Δευτέρα, 14 Ιουλίου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    MMM

    Νέα Γενική Γραμματέας Ενέργειας η πρώην Γενική Γραμματέας Μεταφορών, Δέσποινα Παληαρούτα

    14 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Ο Πρόεδρος του Κτηματολογίου Στέλιος Σακαρέτσιος νέος Γενικός Γραμματέας Μεταφορών. Το βιογραφικό του

    14 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    ΕΚΤΕΡ: Οριστική η απορρόφηση της «Ιφικλής Μονοπρόσωπη ΑΕ»

    14 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Εργαζόμενοι ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης: Δυσαρέσκεια για την καθυστέρηση στον διαγωνισμό αστικής συγκοινωνίας

    14 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Οι κρυφές υπεραξίες του deal με Motor Oil

    14 Ιουλίου, 2025
    LOGISTICS

    Το ωράριο λειτουργίας στο τελωνείο Μαυροματίου, τι ισχύει για φορτηγά – λεωφορεία

    14 Ιουλίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    MMM

    Νέα Γενική Γραμματέας Ενέργειας η πρώην Γενική Γραμματέας Μεταφορών, Δέσποινα Παληαρούτα

    14 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Ο Πρόεδρος του Κτηματολογίου Στέλιος Σακαρέτσιος νέος Γενικός Γραμματέας Μεταφορών. Το βιογραφικό του

    14 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    ΕΚΤΕΡ: Οριστική η απορρόφηση της «Ιφικλής Μονοπρόσωπη ΑΕ»

    14 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Εργαζόμενοι ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης: Δυσαρέσκεια για την καθυστέρηση στον διαγωνισμό αστικής συγκοινωνίας

    14 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Οι κρυφές υπεραξίες του deal με Motor Oil

    14 Ιουλίου, 2025
    LOGISTICS

    Το ωράριο λειτουργίας στο τελωνείο Μαυροματίου, τι ισχύει για φορτηγά – λεωφορεία

    14 Ιουλίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Τα οχήματα με φυσικό αέριο κερδίζουν έδαφος. Τα πλεονεκτήματα

vvegiazi by vvegiazi
21 Αυγούστου, 2020
στο ΟΔΙΚΕΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Εκτός από την ηλεκτροκίνηση, η οποία τους τελευταίους μήνες γνωρίζει άνοδο, η κίνηση με φυσικό αέριο αποτελεί εξίσου μία από τις βασικές επιλογές αυτών που αγοράζουν καινούργιο αυτοκίνητο.

Αυτό αποτυπώνεται στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων του προηγούμενου μήνα, αφού – σύμφωνα με τα στοιχεία που εξέδωσε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) – οι πωλήσεις των οχημάτων που είχαν ως βασικό καύσιμο το φυσικό αέριο αντιπροσωπεύει το 1,6% των συνολικών πωλήσεων, όπως μετέδωσε το ΑΜΠΕ.

Όλα δείχνουν ότι η κίνηση με φυσικό αέριο κερδίζει περισσότερο έδαφος. Ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται απολύτως καμία αλλαγή από τον παραδοσιακό τρόπο οδήγησης με υγρά καύσιμα (βενζίνη, πετρέλαιο), ενώ η οικονομία -σε πολλές περιπτώσεις- φθάνει και το 65%.

Έτσι, η κίνηση με φυσικό αέριο αποτελεί το μεταβατικό στάδιο στην ηλεκτροκίνηση, καθώς ο οδηγός δεν έχει να σκεφτεί πού θα φορτίσει το αυτοκίνητό του.

Παράλληλα, ανοδική πορεία στον συγκεκριμένο τύπο αυτοκινήτου σημειώνεται σε όλη την Ευρώπη, με την αύξηση των πωλήσεων να βρίσκεται κοντά στο 18%.

Οδηγώντας ένα όχημα που κινείται με φυσικό αέριο, ο οδηγός έχει ακριβώς την ίδια αίσθηση και απόδοση των κινητήρων αερίου με εκείνη των αντίστοιχων κινητήρων που διαθέτουν ως βασικό καύσιμο τη βενζίνη ή το πετρέλαιο.

Η μόνη διαφορά εντοπίζεται στον αποθηκευτικό χώρο, όπου εκεί υπάρχει η δεξαμενή του CNG, η οποία καταλαμβάνει κάποια λίτρα και μειώνει τη χωρητικότητά του.

Ωστόσο, επειδή μιλάμε για δεξαμενή, αυτή είναι απόλυτα ασφαλής, καθώς έχει σχεδιαστεί, κατασκευαστεί και πιστοποιηθεί σύμφωνα με τα υψηλότερα βιομηχανικά πρότυπα.

Είναι εξοπλισμένη με βαλβίδα ασφαλείας και σε περίπτωση πυρκαγιάς απελευθερώνει το αέριο στον εξωτερικό αέρα με ελεγχόμενο τρόπο.

Η δεξαμενή φτάνει μέγιστη πίεση περίπου 200 bar, αλλά έχει σχεδιαστεί για να αντέχει περισσότερο από το διπλάσιο.

Το φυσικό αέριο δεν μπορεί να παγώσει ακόμη και στις ψυχρότερες περιοχές του κόσμου, καθώς για να γίνει κάτι τέτοιο η εξωτερική θερμοκρασία θα πρέπει να φθάσει τους -160 βαθμούς Κελσίου, κάτω από το μηδέν.

Η εναλλακτική επιλογή που προσφέρει ένα αυτοκίνητο που κινείται με φυσικό αέριο είναι ότι όταν τελειώσει το συγκεκριμένο καύσιμο αυτόματα και ανεπαίσθητα το όχημα κινείται με βενζίνη, έχοντας πάνω από 100 χιλιόμετρα αυτονομίας.

Σημειώνεται, ότι η ποσότητα βενζίνης που υπάρχει στη δεξαμενή θα πρέπει να καταναλώνεται μέσα σε περίπου έξι μήνες.

Τα οφέλη των κατόχων αυτοκινήτων με φυσικό αέριο είναι πολλά, καθώς οι μετακινήσεις τους τόσο εντός όσο και εκτός πόλης γίνονται με οικονομία.

Ένα αυτοκίνητο πόλης μπορεί να καταναλώσει περίπου 4 με 5 κιλά φυσικού αερίου και ένα μεγαλύτερο όχημα 1 με 2 κιλά περισσότερο, που αν το μετατρέψουμε σε κόστος αγοράς φυσικού αερίου, το οποίο σήμερα είναι κοντά στα 75 λεπτά του ευρώ, τότε για τα 100 χιλιόμετρα ένας οδηγός θα δαπανήσει το μέγιστο 5 ευρώ.

Η οικονομία που πραγματοποιείται σε σύγκριση με τα πετρελαιοκίνητα οχήματα είναι κοντά στο 30% και 55%, σε σύγκριση με τα βενζινοκίνητα οχήματα.

Η μηχανική λειτουργία των οχημάτων φυσικού αερίου είναι η ίδια με τα παραδοσιακά αυτοκίνητα και χρειάζονται κανονικά τα προγραμματισμένα σέρβις τους.

Σήμερα, το μεγαλύτερο μειονέκτημα, ίσως, είναι ότι δεν υπάρχουν ακόμη πολλά σημεία ανεφοδιασμού, που όμως είναι έτσι κατανεμημένα ώστε να μπορεί κάποιος να διανύσει την Ελλάδα χωρίς κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα, πιθανόν με μοναδική εξαίρεση τη Θράκη, την Πελοπόννησο και τα νησιά, όπου δεν υπάρχει ακόμη κάποιο σημείο ανεφοδιασμού, αλλά βρίσκονται σε στάδιο προγραμματισμού.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:CNGΥΓΡΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυξήθηκε κατά 30,03% η κατανάλωση αερίου το 2024 στην Ελλάδα

14 Ιανουαρίου, 2025
MMM

Ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών πρατηρίων καυσίμων για την ενίσχυση οχημάτων των Δήμων και των ΜΜΜ της ΟΣΥ

21 Νοεμβρίου, 2024
ΟΔΙΚΕΣ

Διευκρινιστική εγκύκλιος για την οπτική επιθεώρηση δεξαμενών CNG ή LNG

30 Αυγούστου, 2024
ΟΔΙΚΕΣ

Επανακαθορίζονται όροι και προϋποθέσεις ίδρυσης – λειτουργίας πρατηρίων CNG/CBG/BioCNG

24 Ιανουαρίου, 2024
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μειωμένη κατά 21,56% η συνολική ζήτηση για αέριο στην Ελλάδα το 2023 (infographic)

16 Ιανουαρίου, 2024
ΟΔΙΚΕΣ

Καθορισμός του ειδικού εξοπλισμού για τη χρήση CNG και LNG στα αυτοκίνητα. Το ΦΕΚ

4 Ιανουαρίου, 2024
Επόμενο άρθρο

Σε 15 μήνες τα πρώτα 18 χλμ. του οδικού άξονα Άκτιο – Αμβρακία που θα παρακάμπτουν την πόλη της Αμφιλοχίας

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Σύσταση 53 προσωποπαγών θέσεων προσωπικού κλάδου και ειδικότητας ΠΕ Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας στην ΥΠΑ

8 Ιουλίου, 2025

Ολοκληρώνεται ο «κύκλος των αλλαγών» στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

9 Ιουλίου, 2025

Στην τελική φάση η προετοιμασία του διαγωνισμού υπηρεσιών διαχείρισης υποδομών της ΥΠΑ

11 Ιουλίου, 2025

Νέα δρομολόγια και υπηρεσίες στον Προαστιακό Πάτρας από τη Hellenic Train. Πάτρα – Ρίο σε 14 λεπτά

12 Ιουλίου, 2025

Όλο και πιο κοντά η παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας: Ιδρύθηκε η «Αεροδρόμιο Καλαμάτας ΑΕ»

9 Ιουλίου, 2025

ΕΝΗΜΑΕΚ: Καταγγέλλουμε το νέο οργανόγραμμα της ΥΠΑ, ευθεία επίθεση στον κλάδο των ΗΜΑΕΚ

11 Ιουλίου, 2025

Ο Πρόεδρος του Κτηματολογίου Στέλιος Σακαρέτσιος νέος Γενικός Γραμματέας Μεταφορών. Το βιογραφικό του

14 Ιουλίου, 2025

O ΟΑΣΑ εκκινεί διαδικασία ποινικών ρητρών κατά της Κοινοπραξίας Συγκοινωνιών Αττικής για τα πρόσφατα συμβάντα σε λεωφορεία

10 Ιουλίου, 2025

Το (μεγάλο) μποτιλιάρισμα στην Αττική Οδό, οι προτάσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η «μεγάλη εικόνα»

1

Άμεση επανέναρξη των πτήσεων υδροπλάνων ζητούν οι ξενοδόχοι στα Ιωάννινα

1

Στους δρόμους της Αθήνας τα νέα λεωφορεία φυσικού αερίου (pics)

1

Κ. Μητσοτάκης: Προστίθενται 50 Αστυνομικοί στη Συγκοινωνιακή Αστυνομία

1

ΕΝΗΜΑΕΚ: Καταγγέλλουμε το νέο οργανόγραμμα της ΥΠΑ, ευθεία επίθεση στον κλάδο των ΗΜΑΕΚ

1

Ορισμός της ΑΠΑ ως «τομεακού σημείου επαφής και συνεργασίας» (NSFP)

1

Β. Κικίλιας: Τυχόν κλείσιμο των Στενών του Ορμούζ, το χειρότερο δυνατό σενάριο

0

Fraport Greece: Άνοδος επιβατών 1% τον Μάιο και 2,4% στο 5μηνο (Ιανουάριος – Μάιος)

0

Νέα Γενική Γραμματέας Ενέργειας η πρώην Γενική Γραμματέας Μεταφορών, Δέσποινα Παληαρούτα

14 Ιουλίου, 2025

Ο Πρόεδρος του Κτηματολογίου Στέλιος Σακαρέτσιος νέος Γενικός Γραμματέας Μεταφορών. Το βιογραφικό του

14 Ιουλίου, 2025

ΕΚΤΕΡ: Οριστική η απορρόφηση της «Ιφικλής Μονοπρόσωπη ΑΕ»

14 Ιουλίου, 2025

Εργαζόμενοι ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης: Δυσαρέσκεια για την καθυστέρηση στον διαγωνισμό αστικής συγκοινωνίας

14 Ιουλίου, 2025

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Οι κρυφές υπεραξίες του deal με Motor Oil

14 Ιουλίου, 2025

Το ωράριο λειτουργίας στο τελωνείο Μαυροματίου, τι ισχύει για φορτηγά – λεωφορεία

14 Ιουλίου, 2025

Ολοκληρώθηκε η βαριά συντήρηση του Cessna Citation C750 της ΥΠΑ (pics)

14 Ιουλίου, 2025

Στην e-commerce γαλλική αγορά η bpostgroup μέσω των θυγατρικών της

14 Ιουλίου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr