Κυριακή, 16 Νοεμβρίου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΟΔΙΚΕΣ

    Μοτοδυναμική: Απέκτησε ποσοστό της Blue Horizon Mobility

    14 Νοεμβρίου, 2025
    MMM

    Δυτικός Προαστιακός: Από 19 Νοεμβρίου προστίθενται 6 νέα δρομολόγια μεταξύ Θεσσαλονίκης – Σίνδου

    14 Νοεμβρίου, 2025
    LOGISTICS

    Ενισχύεται περαιτέρω η OB Streem, ανακοίνωσε την εξαγορά του ομίλου της Med FRIGO

    14 Νοεμβρίου, 2025
    MMM

    Πως ο δήμος Κηφισιάς προάγει την αστική κινητικότητα, οι προτάσεις για τη βελτίωσή της (video)

    14 Νοεμβρίου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Συγκροτήθηκε σε σώμα το πρώτο ΔΣ της ΥΠΑ μετά τον διοικητικό μετασχηματισμό της

    14 Νοεμβρίου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ερώτηση βουλευτών της Νέας Αριστεράς με θέμα: «Aδιαφανείς διαδικασίες προσλήψεων στην ΑΠΑ»

    14 Νοεμβρίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΟΔΙΚΕΣ

    Μοτοδυναμική: Απέκτησε ποσοστό της Blue Horizon Mobility

    14 Νοεμβρίου, 2025
    MMM

    Δυτικός Προαστιακός: Από 19 Νοεμβρίου προστίθενται 6 νέα δρομολόγια μεταξύ Θεσσαλονίκης – Σίνδου

    14 Νοεμβρίου, 2025
    LOGISTICS

    Ενισχύεται περαιτέρω η OB Streem, ανακοίνωσε την εξαγορά του ομίλου της Med FRIGO

    14 Νοεμβρίου, 2025
    MMM

    Πως ο δήμος Κηφισιάς προάγει την αστική κινητικότητα, οι προτάσεις για τη βελτίωσή της (video)

    14 Νοεμβρίου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Συγκροτήθηκε σε σώμα το πρώτο ΔΣ της ΥΠΑ μετά τον διοικητικό μετασχηματισμό της

    14 Νοεμβρίου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ερώτηση βουλευτών της Νέας Αριστεράς με θέμα: «Aδιαφανείς διαδικασίες προσλήψεων στην ΑΠΑ»

    14 Νοεμβρίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Το 81% των Ελλήνων οδηγών υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας κατά μερικά χλμ./ώρα

vvegiazi by vvegiazi
28 Μαΐου, 2025
στο ΟΔΙΚΕΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Στην έναρξη του καλοκαιριού και λίγες μέρες πριν το Σαββατοκύριακο της Αναλήψεως, που είναι από τα Σαββατοκύριακα με τη μεγαλύτερη κίνηση στους δρόμους, το Ίδρυμα VINCI Autoroutes δημοσιεύει τα αποτελέσματα του 15ου Ευρωπαϊκού Βαρόμετρου για την Υπεύθυνη Οδήγηση.

Αυτή η τεράστια ετήσια έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε από την Ipsos σε δείγμα 12.403 ατόμων σε 11 ευρωπαϊκές χώρες, καταγράφει τη συμπεριφορά και την εικόνα των Ευρωπαίων στο τιμόνι.

Με αυτόν τον τρόπο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση της εξέλιξης της επικίνδυνης συμπεριφοράς και των καλών πρακτικών που θα βοηθήσουν στη στοχευμένη διαμόρφωση των μηνυμάτων πρόληψης.

Ακολουθούν συνοπτικά τα ευρήματα της έρευνας:

[Ευρωπαϊκά αποτελέσματα με μαύρο χρώμα / Ελληνικά αποτελέσματα με μπλε χρώμα και πλάγια γράμματα]

[Πρόοδος σε σύγκριση με το 2024, εκτός εάν αναφέρεται διαφορετικά]

Αγένεια: παρατηρείται κάμψη, αλλά τα επίπεδα παραμένουν υψηλά

  • Το 83% των Ευρωπαίων οδηγών δηλώνει ότι φοβάται την επιθετική συμπεριφορά άλλων οδηγών (σταθερό, 89% των Ελλήνων οδηγών).
  • Το 50% παραδέχεται ότι βρίζει άλλους οδηγούς (-2, 57%).
  • Το 47% κορνάρει άσκοπα στους οδηγούς που τους ενοχλούν (-3, 56%).
  • Το 30% σκόπιμα «κολλάει» στο όχημα ενός οδηγού που το εκνευρίζει (-1, 46%).
  • Το 18% κατεβαίνει από το όχημά του για να διαπληκτιστεί με έναν άλλον οδηγό (-3, 21%).

Συμμόρφωση με τους κανόνες του ΚΟΚ: μικρή βελτίωση στη συμπεριφορά

  • Το 85% των Ευρωπαίων οδηγών λέει ότι υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας κατά μερικά χιλιόμετρα/ώρα (σταθερό, 81% των Ελλήνων οδηγών).
  • Το 56% δεν σέβεται τις αποστάσεις ασφαλείας (-2, 55%).
  • Το 51% οδηγεί στη μεσαία λωρίδα του αυτοκινητόδρομου ενώ η δεξιά λωρίδα είναι ελεύθερη (-2, 68%).
  • Το 34% κάνει προσπέραση από δεξιά στον αυτοκινητόδρομο (-1, 34%).

Οδήγηση με απόσπαση προσοχής: περιορισμένη συνήθεια αλλά εξακολουθεί να είναι πολύ υψηλή

  • Το 77% των Ευρωπαίων οδηγών χρησιμοποιεί smartphone ή ρυθμίζει το GPS ενώ οδηγεί
    (σταθερό, 82% των Ελλήνων οδηγών).
  • Το 67% των οδηγών μιλάει στο τηλέφωνο ενώ οδηγεί (σταθερό αλλά +6 σε σύγκριση με το 2018, 72%) και το 43% το κάνει συστηματικά (- 1, 39%).
    Περισσότεροι από 1 στους 2 οδηγούς μιλούν μέσω συστήματος συνομιλίας Bluetooth με ενσωματωμένο ηχείο (58%, +1 σε 1 χρόνο αλλά +13 σε σύγκριση με το 2018, 56%).
  • Το 25% στέλνει ή διαβάζει μηνύματα κειμένου ή email ενώ οδηγεί (-1, 26% ).
  • Το 81% των οδηγών δηλώνει ότι μερικές φορές στρέφει το βλέμμα του εκτός του δρόμου για περισσότερα από 2 δευτερόλεπτα όταν οδηγεί[1] (-3 στον 1 χρόνο αλλά +5 σε 4 χρόνια,79%).

Νωθρότητα και κόπωση: μια επιβλαβής επίδραση στην οδηγική συμπεριφορά

  • Το 32% (-6, 40%) των Ευρωπαίων οδηγών λέει ότι οδηγεί ενώ αισθάνεται έντονη κούραση.

Μεταξύ αυτών:

  • Το 34% έχει την εντύπωση ότι έχει αποκοιμηθεί ελάχιστα στο τιμόνι έναντι του 25% των οδηγών γενικά (31% έναντι 24%).
  • Το 21% παραδέχεται ότι είναι πιο νευρικό, παρορμητικό ή επιθετικό κατά την οδήγηση έναντι του14% των οδηγών γενικά (13% έναντι 12%).
  • Το 77% παραδέχεται ότι μερικές φορές δίνει λιγότερη προσοχή στην οδήγηση και ότι διασπάται η προσοχή του έναντι του 53% των οδηγών γενικά (77% έναντι 60%).

Αλκοόλ, ναρκωτικά, φαρμακευτική αγωγή: επίμονες πρακτικές παρά την επίγνωση των κινδύνων

  • Το 5% των οδηγών (-2, 9% των Ελλήνων οδηγών) έχει ήδη οδηγήσει σε κατάσταση μέθης, δηλαδή ενώ έχει καταναλώσει αλκοόλ πάνω από το επιτρεπόμενο όριο και αισθάνεται τις επιπτώσεις του αλκοόλ στη φυσική και νοητική του κατάσταση.

Μεταξύ αυτών, το 85% των οδηγών θεωρεί επικίνδυνο να οδηγεί υπό την επήρεια αλκοόλ (85%).

  • Το 2% έχει ήδη οδηγήσει έπειτα από χρήση κάνναβης (-2, 4%).
  • Το 8% έχει ήδη οδηγήσει μετά από λήψη φαρμάκων που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την εγρήγορσή τους (-3, 8%).

Ασφάλεια των εργαζομένων: ανησυχητική έλλειψη επαγρύπνησης

  • Το 73% των οδηγών δεν εφαρμόζει συστηματικά τα προληπτικά μέτρα που είναι απαραίτητα για την ασφάλεια των αστυνομικών όταν πλησιάζει σε μια ζώνη επέμβασης (επιβράδυνση και μετακίνηση όσο το δυνατόν πιο μακριά, 85%).
  • Το 50% ξεχνά να επιβραδύνει κοντά σε μια ζώνη εργασίας (-1, 46%).

Οι δηλώσεις

«Για πρώτη φορά από τη δημιουργία του παρόντος Ευρωπαϊκού Βαρόμετρου για την Υπεύθυνη Οδήγηση, η μεγάλη πλειοψηφία των συμπεριφορών που μελετήθηκαν κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Μπορούμε να είμαστε χαρούμενοι γι’ αυτό. Ωστόσο, εξακολουθεί να υπάρχει μεγάλη ανάληψη ρίσκου και αγενής συμπεριφορά. Αυτή η αλλαγή μάς ενθαρρύνει να εντείνουμε τις ενημερωτικές εκστρατείες μας σχετικά με την επικινδυνότητα ορισμένων πρακτικών στο τιμόνι και τα οφέλη μιας ήρεμης οδήγησης για τον εαυτό μας και τους άλλους», σύμφωνα με την Βernadette Moreau, διευθύνουσα σύμβουλο του Ιδρύματος VINCI Autoroutes

«Τα φετινά ευρήματα του Ευρωβαρόμετρου για την Υπεύθυνη Οδήγηση δίνουν έναν συγκρατημένα αισιόδοξο τόνο. Παρατηρείται μικρή πρόοδος στη συμμόρφωση με τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, περιορισμός της διάσπασης προσοχής, καθώς και λιγότερο αγενείς και επιθετικές συμπεριφορές. Τα ποσοστά όμως, παραμένουν υψηλά και μας υπενθυμίζουν ότι η πρόοδος δεν είναι δεδομένη και η προσπάθεια όλων μας πρέπει να ενταθεί.

Η υπεύθυνη οδήγηση ξεκινά από την προσωπική μας στάση. Ας δώσουμε προτεραιότητα στην υπευθυνότητα και τον σεβασμό με στόχο δρόμους πιο ασφαλείς και ανθρώπους πιο ευσυνείδητους στη συμπεριφορά τους πίσω από το τιμόνι. Αυτός είναι ο μόνος δρόμος για να προστατεύσουμε τον εαυτό μας και τους συνανθρώπους μας», τόνισε ο Παναγιώτης Παπανικόλας, διευθυντής Ελλάδας VINCI Concessions/ Μέλος Δ.Σ. Ιδρύματος VINCI AUTOROUTES.

«Τα αποτελέσματα του Ευρωβαρόμετρου, αν και ιδιαίτερα ανησυχητικά, δεν αποτελούν έκπληξη, καθώς επιβεβαιώνουν τα ευρήματα της πρόσφατης Έρευνας Οδικής Συμπεριφοράς που διεξήγαγε το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», στο πλαίσιο του έργου “2024 FIA Mobility Grants – Driving Change”. Είναι πολύ σημαντική η ενημέρωση και η εκπαίδευση των Ελλήνων οδηγών για να αντιληφθούν πως η υπεύθυνη οδήγηση δεν είναι επιλογή, αλλά υποχρέωση απέναντι στη ζωή τη δική τους και των άλλων. Είναι ευθύνη όλων μας αυτά τα στατιστικά να μηδενιστούν», είπε η Βασιλική Δανέλλη – Μυλωνά, πρόεδρος Ι.Ο.Α.Σ. «Πάνος Μυλωνάς»

Αγένεια: Μια ευπρόσδεκτη αλλαγή, αλλά το κλίμα παραμένει πολύ τεταμένο στον δρόμο

Παρόλο που η αυταρέσκεια των Ευρωπαίων όσον αφορά τη συμπεριφορά τους και η αυστηρότητα τους απέναντι στη συμπεριφορά των άλλων παραμένουν σε υψηλά επίπεδα, οι αντικοινωνικές συμπεριφορές φαίνεται να έχουν σταθεροποιηθεί.

Οι Ευρωπαίοι είναι αδιαμφισβήτητα πεπεισμένοι ότι έχουν υποδειγματική συμπεριφορά πίσω από το τιμόνι: το 98% αναφέρει τουλάχιστον ένα θετικό επίθετο για να περιγράψει τη στάση του στον δρόμο (+1, 97% των Ελλήνων οδηγών). Η συντριπτική πλειοψηφία θεωρούν τον εαυτό τους προσεκτικό (75%, 71% ), ήρεμο (59%, +1, 56% ) ή ευγενικό (30%, +1, 24% ). Ενώ ορισμένοι παραδέχονται ότι είναι αγχωμένοι (11%, 13%), σχεδόν ποτέ δεν θεωρούν τους εαυτούς τους επιθετικούς (3%, 5%), ανεύθυνους (1%, 1%) ή επικίνδυνους (λιγότερο από 1%, 0,5%).

Οι κακοί οδηγοί είναι, κατά την άποψή τους, πάντα οι άλλοι: σχεδόν 8 στους 10 οδηγούς (79%, ‑1,  93%) αναφέρουν τουλάχιστον ένα αρνητικό επίθετο για να περιγράψουν τη συμπεριφορά των άλλων, τους οποίους θεωρούν επικίνδυνους (28%, 42%), ανεύθυνους (42%, -1 , 54%), επιθετικούς (30%, 38%) ή ακόμη και αγχωμένους (35%, +1 , 31%).

Ωστόσο, αυτή η αυτοπεποίθηση και η αίσθηση αθωότητας στο τιμόνι, που είναι ευρέως διαδεδομένες, δεν μεταφράζονται σε ένα ήρεμο κλίμα στους δρόμους. Αντιθέτως, το 83% των οδηγών, ή περισσότεροι από 8 στους 10, δηλώνει ότι εξακολουθεί να φοβάται την επιθετικότητα των άλλων κατά την οδήγηση (89%).

Ορισμένοι οδηγοί παραδέχονται επίσης ότι ενεργούν διαφορετικά όταν βρίσκονται μέσα στο αυτοκίνητο. Νευρικότητα, παρορμητικότητα ή επιθετικότητα: σχεδόν 1 στους 6 οδηγούς παραδέχεται ότι δεν είναι το ίδιο άτομο όταν βρίσκεται πίσω από το τιμόνι (14%, 12%), το 18% των οδηγών αισθάνεται «σαν να βρίσκεται σε μια φούσκα» και δίνει λιγότερη προσοχή στους άλλους (-1, 8%) και το 13% φτάνει στο σημείο να θεωρεί ότι, στον δρόμο, «ο καθένας κοιτάζει τον εαυτό του». (-1, 12%).

Και παρόλο που οι επιθετικές και αντικοινωνικές συμπεριφορές φαίνεται να έχουν μειωθεί φέτος, εξακολουθούν να είναι υπερβολικά συχνές:

  • Το 50% παραδέχεται ότι βρίζει τους άλλους οδηγούς (-2, 57%).
  • Το 47% κορνάρει άσκοπα στους οδηγούς που τους ενοχλούν (-3, 56%).
  • Το 30% «κολλάει» σκόπιμα στο όχημα ενός οδηγού που το εκνευρίζει (-1, 46%).
  • Το 34% κάνει προσπέραση από δεξιά στον αυτοκινητόδρομο (-1, 34%).
  • Το 18% κατεβαίνει από το όχημά του για να διαπληκτιστεί με έναν άλλον οδηγό (- 3, 21%).

Μικρή αύξηση στη συμμόρφωση με τους κανόνες του ΚΟΚ

Το 2025, οι Ευρωπαίοι οδηγοί που δηλώνουν ότι δεν τηρούν τους κανόνες του κώδικα οδικής κυκλοφορίας είναι ελαφρώς λιγότεροι, αλλά οι επικίνδυνες συμπεριφορές, που συχνά υιοθετούνται με το πρόσχημα της ελευθερίας χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι πιθανές συνέπειες για την ασφάλειά τους και την ασφάλεια των άλλων, παραμένουν σε μεγάλη πλειοψηφία.

  • Το 85% των οδηγών υπερβαίνει το όριο ταχύτητας κατά μερικά χιλιόμετρα/ώρα (81%).
  • Το 56% δεν σέβεται τις αποστάσεις ασφαλείας (-2, 55%).
  • Το 51% ξεχνάει να ανάψει το φλας όταν προσπερνά ή αλλάζει κατεύθυνση (-1, 47%).
  • Το 51% οδηγεί στη μεσαία λωρίδα του αυτοκινητόδρομου ενώ η δεξιά λωρίδα είναι ελεύθερη (-2, 68%).
  • Το 34% κάνει προσπέραση στα δεξιά στον αυτοκινητόδρομο (-1, 34%)
  • Το 9% των οδηγών, ή σχεδόν 1 στους 10, λέει ότι μερικές φορές δεν φορά τη ζώνη ασφαλείας (-2, 46%) και το 29% των ανδρών κάτω των 35 ετών (50%).

Η χρήση περισπασμών είναι μειωμένη, αλλά εξακολουθεί να βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο

Το 51% των Ευρωπαίων (44%) θεωρεί την απροσεξία ως μία από τις κύριες αιτίες των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων γενικά, κατατάσσοντάς την στη 2η θέση μετά την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών (3η θέση).

Ωστόσο, το 81% των οδηγών παραδέχεται ότι ενίοτε οδηγεί χωρίς να κοιτάζει τον δρόμο για περισσότερα από 2 δευτερόλεπτα (-3, 79%) που σημαίνει ότι με ταχύτητα 130 χλμ./ώρα, οδηγεί για τουλάχιστον 130 μέτρα «στα τυφλά».

Η χρήση ενός smartphone κατά την οδήγηση σε όλες τις λειτουργίες του -τηλεφωνικές συνομιλίες, μηνύματα, email, εφαρμογές, GPS κ.λπ.- μειώνεται, ενώ τα τελευταία χρόνια αυξανόταν συνεχώς:

  • Το 77% των Ευρωπαίων χρησιμοποιεί το smartphone ή προγραμματίζει το GPS του ενώ οδηγεί (82%).
  • Το 67% δηλώνει ότι μιλάει στο τηλέφωνο ενώ οδηγεί (σταθερό αλλά +6 σε σύγκριση με το 2018, 72%), εκ των οποίων του 43% τακτικά (-1, 39%).
  • Το 49% ρυθμίζει το GPS ενώ οδηγεί (+1, 48%).
  • Το 25% στέλνει και/ή διαβάζει μηνύματα κειμένου ή email (-1, 26%), αυτό ισχύει για το 32% των νέων οδηγών[2] (46%),
  • Το 25% αναφέρει συμβάντα σε άλλους οδηγούς μέσω μιας εφαρμογής (+2, 29%).
  • Το 7% παρακολουθεί ταινίες ή βίντεο σε smartphone ή tablet (-1, 7%), κάτι που ισχύει για το 13% των νέων οδηγών (5%).

Οι οδηγοί μιλούν στο τηλέφωνο κυρίως μέσω Bluetooth (58%, +1, 56%) –μια πρακτική που αποσπά την προσοχή εξίσου με τους άλλους τρόπους επικοινωνίας[3] που εξακολουθούν να είναι πολύ διαδεδομένοι: Το 23% των οδηγών εξακολουθεί να τηλεφωνεί κρατώντας το smartphone στο χέρι, δηλαδή χωρίς συσκευή hands-free (-1, 37%) ή με ακουστικά- headset ή ακουστικά-ψείρες (30%, -1; 45%).

Η χρήση του τηλεφώνου κατά την οδήγηση αφορά ιδιαίτερα τις εξής κατηγορίες:

  • νέοι κάτω των 35 ετών: Το 78% χρησιμοποιεί τα τηλέφωνά του κατά την οδήγηση (80%),
    81% των ανδρών και 76% των γυναικών (84% και 77%).
  • άτομα που συμμετέχουν σε τηλεφωνικές συσκέψεις για εργασία: 19% του ενεργού πληθυσμού γενικά (19%) και 25% των στελεχών[4] (17%).

Νωθρότητα και κόπωση: Μια επιβλαβής επίδραση στην οδηγική συμπεριφορά

Στην Ευρώπη, η υπνηλία δεν αναγνωρίζεται συχνά ως αιτία θανατηφόρων ατυχημάτων σε δρόμους και αυτοκινητόδρομους, καταλαμβάνοντας την τέταρτη θέση μετά την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών, την απροσεξία και την υπερβολική ταχύτητα.

Έτσι, το 32% των Ευρωπαίων οδηγών εξακολουθεί να λέει ότι κάθεται πίσω από το τιμόνι ενώ αισθάνεται έντονη κούραση (-6, 40%), παρόλο που ο αντίκτυπος αυτής της κόπωσης είναι αναμφισβήτητος. Μεταξύ αυτών:

  • Το 34% έχει ήδη την εντύπωση ότι έχει αποκοιμηθεί ελάχιστα στο τιμόνι έναντι του 25% των οδηγών γενικά (31% έναντι 24%).
  • Το 21% παραδέχεται ότι είναι πιο νευρικό, παρορμητικό ή επιθετικό κατά την οδήγηση έναντι του 14% των οδηγών γενικά (13% έναντι 12%).
  • Το 77% παραδέχεται ότι μερικές φορές δίνει λιγότερη προσοχή στην οδήγηση και ότι διασπάται η προσοχή του έναντι του 53% των οδηγών γενικά (77% έναντι 60%).
  • Το 37% δεν σταματά ποτέ να κοιμηθεί έναντι του 38% των οδηγών γενικά (50% έναντι 47%).
  • Το 27% έχει ήδη παραβιάσει τη λωρίδα έκτακτης ανάγκης ή την άκρη της εθνικής οδού λόγω μιας στιγμής απροσεξίας ή ύπνου υέναντι του 17% των οδηγών γενικά (16%έ ναντι13%).

Για μεγάλα ταξίδια, ορισμένες πρακτικές που προκαλούν υπνηλία στο τιμόνι παραμένουν πολύ διαδεδομένες, είτε πριν από την έναρξη…:

  • Το 84% των Ευρωπαίων οδηγών κοιμάται αργότερα ή ξυπνά νωρίτερα από το συνηθισμένο πριν από ένα μεγάλο ταξίδι (+2, 87% των Ελλήνων οδηγών).
  • Το 78% τελειώνει τις προετοιμασίες του αργά το βράδυ πριν από την αναχώρηση (+1, 87%).
  • Το 67% αναχωρεί τη νύχτα (-1, 66%).

…ή κατά τη διάρκεια του ταξιδιού:

  • Το 13% των Ευρωπαίων οδηγών προγραμματίζουν τις ώρες αναχώρησής τους ανάλογα με τις ώρες κατά τις οποίες γνωρίζουν ότι είναι λιγότερο κουρασμένοι (-1, 7% των Ελλήνων οδηγών)
  • Το 21% αναβάλλει την ώρα αναχώρησής του όταν νιώθει κούραση (+1, 12%).
  • Το 27% δεν αλλάζει οδηγό κατά τη διάρκεια του ταξιδιού όταν είναι δυνατόν (25%).
  • Το 38% δεν σταματά κατά τη διάρκεια του ταξιδιού για έναν σύντομο ύπνο (53%) – πρακτική που είναι ωστόσο η πιο αποτελεσματική για την πρόληψη του κινδύνου να αποκοιμηθεί κανείς στο τιμόνι.

Το ποσοστό των οδηγών που πραγματοποιούν μακρινά ταξίδια και οδηγούν για περισσότερο από 2 ώρες συνεχόμενα πριν κάνουν διάλειμμα παραμένει υψηλό: Το 61%, ή σχεδόν 2 στους 3 οδηγούς (-2, 61%), ακόμη και το 69% των ανδρών κάτω των 35 ετών (61% ) οδηγεί για περισσότερες από 2 ώρες πριν κάνει ένα διάλειμμα. Ο μέσος χρόνος οδήγησης πριν από τη στάση σε ένα μακρύ ταξίδι φτάνει έτσι τις 3 ώρες και 9 λεπτά (-5 λεπτά, 3 ώρες 08 ) και τις 3 ώρες και 39 λεπτά για τους άνδρες κάτω των 35 ετών ( 3 ώρες 15 ), μια διάρκεια πολύ μεγαλύτερη από τις συνιστώμενες 2 ώρες.

Αλκοόλ, ναρκωτικά, φαρμακευτική αγωγή: Επίμονες πρακτικές παρά την επίγνωση κινδύνων

Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών αναγνωρίζεται ως η κύρια αιτία θανατηφόρων ατυχημάτων στους δρόμους γενικά (52%, +2, 54% των Ελλήνων οδηγών).

  • Το 5% των Ευρωπαίων οδηγών (9%) παραδέχεται ότι μερικές φορές οδηγεί υπό την επήρεια αλκοόλ, δηλαδή πάνω από το νόμιμο όριο αλκοόλ και αισθάνεται τις επιπτώσεις του αλκοόλ στη φυσική ή νοητική του κατάσταση, παρόλο που το 85% αυτών θεωρεί επικίνδυνο να οδηγεί υπό την επήρεια αλκοόλ (85%).
  • Το 8% (-3, 8%) οδηγεί μετά από λήψη φαρμάκων που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την εγρήγορσή του, το 10% των ανδρών κάτω των 35 ετών (9%) και το 4% των ατόμων ηλικίας 65 ετών και άνω (5%).
  • Το 2% (-2, 4%) οδηγεί έπειτα από χρήση κάνναβης και το 5% των ανδρών ηλικίας 16 έως 24 ετών (2%).
  • Το 2% (-1, 2%) οδηγεί μετά την κατανάλωση ναρκωτικών (κοκαΐνη, έκσταση κ.λπ.) και το 4% των ανδρών ηλικίας 16 έως 24 ετών (5%).

Ασφάλεια των εργαζομένων: Ανησυχητική έλλειψη επαγρύπνησης

Η ασφάλεια των χρηστών των οδών και των αυτοκινητοδρόμων αποτελεί μείζον θέμα για τους διαχειριστές των δικτύων αυτών, οι οποίοι διοργανώνουν τακτικά εκστρατείες ευαισθητοποίησης των οδηγών.

Ωστόσο:

  • Το 73% των Ευρωπαίων οδηγών δεν εφαρμόζει συστηματικά τα προληπτικά μέτρα που είναι απαραίτητα για την ασφάλεια των αστυνομικών όταν πλησιάζουν σε μια ζώνη παρέμβασης (επιβράδυνση και μετακίνηση όσο το δυνατόν πιο μακριά· 85%).
  • Το 50% ξεχνά να επιβραδύνει όταν πλησιάζει σε μια ζώνη εργασίας (-1, 46%).

Στη Γαλλία, το 2024, κατά μέσο όρο, περισσότερα από δύο οχήματα έκτακτης ανάγκης συγκρούονταν κάθε εβδομάδα στο γαλλικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων και, από το 2022, 11 υπάλληλοι[5] έχασαν τη ζωή τους κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους.


[1] Στα 130 χλμ/ώρα, 2 δευτερόλεπτα χωρίς να κοιτάζει τον δρόμο, σημαίνει να οδηγεί 72 μέτρα στα τυφλά.

[2] Άτομα που έχουν αποκτήσει την άδειά τους πριν από λιγότερο από 3 χρόνια.

[3] Μελέτη σχετικά με τις επιπτώσεις των τηλεφωνικών συνομιλιών στην προσοχή και τις αντιληπτικές ικανότητες των οδηγών (2014), Κέντρο Νευρογνωστικών και Νευροφυσιολογικών Ερευνών του Πανεπιστημίου του Στρασβούργου (Ci2N) για το Ίδρυμα VINCI Autoroutes.

[4] Διευθυντικά στελέχη, διευθυντές, πνευματικά επαγγέλματα

[5] 9 υπάλληλοι αυτοκινητοδρόμων, 1 αστυνομικός και 1 υπηρεσία οδικής βοήθειας – Πηγή ASFA – 2025

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:VINCI AUTOROUTESVINCIΟΔΗΓΗΣΗΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΟΔΗΓΗΣΗΚΟΚΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΟΔΙΚΕΣ

Αυξήθηκαν τα θανατηφόρα τροχαία στη ΝΑ Ευρώπη το 2023, στους “πρωταθλητές” Ιόνιο και Νότιο Αιγαίο

14 Νοεμβρίου, 2025
MMM

1.857 παραβάσεις για κράνος από οδηγούς δίκυκλων, 111 από διανομείς και 424 από ΕΠΗΟ

12 Νοεμβρίου, 2025
ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

Εκπαιδευτικό σεμινάριο ασφαλούς οδηγικής συμπεριφοράς από όμιλο Επιχειρήσεων Σαρακάκη – ΕΜΠ

5 Νοεμβρίου, 2025
ΟΔΙΚΕΣ

Συνεχίζονται οι διασταυρωτικοί έλεγχοι οχημάτων, νέα ειδοποιητήρια για ασφάλιση και τέλη κυκλοφορίας

4 Νοεμβρίου, 2025
ΟΔΙΚΕΣ

Δήμος Αθηναίων: Αφαιρούνται από τους Δήμους περί τα 50 εκατ. ευρώ από τα πρόστιμα του ΚΟΚ

27 Οκτωβρίου, 2025
ΟΔΙΚΕΣ

Η Νίκη Δαλαμάγκα νέα πρόεδρος της Ένωσης Ιδιωτικών ΚΤΕΟ Ελλάδος (Ε.Ι.Κ.Ε.)

27 Οκτωβρίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Η ΕΚΤΕΡ απορροφά τη θυγατρική της «Ιφικλής Μονοπρόσωπη ΑΕ»

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Ενισχύεται περαιτέρω η OB Streem, ανακοίνωσε την εξαγορά του ομίλου της Med FRIGO

14 Νοεμβρίου, 2025

Συγκροτήθηκε σε σώμα το πρώτο ΔΣ της ΥΠΑ μετά τον διοικητικό μετασχηματισμό της

14 Νοεμβρίου, 2025

Υψηλόβαθμο κλιμάκιο του DFC στο Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, ενημερώθηκε για την πρόοδο εργασιών (pics)

10 Νοεμβρίου, 2025

Όποιος «ελέγχει» τα λιμάνια, «ελέγχει» και το παγκόσμιο εμπόριο. Η διαμάχη ΗΠΑ – Κίνας σε λιμάνια / terminals

14 Νοεμβρίου, 2025

Tο πρώτο MBA στη Διοίκηση των Αερομεταφορών στην Ελλάδα από τα Πανεπιστήμια Αιγαίου και Θράκης (video)

11 Νοεμβρίου, 2025

«Δεν γίνεσαι εμπορευματικός κόμβος με φορτηγά Euro 3»

11 Νοεμβρίου, 2025

Άνοιξε ο εμπορικός «πόλεμος» ΗΠΑ – Κίνας (και) στα ελληνικά λιμάνια. Αιχμές κατά Cosco από τη νέα Αμερικανίδα Πρέσβειρα

14 Νοεμβρίου, 2025

Τα υδροπλάνα έχουν (και) φανερούς υποστηρικτές εντός της κυβέρνησης

13 Νοεμβρίου, 2025

Θεσπίστηκε τέλος 3 ευρώ ανά επιβάτη στο αεροδρόμιο Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης». Ισχύ από 1η Νοεμβρίου

2

Τα οικονομικά αποτελέσματα της Ferst Logistics που εξαγόρασε η πρόεδρος των Ελλήνων εφοπλιστών, Μ. Τραυλού

2

Εγκρίθηκαν 4 εκατ. ευρώ για τη “μετακόμιση” της Προσέγγισης Αθηνών από το ΚΕΠΑΘΜ στο «Ελ. Βενιζέλος»

1

Η αναλυτική λίστα με τα 204 καταστήματα των ΕΛΤΑ που κλείνουν σε όλη την Ελλάδα στις 3 Νοεμβρίου

1

Κ. Κυρανάκης: Θα διερευνήσουμε τη δυνατότητα ευρωπαϊκής χρηματοδότησης για τη σιδηροδρομική σύνδεση Ηρακλείου – αεροδρόμιο Καστελίου

1

Τα ΕΛΤΑ θα έπρεπε να «κυριαρχούν», τι συμβαίνει σε άλλες χώρες

1

Αυτοκινητόδρομος 100% LED η Ολυμπία Οδός, πέτυχε πλήρη εκσυγχρονισμό φωτισμού (video, pics)

1

Παραιτήθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γρ. Σκλήκας. Προειδοποιεί για κίνδυνο ρευστότητας, εάν δεν κλείσουν τα καταστήματα

1

Μοτοδυναμική: Απέκτησε ποσοστό της Blue Horizon Mobility

14 Νοεμβρίου, 2025

Δυτικός Προαστιακός: Από 19 Νοεμβρίου προστίθενται 6 νέα δρομολόγια μεταξύ Θεσσαλονίκης – Σίνδου

14 Νοεμβρίου, 2025

Ενισχύεται περαιτέρω η OB Streem, ανακοίνωσε την εξαγορά του ομίλου της Med FRIGO

14 Νοεμβρίου, 2025

Πως ο δήμος Κηφισιάς προάγει την αστική κινητικότητα, οι προτάσεις για τη βελτίωσή της (video)

14 Νοεμβρίου, 2025

Συγκροτήθηκε σε σώμα το πρώτο ΔΣ της ΥΠΑ μετά τον διοικητικό μετασχηματισμό της

14 Νοεμβρίου, 2025

Ερώτηση βουλευτών της Νέας Αριστεράς με θέμα: «Aδιαφανείς διαδικασίες προσλήψεων στην ΑΠΑ»

14 Νοεμβρίου, 2025

Ο ΟΛΠ συμμετείχε στην 8η Διεθνή Έκθεση Εισαγωγικού Εμπορίου της Κίνας

14 Νοεμβρίου, 2025

Εκπτώσεις στα ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια των αναπληρωτών εκπαιδευτικών

14 Νοεμβρίου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε τη βέλτιστη εμπειρία πλοήγησης στον ιστότοπό μας.

    Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις ρυθμίσεις.

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr

    Επισκόπηση απορρήτου
    Metaforespress

    Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.

    Necessary

    Το αυστηρώς απαραίτητο cookie θα πρέπει να είναι ενεργοποιημένο ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας για ρυθμίσεις cookie.

    Στατιστικά

    Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως τον αριθμό επισκεπτών στον ιστότοπο και τις πιο δημοφιλείς σελίδες.

    Η διατήρηση αυτού του cookie μας επιτρέπει να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.