ΑρχικήΑυτοκινητόδρομοιΤα κινητά τηλέφωνα είναι… κινητές “βόμβες” στους δρόμους. Βασική αιτία για την πρόκληση ατυχήματος. Η μελέτη της Hellastron

Τα κινητά τηλέφωνα είναι… κινητές “βόμβες” στους δρόμους. Βασική αιτία για την πρόκληση ατυχήματος. Η μελέτη της Hellastron

Έχεις καλούς δρόμους; Έχεις σύγχρονους αυτοκινητοδρόμους; Οι οδηγοί τους σέβονται και γίνονται καλύτεροι, με αποτέλεσμα τη μείωση ατυχημάτων.

Ωστόσο, η οδική ασφάλεια απειλείται από σειρά άλλων παραμέτρων, όπως η χρήση κινητού τηλεφώνου.

Η μελέτη της Hellastron

Για πρώτη φορά, πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα πιλοτική εφαρμογή μέτρησης δεικτών επίδοσης (KPI’s) οδικής ασφάλειας, που έλαβε χώρα τον Σεπτέμβριο του 2019, στο οδικό δίκτυο των μελών της HELLASTRON (Αττική Οδός, Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου «Χαρίλαος Τρικούπης», Εγνατία Οδός, Νέα Οδός, Μορέας, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Ολυμπία Οδός και Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας).

Αν και το δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων της HELLASTRON ολοκληρώθηκε πριν από δύο χρόνια, η συμπεριφορά των Ελλήνων οδηγών, σε θέματα οδικής ασφάλειας και όταν οδηγούν σε αυτό, έχει αρχίσει να αλλάζει προς το καλύτερο.

Συγκεκριμένα, το 84% των οδηγών αυτοκινήτων φορούν τη ζώνη ασφαλείας, οι 7 στους 10 τηρούν τα όρια ταχύτητας σε ανοικτά τμήματα του δρόμου (στις σήραγγες το ποσοστό πέφτει στο 50%) και ένα 95% των μοτοσικλετιστών φορούν κράνος, ενώ τα μισά παιδιά ταξιδεύουν στα ειδικά παιδικά καθίσματα και 1 στους 3 επιβάτες στο πίσω κάθισμα φορούν ζώνη.

Τα ανωτέρω παρουσιάστηκαν σε ημερίδα που διοργάνωσε η HELLASTRON την Πέμπτη 10 Οκτωβρίου.

Oι νέοι αυτοκινητόδρομοι της Ελλάδας βελτίωσαν αισθητά την οδική ασφάλεια

Τα κινητά τηλέφωνα είναι… κινητές βόμβες

Ωστόσο, τα πράγματα δεν είναι καλά σε ό,τι αφορά τη χρήση κινητού τηλεφώνου, όπου οι 4 στους 10 οδηγούς χρησιμοποιούν τη συσκευή τους, κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Σύμφωνα με την έρευνα:

4/10 οδηγούς χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο ή άλλη κινητή συσκευή κατά τη διάρκεια της οδήγησής τους, εκ των οποίων οι μισοί (2/10) με αδόκιμο τρόπο (χωρίς χρήση Bluetooth/hands free, texting…).

-Ειδικά για τα φορτηγά 6/10 οδηγούς χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο ή άλλη κινητή συσκευή, κατά τη διάρκεια της οδήγησής τους, και από αυτούς οι μισοί (3/10) με αδόκιμο τρόπο.

-Σύμφωνα με μελέτες της ΕΕ, η χρήση κινητού αυξάνει από 6 έως 12 φορές το ρίσκο ατυχήματος και είναι η αιτία για 10-30% των συγκρούσεων.

-Όταν κινούμαστε με 100 χλμ. την ώρα και στρέψουμε την προσοχή μας στο τηλέφωνο για να δούμε ποιος μας καλεί, τότε θα διανύσουμε περίπου 100 μέτρα στα τυφλά.

-Επίσης, περισσότερο από 5% των ερωτώμενων δήλωσε ότι χρησιμοποίησε το κινητό του τηλέφωνο για SMS ή Social Media, κάτι που σημαίνει ότι οδηγούσε με μειωμένη αντίληψη κατά 50% εκείνη τη στιγμή.

Οι νέες τεχνολογίες και η οδική ασφάλεια

Παράλληλα, την διάσταση του μέλλοντος έδωσε η ειδική παρουσίαση του κ. Quentin Panissod, Foresight Officer του LEONARD, του hub Καινοτομίας και Προοπτικής του Ομίλου VINCI, που αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στις επιπτώσεις των νέων τεχνολογιών και της τεχνητής νοημοσύνης στον τομέα της οδικής ασφάλειας, όπως π.χ. στην πρόληψη συμβάντων και ατυχημάτων, τη μείωση του χρόνου επέμβασης σε περίπτωση ατυχήματος ή τον «διάλογο» αυτόνομων οχημάτων με τις υποδομές.

Στη διάρκεια της συζήτησης που ακολούθησε τονίστηκε η ανάγκη θεσμικής κατοχύρωσης του εθνικού σχεδίου για την οδική ασφάλεια και έγινε σειρά τοποθετήσεων από τα παριστάμενα στελέχη του κλάδου, ενώ σημαντική ήταν η παρέμβαση του Προέδρου του IRF κ. Β. Χαλκιά, ο οποίος επεσήμανε τον κίνδυνο αποκλεισμού από ευρωπαϊκά κονδύλια οδικής ασφάλειας χωρών, με μέσο όρο αξιολόγησης ασφαλείας οδικού δικτύου κάτω των 3 (από τα 5 κατά μέγιστο) αστέρων, κάτι που θα ισχύσει μετά την πάροδο μεταβατικής περιόδου τριών ετών.

ΣΤΑΥΡΗΣ

Ο πρόεδρος της Hellastron, Σταύρος Σταυρής

Κλείνοντας την ημερίδα, που παρακολούθησαν πολλά στελέχη των αρμοδίων υπουργείων και φορέων και των εταιρειών παραχώρησης και λειτουργίας, ο Πρόεδρος της HELLASTRON κ. Σταύρος Σταυρής έθεσε στη διάθεση της Πολιτείας την τεχνογνωσία, καταγραφική και εφαρμοστική, που η Ένωση και τα μέλη της έχουν αναπτύξει στον τομέα της οδικής ασφάλειας και της μέτρησης των Κύριων Δεικτών Επίδοσης (KPI’s) για αξιοποίηση και στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο της χώρας και πρότεινε να επαναληφθεί η έρευνα και του χρόνου, ώστε να αποκτηθούν συγκρίσιμα στοιχεία.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο

Αφήστε ένα σχόλιο