα διόδια. «Θα συνεισφέρουν οικονομικά και οι παραχωρησιούχοι», υποστηρίζει ο Χρ. Σπίρτζης

Στην Υπηρεσία Οδικών Τελών τα έσοδα από τα διόδια. «Θα συνεισφέρουν οικονομικά και οι παραχωρησιούχοι», υποστηρίζει ο Χρ. Σπίρτζης

Ολικές ανατροπές επιφέρει το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων που επιθυμεί να εγκαθιδρύσει και λειτουργήσει στα τέλη του 2018 το υπουργείο Μεταφορών σχεδόν σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους, αρχής γενομένης από την Εγνατία Οδό.

Του Φώτη Φωτεινού

Τα έσοδα από τα διόδια, σύμφωνα με τα όσα υποστήριξε χθες ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, θα εισπράττονται από την νεοσύστατη Υπηρεσία Οδικών Τελών και θα καταμερίζονται στους παραχωρησιούχους, ανάλογα με τη χιλιομετρική απόσταση που διανύει κάθε όχημα.

Ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρονικά διόδια θα προκηρυχθεί στις 20 Φεβρουαρίου, θα είναι διεθνής και θα έχει αρχικό προϋπολογισμό 400,5 εκατ. ευρώ.

Οι πόροι εξασφαλίστηκαν από επιστροφές ΦΠΑ και κονδύλια του ΠΔΕ, ενώ – όπως αποκάλυψε χθες ο υπουργός Μεταφορών – θα ζητηθεί και η οικονομική συνδρομή των παραχωρησιούχων.

«Οι τιμές των διοδίων θα μειωθούν με τις αναλογικές χρεώσεις. Ωστόσο, σωρευτικά τα έσοδα θα αυξηθούν, αφού θα κινηθεί ανοδικά ο κυκλοφοριακός φόρτος. Τα βαρέα οχήματα δεν θα μπορούν να κυκλοφορούν στους παραδρόμους», επισήμανε, μεταξύ άλλων, ο Χρ. Σπίρτζης, ο οποίος επέμεινε ότι θα “ξηλωθούν” οι μετωπικοί σταθμοί διοδίων, υπογραμμίζοντας ότι ο έλεγχος στα οχήματα που θα χρησιμοποιούν τους αυτοκινητοδρόμους θα γίνεται, με ηλεκτρονικά μέσα, στις εισόδους και εξόδους.

Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, η εφαρµογή του ηλεκτρονικού συστήµατος για την αναλογική χρέωση διοδίων τελών σε κάθε οδικό άξονα πλεονεκτεί, σε σχέση µε οποιοδήποτε άλλο σύστηµα χρέωσης καθόσον εξασφαλίζει τη χρέωση του χρήστη, αποκλειστικά µε βάση τη διανυόµενη χιλιοµετρική απόσταση.

Συγκεκριμένα, θα χρησιμοποιείται ένα διττό σύστημα επιβολής τελών ήτοι:

1.Τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα έχουν εγκατεστημένη μια “Εποχούμενη Συσκευή” (On Board Unit – OBU) που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS),

2.Τα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα θα αναγνωρίζονται αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο επί του οποίου επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading – ANPR).

Έτσι, και στις δύο περιπτώσεις, όπως υποστηρίζει το υπουργείο Μεταφορών, καταγράφεται με ακρίβεια η χιλιομετρική απόσταση που τα οχήματα διανύουν στους αυτοκινητοδρόμους, και χρεώνονται αναλογικά με την χιλιομετρική αυτή απόσταση.

Από το νέο σύστημα, θα εξαιρεθούν η Αττική Οδός, η Γέφυρα Ρίου Αντιρίου και η Ζεύξη Πρέβεζας – Ακτίου, στις οποίες όμως – επίσης – θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση του διoδίου τέλους.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο