Πέμπτη, 4 Δεκεμβρίου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    LOGISTICS

    Κοινή δράση φορέων της εφοδιαστικής και των εμπορευματικών μεταφορών για την ενδεχόμενη απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών τις πρωινές ώρες

    4 Δεκεμβρίου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Στ. Γκίκας: Εθνική στρατηγική προτεραιότητα η νησιωτική πολιτική για την Ελλάδα

    4 Δεκεμβρίου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Νέο κατάστημα στη Θεσσαλονίκη για την Kosmoride

    4 Δεκεμβρίου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Εξετάζεται η ενίσχυση της αεροπορικής συνδεσιμότητας Ελλάδας – ΗΠΑ

    4 Δεκεμβρίου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Β. Κικίλιας: Επιβεβλημένη η δημιουργία της ΕΜΑΛΠ, θα ελέγχει και τους παραχωρησιούχους των λιμένων

    4 Δεκεμβρίου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Χριστουγεννιάτικος διαγωνισμός μέσω του mobile app της BOX NOW

    4 Δεκεμβρίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    LOGISTICS

    Κοινή δράση φορέων της εφοδιαστικής και των εμπορευματικών μεταφορών για την ενδεχόμενη απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών τις πρωινές ώρες

    4 Δεκεμβρίου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Στ. Γκίκας: Εθνική στρατηγική προτεραιότητα η νησιωτική πολιτική για την Ελλάδα

    4 Δεκεμβρίου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Νέο κατάστημα στη Θεσσαλονίκη για την Kosmoride

    4 Δεκεμβρίου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Εξετάζεται η ενίσχυση της αεροπορικής συνδεσιμότητας Ελλάδας – ΗΠΑ

    4 Δεκεμβρίου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Β. Κικίλιας: Επιβεβλημένη η δημιουργία της ΕΜΑΛΠ, θα ελέγχει και τους παραχωρησιούχους των λιμένων

    4 Δεκεμβρίου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Χριστουγεννιάτικος διαγωνισμός μέσω του mobile app της BOX NOW

    4 Δεκεμβρίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

«Έπεσαν» οι υπογραφές για την κατασκευή του σιδηροδρομικού και οδικού άξονα Ελλάδας – Βουλγαρίας – Ρουμανίας

vvegiazi by vvegiazi
4 Δεκεμβρίου, 2025
στο ΟΔΙΚΕΣ, ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Υπεγράφη, στις Βρυξέλλες, το σύμφωνο συνεργασίας για τον κάθετο οδικό και σιδηροδρομικό άξονα που θα συνδέσει την Ελλάδα, τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, από τον Επίτροπο Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού Απόστολο Τζιτζικώστα και τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών των τριών χωρών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη, Grozdan Karadjov (Βουλγαρία) και Ionuț Cristian Săvoiu (Ρουμανία).

Ο συγκεκριμένος άξονας, που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με το Βουκουρέστι, μέσω Αλεξανδρούπολης και Βουλγαρίας, είναι κομβικής σημασίας για την Ευρώπη και ο κ. Τζιτζικώστας είχε θέσει το συγκεκριμένο έργο ως κορυφαίο στην ατζέντα του από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε Επίτροπος.

Έπειτα από συνεχείς συναντήσεις με τους αρμόδιους υπουργούς των τριών χωρών και με όλους τους εμπλεκόμενους, υπογράφηκε το σύμφωνο συνεργασίας και παρουσιάστηκε το ακριβές σχέδιο για τον άξονα, με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα.

Αυτό, όπως τόνισε ο κ. Τζιτζικώστας, θα επιτρέψει να αρχίσουν άμεσα τα έργα, προκειμένου οι τρεις χώρες να συνδεθούν με σύγχρονο και ασφαλή σιδηρόδρομο και αυτοκινητόδρομο.

Στα πλεονεκτήματα του έργου περιλαμβάνονται η αναβάθμιση του στρατηγικού ρόλου των τριών χωρών στην ευρύτερη περιοχή, ενισχύεται η ασφάλεια της Ευρώπης, διότι εκτός της σύνδεσης Ελλάδας – Βουλγαρίας – Ρουμανίας, συνδέονται ταυτόχρονα το Αιγαίο με τη Μαύρη Θάλασσα και τον Εύξεινο Πόντο και τελικά με την Κεντρική Ευρώπη, ενώ είναι εξαιρετικά σημαντικές οι προεκτάσεις για την ασφάλεια, τις μεταφορές, τις μετακινήσεις, το εμπόριο, την εξωστρέφεια και τον τουρισμό.

Η υπογραφή του συμφώνου συνεργασίας αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την ενίσχυση της σύνδεσης μεταξύ Ρουμανίας, Βουλγαρίας και Ελλάδας κατά μήκος του Ευρωπαϊκού Διαδρόμου Μεταφορών Βαλτικής Θάλασσας – Μαύρης Θάλασσας – Αιγαίου και του ευρύτερου Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών και έρχεται σε μια συγκυρία οξείας γεωπολιτικής έντασης και αυξημένων αναγκών ασφάλειας για την Ευρώπη.

«Η υπογραφή του μνημονίου συμφωνίας είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια τυπική πράξη. Είναι ένα ορόσημο για όλη την Ευρώπη. Βουλγαρία, Ρουμανία και Ελλάδα προβαίνουν σε μια σαφή, συλλογική επιλογή, να εμβαθύνουν τη συνεργασία τους για την ενίσχυση των μεταφορικών συνδέσεων που ενώνουν τις τρεις χώρες μεταξύ τους και με την Κεντρική Ευρώπη.

Όλοι μαζί, στέλνουμε ένα ισχυρό μήνυμα: Η περιοχή Μαύρης Θάλασσας-Αιγαίου Πελάγους δεν είναι πλέον μια περιφερειακή περιοχή της ΕΕ. Εδώ συναντώνται δύο από τους μεγαλύτερους διαδρόμους της Ευρώπης: ο διάδρομος Βαλτική Θάλασσα – Εύξεινος Πόντος – Αιγαίο Πέλαγος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών και ο διάδρομος Ρήνου – Δούναβη. Αυτή η διασταύρωση συνεπάγεται για την Ελλάδα, τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία μια μοναδική ευθύνη. Να είναι οι τρεις χώρες οι φύλακες των στρατηγικών οικονομικών αρτηριών, των ζωτικών αλυσίδων εφοδιασμού και των οδών στρατιωτικής κινητικότητας της ΕΕ», υπογράμμισε ο κ. Τζιτζικώστας.

Ο Επίτροπος τόνισε πως η υπογραφή του συμφώνου συνεργασίας μετατρέπει τα σχέδια σε απτά έργα και επισήμανε τη σημασία του σιδηροδρομικού και οδικού άξονα για την ασφάλεια της Ευρώπης: «Οι ανάγκες ασφάλειας της ΕΕ αυξάνονται και η ικανότητά μας να μεταφέρουμε δυνάμεις, αγαθά και ενέργεια σε όλη την ευρωπαϊκή επικράτεια είναι κεντρικής σημασίας για το μέλλον της Ευρώπης. Αυτός ο άξονας από τη Θεσσαλονίκη στην Αλεξανδρούπολη και στο Βουκουρέστι μέσω Βουλγαρίας και στη συνέχεια έως την Κεντρική Ευρώπη, αλλά και ανατολικά προς τη Μολδαβία και την Ουκρανία θα είναι μια από τις πιο σημαντικές, στρατηγικές και ασφαλείς αρτηρίες και θα αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα κινητικότητας για την ΕΕ και το ΝΑΤΟ. Αντίστοιχης αξίας είναι και η αναβάθμιση της διασυνοριακής γραμμής Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας – Kulata, αφού αποτελεί επένδυση στην επιχειρησιακή ετοιμότητα της Ευρώπης. Αυτά τα έργα αποτελούν επίσης κινητήριες δυνάμεις της ανταγωνιστικότητας, με σπουδαίες οικονομικές και αναπτυξιακές προοπτικές».

Αναφερόμενος στο χρονοδιάγραμμα και συγκεκριμένα στις ενέργειες εντός του επόμενου έτους, ο κ. Τζιτζικώστας τόνισε: «Σήμερα θέσαμε τον πολιτικό ακρογωνιαίο λίθο. Από αύριο αρχίζουμε να χτίζουμε. Εντός του 2026, θα παρουσιάσουμε ένα κοινό σχέδιο που θα χαρτογραφήσει τον κεντρικό, δυτικό και ανατολικό άξονα, θα γίνει ο καθορισμός προτεραιοτήτων και θα παρουσιαστεί το ολοκληρωμένο σχέδιο χρηματοδότησης. Και το σύμφωνο συνεργασίας αποτελεί την πολιτική δέσμευση της ΕΕ και των τριών χωρών για την υλοποίηση του σπουδαίου αυτού έργου, του πιο στρατηγικού μεταφορικού συνδέσμου της Ευρώπης για το νοτιοανατολικό τμήμα της. Που αποτελεί μια πραγματική πρώτη γραμμή άμυνας για την ασφάλειά μας, την εσωτερική μας αγορά, τις τρεις οικονομίες μας, και πάνω απ’ όλα για τους πολίτες μας».

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΚΑΘΕΤΟΣ ΔΙΑΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΟΥ ΜΑΥΡΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣΟΔΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣΔΙΕΥΡΩΠΑΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝTEN-TBBA CORRIDOR3SEAS

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΟΔΙΚΕΣ

Διακοπή κυκλοφορίας για τα φορτηγά διεθνών μεταφορών στο τελωνείο Κήπων, λόγω των αγροτικών κινητοποιήσεων

3 Δεκεμβρίου, 2025
LOGISTICS

Οδηγίες προς μεταφορείς και επιχειρήσεις, λόγω προσωρινής έλλειψης καρτών ταχογράφου. Η εγκύκλιος

3 Δεκεμβρίου, 2025
LOGISTICS

Η Ελλάδα στέλνει εκπροσώπους για τον σχεδιασμό των μελλοντικών (επιβατικών και εμπορευματικών) μεταφορών της Ουκρανίας

3 Δεκεμβρίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ναυπηγεία και λιμάνια της Ιταλίας επισκέφτηκε ο Επίτροπος Μεταφορών, Απόστολος Τζιτζικώστας

24 Νοεμβρίου, 2025
LOGISTICS

Αναθεωρήθηκε η Οδηγία για τα βάρη και τις διαστάσεις των οχημάτων

21 Νοεμβρίου, 2025
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Η ΕΕ επιχορηγεί 70 projects με πάνω από 600 εκατ. ευρώ για την ηλεκτροδότηση και απανθρακοποίηση των μεταφορών

19 Νοεμβρίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Έκδοση ομολογιακού έως 140 εκατ. ευρώ από τον όμιλο AKTOR, που θα διατεθούν τα κεφάλαια

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Νέα ώρα αναχώρησης για την αμαξοστοιχία 1301 (Κιάτο – Πειραιάς)

28 Νοεμβρίου, 2025

Στάση εργασίας (10.00 – 14.00) σε μετρό, ηλεκτρικό και τραμ το Σάββατο 29 Νοεμβρίου, τα τελευταία δρομολόγια

28 Νοεμβρίου, 2025

Hellenic Train: Με τελικό προορισμό το Ζευγολατιό το δρομολόγιο (2304) Κιάτο – Πειραιάς

28 Νοεμβρίου, 2025

Και οι οδηγοί φορτηγών (ΣΕΟΦΑΕ) αντιδρούν στην απαγόρευση κυκλοφορίας στον Κηφισό τις πρωινές ώρες

2 Δεκεμβρίου, 2025

Δίνονται στην κυκλοφορία τα τελευταία 10 χλμ. (Μιντιλόγλι – Καμίνια) του άξονα Πάτρα – Πύργος, οι τιμές των διοδίων

3 Δεκεμβρίου, 2025

Με «εμπόδια» το lifting στους συρμούς του Ηλεκτρικού: Πρόστιμο της ΣΤΑΣΥ στη CAF για καθυστερήσεις

2 Δεκεμβρίου, 2025

Συνεχίζουν την απεργία οι οδηγοί ταξί, νέα 24ωρη από το ΣΑΤΑ για Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου

3 Δεκεμβρίου, 2025

Διαγωνισμός για την προμήθεια και εγκατάσταση Συστημάτων Επιτήρησης (TAR) σε 8 αερολιμένες, ύψους 53,6 εκατ.

2 Δεκεμβρίου, 2025

Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι και η (θετική / αρνητική) επίδραση σε «Ελ. Βενιζέλος» και Χανιά

2

«Δεν γίνεσαι εμπορευματικός κόμβος με φορτηγά Euro 3»

1

ΕΕΣΥΜ, ΕΕΒΨ&L, ILME, ΠΕΕΔ και ΟΦΑΕ διαμαρτύρονται για τον νέο ΚΟΚ και τις κυρώσεις στα βαρέα οχήματα

1
MYTILINI AIRPORT, INTRAKAT, 25-26OCT2019

Αποζημίωση στη Fraport Greece για τα έργα «Διόρθωσης – Συμμόρφωσης» στα πρότυπα του EASA

1

Άλλαξαν τα δρομολόγια στον Προαστιακό Αθηνών. Όλες οι πληροφορίες

1

Νέα ώρα αναχώρησης για την αμαξοστοιχία 1301 (Κιάτο – Πειραιάς)

1

Menarini awarded new contract for urban buses in the City of Ancona

0

Στο «ΤΠΑ Υποδομών & Μεταφορών 2021-2025» συμπληρωματικές εργασίες του άξονα Πάτρα – Πύργος

0

Κοινή δράση φορέων της εφοδιαστικής και των εμπορευματικών μεταφορών για την ενδεχόμενη απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών τις πρωινές ώρες

4 Δεκεμβρίου, 2025

Στ. Γκίκας: Εθνική στρατηγική προτεραιότητα η νησιωτική πολιτική για την Ελλάδα

4 Δεκεμβρίου, 2025

Νέο κατάστημα στη Θεσσαλονίκη για την Kosmoride

4 Δεκεμβρίου, 2025

Εξετάζεται η ενίσχυση της αεροπορικής συνδεσιμότητας Ελλάδας – ΗΠΑ

4 Δεκεμβρίου, 2025

Β. Κικίλιας: Επιβεβλημένη η δημιουργία της ΕΜΑΛΠ, θα ελέγχει και τους παραχωρησιούχους των λιμένων

4 Δεκεμβρίου, 2025

Χριστουγεννιάτικος διαγωνισμός μέσω του mobile app της BOX NOW

4 Δεκεμβρίου, 2025

Χρ. Δήμας: Παραδόθηκε στην κυκλοφορία το τελευταίο και δυσκολότερο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος (pics)

4 Δεκεμβρίου, 2025

Αλ. Μεϊκόπουλος: Νομοθέτημα ανορθολογικό και θεσμικά επικίνδυνο η ίδρυση της ΕΜΑΛΠ

4 Δεκεμβρίου, 2025

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε τη βέλτιστη εμπειρία πλοήγησης στον ιστότοπό μας.

    Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις ρυθμίσεις.

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr

    Επισκόπηση απορρήτου
    Metaforespress

    Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.

    Necessary

    Το αυστηρώς απαραίτητο cookie θα πρέπει να είναι ενεργοποιημένο ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας για ρυθμίσεις cookie.

    Στατιστικά

    Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως τον αριθμό επισκεπτών στον ιστότοπο και τις πιο δημοφιλείς σελίδες.

    Η διατήρηση αυτού του cookie μας επιτρέπει να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.